NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13167
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Rommitommi kirjoitti:
Ma Maalis 04, 2019 14:21
Helpoiten tunnistaa siitä, että hydejousitetussa on sähköinen käsijarru, kun taas rautajousisessa on perinteinen keppi keskikonsolissa, ja hydestä löytyy myös keskikonsolista vaihdekepin takaa ylös-, sport- ja alasnäppäimet, kun rautajousisessa on vaan säilytyskotelo siinä tilalla.
Ja yksi myös mistä tunnistaa, jos on halogeenivalot, niin rautajousisessa on ajovalojen korkeudensäätöpylpyrä ratin takana, kun taas hydessä ei moisia tarvita.
Kiitos, opinpahan katsomaan vilaukselta nyt että minkälaisilla jousilla sitikka on. Nopea vilaisu nettiautoon näyttää siltä, että ainakin 2012-> automaaattifarkuissa rautajouset on jopa melko harvinaisia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^No mutta automaattihan on samanlaista turhuutta ja rahanmenoa kuin jousituskin, ei sellaiseen kuulu panostaa :mrgreen:

Olen jokusenkin kerran ihmetellyt, millaisille ihmisille nuo 1.6 VTi/HDi C5:set rautajousin ilman varusteita ovat mahtaneet mennä. Leasinglistoilla Citroen lienee kuitenkin melko harvinainen merkki, joten jostain täytyy löytyä ihmisiä, jotka välttämättä haluavat omalla rahalla ostaa ison ranskalaisen auton ilman siihen melko oleellisesti kuuluvia ominaisuuksia mutta asiaankuuluvalla maineella ja arvonalennuksella. :D
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13167
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jatketaan offtopicista, joka vie taas kohti ontopicia.

Siis sitikasta vielä: https://www.nettiauto.com/10211824

Totesin että eipä ole ikäisekseen, kilsoikseen ja varusteluikseen ylihinnoiteltu yksilö. Noin niin kuin bensakoneiseksi automaattivaihteiseksi isoksi farkuksi yleisesti. Sitikan arvonkehitys nyt tiedetään, eli ne kannattaa ostaa käytettyinä. Joskus tullut ihmeteltyä Berlingojen hintoja, ja täytyy sanoa, että niin vähän kuin kaikkea nonsenseä arvostankin, tuon C5:n spekseillä Berlingo jäisi vain pari-kolme tonnia edullisemmaksi, jolloin valinta voisi jopa kohdistua C5:een.

Ja tästä pääsinkin siihen ontopiciin, eli JP_Vetten unelmoimaan Insigniaan. Kävin joulukuussa MY216-neliveto-Insigniaa koeajamassa huvikseni (ja saadakseni Länsiautosta ilmaisen purkin pissapoikaa :mrgreen: ) ja autosta jäi hyvä kuva. Asiaan tietenkin vaikutti koeajopäivänä vallinnut kunnon lumimyrskykeli, jolloin nelivedosta pääsi nauttimaan kunnolla. Joka tapauksessa noiden tarjontaa on tullut seurattua ja todettua että iso Opeli kyllä laskee hintaa melkein ranskalaiseen tapaan. Ja siis eipä ihme, kun merkki on nykyisin ranskisten omistuksessa, mutta eipä noissa Opeleissa tunnu olevan mitään karmeita kolmikirjaimisia ratkaisuja (TSI, DSG, JNE) jotka toimisivat hyvinä perusteina uudemmankin auton kovalle arvonpudotukselle. Ymmärtääkseni aika perusvarmaa tekniikkaa ainakin niin kauan kuin pysyy etuvetoisissa.

Eli asiaan. Sitikkaa ihmetellessäni löysin vertailukohdaksi tällaisen: https://www.nettiauto.com/9746490

Kaivoin vanhaa hinnastoa ja totesin, että siinä on vajaassa 3,5 vuodessa hinta tullut alle puoleen siitä millä auto on uutena irronnut. Kilsoja kuitenkin ihan perinteinen noin 20 tkm vuodessa, eli ei mikään vanha taksi. Pieni hintavertailu kertoo, että siinä olisi Insignia Berlingon hinnalla. Perusmalli joo, mutta kuitenkin varusteltu ihan reimasti niin kuin suurin osa viimeisten vuosimallien Inkuista taitaa olla, kun tuplaxenonit, mukautuvat vakkarit ym. sai kaupanpäällisiksi. Laiska kone joo, mutta eiköhän tuolla töihin aamuisin ehdi. Se joka kaipaa isompaa konetta, voi laittaa puolet lisää hintaa ja hakea sen vajaa 30 hv puhdikkaamman ison dieselin pihaan, jos kokee sen rahan arvoiseksi.
Viimeksi muokannut AZP, Ma Maalis 04, 2019 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eiks tosa ole just se kone mistä rattivaihde varoitti, selittää halpaa hintaa...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^^ Ja verrokissa Citikassa kolme kirjainta THP, joihin ei ainakaan omalla rahalla ostaessa pidä sekaantua millään muotoa.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13167
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

THP joo, mutta eipä nuo C5-dieselitkään parhaimmillaan ole kovin kaukana Berlingon hintatasosta. Vaikkapa tämä: https://www.nettiauto.com/9989066

Ei ole tosin farkku, mutta verrokki silti. Enemmän noissa näkyy hintakehityksessä merkki, kuin se onko kone tunnettu ongelmistaan vai ei. Sitäpaitsi en usko THP-koneiden ongelmien olevan ihan niin yleistä tietoa kuin vaggineiden TSI-pommit.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Vähän näissä THP-koneissakin tuntuu olevan se, että suurimmat rummuttajat niiden ongelmista on niitä, jotka on keskustelupalstoilta lukenut aiheesta.

On sitä käyttäjilläkin tietyst ollut ongelmia, ja aivan varmasti ko. konetyypissä niitä ongelmia on, mutta se millaiset mittasuhteet noi viat saa keskustelupalstoilla, niin se tuntuu muistuttavan enemmän armeijan tornareita kuin todellisuutta.

Vähän sama kuin joskus aiemmin Volvon 5-vaihteinen Aisin oli aivan paska, kun parilla oli mennyt Volvofoorumilla venttiilikoneisto lähes uutena, ja sen jälkeen 9/10 omistajasta koki samoja oireita ja oli aivan varmoja auton viallisuudesta, itsekin kuuluin tähän samaan poppooseen, lopulta kuitenkaan vaihteistossa ei ehtinyt olla mitään vikaa sen n. 240tkm aikana, jonka sillä itse ajelin. Perheen V70:stä puolestaan sitten menikin vaihteisto n. 45tkm ajettuna, mutta Volvo hoiti kuntoon mukisematta..

Nyt olen itse ajellut näillä ketjuvammaisilla bemareilla, joissa pitäisi mennä ketju 10-100tkm välein, toisessa on 170tkm ja toisessa 193tkm mittarissa alkuperäisillä ketjuilla, itsellä takana noin 30tkm näistä kilsoista, eikä ainakaan vielä oireile millään tapaa, mutta ostamattahan nämäkin olisi kannattanut jättää, jos keskustelupalstoja katsoo.

Tai jos esimerkkiä haetaan lähempää, niin vaikkapa hysteria T7-koneiden kanssa 15v sitten, huohotuksen piti olla ihan täysin epäonnistunut, ketjuja piti mennä kuin leipää ja koneen olla ihan täysi susi kestoltaan, mutta tuntuupa noita olevan vieläkin ajossa reippaasti ja ihan kovilla kilsoilla. Itselläkin aika monta tuhatta kilsaa takana T7-koneella ja itse kone ei ole vaatinut koskaan mitään suurempaa remppaa.

Mutta toisaalta hyvä, että ihmiset jaksaa kohkata näistä vioista, niin saa itselleen ihan hyviä autoja kohtuullisella hinnalla, ketjunkin vaihto maksaa sen tonnin about teetettynä, niin voin ihan mielelläni ostaa sen huonosta maineesta kärsivän halvemman auton ja maksaa siihen tonnin rempan kuin ostaa sen neljä tonnia kalliimman auton ja hävitä vähintään sen saman tonnin vaihtohyvityksessä vuoden päästä.
Tomppa & Saabit myyty :(
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja Cona »

Sulla on Rommitommi oikea asenne autoiluun.

Kun on tietoinen potentiaalisista ongelmista ja niiden aiheuttamista kustannuksista niin voi tehdä järkeviä ostopäätöksiä ja olla vinkumatta foorumeilla, kun tuli ostettua pitkäksi velkavivulla joku ongelmakohde ja ei ole rahaa korjata sitä.

Ja itsehän ajelen edelleen Meganella, joita pitää karttaa kuin ruttoa. :lol:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13167
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Se on just noin. Olis mullakin jäänyt saabismi varmaan kokonaan väliin, jos olisin ennen ekan Saabin hankkimista eksynyt lukemaan T7-koneen murheista. Lopputulemana ajoin tuolla "lähtökohtaisesti rikki olevalla" T7-koneella ilman mitään suurempia murheita, mitä nyt se Garretti päästi savut pian softaamisen jälkeen. Koneella oli kuitenkin mulle tullessa ajettu 200 tkm tavallisilla 20 tkm huoltoväleillä eikä huohotinta oltu päivitetty.

Potentiaaliset hommat ja niiden hinnat pitää pistää suhteeseen esim. auton hankintahintaan. Vähän sama juttu kun ainakin joskus tuntui että öljylämmitetyn talon hinta oli 50 t€ vähemmän kuin maalämpöinvestoidun talon. Se maalämpö maksaa kuitenkin siihen öljylämmitettyyn taloon noin 20 t€, joten siinähän on 30 t€:n pikavoiton paikka :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Rommitommi kirjoitti:
Ti Maalis 05, 2019 09:21
Vähän näissä THP-koneissakin tuntuu olevan se, että suurimmat rummuttajat niiden ongelmista on niitä, jotka on keskustelupalstoilta lukenut aiheesta.
Tämäkin on toki totta. Työkaverillakin on THP-koneinen 508, eikä sen kanssa ollut ollut mitään ongelmia parin vuoden omistusaikana. Todellisuutta tehokkaamman oloinen paketti. Vastaavasti isällä oli vuosia 9-3 T7 etanolisoftalla, lähes olemattomilla ongelmilla, ja äidillä on tälläkin hetkellä 9-5 T7 etanolisoftalla, ja ongelmia on ollut hyvin vähän siihen nähden että kyseessä oli viisi vuotta sitten Nettiauton halvin MY04. :D Citroeninkin kanssa on ollut elämä varsin leppoisaa (kop kop) mutta toisaalta, eräs T5 9000 kummittelee edelleen takaraivossa :twisted:

Onneksi tulee niin paljon kilsoja että voi pysyä diesel-leirissä, muutoin THP:n kokeileminen menisi mielenkiintoisesta kokeesta :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Noinpa ja niinpä. Aika moni auto saa syyttäkin surkean maineen jonkin ongelman takia, joka saattaa johtua esim. tietyn alihankkijan tietystä erästä, mikä menee tiettyihin autoihin, asia korjataan, ongelma poistuu, mutta huono maine jää. Sitten se on kuten Rommitommi tuossa kirjoitti, asioista enemmän tietävät ja tietyn korjausmarginaaliin ostokseensa asettavat saavat suhteessa panostukseensa aika paljon autoa. Sitten on taas näitä vehkeitä, joissa on rakenteellinen tai suunnitteluvika, joka korjataan samoilla osilla ja ongelmat taas edessä jonkin ajan kuluttua, varsinkin jos paljon ajaa, siinä pitää olla jo harrastusta kun sellaisen ostaa.

Nimenomaan niille ihmisille, jotka ostavat autonsa pätkällä eikä yllätyksiin ole varaa oikeastaan ollenkaan, suosittelen yleensä hyvin kapean genren autoa ja torppaan tylysti ehdotelmat niistä merkeistä ja malleista, joissa yllätysten mahdollisuus on tavallista suurempi.

Mutta takaisin Tunkio-Volvon hehkutulppaan :D
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5309
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Volvo on viime aikoina herjannu sillon tällön "huolla moottori" på svenska ja menny limp homeen. Tai mikä se Volvon vastine onkaa. Nyt viime päivinä auto on ollu käytännös rampa, jos kierroksia on yli 2000... Eli ei hyvä. Noh, nykyauto, niin vikakoodit lukuun. Edellistä kiinapalikkaa en löytäny mistää, joten piti ostaa ökyhintanen 30 € maksava palikka 8O

Kuva

Toihan oli sitte tosiaan siitä hyvä, että ei toimi muiden kuin oman softansa kans (ainakaa Torque ei tohon saa yhteyttä, vaikka sen saaki naitettua Bluetoothilla) ja se sen oma softa ei tietenkää keskustele Volvon kans, vaikka paketis lukeeki kaikki OBDII-autot yhteensopiviksi. Noh, vein sen takasi mutta "Volvojen kans on usein ongelmia" ja se muovikäärekin oli jo roskiksessa, niin ei saanut palauttaa. En kysyny oliko se muovikääre se kynnyskysymys vai ylinpäätänsä paskan tuotteen palautus. Tiedänpä sitte mistä en jatkossa osta mitää. Oli käärettä tai ei, niin about kaikki muut liikkeet tänä päivänä ottais romunsa takasi, etenki jos se ei toimi vaikka paketin mukaan pitäisi toimia.

No se huolla moottori on Googlen mukaan D5-piireissä tuttua kamaa, eli eihän se periaatteessa testereitä tartte. Vikakohteita on pähkinänkuoressa seuraavat:
-VNT jumissa
-Alipainevuoto
-Moottorin alla oleva ahtoputki halki
-Turbon imuputki löysä ja menee lappu lattias lyttyyn

Alipainevuodon alle taas mahtuu:
-Moottorin tukikumit
-VNT:n solenoidi
-Jarrutehostin

Kaupan kautta hallille ja asennuskemikaalit kuntoon...

Kuva

Alottelin kuitenki kuuman koneen kans helpoimmista, eli ensin moottoriöljyt vaihtoon ja sen jälkeen alipainelinjoja tutkimaan. Moottorin tukikumeista etummainen oli edelleen käytössä, mutta taaemman letku oli tulpattu. Eli kai se etummainenki yhtä huono sitte jo on.

Kuva

Tylysti alipaineletku poikki ja tukkoon. Varmuuden vuoksi, ilman sen kummempia diagnooseja.

Kuva

VNT:n solenoidi oli kans helpos paikas, toki ahtoletku ja huohottimen putki piti purkaa pois, mut kolme klemmaria helpois paikois ei ollu kynnyskysymys. Kyvassa solenoidi on pois paikaltaan.

Kuva

Korvausilmaverkko on vissiin se ongelmallisin kohde nois, eli se menee tukkoon. Niin siis ymmärsin jostain. Puhdistus ja takasi. Ammuin jarrukliineriä myös letkujen paikoista sisälle.

Kuva

Ahtovuodot yritin tutkia huonolla menestyksellä kunnon viritelmällä.

Kuva

Toi falskas niin paljo, et homma oli hankalaa. Sen koneen alapuolisen ahtoputken irrotin viä varmuuden vuoks ja ehjähän se oli. Työmääränä kaks helppoa pulttia ja yks helppo klemmari.

VNT:tä en saanu puhdistettua. Downpipen laippa olis irronu helpolla, mut VNT:n tanko oli niin kamalas paikas, et sen näki vain peilillä. Eli turha sinne on tököttiä laittaa, jos sitä jumiutuvaa mekanismia ei pääse nytkyttämään edestakasi. Sitte vain koeajolle ja kädet ristiin.

Hallille mennes tosiaan yli 2000 rpm ei voinu kierrättää mut yöllä kotiin ajelles reilu 120 km matkan aikana jokasen risteyksen ja nopeusrajotusmuutoksen ajoin lappu lattias ja hyvin toi pelas. Tietämättä tarkemmin mikä se lopullinen vika oli aloin myös pohtimaan pienten ongelmien sarjan mahdollisuutta. Ongelmathan on nyt alkanu hiljalleen kun ajelu on ollut pelkkää päiväkotirumbaa muutaman sadan metrin tuuppauksilla. Sit hurjana päivänä ajellaan muutama kilometri Prismaan. Ja tosi hurjana päivänä voidaan ajaa jopa 50 km, mut seki hissutellen, koska tää on melko isoruokanen peli ja sukkasillaan ajo tuntuu lompakossa.

Ehkä alipainepumppu on jo 451 tkm aikana nähny elämää, ehkä moottorin tukikumi vähä vuotaa. Ja sit toi pätkäajo tietty kerää varmaan mujua ahtimeen ja hissutellessa sitä VNT:n mekanismia ei käytetä. Eli sitä ei käytetä ja VNT:n säätövoima on ehkä jo alakantissa, niin siinähän se lopputulema oliki. Eli pitäs sitä kenkääki joskus antaa 8) No viime yönä auto sai niin paljo kenkää, et kyllä se taas parin päiväkotireissun karstat pystyy keräileen. Olettaen siis, että se ongelma oli pienten ongelmien summa eikä esimerkiksi se pelkkä vuotava tukikumi. Pelkkää mutuiluahan tää on lopulta. Pääasia et romu taas pelaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13167
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Miksi moottorin tukikumiin menee alipaineletku? Anteeksi maalaisuuteni, mutta ihan uus juttu mulle.

Jos tuote ei toimi luvatusti, paketin puuttuminen ei voi estää palautusta. Sama takuuasioissa. Käy vähän räyhäämässä siellä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
marvi
"Aero"
Viestit: 427
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja marvi »

Sitten kun vika palaa ja on aika putsia se VNT niin 200 ml lääkeruutasta saa riittävän tehokkaan "alipainepumpun" kellon renkkaamiseen ees taas, ei tarvi päästä sinne tangolle asti sohimaan. Aikansa kun vetelee ruuttaa ees taas kuulee kyllä kun alkaa ääni kellossa muuttua :lol:
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5309
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Tyhjäkäynnillä tukikumeja pehmennetään. Tai vedättäes jäykistetään. En tiä kumpi on alipaineistuksen lopputulos, mut mukavuutta tuolla haetaan.

Ja kiitos vinkistä palautuksen suhteen. Sen verran maalaiskylästä ostin lukijan, et en tiä viittiikö 30 € tähden nostaa meteliä :roll: Helpompaa on äänestää jaloilla.

^Erinomainen vinkki!
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin