NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^^Kiitos ammattilaisen näkemyksestä. Olen tosiaan vaihtanut autoja kuin paitaa viimeisen vuosikymmenen, enkä muista tämmöistä tilannetta, kun itseäni suht hintatietoiseksi tituleeraan, että 99% tarjonnasta karsiutuu pois pelkästään ilmoituksen perustietoja ja pyyntihintaa silmäilemällä. Tosiaan, pitäisi investoida ihan kunnolla uuteen tai uudehkoon autoon, jos meinasi tehdä säälliset kaupat. Näitten paljon käytettyjen vessojen kanssa on aika mahdotonta touhuta. Siihen peilautuen omalla kohdalla leasing-diilin tekeminen näyttää koko ajan todennäköisemmältä. Tosin, odottelen varmaan ensi kevääseen saakka ja ajelen Mustalla, koirat takapenkille tarvittaessa. Tilanne voi muuttua siihen mennessä.

Toki pitää silmäillä tarjontaa koko ajan, eihän sitä koskaan tiedä. Ihan kuin JP_Vettekin totesi, autokuume on ikävä tauti. Varsinkin krooninen sellainen, kuten minulla.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

JP_Vette kirjoitti:
Ke Heinä 28, 2021 23:03
Rommitommi kirjoitti:
Ke Heinä 28, 2021 22:32
^Johtunee ihan siitä, Itse kun olen tässä seurannut GTE Passattien hintoja Ruotsin huutokaupoista ja katson mihin hintaan ne päätyvät Sakalle ja Kamuxille myyntiin Suomeen, niin aika moni näistä myydään halvemmalla autoveroineen kuin mitä ne maksoivat Ruotsin huutokaupassa. Joko nämä liikkeet ovat onnistuneet tai epäonnistuneet täydellisesti valuuttakurssikikkailussa tai odotetaan, että tappiollisella autolla avattu ketju tuottaa 3 vaihdokin kanssa korkotuottoineen ja lisämyynteineen reilusti plussaa tms, mutta jotain sellasta tossa tapahtuu, joka ei täysin itselleni vielä kokonaan aukea.
Kuinka paljo liikkeet nettoaa rahotuksen myymisestä? Muistelen vaan sitä B Inkkua, jonka rahotuskulut oli kolmannes auton hinnan päälle :roll: Sit sen päälle kun viä myydään tonnilla "takuu", jolla korjataan virhevastuuseen menevät viat 500 € omavastuulla yms. kusetukset, niin alkaa tuntua, et se itse auto on pelkkä sisäänheittotuote. Mut toki ei kosketa kaikkia ketjuja. Eikä tietysti kaikki edes osta liikkeen myymällä rahotuksella.

Mut silleen kyl ymmärrän jos käytettyjen hinnat on pilvis kun uusiakaa ei saa. Tuttu tilas plugarivolkkarin ja toimitus vaan venyy ja venyy koska sirupula. Ja kai sitte kun saadaan sähköboksit tuotantoon loppuu akkuihin menevät metallit :D Eli jos autokuumetta on, niin uutta et saa ja käytetty maksaa melkein uuden hinnan sit kai.
Kyllähän siitä rahoitustuotosta kertyy, isommalle vanhalle toimijalle se oli 0,5-1,0% rahotusyhtiöstä riippuen, pienemmälle parin prossan huiteilla, riippuen vähän kuinka hyvät suhteet on rahoitusyhtiöön. 30 000e auto kun myydään 0e käsirahalla ja 6,9% korolla 96kk rahotusajalle, niin kyllähän siitä jo jotain jää, ja sitten tietysti jo aloitusmaksusta ja toimitusmaksusta jää jotain handuun, ja joka kuukausi koron lisäksi myös käsittelykulusta tulee liikkeelle oma siivu. Asiakasta luonnollisesti kiinnostaa vain halpa kuukausierä..
Olen myös käsittänyt, että noi lisäturvat ovat myös todella hyväkatteisia tuotteita ja sen takia niitä niin hanakasti myydään, mutta niin kai se on kaikessa vakuuttamisessa :)

Mutta siis ihan tosiaan se auto on nykyään täysin sisäänheittotuote Kamuxin ja Sakan aikaan, nehän myisivät vaikka huonekaluja tai ompelukoneita, jos onnistuisivat saamaan sillä aikaan samanlainen satojen miljoonien useamman prossan tuottoa raksuttavan rahoituskannan yhtä "helposti".

Ja kaikesta huolimatta, vaikka tuntuu, että noissa vedetään rankasti hanuriin, niin ennen se hanuriin veto on tapahtunut suoraan jo vaihtoauton hinnoittelussa, eli onnen määrä on siltä osin vakio. Eli keskiverrolle ostajalle ei mitään uutta, mutta vähävaraisemmat ihmiset ajaa entistä useammin itselleen liian kalliilla autoilla..
Tomppa & Saabit myyty :(
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^Kiitos, eli toi vahvisti käsitykseni siitä, että käteisostaja on myyjän pahin painajainen :lol:

Tosta lisäturvasta niin onhan ne nyt ihan täyttä bisnestä, kuten toki kaikki vakuutukset:
Kamux Plus on Kamuxin tarjoama lisävastuusitoumus auton mahdollisten korjauskulujen varalta jopa alle 2 €/pv
Kamux Plus on mahdollista saada seuraavanlaisiin Kamuxin valitsemiin autoihin:

Auton ikä enintään 10 vuotta
Mittarilukema 200 000 km tai vähemmän
Kamux Plus on voimassa valintasi mukaan 15 000 tai 25 000 ajokilometriä / yksi vuosi kaupantekohetkestä lukien, turva päättyy ensimmäiseksi toteutuneeseen.
Kamux Plus -lisäpalvelun hinta vaihtelee portaittain alla olevien ehtojen mukaan (15 000km / 25 000 km)

73 kW tai alle 499/599 EUR
74-109 kW 599/699 EUR
110-146 kW 699/849 EUR
147 kW ja yli 899/1099 EUR
Voimassaolon edellytyksenä on auton huolto-ohjelman noudattaminen. Kamux Plus kattaa yleisimmät viat palvelun ehtojen mukaan seuraavien komponenttien osalta:

Moottori
Vaihteisto
Voimansiirto
Turbo
Jousitus ja alusta
Polttoainejärjestelmä
Ilmastointi
Jarrut
Jäähdytysjärjestelmä
Sähkötekniikka
Ohjaus
Korkeajännitejärjestelmä
Korjausehdot:
Kamux vastaa vikakohtaisesti korjauksista 100 euron ylittävältä osuudelta 3000 euroon asti
Asiakkaan omavastuuosuus maksetaan lähtökohtaisesti työn suorittavalle korjaamolle.
Kamuxilla on oikeus korjauttaa auto vastaavilla käytetyillä osilla.
Ostajalla on velvollisuus ryhtyä heti ennaltaehkäiseviin toimiin vahinkojen minimoimiseksi vian havaittuaan.
Ostajan on välittömästi vian ilmetessä (ennen korjausta) oltava yhteydessä Kamux-liikkeeseen/myyjään.
Jos otetaan kuvitteellisesti perus karvalakki-Toyota, niin lisäturva on ton 699 € PLUS 100 € omavastuu päälle. Eli eka vika niin sisällä oli jo 799 € ilmasta rahaa. Toki aina on joku yksittäinen vmäisempi vikapommi, mut kyl keskivertoautoon, joka on alle 10 v ja 200 tkm, tekee aika paljo tolla 799 €, etenki jos se rassataan jossain hovikorjaamolla, joka laskuttaa 100 € vikakoodien nollauksesta ym. eli varmaan autokauppias saa viä toisen provikan sieltä... Sit viä Kamux plussassa lukee "kattaa yleisimmät viat" eli maksaako ne oikeasti kuinka kattavasti, vai myykö ne pelkkää mielikuvaa?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mulla ei ole kokemusta noista lisäturvista, mutta Saksan Mersun käytetylle antamasta takuusta on. Se siis kuului automaattisesti auton hintaan, kun osti kolmevuotiaan Mersun Daimlerin omasta lasipalatsista, mutta käytännössä Mersu osti tuon turvan joltain vakuutusyhtiöltä, joka käsittelee korjaustapaukset. Varmistin vielä ostaessani auton että turva on voimassa myös Suomessa ja mukaan saaduissa dokumenteissä toivotettiin huolettomia kilsoja, koska tämä takuu kattaa "kaikki mekaaniset ja elektroniset viat", joita autoon voi tulla seuraavan xx kk ja yy km aikana (en muista takuun kestoa, mutta sillä ei nyt ole väliä tässä tarinassa).

No autosta meni muutama kk oston jälkeen (takuuaikana siis) joku moottorin letku vaihtoon, kun letku oli hapertunut tai jotain. Taattua MB-laatua siis. Veholla osa ja vaihtotyö maksoi luonnollisesti jotain 700 euroa, koska kyllähän kumiletku maksaa, ja siinä joutuu jopa letkuklemmareita availemaan eli tulee hiki.

Sitten korvauspyynti käsittelyyn ja sieltä tuli hylky. Soitin sitten Saksaan perään että "Was zum Teufel?" niin kaveri siellä pokerina selitti että tämä vakuutus kattaa vain elektroniset ja mekaaniset viat, ja kun tämä letku on kumia, niin se ei kuulu kumpaankaan kategoriaan. Että näin huoletonta Mersuilua.

Vakuutusyhtiöiden perusbisnes on ottaa asiakkaalta rahat ja yrittää olla antamatta rahaa asiakkaille takaisin. MOT.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tää menee jo totaalisesti ohi aiheen, mutta kyllä tuo vakuutuspuoliki vaatis vähän uutta ajattelua. Mua itseä ottaa päähän se, että maksan vakuutuksia "pahan varalta" ja samaan aikaan sillä mun vakuutuksella sitte on näitä tyyppejä, jotka maksattaa puhelimien näytöt vuosittain ja jos kymmenen vuotta vanha jääkaappi hajoaa, niin seki otetaan kotivakuutuksesta jos vain sattuu saamaan. Paras oli tutulla, kun asu vuokralla ja jääkaappi hajos vanhuuttaan, niin vuokranantaja vaati asukasta käyttämään kotivakuutustaan hankkimaan uuden jääkaapin :facepalm_man: Mut se pointti oli siinä uudes ajattelus se, että jos IKH myy työkaluja värikoodauksella kiinakura - harrastetaso - ammattilaisten, niin vakuutuksissaki voitais alkaa myymään oikeita vakuutuksia ja sitten näitä mielensäpahoitusvakuutuksia. Ja hinnottelu luonnollisesti sitte sen mukaan, ettei me pahinta pelkäävät sitte maksettais niitä joulun alla hajoavia iPhoneja.

Tää tulee jo aiheeseen, eli eilen kävin tankkaamassa Saabin, kun en toissa päivänä kerennyt täyteen asti lappaamaan. 98E5 maksoi eilen 1,869 €/l tossa viereisellä ABC:llä. Keskustan TB Express oli 2 snt halvempi, eli bonuksien erolla sitte otin ylihintasta taas. Jos olisin malttanut odottaa pari minuuttia enemmän toissa päivänä, olis hinta ollu n. 10 snt vähemmän. No sinänsä se ei haittaa kuin henkisesti, sillä pääosin tankkaan maanantain ja tiistain halvennuksista, jotka ovat jokaviikkoisia, mutta pakko alkaa pohtimaan sitäki vaihtoehtoa jos kuitenki ostais jonku V40 D2 tms. pihin auton. Tai sit sen Amperan/Voltin... Mun ajomäärällä se on oikeasti se ja sama mitä polttoaine maksaa, mutta kyllä se henkisesti sitte tekee kipeää ajaa isoruokasella korotetulla nelivedolla aina kun lumi ei oo maas :roll:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Tuskallista pohdintaa. Tekisi mieli ajaa isolla ja vahvalla nelarilla, kyllä, mutta jo kun tuota Accordia tankkaa, alkaa sylettää kolminumeroinen summa bensavalosta bensavaloon, joka kolkuttaa ihan ovella. Että miksei sitä voisi sitten vaan ostaa sitä ensimmäisen sukupolven Priusta, vetää siitä penkit ketoon, jolloin palvelee myös koirankuskauksessa 4.x-5.x kulutuksella, eikä ole pääomaa paljoa kiinni. Mutku mutku mutku.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP »

Emmä tiedä vahvasta, mut iso nelari järkikulutuksella löytyy tuolta mun allekirjoituksesta. Puolentoista litran bensakulutuksella nyt menty pian pari vuotta ja sähköt tietty päälle. Toki sen ajosyklin pitää sopia kohtuuhyvin tuohon 30-40 km rangeen, että tollasiin lukemiin pääsee, mut ei toi pidemmälläkään matkalla kokoonsa nähden janoisa ole. Tänään ajettu n. 150 km eli Turusta Lempäälään, kulutus 5,2 litraa sadalle + akullinen sähköä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Sopisi täydellisesti mun normaaliin 35-40 km päivärutiiniin. Vaan sitoo pääomaa runsaahkosti, aika kovia hintoja pyytelevät noista kun ovat silleen pop. Ei oikein hotsita laittaa 15 tonnia johonkin 7v vanhaan ja 200 tkm ajettuun.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Se valkonen Country Tourer... Aloin jo tutkaileen kalenteria, jos kävis sen renkaita potkimas viikonloppuna, mutta kun ei niin ei. Joulusta asti se on roikkunu liikkeen nimissä ja nyt se on kadonnut chättiautosta. No se oli nopea kuume, kun seuraava Country Tourer on neljä tonnia kalliimpi eli ei kiinnosta. Toisaalta se kyllä olis BiTurbo :roll: Mut kun hinta karkaa niin se karkaa ja sillä selvä. Kahtellaan sitte syssymmällä...

Ai niin. Levorannaltaki on kadonnu se huohottava DSG-himmeli. Joku puoli vuotta seki oli myyntilistoilla. Tämä siis tarkoittaa sitä, että jos nyt sitten jotain ostan, niin sen saa lukea täältä ilman etukäteisajattelua kirjoittamisen muodossa :twisted:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Katsastus lähestyy huolestuttavasti, joten on aika eliminoida kaksi polttimovikaa, ettei sitten kaksi muuta mahdollista huomautusta johtaisi hylsyyn. Parkkipolttimohan on hyvin Saabmainen eli umpio irti ja polttimo käteen. Helppoa!

Kuva

Rekisterikilven kanssa sitten tuliki ihmettelyä. Pallosalama, tuo sähkövehkeiden esimerkki tässä maailmassa yhdistettyvä Inkkujen sähkövikaiseen maineeseen 8O

Kuva

Tässä kohtaahan Saabin kanssa haettaisiin torxia, jolla voi sitten mädäntynyttä ruuvinkantaa kalvaa hampaat irvessä auki. Opel on tähän laittanut ihan vain klivun. Kiinnittäessä tietenki Saabissa pohdittaisiin ottaako ruuvi enää mihinkään kiinni ja tuliko sitten kiinnittäessä halkastua koko muovi, ellei edellinen rane sitä ole jo onnistunut rikkomaan.

Kuva

No seuraavaksi Saabin kanssa kaivetaan puukkoa ja WD40-pulloa, jotta mädäntyneistä klipsuista irtoaisi sen verran kontaktia, että kopauttamalla valo vielä syttyy inssille. Miten pallosalamassa? No irrotetaan vedenkestävä liitin ja pyöräytetään o-renkaallinen kanta irti.

Kuva

Kuva

Sitten vain hakemaan taas vuosi laillista ajoaikaa 8)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Aikamoista. Onneksi ei ole ollut mitään kuvatun kaltaisia ongelmia vielä tähän päivään mennessä yhdessäkään GM ajan Saabissa.

Kovamuovinen klipsi kuluu ja kovettuu varmasti poikki, ennen kuin Saabeista on ruuvit tai vastinkappaleet entiset. :mrgreen:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1740
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Meni kyllä kuvaus nappiin, mulla OG93:ssa toinen rekisterikilven valo ei lähde auki kun torxi pyörii tyhjää. Onneksi joku entisistä omistajista on laittanu sinne ledipolttimon niin ainakaan vielä ei ole palanu...
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

JP_Vette kirjoitti:
Ma Elo 16, 2021 20:57

Tässä kohtaahan Saabin kanssa haettaisiin torxia, jolla voi sitten mädäntynyttä ruuvinkantaa kalvaa hampaat irvessä auki. Opel on tähän laittanut ihan vain klivun. Kiinnittäessä tietenki Saabissa pohdittaisiin ottaako ruuvi enää mihinkään kiinni ja tuliko sitten kiinnittäessä halkastua koko muovi, ellei edellinen rane sitä ole jo onnistunut rikkomaan.

Kuva
Minulla olisi tuon rekkarivalon tilalle menevä peruutuskameramoduuli ihan joutilaana, jos kiinnostaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitos tarjouksesta, mut kyl tää on puhdas käyttöruoska johon ei viittis panostaa :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

:mrgreen:

Kuva
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin