NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5307
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

SIis toi kontti on muuten isohko, mut viistetty lasi vie aika paljo tilaa ja sit kattoa on laskettu aika pitkältä matkalta ennen luukun reunaa. Ja toki luukku on paksu syvyyssuunnassa, mutta mun mielestä se on vain optinen harha, kun autossa ei käytännössä ole takapuskuria pykälämielessä. Eli se "ei syö tilaa", vaikka tietäjät niin tietää. Se ulkopuolinen porras on vain verhoiltu luukulla.

Huolla auto on vain ilmoitus käynnistyksessä. Ei pala helikopterivalo eikä mene rajotettuun tilaan. Eli sinänsä kosmeettinen ongelma. Hehkujen osalta myyjä soitteli ja vinkkas käyttämään taikatahnaa, eli puhdistamaan palotilat. Oon aina ollu skeptinen niihin, mut eilen tollasen sit kumosin tankkiin.

Kuva

Tuskin auttaa, toisaalta kohta varmaan leipoo koko common rail -järjestelmä :mrgreen: Sit taas toisaalla kerrotaan, et ne painetunnistimelliset hehkut nimenomaan tosiaan lian takia menee tilttiin, et voi kai toi sit auttaa. Kampiakselin asentoanturi tuli ostettua Motonetistä. EI ollut valikoimas, mut tilaamalla sai. Orkkiksen Boschin ostin, ettei sit sen takia jätä välille. Pitäs olla helpos paikas öljynsuodattimen vieres. Tosin sitä en tiä, et missä se öljynsuodatin on...

Kärrys näkyy myös 15 litraa AZP:n mainostamaa Comman öljyä. Ens viikolla alkaa loma ja tässä on sit pientä puuhaa jos iskee tylsyys.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5307
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

SIis toi kontti on muuten isohko, mut viistetty lasi vie aika paljo tilaa ja sit kattoa on laskettu aika pitkältä matkalta ennen luukun reunaa. Ja toki luukku on paksu syvyyssuunnassa, mutta mun mielestä se on vain optinen harha, kun autossa ei käytännössä ole takapuskuria pykälämielessä. Eli se "ei syö tilaa", vaikka tietäjät niin tietää. Se ulkopuolinen porras on vain verhoiltu luukulla.

Huolla auto on vain ilmoitus käynnistyksessä. Ei pala helikopterivalo eikä mene rajotettuun tilaan. Eli sinänsä kosmeettinen ongelma. Hehkujen osalta myyjä soitteli ja vinkkas käyttämään taikatahnaa, eli puhdistamaan palotilat. Oon aina ollu skeptinen niihin, mut eilen tollasen sit kumosin tankkiin.

Kuva

Tuskin auttaa, toisaalta kohta varmaan leipoo koko common rail -järjestelmä :mrgreen: Sit taas toisaalla kerrotaan, et ne painetunnistimelliset hehkut nimenomaan tosiaan lian takia menee tilttiin, et voi kai toi sit auttaa. Kampiakselin asentoanturi tuli ostettua Motonetistä. EI ollut valikoimas, mut tilaamalla sai. Orkkiksen Boschin ostin, ettei sit sen takia jätä välille. Pitäs olla helpos paikas öljynsuodattimen vieres. Tosin sitä en tiä, et missä se öljynsuodatin on...

Kärrys näkyy myös 15 litraa AZP:n mainostamaa Comman öljyä. Ens viikolla alkaa loma ja tässä on sit pientä puuhaa jos iskee tylsyys.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2091
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja patse »

Tyrkkäähän ne uuteenkin ooppelin huollossa jotain litkua pari purkillista bensatankkiin tai antaa kouraan, jos tankki kovin vajaa.
Mitä lie tekee? LSPI:n takia :?:

Eikö huollossa muutenkin ensin hoideta autoja piuhojen ja litkujen kanssa ennenkuin työkaluja viitsivät ottaa käteen? Ja sekin vasta toisella tai kolmannella käyntikerralla?
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5307
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Opelin bensakoneiden lisäaineella poistetaan karstaa imuventtiileistä. Ne kun on nois uusis suoraruuttia, niin imusarjan bensa ei huuhtele venttiileitä. Tai noin mun on annettu ymmärtää... LSPI:tä taas hoidettiin softapäivityksellä ja dexos 1 gen 2 -öljyllä.

Joo onhan se valohoito ykkösvaihtoehto usein. Toisaalta ei se turha osien vaihtokaan kivaa ole, etenkään jos itse sen maksaa :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5307
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ja eka harrasteilta, tai -yö, takana. Laatikkoöljyjen vaihtoon on monen monta ohjetta, mutta lopulta se oikein taisikin löytyä kaivamalla vanha koneen raato kaapista ja avaamalla WISsistä NG9-5 esiin :D

Kuva

Tallihan ei ole tehty näille nykytrendin mukaisille autoille. Esimerkiksi tossa kynnyksellä oli kaksi lankkua helpottamassa nousua :roll:

Kuva

Nyt se toinen on tuolla :roll:

Kuva

Vahinko ei ollut suuri. Yksi sisälokarin kiinnike uusiksi kiinni ja matka jatkuu.

Kuva

Nosturilla pääsi näkemään senkin, että suola ja aika tekee kyllä tehtävänsä. Eli ruosteeton tämä ei ole, vaikka päälle päin katsellessa se onkin ruosteeton. Noh, tällä tullaan ajaan sen verran, että tuskin koskaan ruostuu puhki saakka. Ja ennenkö joku mukamas hauska tietää kertoa kuinka Opelit ruostuvat blaablaablaa, niin kyllä nois kymmenenkesäsis Saabeiski on ihan samanlaisia yksilöitä. Ei siis mitään massasta poikkeavaa ole tässäkään.

Kuva

Kuva

Pohjamuoviki on ranetettu jollain taikateipillä saranoiduksi. Ja pienillä ruuveilla muovia muovissa. Ja yks nippuside. No, jos noi viritelmät tua toimii, niin mitäpä niitä muuttamaan. Olkoot noin :mrgreen:

Kuva

Minäki jatkoin ranetusta. Pitäs muistaa tilata korkki pissapojan säiliöön, mut kai toikin paremman puutteessa menee. Säästää ainaki pari euroa :D

Kuva

Kuva

Itse öljynvaihtohan vaati taas hieman askartelua. Asentamalla letkutetun suppilon sai minimoitua letkun sujuttelun täyttöreiälle ja sitä myöten vähemmän kuraa, paskaa ja hiekanmurusia sinne öljyn sekaan. Kertakäyttöhanska tietysti otettiin pois aina täytön ajaksi.

Kuva

Tähän saakka olen jaksanut hifistellä lantraamalla aina sillä määrällä mitä öljypohjasta tulee öljyä ulos (täs inan vajaa 3 litraa ellen väärin muista viime yön tapahtumia), mutta nyt päästin öljyt pois, viis litraa uutta, ne pois, viis litraa taas uutta, pois ja lopuks sitte se WISsin ohjeen mukainen perustäyttö putken yläreunaan + 0,4 l. Lämpöjen piti olla 70-80 astetta ennen viimeistä tarkistusta, joten ajoin autolla n. 32 km ulkolämpötilan ollessa +14 astetta, joten oli mitä oli, mut sen mukaan taso säädettiin ja saa olla. Eli n. 13 litraa tuli käytettyä öljyä tähän lantrailuun tällä kertaa.

Öljyt oli edelleen punertavat, mutta selvästi tummuneet. Semmosen huomion käytöksessä huomasi, että aikaisemmin välillä kun heitti D:n silmään niin auto mietti sekunnin-puoltoista ennenkö lähti liikkelle. Pakilla lähti heti. Ja siis ihan pehmeesti, ei mitään kenguruloikkia ryskyen ja paukkuen. Nyt en vielä saanut toistettua D:n viivettä, vaan lähtee rullaan jo suunnilleen ennenkö keppi on D:llä saakka. Eli huolletaan näitä vehkeitä, niin ne toimii...

Samalla tuli se kampuran asentoanturikin vaihdettua. Helpos paikas, kun ensin keksi miten liitin avataan.

Kuva

Ihan torxilla sen avasin, vaikka se ei torx ollut. Joku kulmikkaampi. Mut samapa tuo...

Kuva

Pitää seurata uusiutuuko vikakoodit vai ei. Ja ne taikatahnatki on ollu tankis nyt reilu 600 km, et kai senki lopputulema pitäs näkyä jos on näkyäkseen.

Parin tunnin hommaa menin tekemään, mutta niin siinä kävi, että kello näytti 00:46 kun homma oli paketis ja lähdin siistiytymään. Nippa nappa kolmeks kotona... Mut mikäs siinä yössä ajellessa.

Kuva

Kuuden tunnin paastoamisen jälkeen kävin Kankaanpään Myrkkypaussilta hakemas grillimakkaran. Ihan jees, mut en ole ennen nähnyt et makkaraa dipataan rasvakeittimeenki. Tosi kiva sellanen rasvassa uitettu rasvapötkö, kun yleensä grillimakkara tarkottaa sitä, et on kiva koppura kuori, jolla ei käsi sotke kuin korkeintaan noen takia.

Ajattelin samalla sit koukata torin kautta ja vedellä ysikymppikäännöksiä mulkosilmävalojen saattamana, mut ei siä kyl mitään elämää ollut kauniina kesäyönä. Heseki pimeenä ja pääraitin varrella yks jonne parkis.

Kuva

Kuva

Mun nuoruudessa torilla käytiin autolla keskiviikkoisin, perjantaisin ja lauantaisin :roll: Nykyään ei sit vissiin käydä ollenkaan, edes kesällä.

Tää oli eka reissu kun ajoin tällä autolla "kunnolla" ja ekat fiilikset on lähinnä, et miten ihmeessä näin loistavan auton jälkeen K Astra on onnistuttu ryssimään niin pahasti :roll: Pieniähän nää, mutta:
-Auto ei luule päivällä olevan yö, vaikka taivas onkin kirkas
-Parkkitutkis on inhimillinen ääni
-Parkkitutkat eivät ole ADHD:ta sairastavat
-Auto kulkee suorempaan ja on hiljaisempi, vaikka alla on loppuunajetut kiinakumit

Noista AFL-valoista taas eka fiilis on, et mulkoilu on kaupunkipyöritykses tosi hyvä, mut maantiellä ne sais kääntyä enemmänkin. Valotehoa on niin paljon, että lisäpitkiä ei normiajeluun kaipaa. Kantama ei ole kilometriä, mut se pari sataa metriä mitä valaistuu niin valaistuu leveästi ja tehokkaasti ilman laikkuja. Oikea puoli on selvästi himmeämpi kuin vasen ja silmämääräisesti väittäisin, että joku jonne on tökänny jotkut 6000 kelvinin tuikut paikalleen. Et ostamalla uudet laadukkaat 4300 kelvinin tuikut valoteho noussee entisestään sekä uusien polttimoiden että kelvinen takia.

Montaa pitkien automaattivaihtoa ei tullut, mutta kaikki menivät melko mallikkaasti. Lisäkilometrit tuovat lisäkokemusta. Lähestyessä Nokiaa taivaanranta alkoi jo sen verran kirkastua, että automatiikka halusi ajaa lyhyillä, vaikka mun mielestä edelleen oli kyllä pimeää. Mut viikseä tökkäämällähän se automatiikka putoaa pois, ei suuri vaiva.

Täs on tietty uutuudenviehätystä mukana ja kyllästymistä K Astraan, mutta eiliseen saakka olen tosissani pohtinu ostavani toisen K Astran vielä, mutta enköhän mä kattele vähän käytetyn A Insignian kivoilla varusteilla. Tai pari vuotta kun kuluu vielä, niin vois kunnolla tutustua B Insigniaanki :lol: Ja en mä usko, että vika on Astrassa, vaan ihan siinä C-segmentissä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP »

Sä alat päästä kunnolla loppuunajetun fiilistelyyn selvästi. Halpa ostos, alkuun pari vikakoodia ja pientä fiksailua. Sen jälkeen vain kovaa ajoa ihmetellen, miten halvalla pääsee kiinni niinkin mukavaan ja laadukkaaseen autoon, ihan vain siksi että taulussa lukee joku numero (ja keulalla joku tietty merkki) :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5307
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nii onhan tää eka loppuunajettu, joka ei vaikuta loppuunajetulta. Tähän mennes kaikki 300 tkm tuupatut Saabit ja Volvot (muutkin kuin tällä palstalla esitellyt) ovat olleet sellasia paljon ajettuja, mut täs kilsat ei näy eikä tunnu :) Et onhan näitä löytöjäki, niinku se sun kolkkiki on.

Lisäys noihin K Astras pilattuihin osaamisalueisiin: Astras ilmastointia pitää veivata välillä 16-20 astetta riippuen ulkolämpötilasta ja auringon varjostumisesta. Inkus on kuin Saabeis: säädä ja unohda. 21 astetta toimii päivin öin.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP »

Siinähän se onkin, loppuunajettu pitää osata ostaa. Se mittarilukema on vain numero ja yksi kriteeri muiden joukossa, ja ne muut kriteerit voi olla paljon tärkeämmät kuin se numero taulussa. Ensiksi pitää vähän tutustua automalliin mitä on ostamassa, jotta tietää onko siinä fataaleja yleisiä vikoja. Mutta tärkeintä on katsoa autoa sekä yksityiskohdissa että kokonaisuutena ja havaintojen perusteella muodostaa kuva siitä, millaisella pidolla auto on ollut. Jos se vaikuttaa koeajossa loppuunajetulta ruoskalta, niin se on loppuunajettu ruoska. Mutta 300 tkm voi vaikuttaa joltain ihan muultakin.

Jos autossa on useampi patenttikorjaus mallia se pissapojan säiliön korkki tai sen aikaisemman Vectran polttoainesuodatinkotelo, voi kuvitella miten autoa on yleisesti pidetty ja miten halvalla on koitettu selvitä kaikista muista osa-alueista. Jos sisällä haisee kalma ja paikat repsottaa, niin samat mietteet. Monennenko omistajan kanssa keskustelet ostotilanteessa ja miten pitkään auto on hänellä ollut? Jos myyjä on auton pitkäaikainen omistaja, niin miltä kaveri vaikuttaa ja jos olet omistajan kotona kauppaa vääntämässä, niin miltä siellä näyttää?

Edellä mainittujen vuoksi loppuunajettu on mun mielestä paras ostaa yksityiseltä, ei jobbarilta. Ja luonnollisesti mieluiten siltä yksityiseltä, joka on autoa pitänyt pitkään tai jos mahdollista, jopa uudesta saakka. Siinä jutellessa ja ympärilleen katsoessa saa jo aika hyvän hajun siitä miten autoa on todennäköisesti pidetty.

Esimerkiksi mun Saabin kohdalla myyjä oli auton uutena ostanut viisikymppinen sähkömies, joka ajeli työnsä puolesta ympäri maakuntaa sähköjä asentelemaan. Autosta näki, että suurin osa ajosta on ajeltu yksin (kuskin penkkiä lukuunottamatta muut istuimet kuin uusia) ja takakontissa kuskattu pääasiassa sähkömiehen pakkia ym. siistiä tavaraa (pakki oli kontissa autoa katsoessa ja kontti ilman suojamattoa kuin uusi). Kaveri asui Raisiossa omakotitalossa, jonka pihalla kaikki näytti olevan paikoillaan ja aika pedantisti perennat ojossa. Kaikesta huokui sellainen järjestys, että siihen pihaan ei olisi sopinut ollenkaan mikään öljyjä alle päästelevä ritsa, jossa likaiset verhoilut repsottaa. Kaveri oli hankkimassa tilalle uutta Volvoa, joten Saabin realisointi ei johtunut siitä, että tarttis vähän kaljarahaa. Ennemminkin kyse oli siitä, että Keskusautohalli oli varmaan antanut mukavan viiden tonnin hyvityshinnan 300 tkm ajetulle 7-vuotiaalle konkurssipesän tuotteelle, joten kaikki sen yli saatava hinta oli kotiinpäin. Lisäksi kaveri halusi käyttää Saabin vielä ennen myyntiä isossa huollossa, jossa meni jakopää ja vaihteistoöljyt uusiksi, eli jopa vielä myyntitilanteessa hän halusi jotenkin varmistaa että auto on kunnossa.

Aina joskus kysytään, että uskaltaisitko ostaa siltä tai tältä tyypiltä käytetyn auton, niin tältä sähkömieheltä minä ainakin uskalsin ja jopa loppuunajetun. Mutta luulen että jos tämä auto olisi ollut häkissä Tuusulassa sekarengastettuna, niin olisi jäänyt sinne.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2035
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja Julle »

8O
9-5 Aero - 00
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Itseäni toiselta autofoorumilta lainaten:

"Kun myin edellistä talouden käyttöautostatuksella ollutta +300tkm ajettua Saabia niin etsin myynnissä olevista lähimmän vastaavan mutta halvimman. Sen hinnan päälle laskin mitä kaikkea oli laitettu ja jaoin nämä investoinnit yhteenlaskettuna raakasti kahdella, jonka sitten lisäsin sen halvimman pyyntihintaan. Olipa siitä tuulilasin vaihdosta tai jarrulevyjen uusimisesta sitten kuukausi tai vajaa vuosi, en lähtenyt arvioimaan mikä kyseisen ylläpitohuollon arvo sillä hetkellä oikeasti olisi ollut. Yli vuosi sitten uusitut kulutusosat jätin pois laskuista, niistä oli ilo ajettu jo omaan taskuun. Tällä pelle pelottoman kaavalla saadulla hintapyynnillä sitten verkot vesille.

Joitain soittoja (Saabia ostavien lähestymiset muuten huomattavasti realistisempia noin karkeasti yleistäen, kuin jonkun toisen merkkisen...) ja n. kuuden viikon kuluttua ensimmäinen uskaltautui autoa koittamaan, heti kun isänsä oli puhelimessa asiat minun kanssa valmiiksi puhunut. No, selvästi teki mieli mutta rahaa ei ollut tarpeeksi. Kun ei ollut pakko saada myydyksi niin sanoin suoraan, että annetaan olla. Soita sitten uudestaan jos saat loput rahat kasaan, tai minä soitan jos haluan autosta eroon.

Meni viikko ja toinen autoa katsomaan tullut kätteli kaupat kun tulin hinnassa vastaan –4% pyynnöstä. Oli kiertänyt muutaman suurinpiirtein vastaavanlaisen ja huomasi heti mitä eroa on hyvin pidetyllä ja halvimmalla.

Summasummarum, hyvän tavaran kaupitsee aika eikä kaikkea tarvitse aina ilmaiseksi antaa. Kannattaa uskoa siihen mitä on myymässä, jos tietää sen oikeasti olevan hyvä. Joka ei ole hyvästä valmis maksamaan ei todennäköisesti edes huomaisi mitään eroa sen hyvän ja huonon välillä, kun tavoitteena on vain saada mahdollisimman halvalla."

Pointtinin tässä ehkä on se, että ei ne kilsat vaan se käyttö.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja Cona »

Mittarilukema on vain lukema, kuten edellä todettu. Ikä on toinen kriteeri eli missä ajassa ajetut kilsat on veivattu. Inkun kohdalla voi kuvitella, että matkaa on taitettu kerrallaan pidempiä siivuja, mikä on parempi kuin lyhyet, mutta taajaan ajetut reissut.

Menee vähän OT:ksi, mutta jossain oli juttua Japanintuonti-autoista ja kehotus kiertää ne kaukaa. Syy oli, että vähäiseen ajomäärään nähden autoilla seisotaan ruuhkassa tolkuton aika. Ja kun kisoja ei kerry niin huoltovälit venyvät tolkuttoman pitkiksi eli tekniikka on kovilla.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja aero »

Kaveri aikoinaan ihan bisneksenä toi autoja Manner-Euroopasta tänne myytäväksi. Kuulemma parhaita voittoja toi San Marinon taksit, kut pienellä alueella kilsat pysyy pieninä vaikka moottori pörrää 247 ja autot on teknisesti kohtuu finaalissa. Siellä kunnon perusteella halpoja, täällä pienen mittarilukeman ansiosta kalliita ja kaupaksimeneviä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Cona kirjoitti:
La Heinä 20, 2019 22:27
Syy oli, että vähäiseen ajomäärään nähden autoilla seisotaan ruuhkassa tolkuton aika. Ja kun kisoja ei kerry niin huoltovälit venyvät tolkuttoman pitkiksi eli tekniikka on kovilla.
Tämän takia muuttuvat huoltovälinäytöt on keksitty. Täällä suomessa se vain näyttää, ettei ne mihinkään muutu vaan pitää sitä väliä siinä 30tkm kieppeillä.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei päivityksiä Opelista neljään päivään. Pitääkö tulkita niin että käärmeöljy tehosi vikoihin ja ei ole mitään raportoitavaa?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5307
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ei auta käärmeöljyt eikä taikatahnat. Ei yllättäny sinänsä.

Kävin hakemas ne talvivanteet myyjältä. Oli sitä mieltä, et ton ikäses kuuluu hintaan mut sit marisin, et ite kerto aktiivisesta viasta joka on vain nollattu. No lupas tulla 25 % vastaan. Lopputulema on se, et maksan hänen yhteistyökumppanikorjaamolle arviolta max 300 € ja vaihdetaan kaikki hehkut. Sillai ihan ok, jos sen kääntää nurinpäin, kun Motonetis hehkusarja maksaa 280 €.

Jos otetaan huomioon, et Motonetis on korjaamoale 10 %, niin todnäk jobbari sai tyytyväisen rutisijan maksamatta euroakaan. Mut sillä rutisijalla ei oo perisuomalaista vikaa pääs, eli kateutta toisen voitosta, niin mä sain hehkut suomihintaan ja maksan vaihtotyöstä tällä näkymää 20 €. Eli ihan jees, etenki jos vika korjaantuu.

Muuten sit tappohelteet toi lieveilmiönä kenguru-D:n eli venttiilivikanen laatikko... En viä tiä et sijotanko sen ~500 € vaihtoon vai odotanko yli 100 tkm elinikää niinku femman Aisinin kans kävi :mrgreen: Ei kuitenkaa joka kerta loikkaa.

Renkaat tosiaan on toiselle kultaa toiselle roskaa. Mulle roskaa.

Kuva

Tosin jo ala-asteikäset...

Kuva

Kulutus tuntuu olevan 6,6 l/100km täs meidän ajos. Tosin renkaat on 225/50, eikä 225/55 kuten kuuluis, niin mittariheittoki on aika iso. Eli kai se oikea on lähes seiskan. Mut ajohan on taajamaa ja motaria. Sellasta lepposaa mummoilua ei oikeastaan ollenkaan. Ja kai toi ilmastointiki helteellä veronsa ottaa.

Ostokrapulaa ei vieläkään ole. Saahan noita laatikoita rahalla kuntoon. Kaksoismassaleikitki maksaa jne. Ja edelleen tää on aika perussiistis kunnos, niin malttaa remonttiaki tarvittaes tehdä!
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin