NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja Cona »

Vähän samaa mieltä muotoilusta. Korkeita laatikkoja tuppaavat olemaan pl. Teslat. Porsse Taycan olis hieno, mutta maksaakin sitten ihan liikaa. :mrgreen:

Camrya on paljon taksina. Periaatteessa sellaista voisi jopa miettiä ammattikuskin jäljiltä, mutta ei kyllä PK-seudulta.

Eikös toi Camry muuten ole Lexuksen bädgeillä jenkeissä myynnissä eli vois häivyttää sukulaisuutta Corolla-kansaan? :D
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Isällä on Camry ja ihan autohan se on ulkoa ja sisältä. Ajettavuuden osalta ei mitään ihmeellistä, potkua saisi olla vähän enemmän mutta eihän sillä jalkoihin jää. Melko pihi se on isoksi laivaksi bensakoneella, mutta eihän sillä töpseliautolle pärjää kaupunkipyörityksessä.

Teinin vanhemmalle noissa uusissa autoissa on muuten hauskoja seurantaominaisuuksia. Toyotan apista näkee suoran palautteen kuinka kovaa tuli kiihdyteltyä ja kuinka kovaa ajettua :lol:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nonii Inkku sit lähti ja se siitä. Vähän jäi myyntimorkkista. Olkootki, et oli ruostetta ja muuta, mutta kyl täs muutaman tonnin luokas sekä Inkku että se punanen SC olivat oikeasti toimivia autoja. Tänään on ollu tämmönen kierros:

Kuva

Periaattees ihan jees, mut naarmunen auto sai just uuden käsitteen. Ja ensimmäinen Saab, jossa olen nähnyt katonki ruostuvan 8O Käynnistin, mutta en koeajanut kun myyjä vastasi kieltävästi toteamukseeni "et sä tätä varmaan kahdella tonnilla myy".

Kuva

Tää haisi niin tupakilta, etten edes käynnistäny. Melko tervanen sisäpinnoiltaanki...

Kuva

Tää meni raakasti yli budjetin ja hinta-järki -suhteen, mutta koeajoin. Nelivetoakaa en testannu, kun pelkäsin et jättää välille. Motarilla kun löi lapun lattiaan, niin veti aika laiskasti ja kierroksia otti 3500 rpm. Takasi liikkeeseen. Myyjä kiitti, kun kerroin viasta.

Illalla viä yhtä Saabia kattomaan...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja Cona »

Mitä hemmettiä, joutuuko tollaisesta tervapata-Viirusta maksamaan nykyään kolme tonnia? 8O

Alkaa noi Volvotkin olemaan kohtuullisen kauhtuneita. Toisaalta reippaasti enemmän ajettu voi olla koriltaan siistimpi ja ehkä vaihdettu jo turboa, EGR:ää jne?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP »

^kyllähän noi nykyhinnat järkyttää, kun muistelee vaikka millä hinnalla myin loppuunajetun pari vuotta sitten.

Mitkäs JP_Vetten speksit olikaan? Iso farkku kiisselinä? Tai muita edellytyksiä? Millanen budjetti?

Kerro noi niin saat sammiollisen relevantteja ja epärelevantteja linkkejä tähän ketjuun :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Isolla pyynnillä voi hyvittää paljo vaihdokista :lol: Mut kyl noi diesel-farkut alkaa oleen aika vähis... Niin kai niistä sitte kehdataan pyytää kun ei ole "kilpailua".

Joo kyllä jos Volvo tosissaan ostais, niin pitäs olla avaramielisempi kilsojen kans. Vrt vaikka se vajaa 500 tkm tuupattu XC90, johon oli laatikko rakennettu kahdesti yms, niin huolettomasti se kulki. Muutenhan nuo Volvot ei ole mitään automaattisesti hyviä. Isälle katottiin vuosi sitte XC70 ja kyllä ne 100 - 200 tkm tuupatut oli niin totista shittiä, että lopulta budjetiks piti laittaa reilu 20 k€ ja hakea suoraan merkkiliikkeeseen kelvannut ekan omistajan vaihdokki, että siinä hommassa oli järkeä. Bilian lasihallis vielä mainostivat "yleensä näin vanhat menee muualle, mut tää kehdattiin ottaa meidän riviin" ja se myyntikehu kyllä osu nappiin kaiken sen vajaa 20 k€ maksaneen b-luokan häkkijobbarikaman jälkeen. Eli siitä kun peilaa siihen viiden tonnin helmeen, niin onhan ne aika totisia...

^Ei mulla nyt mitään kriteerejä ole sen kummemmin kuin minimissään NG9-3 SC:n kokonen. Tänään käyn viä yhden Saabin kattomas ja se on niin halpa, että sen suhteen voi vähän romummanki sietää. Mut toki jos taloyhtiön nurkas on sitte rivi Saabeja, niin pitäähän niiden kohtuullisen edustavia sitte olla eli ei nyt ihan mitä tahansa jätekasaa kelpuuteta :wink:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tää ketju ei enää jatku. Tämmönen on nyt sitte etäkätelty ja maanantaina rahat pöytään ja Traficomissa bitit mulle :P

Kuva
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja Cona »

:saab:

Onhan tossa hinta-laatu kohdillaan, jos on teknisesti ehjä peli!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ei toi koeajon perusteella mikään projekti ole. Vetari vähä naputti (siis oikeasti vähä) ja sisäilmankierron läppä raksutti, tosin en mä sitä kiertoa edes käytä, eikä oikeen muuta. Toki nyt umpioita voi hinkata kirkkaammiks ja kaarien ruosteista rapsutella, mutta ihan semmoselta lepposelta kakkosautolta toi vaikutti. Kun perheen tilanne on nyt se, että tavallaan ei tarvita edes yhtä autoa, mutta varalla pitää olla sitte toinen, jos joskus sattumoisin tarttee päästä kahteen mummolaan samana päivänä tai toisen Prismaan ja toisen Motonettiin :lol:

Ja oli kunto mikä oli, niin tuo sentään vastas sitä mitä puhelimes puhuttiin. Eli koeajolla tuli lähinnä varmistettua se, että mielikuva vastaa todellisuutta. Noiden neljän edellisen kanssa se ei mennyt ihan niin ja sehän tässä harmittaaki. Tai naurattaa. Miten sen ottaa...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Tiukasti istuu :saab: ihmisessä näköjään. Mikäs siinä jos ihminen istuu tiukasti tai mielellään Saabissa. Ei se väärin o. 8)

OT: Minäkin ajelin tällä viikolla 30 km Saabilla pitkästä aikaa. Huollon sijaisautona oli tarjolla ysifemma kun oli biiemdaböljuu huollossa. Aika kotoinen olo tuli heti, mutta en tiedä johtuiko lievä pettymys kyseisen yksilön jokseenkin surkeasta kunnosta vai iästä vai ajan kultaamista muistoista mutta olihan se alkuun aika hämmentävää.
Viimeksi muokannut kaseva, To Loka 07, 2021 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

No tää on tämmöstä joskus :roll: Hyviä autojahan nää ovat. Nyt jotenki kahden T8-kolkin jälkeen olen herännyt siihen, että Saabikin on tehnyt hyviä autoja. Tän kun olis tajunnu jo vajaa kymmenen vuotta sitte, niin olis jääny T7:n oppirahat maksamatta :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
aero
-
Viestit: 8669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja aero »

JP_Vette kirjoitti:
To Loka 07, 2021 20:08
Tää ketju ei enää jatku. Tämmönen on nyt sitte etäkätelty ja maanantaina rahat pöytään ja Traficomissa bitit mulle :P
No perskuta, meinasin jo huudella Berlingoa :lol:
JP_Vette kirjoitti:
To Loka 07, 2021 21:18
sisäilmankierron läppä raksutti, tosin en mä sitä kiertoa edes käytä, eikä oikeen muuta.
Eikös NG-kolkki raksuttele sitä automaattisesti, kun vetelee kusijussille töitä? Näin ainakin muistelisin, että estää sillä lasolinhajua pääsemästä sisäilmaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tuota automatiikkaa mäkin olen muistellut, mutta ainaki mun punanen ja sininen kolkki haisivat lasinpesunesteelle... Ja tuo harmaakaa ei raksuttanu pestes lasia. Tai sit se ei raksuta aina vaan joskus. Ehkä se on Techitettävis oleva ominaisuus tms. :roll: Tosin jos se ei ookkaa ja raksutus on läsnä edes joskus pestes, niin siinä on sit heti sitä lepposaa korjausiltaa :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Onneksi olkoon. Olette juuri etäkätelleet parhaan vuosimallin kolkin. Väitän, että laadullisesti, ulkonäöllisesti ja sisustallisesti vuonna 2005 tehdyt my06 kolkit ovat parhaita kolkkeja.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Viesti Kirjoittaja AZP »

^pakko kysyä, että mikä sitten muuttui 1.1.2006?

Joka tapauksessa JP_Vettelle onnea :saab: -hankinnasta! Vaikka tämän letkun loppumisesta jo puhuttiin, niin tämä hankinta pitänee foorumiakin taas vähän aktiivisempana, sillä enpä usko että puuhat kuitenkaan jää vain ajovalojen hinkkaamiseen :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin