NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9498
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

aero kirjoitti:
Pe Touko 17, 2019 11:34
Meinaatko nyt, että kukaan, joka ei ole täysin sokea tai näkökyvyltään jopa negatiivinen, ostaisi tila-auton ulkonäön perusteella?
Kyllä, jos tila-auto on tarpeen, niin yksi mallivalinnan kriteeri voi olla ulkonäkö. Ja se on osa Berlingon magiikkaa. Ajan mieluummin pakulla kuin jollain tilamunalla. Ja Berlingo on muodoiltaan rehellisesti paku eikä mikään epämuodostunut möhkäle.

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3376
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kyl autokuume tehokkaasti laskee... Laskin taas hintapyyntiä ja ei puhelin soi. No kerran soi, mut ei muuta. Vaihdokkeja kyl tyrkytetään. 6500 € oli about nettiauton halvin vuosi sitte ja nyt 3750 € on kaiketi edelleen liian kallis.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

juhi81
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: La Maalis 29, 2014 21:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja juhi81 »

Se on kato tää tän hetken lehdistöpropaganda. Dieseleitä pitää pelätä, varsinkin isoja sellaisia. Kohta maksaa 2€ litra pumpulta, kukaan ei huoli tulevaisuudessa, jne jne... :lol:
VW Touran II -16, Avensis T25 -07 Exät: Volvo V40 2.0T Classic, Saab 9000 CSE 2.3TA, Volvo S80 2.5T, Volvo S80 D5, Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium, BMW F11

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9498
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jotenkin luulen että lähemmäs 15v ja puoli miljoonaa tuupattu bensa-cx90 ei olis yhtään sen helpompi hävitettävä.

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3376
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Höhö, yli 15v. Tuohan on 2003 :lol: Mut toisaalta jos nää dieselit on näin vaikeita hävittää, niin heijastuuhan se sit ostaeski, jos vaan malttais ostaa pitkäks aikaa kerrasta eikö tällee vähän väliä vaihtaa. Ja onhan niitä uudehkoja halpiksia just viikko sit käsitelty.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

aero
-
Viestit: 6146
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja aero »

AZP kirjoitti:
Pe Touko 17, 2019 12:47
Kyllä, jos tila-auto on tarpeen, niin yksi mallivalinnan kriteeri voi olla ulkonäkö. Ja se on osa Berlingon magiikkaa. Ajan mieluummin pakulla kuin jollain tilamunalla.
Kai niistä se ulkonäkökin katsotaan, mutta kyllä en muista ikinä kenenkään sanoneen tila-autoa kauniiksi tai ihailtavaksi. Korkeintaan sitä picassomunaa persoonalliseksi. Enkä muista kenenkään ikinä perustelleen valintaansa ulkonäöllä, erilaisilla istuinjärjestelyillä, lokeroilla jne sitäkin enemmän.
AZP kirjoitti:
Pe Touko 17, 2019 12:47
Ja Berlingo on muodoiltaan rehellisesti paku eikä mikään epämuodostunut möhkäle.
Joo, ei sekään ole kaunis, mutta sentään rehellinen laatikko, vähän kuin Caddy. Eikä niitäkään kukaan osta lähtökohtaisesti ulkonäön vuoksi, vaan siksi, että pitää kuskata jotain kirahvia päiväkotiin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5315
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Muutama nätti päivä niin joku päivittää veneensä isompaan ja hokaa et nykyisen kipon vetokyky ei riitäkkään ni saattaa tulla kysyntää. Siis oletan et tolla saa vetää reiluu parii tonnii..

Eikö ees hevosmiehet oo soitellu?

Diisselin ja bensan hinnaneroha pomppas normaaliin noin 15senttiin tällä viikolla et jos ero nyt pysyy niin eiköhän noi taas kelpaa.

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2637
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Kyllä jämpti on niin, ettei ensimmäisen Renault Espacen jälkeen ole tullut tyylikkäitä tila-autoja. :lol:
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9498
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jatketaan makuasioista, koska muistahan on turha mielipiteitä vaihdella :D

Espace ja iso osa muista isoista tila-autoista on mun silmään tyylikkäitä. Niissä yhdistyy pikkubussimainen käytännöllisyys usein (pääasiassa keulan) persoonalliseen muotoiluun. Sama pätee mm. Berlingoon, mutta ei juurikaan noihin edellä mainitsemiini venymuniin. Toki isommissa tila-autoissa on myös tylsästi muotoiltuja malleja, kuten kaikissa autoluokissa.

Jos automaku kohdistuu pääasiassa vaikkapa urheiluautoihin, niin ymmärrän että jo perusfarkussa voi olla vaikea nähdä tyylikkyyttä, saatikka sitten tila-autossa. Mun silmään pakukin voi olla tyylikäs, niin miksei sitten tila-auto? Hyvä muotoilija hakee autoon sen käyttötarkoitusta henkivän muotoilun, eli nopeaan urheiluautoon haetaan aggressiivista ilmettä, mataluutta, virtaviivaisuutta jne. Maastureihin ja pickupeihin haetaan voiman, maastokelpoisuuden ja kestävyyden ilmettä. Tila-autoon sitten jotain muuta, esim iloisuutta ja käytännöllisyyttä.

Noissa epämuodostuneen munan näköisissä malleissa tuntuu usein olevan haussa vain sukunäkö automerkkiin ja sitten on vain venytetty mitat sisätilojen vaatimalle tasolle. Pahimpina esimerkkeinä BMW 2-sarjan active tourer ja Fordin C-Max.

Monet kirahvinluljettimet on kyllä rumia, esim 1.polven Berlingo/Partner, jotka näyttävät lähinnä Saxolta johon on ympätty laatikko persukseen. 2. polven Linko onkin jo eri maata samoin kuin uusin malli.
Viimeksi muokannut AZP, Pe Touko 17, 2019 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2637
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Pakettiautoista omasta mielestäni on tyylikkäin kyllä ensimmäisen sukupolven Vito. Taitavat vaan kaikki olla jo pystyyn lahonneita, valitettavasti.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3376
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

On tää autokuume vaan vaikeeta aikaa. Tekis mieli ostaa vaikka mitä, mut paskaa paskaa paskaa paskaa ja vielä paskaakin paskempaa.

Eilen Turus vieraillessa kävin neliveto-Octavian renkaita potkimas.

Kuva

Halpa mut epäilyttävä. Ja haisi niin kuolemalta, et en edes koeajanu. Vaatteet kylläki heitin kotona pyykkikoriin.

Tänään kävin kattomas V70 Ocean Racea. Etuveto tosin...

Kuva

Jos tää nykynen XC90 on tunkio edition, niin tos se OR tarkottaa purjehduskisan sijaan OikeastiRäävitty. No se ei sinänsä haitannu tinkivara mieles, et sentään koeajoin. 50 m liikkeen liittymään, u-käännös siinä ja takasi. Tonnin kierroksilla kuulu sellanen rahina, et vmp. Vein avaimet takasi ja painotin, et en paskonu ja koeajo oli metreis. Noh, se selittänee miks kuiteis oli vaihteiston huuhteluöljynvaihtoa ym.

Jaksa enää kaivaa netistä, mut yksiki Mondeo/V70/Insignia/mikälie, niin otsikos mainostettiin suuria remontteja. Jooh, 100 tkm sitte tehty jakopäähihna :lol:

Taas on mieli maas ja autohommat vaa vituttaa. Toisaalta aina kun käy paskaa kattomas, niin toi vajaa 500 tkm tuupattu ruoska tuntuu entistä paremmalta.
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1693
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Voimia :lol: Mutta kuten totesit, kun käyt tsekkailemassa ylihintaisia *askaläjiä ja mietit millainen on tunkion kyyti ja mitä siinä on rahaa kiinni, niin eikös kuitenkin vähän helpota !?

Mun tekis mieli ostaa plugari, Kia Niro tai Optima-farkku. Onneksi ensimmäisessä kiinnostavassa vaihtoehdossa on hintalappu 26800, siitä kun laskee kk-erät vaikkapa 48 tai 60 kuukauden rahoitukselle niin... loppuu into siihen.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3376
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kyl se helpottaa joo. Ja kuitenki taas pätkällä ostaisin, niin ei se silleen innosta taas ottaa osamaksueriä vaivakseen. Näis loppuunajetuis pätkävehkeis on aina se pelko, et tulee porsimus maximus ja edelleen on vajaa kymppitonni lainarahaa kii. XC:n kans tavallaan ihan sama mitä tapahtuu, kun siinä ei oo "penniäkää kii enää" ja Kuusakoski hoitaa loput sit jos siltä näyttää. Joo, joku on sitä mieltä, et onhan tos XC:ssä edelleen kolme tonnia myyntiarvoa, mut ite näen nää niin, että kun investointi on maksettu (eli velaton), niin loppu on pelkkää käyttöarvoa ja jos siitä jotain viä joskus saa, niin tosi kiva.

Plugaria mäki oon puolitosissani miettiny, mut edelleen siinä on liikaa hintaa paljon ajetulle. Sit kun chättiauton halvin Outlander maksaa alle kympin, niin lähen koeajolle :D Toisaalta jos ton Opelin sais joskus statukselle "ei oo penniäkää kii", niin voishan sitä autopätkää kokeilla kakkosautollekki vähä raskaammalla kädellä. Toisaalta jos kaiken kakkosautoinvestointi-innon panostais Opeliin, niin se hetki vois olla yllättävän lähellä. Eli jos vaan jatkais nykykalustolla...
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1693
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Kovasti samoja ajatuksia meillä näköjään päissämme risteilee... Jos tosiaan pätkällä ottaa, olisi auton oltava sellainen, ettei se porsimus maximus ole koko ajan takaraivossa. Siksipä sitten se hinta karkaakin. Toisaalta, jos pätkällä ottaa, on auton paree myös olla sellainen, että se kelpaa vuosiksi eteenpäin. Mulla varmaan toi Kian Optima-farkku olisi sellainen, jossa ei olisi ainuttakaan kompromissia vaan auto olisi justiin sopiva kaikilta osin. Halvin taitaa olla nettiautossa 32800 tällä hetkellä. Ei oikein pysty. Kian Niro, Hyundai Ioniq, Prius ja Outlander, siinä ne muut kiinnostavat sitten taitaa ollakin.

Meikän ajot on sellaisia nykyään, että plugarin sähköllä menis suurin osa, eikä pitkällä reissulla tarttis laskeskella rangea, kun bensalla menis niillä pääosin. Mutta helvata sentään, Hiace + Volvo on toimiva yhdistelmä, jossa on hiluja kiinni ja sitä mainitsemaasi käyttöarvoa sitten senkin edestä. Ensi talvesta lähtien kuskaan pääosin nuorempaa poikaa enkä kesällä sitäkään, kun mopokortin saa just kohta, joten ihan itekseni ajelen ja joskus pari hurttaa mukana. Niin että hyvin se Hiacekin riittäisi hamaan tulevaisuuteen.

Jäi vaan siitä taannoisesta Prius PHEVistä ja sen nopeasta lähdöstä emännän Focuksen takia sellainen kevyt kaipuu tuohon työmatkan sähköiseen ajoon. Mitään Amperaa tms. ei enää taloon tule, niissä on akkutakuut kohtapuoliin loppu kaikissa, ei semmosta voi pätkällä tohon ostaa. Siksipä nuo Kiat ja Hyundait pitkine takuineen kiinnostaa. Jatketaan ihmettelyä, ihme kyllä järki on pysynyt päässä, vaikka kaikenlaista koeponnistelua on tullut viime aikoina tehtyä. En vaan ole osamaksueriä autoista maksanut sitten vuoden 2009, joten se on vähän pirun suuri kynnys ylittää ja semmoinen taas riesaksi ottaa.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Julle
"Hölösuu"
Viestit: 1730
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)

Viesti Kirjoittaja Julle »

Ostaa käteisellä niin sekin murhe jää pois.
9-5 Aero - 00

Vastaa Viestiin