French affair - Renault Megane 2011

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja McStadey »

03 Clio lähti ainakin käyntiin -30 pakkasilla ilman esilämmitystä :roll:

Lukiokaverin Fiat Brava ei vastaavasti toiminut nollakeleillä ja siitä alaspäin, mutta en tiedä oliko vika yksilössä vai mallissa :roll: Siskolla oli joskus 2000-luvun punto ja se kyllä toimi talvessa ihan normaalisti...
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tänään -18 aamulla ja ei ollut enää niin notkean kuuloista starttausta. Ehkäpä pitää varmuudeksi herätellä Mondeo, jos vielä viilenee. :roll:

Tuossa Rellussa suurin ongelma on sen perinteisen lohkarin puute. Akkukin voisi olla isompi kapasiteetiltaan, mutta nuukana tuli ostettua hinnat alkaen malli... :evil:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Olisiko paha rasti laittaa se TT-Thermon lämmitin?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja Cona »

En osaa sanoa. Kun ei tuolta konehuoneesta löydä edes ylävesiletkua, jotta voisi ihmetellä koneen lämpiämistä.

Lähti muuten Rellu -23 käyntiin, toki oli piuhan päässä, mutta kuitenkin. Eikä ole palanut mitään helikopterivaloja pakkasesta johtuen niin kuin naapurin Capturissa kuulemma. :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja Cona »

Kilsoja noin 139tkm taulussa ja taas joutui Rellua korjaamaan. :D

Viime viikonloppuna renkaita vaihtaessa totesin, että toinen takajousi on poikki. Tänään sitten aamujumppana vieterin vaihtoon ja tuohan on Rellussa helppo homma. Takapää ylös, iskarit irti ja vieteri vaihtoon.

10tkm menty huollosta ja öljyt maksimissa, joten ei tuo ainakaan mainittavasti syö öljyä, bensaa sitten senkin edestä. Kaupunkipainotteisessa ajossa keskikulutusnäyttö on jumittunut 8,0l/100km tienoille. Kesäkelissä toivottavasti vähän tippuu. :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tehdäänpä tilannepäivitys, joka voi jäädä Rellin osalta jopa viimeiseksi. Kävin tänään hakemassa leiman, ei ollut huomautettavaa. Kilsat nyt 142tkm eli vuodessa tullut aika lailla se 10tkm.

Nyt Megane menee myyntiin, kun tarkoitus jatkaa perheen lyhyitä nurkka-ajoja Priuksella. Tuosta saisi joku edullisen ja tilavan kakkosauton vaikkapa lasten ja koiran kuskaamiseen. :roll:

Eli tähän mennessä voin omalta osaltani sanoa, että 3-korin Megane ei ole ollenkaan huono peli, varsinkin kun ottaa hintaluokan huomioon. Ja 1.4 TCE on varsin sopiva voimanlähde tuohon koriin. :D
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Vastaa Viestiin