French affair - Renault Megane 2011

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2114
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja Cona »

No pitäis varmaan muistaa nostaa, ennen kuin jättää ne jäätymään lasiin kiinni.. :lol:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10100
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja AZP »

Pitääkö tästä ketjusta päätellä, että 2010-luvun rellu on selkeästi huonompi kuin Saappi, mutta kuitenkin ihan kelvollinen auto?

Baas900
"Aero"
Viestit: 405
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49
Paikkakunta: Iisalmi

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Jakopääremppaan saa varautua näissä siinä 200tkm kohdalla. Merkkiliikkeen hinta töineen osineen siinä 2000e luokkaa. Jos kuski on kuuro eikä kuule talbotmaista rallatusta ennen täystuhoa, niin ei hätää, auto osaa ilmoittaa siitä sytyttämällä vikavalon, kun nokat ei pysy venynän johdosta enää tahdissa.

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2114
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja Cona »

Onhan tuo Rellu kaupungissa näppärä ja tilava ja sisältää kaikki mulle tärkeät varusteet. Saab on vaan tehokkaampi, matka-ajossa parempi jne jne.

Rellu-huolto ei kyllä suostunut mieltämään jakoketjua tyyppiviaksi, kun varta vasten kysyin asiasta. Väitti, että kone on omaa sukuaan Nissan (tässä siis 1.4, ei 1.2TCe) Ehkä pitkät (30tkm) öljynvaihtovälit on omiaan venyttämään ketjua, niin kuin Saabissakin?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10100
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja AZP »

Merkkihuolto ei toisaalta varmaan pääse kovin usein ropaamaan yli 200 tkm ajettuja bensakoneita. Varsinkin Relluja, kun yli 200 Mm ajetut bensarellut on joko niin vanhoja, ettei niissä näitä uusia turbokoneita ole, ja uudemmat on todella harvinaisia, koska Rellu on myynyt sen verran huonosti ja enemmän ajavat valitsee bensan sijasta dieselin.

Rellu käynyt Suomessa aika harvinaiseksi autoksi 2000-luvun alun hyvien myyntivuosien jälkeen. Tunnen muutamia aikanaan Relluja omistaneita tyyppejä, eikä kellään autoista kauheasti hyvää puhuttavaa ole ollut. Joskus miettinyt, että kai ne ranskassakin on läksyjään oppineet ja nykypelit voi olla ihan asiallisiakin autoja. Harvinaisuus säteilee tietyllä tavalla persoonallisuutena, joten kivahan se olisi itsekin joskus Rellua kokeilla. Talisman olisi vieläpä aika komea ilmestys.

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2114
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja Cona »

Noita 1.2 TCe:n ja Nissanin vastaavan koneen jakoketjuja on venynyt, mutta en löytänyt tuosta vanhemmasta 1.4:sesta venymiskokemuksia.

Megane III on eri auto kuin esim. Megane II ja Lagunat. Tyyppivikapalstoilla tuossa mallissa on vikoja vanhoja malleja vähemmän ja katsastustilastoissakin Megane on siellä suht keskivaiheilla.

Ei musta Rellistiä varmaan tule silti, mutta minusta auto on mainettaan parempi ja hintalaatusuhde kohdillaan.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Mulla ilmeisesti toi 1.2 tce. Onko toi jakoketjun venyminen niin paha edes? Eikös B207-koneissakin veny ja eihän se nyt maksa ku maks. 1000e/200000tkm? Vai onko premium-relluissa remppa ns. vitusti tonneja?
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2114
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tuolla aiheesta jotain ja ulkomaisilla foorumeilla enemmän.

https://renaultkeskustelu.net/foorumi/t ... yys.20694/

Yksityisliisarissa mahdolliselle rempalle pitää aina löytyä joku muu maksaja (kuin käyttäjä), joten Capturin kohdalla ei muuta kuin kovaa ajoa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

aero
-
Viestit: 6460
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja aero »

Cona kirjoitti:
La Tammi 26, 2019 19:43
Ei musta Rellistiä varmaan tule silti, mutta minusta auto on mainettaan parempi ja hintalaatusuhde kohdillaan.
Saabilla ajaa Saabisti, Bemarilla ajaa Bemaristi, mutta relluleirissä ollaan mallitarkempia ja Meganella ajaa Meganisti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2114
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja Cona »

Eh eh, mitäs sitten, jos ajaa vaikka 19:lla?! :lol:

Suoraan sanoen en ole perehtynyt asiaan yhtään vaan ajanu paikasta a b:n kautta c:hen ajattelematta Relliä oman egoni jatkeena tai harrasteena. Omituista, voiko niinkin tehdä?! :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2114
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja Cona »

Rellillä ajettu nyt noin vuosi ja 13tkm. Takaluukun kytkimen vaihdon jälkeen on vaan tankattu ja ajettu.

Seuraavaksi on tarkoitus vaihdattaa öljyt. Vaihtoväli on ilmeisesti 30tkm, mutta en mitenkään uskaltaisi ajella samoilla öljyillä niin pitkään, varsinkin kun ajot ollu nurkkapyöritystä.

Megane on täyttänyt paikkansa nykyaikaisena perheautona, jossa ei ennen kaikkea ole älyttömästi fyrkkaa kiinni. Niin kauan kuin jotain maanista ostohimoa aiheuttavaa tulee vastaan niin ajellaan nyt menemään tällä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2114
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja Cona »

Taas on vaan ajettu ja tankattu. Tänään Megane kuitenkin kävi 15tkm ajon jälkeen öljynvaihdossa ja samalla vaihdettiin moniurahihna kaikkine hilppeineen.

Öljynvaihtoväli näissä on 30tkm/24kk, mutta Rellu-spesialisti neuvoi vaihtamaan 20tkm välein, jotta jakoketjun käyttöikä on pidempi (edelleen väittivät, etteivät ole yhtään ketjusarjaa vaihtaneet).

Nyt voi taas toivottavasti vaan ajella kohti auringonlaskua. No ainakin tuulilasi menee vaihtoon, mutta muuten ei pitäisi hetkeen olla isompaa ohjelmassa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10100
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja AZP »

Siis tästä ketjusta pitää ihan oikeasti vetää johtopäätös, että uudehko halpa Rellu on pidemmälläkin ajalla melko huoleton laite. Eihän tässä ketjussa ole raportoitu kuin takaluukun kytkimestä, katkenneesta jousesta ja kuluvista osista.

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2114
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja Cona »

Otantahan on kovin suppea, mutta lupaan raportoida jos tapahtumia tulee / ei tule.

Onhan näissäkin tyyppivikoja mm. tuo aiemmin mainittu vesiongelma, jos rintapellin poistoaukot menee tukkoon.

Mutta tuolla hintaerolla (2-3t€ ja ylöspäin) vastaaviin Focuksiin ja Astroihin tekee Relluun vähän remppaa...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2114
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: French affair - Renault Megane 2011

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tehdään pieni tilannepäivitys. 120tkm ja samalla 20tkm meidän taloudessa napsahti täyteen. :D Ei muuta raportoitavaa. Pesty on ja tankattu, täytetty pissapoikaa jne.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Vastaa Viestiin