Tuollainen kävi kaverille, ja lupasin vähän selvitellä mitä sille voi tehdä. Kyseessä siis 6 v manuaali (ajettu n. 85 tkm) oireena öljyvuotoa stefasta, huollossa olivat todenneet että laatikon laakerit hajalla ja uuden laatikon vaihto suositeltavaa. Eli kalliiksi olisi tulossa. Ilmeisesti oli ollut puhe jostain kolmesta tonnista, mutta näinköhän tuohon rahaan saa uutta lootaa asennettuna.
Mietin itse, että hommaisi jostain hyväkuntoisen käytetyn (hinnat näyttää olevan n. 1200 ylöspäin) välillä, tai vielä mieluummin tehdaskunnostetun. Vaan mistähän sellaisia voisi kysellä? Uuden laatikon luulisi maksavan useamman tonnin?
Onko kellään suositella hinta-laatusuhteeltaan hyvää VAG-korjaamoa Tampereen seudulta? Itse en näistä pajoista kyllä tiedä mitään.
Meneeköhän vaihdelaatikon vaihdossa kytkinkin samalla vaihtoon?
Ja tiedän, ei olla VAG-foorumilla, mutta täällä on yleensä saanut apua lähes mihin tahansa kysymykseen.
Jetta 2010 vaihdelaatikon laakerit hajalla
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Jetta 2010 vaihdelaatikon laakerit hajalla
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Jetta 2010 vaihdelaatikon laakerit hajalla
Lienee 1,8 tai pienempi bensa tai 1,6TDI..
Perän laakerit niissä pikkulaatikoissa lienee suurin vika, ehjän käytetyn laittaminen on se yksinkertainen ratkaisu jonka kustannukset on helppo ennakoida. Vanhan korjaaminen periaatteessa fiksumpaa mutta vähän lottoamista kun ei tiedä etukäteen mitä sieltä löytyy kun laatikon avaa.
Korjatun todennäköisesti saa n 2000€ (vanha vaihdossa) ja marmoritiskin vaihto-osa tais olla jossain 3-4k€
Tuollaisen kytkin ei niin paljoa maksa että kannattais vanhaa jättää kun kerran laatikko on irti.
Perän laakerit niissä pikkulaatikoissa lienee suurin vika, ehjän käytetyn laittaminen on se yksinkertainen ratkaisu jonka kustannukset on helppo ennakoida. Vanhan korjaaminen periaatteessa fiksumpaa mutta vähän lottoamista kun ei tiedä etukäteen mitä sieltä löytyy kun laatikon avaa.
Korjatun todennäköisesti saa n 2000€ (vanha vaihdossa) ja marmoritiskin vaihto-osa tais olla jossain 3-4k€
Tuollaisen kytkin ei niin paljoa maksa että kannattais vanhaa jättää kun kerran laatikko on irti.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Jetta 2010 vaihdelaatikon laakerit hajalla
Kiitos vastauksesta!
Kone on tosiaan 1,4 bensa. Sitä ajattelinkin, että turhaa sitä vanhaa kytkintä on sinne jättää.
Harmi ettei autossa ole 5 v laatikkoa, olisivat ainakin käytetyt selvästi halvempia. Kaveri mietiskeli että pistää auton samantien vaihtoon, siinä mielessä käytetty laatikko voisi olla järkevä vaihtoehto... Vaan pitäähän senkin tietenkin kunnossa olla.
Kone on tosiaan 1,4 bensa. Sitä ajattelinkin, että turhaa sitä vanhaa kytkintä on sinne jättää.
Harmi ettei autossa ole 5 v laatikkoa, olisivat ainakin käytetyt selvästi halvempia. Kaveri mietiskeli että pistää auton samantien vaihtoon, siinä mielessä käytetty laatikko voisi olla järkevä vaihtoehto... Vaan pitäähän senkin tietenkin kunnossa olla.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85