Vuoden 00 viggen myynnissä alle 30tkE!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Vuoden 00 viggen myynnissä alle 30tkE!

Viesti Kirjoittaja Vigge »

http://www.lansiauto.fi/fi/vinfo.asp?vid=TYC351

Jos suora urli ei toimi niin myynti-ilmo löytyy variston länsiautosta.
Tässä kuitenkin spekit
Jos olet viggeniä hommaamassa niin tässä sinulla hyvä valinta. Auto on vuoden 00, eli näitä harvinaisempia Suomessa. Ja mikä parasta väri on KELTAINEN :lol:

Vuosimalli 2000

Mittarilukema 102000 km

Moottoritilavuus 2290

Korimalli Sedan porrasperä

Polttoainetyyppi Bensiini

Väri KELTAINEN (paras väri mitä viggeniin saa :lol: :lol: :lol: )

Kuvaus 2 x Renkaat, ABS-jarrut, Ajonesto ja varkauslukitus, Etu- ja takakaiuttimet, Five spoke Viggen 17 tuuman kevytmetallivanteet, Automaattinen ilmastointi-/lämmityslaite, Keskuslukon kaukosäätö, Kauko-ohjattu varashälytin, Sport-nahkaverhoilu, Sähkösäätöiset ovenlasinnostimet, Sähkösäätöiset ja -lämmitteiset ulkopeilit, Takaspoileri, Etusivuturvatyynyt, Turvatyyny / Kuljettajan, Turvatyyny / matkustajan, Urheilullinen alusta, Vakionopeudensäädin

Perushinta 29900 €
Toimituskulut 50 €
Hinta yhteensä 29950 €
#1730
500whp.net member
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Re: Vuoden 00 viggen myynnissä alle 30tkE!

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Mahdatko luulla vähän liikoja Viggenien hinnoista?
Eikös noita aina saa alle 30tkE? :D
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Jos se aikoo lähiaikoina myydä omansa ja yrittää tehdä hinnallista imagon-nostoa.

Laakkoselta lähtee alle 30€K 9-3 aero vm. 2001 ajettu 63K
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

No mutta eihän aerot ja Viggenit ole ihan samalla viivalla. Viggenistähän löytyy sentään Jaffapulloinen enemmän iskutilavuutta. Aerossa on statusta, mutta Viggen on vielä ihan jotain muuta.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Ja aeroja taitaapi myös liikkua hieman enemmän, eli kysyntä ja tarjonta kohtaa hieman paremmin.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

TuuSaR kirjoitti:Jos se aikoo lähiaikoina myydä omansa ja yrittää tehdä hinnallista imagon-nostoa.

Laakkoselta lähtee alle 30€K 9-3 aero vm. 2001 ajettu 63K
Ei ole pelkoa, että omani tulisi myyntiin lähitulevaisuudessa. Se raha mitä siitä saisi irti ei millään riitä mihinkään vastaavaan kapistukseen. Mulla on suunnitelmissa pitää autoa noin 4v vielä, mikäli mitään yllättävää ei tule.

Ps. kaverilla ois myynnissä -99 lightning blue coupe Viggen ja hintaa ja kilsoja vähemmän kun tossa länsiauton yksilössä.
#1730
500whp.net member
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Rimuli kirjoitti:Ja aeroja taitaapi myös liikkua hieman enemmän, eli kysyntä ja tarjonta kohtaa hieman paremmin.
Jep, niitäkin kyllä Suomessa näkee todella vähän (onneksi).
STCF #3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuoden 00 viggen myynnissä alle 30tkE!

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Jos olet viggeniä hommaamassa niin tässä sinulla hyvä valinta. Auto on vuoden 00, eli näitä harvinaisempia Suomessa. Ja mikä parasta väri on KELTAINEN :lol:
Kaikki Suomessa olevat Viggenit näyttää olevan kolmeovisia :evil: (poikkeuksena tietysti sun kärrysi :D ). Miksköhän ihmiset on hommanneet noita kolmiovisia, kun viisovinen ei olis ollut hirveän paljon kalliimpi ja se olis kuitenkin käytännöllisempi :?: :?: :?:
Vigge kirjoitti:Väri KELTAINEN (paras väri mitä viggeniin saa :lol: :lol: :lol: )
No on toi keltainen kyllä upee, mutta niin on myös Lightning Blue, joka on Viggenin "alkuperäinen" väri. Vuonna 2001 (kun Euroopassa ei enää virallisesti myyty Viggeniä) värivalikoima oli muuttunut tumman tylsäksi: harmaa, musta jne. Tosi huono homma :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Vuoden 00 viggen myynnissä alle 30tkE!

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Kaikki Suomessa olevat Viggenit näyttää olevan kolmeovisia :evil: (poikkeuksena tietysti sun kärrysi :D ). Miksköhän ihmiset on hommanneet noita kolmiovisia, kun viisovinen ei olis ollut hirveän paljon kalliimpi ja se olis kuitenkin käytännöllisempi :?: :?: :?:
Tämä johtuu osittain siitä, että 5-d malli tuli saataville vasta vuonna 00, eli samaan aikaan kun myyntiä ajettiin Suomessa alas. Omien tietojeni mukaan Suomen 12-15 viggenistä ainakin 9kpl on sinisiä vm. 99 3-d malleja. Varmaksi tiedän, että Suomessa on ainakin toinen 5d malli, ko. auto kun oli myynnissä jonkin aikaa sitten.
Turbo Sensonic kirjoitti: No on toi keltainen kyllä upee, mutta niin on myös Lightning Blue, joka on Viggenin "alkuperäinen" väri. Vuonna 2001 (kun Euroopassa ei enää virallisesti myyty Viggeniä) värivalikoima oli muuttunut tumman tylsäksi: harmaa, musta jne. Tosi huono homma :evil:
Se punainen ei ole myöskään ole hassumpi väri. Sisustan värejä oli saatavilla seuraavasti
Kuva

Linjasta on lipsutta ainakin jenkkilässä, siellä nimittäin näkyy esim täys beige sisustaa sun muuta.
Tässä "suurennos" oranssista sisustasta
Kuva
#1730
500whp.net member
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Re: Vuoden 00 viggen myynnissä alle 30tkE!

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Vigge kirjoitti:Jos olet viggeniä hommaamassa niin tässä sinulla hyvä valinta. Auto on vuoden 00, eli näitä harvinaisempia Suomessa. Ja mikä parasta väri on KELTAINEN :lol:
Kaikki Suomessa olevat Viggenit näyttää olevan kolmeovisia :evil: (poikkeuksena tietysti sun kärrysi :D ). Miksköhän ihmiset on hommanneet noita kolmiovisia, kun viisovinen ei olis ollut hirveän paljon kalliimpi ja se olis kuitenkin käytännöllisempi :?: :?: :?:
Vigge kirjoitti:Väri KELTAINEN (paras väri mitä viggeniin saa :lol: :lol: :lol: )
No on toi keltainen kyllä upee, mutta niin on myös Lightning Blue, joka on Viggenin "alkuperäinen" väri. Vuonna 2001 (kun Euroopassa ei enää virallisesti myyty Viggeniä) värivalikoima oli muuttunut tumman tylsäksi: harmaa, musta jne. Tosi huono homma :evil:
Miksi kaikki ovat 3-ovisia? Eiköhän johdu juuri tuosta "urheiluautomeiningistä", eli kun kerran Ferrarissa tai Porchessakkin on vain 2/3 ovea (pl cayenne) niin eihän urheiluautossa voi jonkun vanhan kliseen mukaan olla enempää ovia :wink: ja nyt sitten niitä myydään pois kun tuli valittua sen kaljan ja poikien illan / kynttiläjatomhanks-elokuvamuijankanssa lauantai-illan väliltä se tasan väärä vaihtoehto eli 1+1 = 3 tai enemmän :D

Ja muista sensonic että väriasia on makukysymys: mä VALITSIN ihan ite ton Steel Grey värin mitä haukut tylsäksi (no musta olis sittenkin ollut parempi), ja mun mielestä se on hyvä väri...ja toisaalta jo mummu opetti että "pata kattilaa soimaa", eikö valkoinenkin ole aika tylsä :) (no mun tonnari oli valkoinen kans) vitsivitsi
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Vuoden 00 viggen myynnissä alle 30tkE!

Viesti Kirjoittaja Vigge »

pertti666 kirjoitti:
Miksi kaikki ovat 3-ovisia? Eiköhän johdu juuri tuosta "urheiluautomeiningistä", eli kun kerran Ferrarissa tai Porchessakkin on vain 2/3 ovea (pl cayenne) niin eihän urheiluautossa voi jonkun vanhan kliseen mukaan olla enempää ovia :wink: ja nyt sitten niitä myydään pois kun tuli valittua sen kaljan ja poikien illan / kynttiläjatomhanks-elokuvamuijankanssa lauantai-illan väliltä se tasan väärä vaihtoehto eli 1+1 = 3 tai enemmän :D
Eipä taida olla syynä oviin tuo urheiluautomaisuus. Esim jos katsotaan jenkkien markkinoille mennetiä viggeneitä:

Vuonna 99 vain 3d oli saatavilla
1999: 3-door >426

2000: 3-door >138
2000: 5-door >421
2000: Convrt >245
2001: 3-door >129
2001: 5-door >285
2001: Convrt >738
2002: 3-door >71
2002: 5-door >157
2002: Convrt >322

Viisi ovisia Viggeneitä on siis myyty selvästi enemmän kuin mitä kolmiovisia. Toki jos avot lasketaan, niin tilanne muuttuu. Minä itse en miellä viggeniä millään tavoin urheiluautoksi, urheilullinen perheauto voisi olla parempi nimitys.
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mä markkinoin ton mun auton reippaana perheautona kun naapuri puhui urheiluautosta. Mutta toi onkin vaan aero
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuoden 00 viggen myynnissä alle 30tkE!

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

pertti666 kirjoitti:Ja muista sensonic että väriasia on makukysymys: mä VALITSIN ihan ite ton Steel Grey värin mitä haukut tylsäksi (no musta olis sittenkin ollut parempi), ja mun mielestä se on hyvä väri...ja toisaalta jo mummu opetti että "pata kattilaa soimaa", eikö valkoinenkin ole aika tylsä :) (no mun tonnari oli valkoinen kans) vitsivitsi
Jep jep :wink: Mutta jos jollakulla olisi alla esim. musta tai harmaa Viggen, niin eihän se enää päällisin puolin eroaisi millään tavalla OG9-3 Aerosta :evil:

Se unohtui tässä vielä sanoa, että tossa vikan vuosimallin Viggenissä (jota myytiin lähinnä vain jenkeissä ja Australiassa) oli muistaakseni kokomusta sisusta, joten noita "Vigge":n esittämiä värillisiä penkkejä ja ja oviverhoiluja oli turha edes yrittää hommata valinnaisvarusteiksi KuvaKuva

Noista autojen väreistä vielä sen verran, että käytetyn auton ostajahan ei voi valitettavasti valita autonsa väriä, vaan on otettava se, mikä on tarjolla. Valkoinen väri ei kyllä kuulunut meikäläisenkään suosikkeihin, kun tuon auton ostin, mutta nyt sitäkin väriä on alkanut arvostaa, kun autoa on paikkamaalailtu 2x vuodessa kiveniskeymiltä. Valkoinen auto on helppo paikkamaalata, eikä sävyeroja juuri jää, jos vain käyttää valmistajan alkuperäistä maalia :D

Kerrotaanpa tässä nyt sitten offtopicina stoori, miksi ylipäätänsä ostin valkoisen auton:

olin alunperin hommaamassa itselleni NG900 Talladegaa, koska kuulin, että ne olivat hyvin varusteltuja. Työkaveri kertoi minulle, että Olarin Länsiautossa oli myynnissä NG900 Talladega ja sitä oli tarkoitus mennä katsomaan.

Kävin kuitenkin eka Konalan Laakkosella, jossa oli myynnissä musta NG900 Talladega nahkapenkeillä. Hinta vaan oli hieman kova juuri opiskelunsa päättäneelle hemmolle, joten menin katsomaan Länsiautoon sitä toista Talladegaa. Se oli "kuparinvärinen" NG900, jonka varustus ei kylläkään päätä huimannut (vaikka Talladega olikin). Lisäksi se oli juuri myyty ennen kuin tulin Länsiautoon.

Talladegan vieressä oli kuitenkin valkoinen NG900 Turbo, jossa näytti olevan varusteltu helvetin hyvin: ACC, Cruise, Sensonic, sähkökattoluukku jne. Vaikka valkoinen väri "inhoitti" minua, auton varustetaso miellytti, koska se oli paremmin varusteltu kuin nuo em. Talladegat (okei, mun autossa ei ole nahkapenkkejä) ja hintakin oli paljon kohtuullisempi, joten päätin koeajon jälkeen ostaa auton pois "kuleksimasta". Ja tyytyväinen olen ollut :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Re: Vuoden 00 viggen myynnissä alle 30tkE!

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Vigge kirjoitti:
pertti666 kirjoitti:
Miksi kaikki ovat 3-ovisia? Eiköhän johdu juuri tuosta "urheiluautomeiningistä", eli kun kerran Ferrarissa tai Porchessakkin on vain 2/3 ovea (pl cayenne) niin eihän urheiluautossa voi jonkun vanhan kliseen mukaan olla enempää ovia :wink: ja nyt sitten niitä myydään pois kun tuli valittua sen kaljan ja poikien illan / kynttiläjatomhanks-elokuvamuijankanssa lauantai-illan väliltä se tasan väärä vaihtoehto eli 1+1 = 3 tai enemmän :D
Eipä taida olla syynä oviin tuo urheiluautomaisuus. Esim jos katsotaan jenkkien markkinoille mennetiä viggeneitä:

Vuonna 99 vain 3d oli saatavilla
1999: 3-door >426

2000: 3-door >138
2000: 5-door >421
2000: Convrt >245
2001: 3-door >129
2001: 5-door >285
2001: Convrt >738
2002: 3-door >71
2002: 5-door >157
2002: Convrt >322

Viisi ovisia Viggeneitä on siis myyty selvästi enemmän kuin mitä kolmiovisia. Toki jos avot lasketaan, niin tilanne muuttuu. Minä itse en miellä viggeniä millään tavoin urheiluautoksi, urheilullinen perheauto voisi olla parempi nimitys.
:) :) :) :) :) :) :) :)

No tuohan oli kasku multa, en minä nyt tosissani tarkoittanut ettäkö 5 ovea ei olisi urheilullinen, tai mitenkään absoluuttista mielipidettä muutenkaan tarkoittanut. 5 ovea on huomattavasti kätevämpi, ja sellainen mullakin on (koirat menee kätsysti sisään), lähinnä irvailin kaveripiirille ja ylipäätään aikuiseksi tulemiselle, kasvamisen kulttuurille: ainakin mun frendipiirissä oli 3 ovisia autoja läheskaikilla n 10 v sitten, ja sellainen nimenomaan piti saada, ei 4/5 ovinen käynyt, ei millään.Eli oli sporttimallin Civicciä, oli 320 bemaria jnejne, isot renkaat ja pakoputket jne, nyt on chryslerin tila-autoa, tai astmafarmaria tai v40 volvoa, että mahtuu lastenistuimet ja toukat kätsykämmin sisään..ainiin ja heillä riittää nykyään pölykapselit niihin vakiorenkaisiin...ja vakioaudiosoittimet (kasetti ja 2 kaiutinta (ehkä 8,7 cm kojetaulun päällä :wink: )

(niin ja mulla ei oo lapsia, avokki ja 2 koiruutta raastavat jo tarpeeksi..)
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Voi vitjat...Oiskohan sitten niin et Viggen ois seuraava peli :D :D Aika houkuttelevahan toi kieltämättä on :twisted:
Vastaa Viestiin