Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
2.polvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi » Su Elo 19, 2018 22:17

Tervehdys. Takana on 7,5v/60tkm onnellista :saab: -elämää allekirjoituksen laitteen kanssa. Auto oli heräteostos sillä hain tuolloin merkittävästi edullisempaa kauppakassia, tyyliin focus tai 307. Autokuumeeni on krooninen, mutta kuten kilsoista voi päätellä, todellista tarvetta autolle ei ole joten järki ja raha ovat jarrutelleet hankintoja. Kuitenkin on viime vuosina tässä Järvenpäässä pyöriessä nelivedon, korkeamman auton ja etenkin automaatin kaipuu nostanut päätään.

Kesän aikana vahvistui se, että joku laite pitää saada tilalle. Tuli katseltua aktiivisesti Bmw X5 E70, Volvo Xc90, Toyota Yaris Hybrid, Land Rover Freelander 2, Mitsubishi Outlander, Mb Ml w163 ja mitä vielä. Neljää ensin mainittua kävin ajamassakin. Pienet rapsat ehkä niistäkin joskus. Olin jo käytännössä päättänyt ostavani Freelanderin, myyjä olisi ottanut Saabin vikoineen vaihdossakin, mutta jostain minulle tuntemattomasta syystä hän viime metreillä vetikin liinat kiinni. Liekkö kyllästynyt kun itselläni meni hetki asuntolainaneuvottelujen kanssa ja pyrin mm. sitä kautta hakea fiksusti välirahan rahoituksen.

Noh, yhtä kaikki, kiesi piti saada ja olin jo jonkin aikaa kytännyt autoverkkokauppa.comin kampanjoita. Kuin taivaan lahjana tuli vihdoin fiksuun hintaan myös automaattivaihteisia tarjolle tämän viikon tiistaina ja kävin ajamassa Clio Sport Tourerin. Ihan jees oli, takapenkki tosin ei soveltunut aikuisille miehille (ei toki tarvettakaan moisia siellä kuskata). Jäin asiaa yön yli pohtimaan ja bongasin noita Captureita vastaavalla diilillä, vain hieman kovemmalla hinnalla. Sellainen sieltä sitten mukaan tuli.

Auton speksit:

Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique, käyttöönotto 13.7.2017, ajettu 18300km.

Laitos oli silloisen mallisto kallein, 24990e. Lisävarusteina kitkarenkaat 16" aluilla, kromisomisteet kyljissä, keulassa ja pepussa sekä kumimatot.

Diilin speksit:

229e/kk 36kk sopimus. Maksimiajomäärä on 45tkm, joka minulla tuskin täyttyy. Sopimuksen lopussa olevalla lainasummalla liike lunastaa takaisin, jos ei itseä kiinnosta. Lisäksi pitää maksaa kolme huoltoa, vakuutukset, verot ja katsastukset. Koska autolla on ajettu vasta 18tkm ja risat, voi olla ettei tarvitse edes renkaita ostaa. Autossa on 4v. takuu, joten lähes koko sopimusajan pitäisi olla riskienhallinta hyvällä tasolla

Ajattelin yrittää jaksaa täällä raportoida tarkemminkin. Toivottavasti auto laukeilee säännöllisesti, niin tulisi sitä kautta motivaatiota.
Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17, ex 93 SS 1.8t Vector -05

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1449
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Su Elo 19, 2018 23:44

^Mahtavaa. Noita diilejä olen tutkaillut jo iät ja ajat, mutta jäänyt toteuttamatta. Sinä toteutit ja minä taas tein just päinvastoin, eli heitin järjen romukoppaan ja järjestin itselleni takuuvarmaa mietiskelyä ja puuhastelua tylsän kk-maksamisen sijaan. Otit siis tuon melkein uusi-diilin, mulla mätti tuossa juurikin tuo 36kk, muuten olisin saattanut pariin tarjoukseen sortuakin, mitä tuossa kävi. Toivotaan tapahtumarikasta matkaa !
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Toyota Hiace D4D 117 4wd-08, Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Active-16
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4709
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja tturku » Ma Elo 20, 2018 12:55

Anoppi taisi saada vastaavan uutukaisen kanssa alle pari kk. sitten. Kerran istuin etupenkillä ja kävin auton ominaisuuksia, navia ja puhelimen BT:tä läpi sille ja naitoin puhelimen autoon. Koeajo vielä tekemättä. Anopilla taitaa olla joku pieni bensakone autossa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA),
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1749
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja Cona » Ma Elo 20, 2018 22:57

Jälleen mielenkiintoinen ketju, joka menee seurantaan.

Muista sitten raportoida inhorealistisesti ja objektiivisesti, kun kerran vääränmerkkisestä (ja vielä patongista) on kyse. :lol:

Tosiasiassa uskon, että enemmän kerrottavaa tulee auton ominaisuuksista kuin varsinaisista tapahtumista/vioista/korjauksista.
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 4588
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja Risto » Ma Elo 20, 2018 23:23

^ Johan tuolla on varauduttu katsastushylkyyn, kun puhutaan katsastuksista monikossa aikavälillä, johon kuuluu vain yksi katsastus.

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja Saabatti » Ke Elo 22, 2018 11:34

Tuohan on ihan looginen valinta ex-saabistille. Jossain täällä foorumin uumenissahan todettiin Nevs 9-3X:n muistuttavan eniten juuri Capturia :) .
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | Audi A6 1.9 TDI '03 |
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

2.polvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi » Ke Elo 22, 2018 13:29

En ole vielä ex, kun Saab on vielä omistuksessa. Ja myynnin jälkeen titteli voisi olla tuleva Saabisti, koska himo NG 9-3 avoon on kova.

Ensimmäiset hankinnatkin on jo tehty, vähän tuuninkia. Palaan niihin kun saapuvat, toivottavasti kuvien kera.

Minulla ei juuri kokemuksia uusien/uudehkojen autojen kaupasta ole, mutta Autoverkkokaupan kanssa sujui kyllä hyvin. Autossa on tehdas-navi, Media Nav-nimeltään, ja huomasin, että sen kartat ovat kovasti vanhat. Uudessa autossa on 90pv aikaa veloituksetta tehdä päivitys, mutta tähän niitä ei oltu tehty. Kyselin sitten olisiko tässä mahdollisuutta tulla hieman vastaan, koska päivityksen hinta olisi ollut 99e. Ja kuten premium-autossa kuuluukin, myös palvelu ja vastaantulo oli täyttä premiumia :D
Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17, ex 93 SS 1.8t Vector -05

2.polvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi » La Elo 25, 2018 09:10

Taisin lupailla kaikenlaista joten aloitetaan aatamista.

Tosiaan. Alla lyhyet näkemykset noista muista vaihtoehdoista sekä aavistus tarinaa jo Capturista. Tässä vielä linkki tuon diilin esittelyyn Melkein uusi

X5 E70 vm. 08

Erittäin hyvä ajaa noin isoksi autoksi. Lisäksi miellyttävää oli se, että keulan näki hyvin, joka ainakin minulle on aina hankala hahmottaa. Erittäin laadukas tunnelma kaikkinensa, vaikka koeajamani oli jo 10 vuotta vanha ja 240tkm ajettu. Koeajamani oli 3.0D, vakionakin liikkuu aivan riittävästi. Automaatti vaihtaa hienosti, vaikka ei ollutkaan vielä sitä uusinta 8-pykäläistä, joka lienee yksi parhaista vaihteistoista maailmassa. Tätä olen päässyt ajamaan jonkin verran F11 530XD-mallissa. Kolmas rivi ei aikuiselle 185cm/+90kg sovellu, mutta omat kuljetustarpeet ovatkin siellä ala-asteikäisille. Tähän jäi edelleen himo, mutta n. 20ke sijoitus ja pelko kalliista vioista jätti tämän toistaiseksi holdiin. Tavoitteena on ostattaa tällainen joskus puolisolla, jonka pitää vetää säännöllisesti myös kaakkeja :roll:

XC90 vm. 05

Maantieauto, melkoinen lulla. Kankea. Kolmannen rivin penkit soveltuvat jo normaalikokoisille aikuisillekin. 2.5T moottorilla ihan ok laite, kuluttaa toki paljon. Vaihteisto ei Bemarin luokkaa, mutta aivan ok ja mukava. Omiin ajoihini siis aivan liian möhkö, ajan pääasiassa Järvenpään keskustassa. Plussaa se, että näitä saa kohtuuhintaan sekä bensana, että dieselinä. Noin 10ke saa siistin ja huolletun auton. Jos tarvitsee todellista vetokykyä sen pari tonnia ja paljon tilaa, tämä lienee hinta-kyytisuhteeltaan ylivoimainen muihin verrattuna. Tässä myös hieman jo premiumin henkeä.

Toyota Yaris Hybrid vm. 2018

Tämä oli Metroauton kampanjassa vuoden diilillä 229e/kk. Menin koeajolle 1.8. ja ikäväkseni kuulin, että hinta oli pompsahtanut 269e/kk ko. päivänä. Palvelu oli erinomaista Metroauto Airportissa, harvoin koen noin hyvää ja omaan pirtaani sopivaa vastaanottoa. Auto oli tietenkin erittäin näppärä ja ensikokemukseni noin pieniin autoihin sitten satunnaisen Ford KA-ajelun 2000-luvun alussa ja n. 30tkm suoritteeseen vm. 73 Kuplalla 90-luvulla. Auto oli erittäin laadukkaan oloinen mm. sisustaltaan. Hybrid-systeemi tuntui toimivan hienosti ja yhdessä CVT-vaihteiston kanssa ajaminen oli kyllä erinomaisen helppoa. Lisäksi pidin voimakkaasta moottori- vai pitäisikö sanoa generaattori-jarrutuksesta. CVT-vaihteisto on toki omituinen ainakin alkuun, kun korkeampiin nopeukseen kiihdytettäessä moottori ulisee jatkuvasti siellä kierrosalueen yläpäässä. Tämähän on toki tottumiskysymys. Auto lähti kadunkulmista todella liukkaan oloisesti, ei varmasti jää jalkoihin alle 80km/h nopeuksissa. Sen jälkeen ei kyllä juuri mitään enää tapahtunut.

Freelander 2 vm. 2008

Erinomainen auto, kaiken kaikkiaan. Moottori ja 6-vaihteinen automaatti toimii yhteen loistavasti. Ulkomitoiltaan pieni, silti sisältä ihan tilava. Peruskatumaasturiin verrattuna korkeampi ja maasturimaisempi, vaikka ajettavuus maantiellä erittäin hyvä ja kaupungissa käsittämättömän näppärä. Tätä autoa voi varauksetta suositella kyllä melkein kenelle vain. Foorumi-tietojen perusteella myös autossa käytettävä diesel on erittäin luotettava ja nelivetoon liittyvät systeemit moniin muihin verrattuna halpoja korjata ja huoltaa.

Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique - kylmät tyypit

Joidenkin mielestä, kuten tyttärieni, auto on hyvän näköinen. Mielestäni se on jotenkin outo mittasuhteiltaan, pieneen autoon ei ole saatu samalla tavalla sopusuhtaisuutta ja menevyyttä kuten esim. Opel Mokkaan. Tässä omassani on sentään 205/55/17 renkaat aluvanteilla, jotka hieman tuovat ryhtiä autoon. Väriyhdistelmä on myös tuohon autoon sen oranssihkon jälkeen paras. Tummanharmaa metalliväri ja musta katto.

Kävin ajamassa myös vastaavalla koneella ja vaihteistolla olevan Clio Sports Tourerin. Jokin siinä ei sytyttänyt oikein, mutta yleisenä havaintona se, että tavaratila on iso (samaa kokoluokkaa kuin Sport Sedanissa) ja takapenkille ei minun taakseni mahdu kuin arviolta maksimissaan 170cm ihminen. Capturissa tilanne on toinen. Tavaratila on pienempi, mutta sen sijaan neljä kokoistani mahtuu matkustamaan mm. polvitilojen näkökulmasta mainiosti. Polvitilaa on aavistuksen enemmän kuin Sport Sedanissa. Itselläni ajoasento on selkänojan osalta normaalin pysty eli jos pitää makuuasennosta, em. arviot eivät päde. Tavaratila on käyttööni täysin riittävä ja lisäksi välipohjan alla on erittäin suuri tila, olisiko ollut peräti 80l. Lisäksi jos takapenkillä matkustaa vain natiaisia, voi takapenkkiä siirtää eteenpäin joitakin senttejä, jolloin tavaratilaan tulee lisää tilaa. Itselleni en usko tällaista tarvetta tulevan kertaakaan. Jos mun tarvii roudata isoja määriä tavaraa, liikkeelle lähdetään puolison aitomaasturi/hevostraileri-yhdistelmällä

Capturin sisusta on toki pikkuautosta, mutta muovisuudesta huolimatta pahinta mahdollista fiilistä siitä ei tule. Ilmeisesti varustetasosta johtuen siellä on muutamia pieniä yksityiskohtia tuomassa arjen luksusta :lol: kuten ledivalaistus hansikaslokeron eli vetolaatikon kahvasyvennyksessä ja kiiltomuovisia listoja. Tässä mallissa erikoisuutena on irrotettavat ja vesipestävät penkin päälliset. Kaikkea ne keksii, mutta ehkä tuo on hyväkin idea. Ajoasennon saa kohtuulliseksi jo kylmillä tyypeillä, etenkin ratti liikkuu joka suuntaan todella laajoilla säätövaroilla. Mitään ristiselän tuen, reisituen, istuimen etu- tai takaosan erillisiä säätöjä tässä ei ole. Istuimen korkeutta voi säätää, selkänojan kaltevuutta (rulla vittumaisessa paikassa, jos istuu takana) ja istuimen pituussuuntaa, that´s it. Ei tällä mitään tekemistä ole esim. Bemarin Sport- tai Sport Sedanin Vector-jakkaroiden kanssa, mutta istun niin vähän ja lyhyitä matkoja autossa, että uskon selviytyväni.

Joitain erikoisuuksia löytyy hallintalaitteista, osa katkaisimista näyttää ostetun biltemasta, mutta yleiskäsitys näistä on ihan ok. Ratti on mukavan pieni halkaisijaltaan ja riittävän paksu. Vakioylinopeudensäätimen katkaisimet ovat hyvässä kohtaa, kuten vilkku- ja pyyhinviiksetkin. Sen sijaan Media Nav -järjestelmän kaukosäädin on kyllä melkoinen kötöstys. Toisaalta samat säädöt voi aivan hyvin tehdä suoraan laitteesta.

Jestas mikä vuodatus, enkä ole vielä käynnistänyt edes konetta :D

Seuraava kirjoitus taitaakin käsitellä Sport Sedanin myynti-ilmoitusta vikalistoineen. Laitan linkin tähänkin, voitte vaikka tässä ketjussa kommentoida, jos käsitykseni hinnasta on aivan epärealistinen.
Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17, ex 93 SS 1.8t Vector -05

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1449
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja IC1970 » La Elo 25, 2018 10:22

^No eihän sun Saba kallis ole, ilmastointi kuntoon ja kovaa ajua. Minusta maltillinen pyynti ottaen huomioon kilsat ja kokonaisuuden. Tuossa hintaluokassa autot yleensä liikkuvat aika liukkaasti, Saabitkin. Kiitos myös autovertailusta, vaihteleva, mutta mielenkiintoinen otos ! Eiköhän tuo nyt samalla vaivalla kannattaisi laittaa myös Nettiautoon, se on kuitenkin se valtakanava, millä autot nykyään myydään, jos ei niitä turhaan halua pihassaan säilyttää.
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Toyota Hiace D4D 117 4wd-08, Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Active-16
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

2.polvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi » La Elo 25, 2018 12:06

Kustannuslaskelmaa Saabista

- ostohinta 2/2011 12000e
- arvonalenama oletus 10000e jos lasketaan ostohinta ja rahoituskulut ja saisin nyt tuosta 2500e.
- rahoituskulut n. 500e (oli aika raju korkotarjous silloin)
- omistusaika 7,5v
- tehdyt korjaukset: uusi alusta v. 2012 1000e, uusi akku 2015 100e, talvirenkaat 2014 400e, kesärenkaat 2015 400e, 150tkm huolto v. 2012 150e, takaspoileri, sport-äänenvaimennin v.2012 asennuksineen n. 300e, 180tkm huolto ja etutukivarret v. 2015 400e v, öljynvaihto v. 2018 140e, , xenon-polttimot v. 2015 120e, Napen softa v. 2012 200e

- verot 300e/v
- vakuutukset 4x500e ja 3x 200e (alkuun kasko, sen jälkeen pelkkä liikennevakuutus)
- katsastukset 7x60e

Eli

- arvonalenema 10000e eli 111e/kk
- huolto- ja korjauskulut sekä renkaat 3010e eli 35e/kk
- verot 2250e eli 25e/kk
- vakuutukset 2600e eli 29e/kk
- katsastukset 420e eli 5e/kk

Noilla laskelmilla siis Saabille on tullut hintaa 205e/kk ilman polttoaineita. Toki nuo summat ovat ylhäällä arviota, aivan tarkkaan en jaksa muistaa. Lisäksi autohan on ollut poikkeuksellisen viaton. Mitään pyyhkimensulkia ja sellaisia on aika turha tähän alkaa sotkemaan.

Kustannuslaskelmaa Capturista

- kk-maksu kiinteä 229e/kk
- ei arvonalemaa
- ei rahoituskuluja kk-maksun lisäksi
- omistusaika 36kk
- huoltokulut n. 900e eli 25e/kk (todennäköisesti ei tule edes renkaiden uusintaa omistusaikana, eli pelkät määräaikaishuollot)
- verot 190e/v eli 16e/kk
- vakuutukset 400e/v eli 11e/kk
- katsastukset (1krt) 60e eli 2e/kk

Noilla laskelmilla Capturille tulisi hintaa 283e/kk. Jos renkaiden hankinta tulisi eteen, niin kaksi rengassarjaa (yht. 800e) nostaisi kk-kulun 305e/kk.

Minun ajossa Saab on vienyt keskimäärin n. 9,5l/100km. Captur vaikuttaisi vievän muutaman sadan kilometrin perusteella karkealla arviolla kaksi litraa vähemmän. Jos en ala ajamaan enempää kuin nyt, eli n. 7000tkm/v niin Capturin polttoainekulut olisivat vuodessa 200e eli 17e/kk alhaisemmat (laskettu 1,4e/l hinnalla). Jos taas ajaisin sopimuksen maksimikilometrit 15tkm, tuo karkeasti tuplaantuisi.

Aika näyttää miten tässä käy, mutta alustavasti myös polttoainekustannukset huomioiden ero Saabin eduksi olisi 61e/kk. Toisaalta, yksikin tonnin remppa Saabiin olisi aiheuttanut laskelmaan jo 10e/kk muutokset ja noin pitkällä omistusajalla todennäköisempää olisi ehkä ollut kaksi tonnin remppaa.

Aika pieni hinta kyllä riskien ulkoistamisesta tuo 63e/kk, tai ainakin siltä se nyt tuntuu. Lisäksi pitää muistaa, että Capturissa on koko omistusajan täyskasko lasi- ja pysäköintivakuutuksella mitä ei Saabissa ollut missään vaiheessa ja täyskaskokin vain ensimmäiset 4 vuotta.

Edit. Unohtui Saabin laskelmista Napen softa, oisko ollut 200e. Lisätty.
Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17, ex 93 SS 1.8t Vector -05

2.polvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi » Su Elo 26, 2018 16:33

IC1970 kirjoitti:^No eihän sun Saba kallis ole, ilmastointi kuntoon ja kovaa ajua. Minusta maltillinen pyynti ottaen huomioon kilsat ja kokonaisuuden. Tuossa hintaluokassa autot yleensä liikkuvat aika liukkaasti, Saabitkin.
Oikeassa olit, meni hetki sitten hintaan 2450e. Nuori mies, vielä hetken ajokorttiaan odotteleva, sai siitä pätevän ensiauton. Pyysin häntä tekemään projekti-osioon ketjun, saapa nähdä ehtiikö.
Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17, ex 93 SS 1.8t Vector -05

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1449
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Su Elo 26, 2018 21:33

^Jep, kun ei ole eurosta kiinni niin sopivalla hinnalla liikkuvat liukkaasti, huikea peli ensiautoksi, mietiskelen tässä omaa ekaani, eli Fiat 127 vm.77 :lol:
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Toyota Hiace D4D 117 4wd-08, Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Active-16
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

2.polvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi » Su Elo 26, 2018 21:56

Mun eka auto, siis jolla kortillisena (ja yleisillä teillä) ajoin, oli vm. 83 VW Polon sedan, muistaakseni 55 heppaa. Kerroinkin nuorelle miehelle, että mun ensiautossa oli 160 heppaa vähemmän :lol:

Edit. Wikipedian mukaan 50 heppaa ja 76nm vääntöö :roll: Mutta kyllä sekin 10 vuotta vanhoilla talvirenkailla, josta oli nastat nypitty, suti ykkösellä.
Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17, ex 93 SS 1.8t Vector -05

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1449
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Su Elo 26, 2018 22:32

^Hirvee raaseri, mun Hiivatissa oli 903 cm3, 47 heppaa ja vääntöä 63 nm. Kun nopeusmittari näytti 120 km/h, oltiin äärirajoilla ja kaikkia pelotti, myös kuskia :D
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Toyota Hiace D4D 117 4wd-08, Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Active-16
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
aero
-
Viestit: 5907
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja aero » Ma Elo 27, 2018 18:13

^127:ssa on muuten aktiivista aerodynamiikkaa - olikohan n. 140km/h kohdalla kun alkuperäiset ulkopeilit kääntyvät myötäilemään koria, kun silloin mennään niin kovaa ettei kukaan ainakaan tuu ohitte.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Vastaa Viestiin