Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
^innostavuudesta Relluun verrattuna en osaa sanoa, mutta muuten kattoluukkua lukuunottamatta omasta yksilöstäni löytyy nuo kaikki. Tai no automaattivaihteistoa ei ole, kun ei autossa ole vaihteita laisinkaan
Tutka ja kamera löytyy vain taakse, en tiedä onko eteen ollut tarjollakaan. Hollannintuonneissa kattoluukku tuntuu olevan melko yleinen, kun taas Suomi-malleihin (ehkä siis Pohjoismaiden markkinoille) ei luukkua kuulemma saanut aluksi tilaamallakaan.
Jos käyt koeajolla, niin kannattaa varmistaa onko yksilössä sähkölämmitin sekä Mitsubishi Remote, eli se etäohjattu lämmitys/viilennys. Ne eivät ole olleet vakiovatusteita, ainakaan Hollannissa.
Tutka ja kamera löytyy vain taakse, en tiedä onko eteen ollut tarjollakaan. Hollannintuonneissa kattoluukku tuntuu olevan melko yleinen, kun taas Suomi-malleihin (ehkä siis Pohjoismaiden markkinoille) ei luukkua kuulemma saanut aluksi tilaamallakaan.
Jos käyt koeajolla, niin kannattaa varmistaa onko yksilössä sähkölämmitin sekä Mitsubishi Remote, eli se etäohjattu lämmitys/viilennys. Ne eivät ole olleet vakiovatusteita, ainakaan Hollannissa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Selailinkin tässä ketjuasi uudelleen ja heräsi kysymys johon en löytänyt vastausta pikagooglailullakaan: Vaatiiko etäohjaus suoran WLAN-yhteyden vai miten se onkaan toteutettu?
Itselleni olisi tarpeellista, vaan ei välttämätöntä, saada lämmöt päälle tyyliin 100m-30km etäisyydeltä.
Ja kyllä. Nyt on sellainen meno, että Rellun päivät (toivottavasti) lasketaan kymmenissä eikä sadoissa.
Itselleni olisi tarpeellista, vaan ei välttämätöntä, saada lämmöt päälle tyyliin 100m-30km etäisyydeltä.
Ja kyllä. Nyt on sellainen meno, että Rellun päivät (toivottavasti) lasketaan kymmenissä eikä sadoissa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Se toimii tosiaan omalla wlan-yhteydellään. Kantama on joitain kymmeniä metrejä. Mulla on auto kivirakenteisessa erillisessä tallissa, ja pystyn komentamaan autoa puurakenteisen talon sisältä, etäisyyttä 10-15 metriä ja välissä siis kaksi ulkoseinää. Nettiin tuo auto ei osaa itseään liittää, eli yhteys muodostuu suoraan kännykän ja auton välille WLANilla. Mitsufoorumilla joku mainitsi koodanneensa itse vanhan älypuhelimen toimimaan etäkäynnistäjänä siten, että puhelin on aina autossa, virroissa, kytkeytyneenä auton WLANiin ja varustettu omalla SIM-kortillaan. Kun puhelimeen soittaa, käynnistyy luurissa joku skripti, joka käynnistää puhelimessa olevan Mitsubishi Remoten ja komentaa sitä käyttäen automaagisesti lämmityksen päälle.
Auton omaan kaukosäädinavaimeen on myös mahdollista tehdä hyppylankamodaus, ja kun vielä hankkii ebaysta uudet avainkuoret, joissa on lisänappula, niin lämmityksen saa ilmeisesti siitä napista päälle. En ole tutustunut tarkemmin, mutta Mitsuforumilla oli tästäkin juttua ja useampi on tuon kai onnistuneesti toteuttanut.
Löytyy siis taitavia raneukkoja muistakin kuin saabisteista
Onko Rellu päätymässä luiskaan ihan vain tylsyytensä vuoksi vai onko jostain muusta syystä tullut mitta täyteen?
Auton omaan kaukosäädinavaimeen on myös mahdollista tehdä hyppylankamodaus, ja kun vielä hankkii ebaysta uudet avainkuoret, joissa on lisänappula, niin lämmityksen saa ilmeisesti siitä napista päälle. En ole tutustunut tarkemmin, mutta Mitsuforumilla oli tästäkin juttua ja useampi on tuon kai onnistuneesti toteuttanut.
Löytyy siis taitavia raneukkoja muistakin kuin saabisteista
Onko Rellu päätymässä luiskaan ihan vain tylsyytensä vuoksi vai onko jostain muusta syystä tullut mitta täyteen?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Eli ei täytä mun tarpeita tuo etäyhteys, ranettamalla sit ehkä.Toisaalta. Ei täytä kovin muukaan (2-sarjan penarin gsm-ohjattu webasto osastoo 3ke) auto tätä haavetta vielä. Itsellä talli n. 100m päässä asunnosta ja jos ja kun alan taas kulkemaan junalla duuniin ka. 2-3krt/vko, niin olisi ääreist kätsyy laitella kone ns. kuumaksi, kun on hypännyt junaan.
Ääreist kätsyy olisi myös kävellä kilsan matka asemalle ja antaa kiesin maata pihassa. Neitien harrastukset vaativat auton, eli sellainen nyt on vaan pakko olla. Muuten varmaan kulkisin taksimersun takapenkillä kaikki kumipyörämatkani.
Edit. Rellu on järjellä ajatellen tarpeisiini täydellinen valinta. Eli autossa itsessään ei objektiivisesti ole mitään vikaa.
Vaikka olenkin ns. automies pienestä pojasta saakka, ei se koskaan ole autovalintojani juuri ohjannut ja aika pitkälle aikuisiällä olin ilman omaa autoa. Joku tässä nyt on. Keski-iän kriisi? Venettäkin pitäisi vaihdella koko ajan. Joku rauhattomuus on nyt päällä. En ole varma, mutta duunissa taitaa mennä liian hyvin ja helposti. Ehkä se saa ajatukset laukkaamaan.
Noh. Itseäni lainatakseni: Jos projekti X toteutuu, ensi kevät on pilalla. Joka tarkoittaa, että ei välttämättä ole jatkuvasti oman auton vaihto mielessä
Ääreist kätsyy olisi myös kävellä kilsan matka asemalle ja antaa kiesin maata pihassa. Neitien harrastukset vaativat auton, eli sellainen nyt on vaan pakko olla. Muuten varmaan kulkisin taksimersun takapenkillä kaikki kumipyörämatkani.
Edit. Rellu on järjellä ajatellen tarpeisiini täydellinen valinta. Eli autossa itsessään ei objektiivisesti ole mitään vikaa.
Vaikka olenkin ns. automies pienestä pojasta saakka, ei se koskaan ole autovalintojani juuri ohjannut ja aika pitkälle aikuisiällä olin ilman omaa autoa. Joku tässä nyt on. Keski-iän kriisi? Venettäkin pitäisi vaihdella koko ajan. Joku rauhattomuus on nyt päällä. En ole varma, mutta duunissa taitaa mennä liian hyvin ja helposti. Ehkä se saa ajatukset laukkaamaan.
Noh. Itseäni lainatakseni: Jos projekti X toteutuu, ensi kevät on pilalla. Joka tarkoittaa, että ei välttämättä ole jatkuvasti oman auton vaihto mielessä
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Tuohon projektiin X liittyy muuten muutaman katumaasturin hankinta. Mitään sikakalliita en ole edes miettinyt, kilsamäärät aika pieniä ja puuhun ei tarvitse päästä. Duster ja Vitara tässä päällimmäisenä on olleet ajatuksissa, koska ymmärtääkseni katumaasturien joukossa ne edustavat kohtuullista tai jopa parasta maastokelpoisuusluokkaa ja ovat toki edullisia.
Nimim. Käytän työnantajan rahoja fiksummin kuin omiani
Nimim. Käytän työnantajan rahoja fiksummin kuin omiani
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Diesel-bemarien palamisesta enemmän kuin tarpeeksi luettavaa että selvä epidemia on kyseessä https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=378514
Googlaamalla vaikka diesel bmw fire löytyy lisää.
Sama kyllä jossain määrin koskee mm. uudempia Volvojakin ja periaatteessa kaikkia uudempia (2010-luvun) dieseleitä joissa on muovinen imusarja. Hyvin yksinkertaistettuna riittää että EGR-jäähdytin ei jäähdytä kunnolla ja EGR-venttiili jumii auki jolloin kuumat pakokaasut voi sytyttää imusarjan.
Ei kannata etenkään Euro6 dieseliä takuuajan jälkeen hankkia ellei ajomäärä sitä edellytä, päästölaitteissa on sen verran runsaasti ongelmia tiedossa.
Nyt 15tkm täyssähköllä takana ja paluuta ei ole. Polttomoottoritekniikan ammattitaustasta huolimatta, tai ehkä juuri siksi, ei houkuttele enää vanhaan tekniikkaan palaaminen.
Googlaamalla vaikka diesel bmw fire löytyy lisää.
Sama kyllä jossain määrin koskee mm. uudempia Volvojakin ja periaatteessa kaikkia uudempia (2010-luvun) dieseleitä joissa on muovinen imusarja. Hyvin yksinkertaistettuna riittää että EGR-jäähdytin ei jäähdytä kunnolla ja EGR-venttiili jumii auki jolloin kuumat pakokaasut voi sytyttää imusarjan.
Ei kannata etenkään Euro6 dieseliä takuuajan jälkeen hankkia ellei ajomäärä sitä edellytä, päästölaitteissa on sen verran runsaasti ongelmia tiedossa.
Nyt 15tkm täyssähköllä takana ja paluuta ei ole. Polttomoottoritekniikan ammattitaustasta huolimatta, tai ehkä juuri siksi, ei houkuttele enää vanhaan tekniikkaan palaaminen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Komppaan jcarlsonia noiden palaneiden Bemarien osalta. Jokainen tekee niin kuin tykkää, mutta esimerkiksi omalle perheelle en uskaltaisi tuollaista potentiaalista palokohdetta antaa. Tuskin ton 2-sarjankaan imusarjan materiaali sen kummoseimpi on kuin palaneiden 3-5-X-sarjalaisten muovinen susiversio.
Ketjun aloittajalla on tavallaan vähän sama tilanne kuin itsellä pl. rahis-osuus. Meganen kanssa on kevättalvella mennyt 2 vuotta ja järkiperusteita vaihtamiseen ei ole. Nippa nappa tuossa on 1:1 sijoitettu pääoma kiinni, mittarissa jotain 121tkm ja isoja huoltoja ei tiedossa (korjauksiahan voi aina tulla). Mutta muovinen, asiansa täyttävä, intohimoja herättämätön peli toi Megane on. Oikeastaan ainoita hauskoja asioita on pikku-Turbon lievä potku jossain 2500rpm kohdalla.
Taidan keskittyä silti rakentamaan Cabbea (ainakin ajatuksissa) ripeämmäksi ja toimivammaksi niin ainakin kesäisin pääsee nautiskelemaan ajamisesta (sitä se tosiaan on Clampista jne. huolimatta) katto auki.
Ketjun aloittajalla on tavallaan vähän sama tilanne kuin itsellä pl. rahis-osuus. Meganen kanssa on kevättalvella mennyt 2 vuotta ja järkiperusteita vaihtamiseen ei ole. Nippa nappa tuossa on 1:1 sijoitettu pääoma kiinni, mittarissa jotain 121tkm ja isoja huoltoja ei tiedossa (korjauksiahan voi aina tulla). Mutta muovinen, asiansa täyttävä, intohimoja herättämätön peli toi Megane on. Oikeastaan ainoita hauskoja asioita on pikku-Turbon lievä potku jossain 2500rpm kohdalla.
Taidan keskittyä silti rakentamaan Cabbea (ainakin ajatuksissa) ripeämmäksi ja toimivammaksi niin ainakin kesäisin pääsee nautiskelemaan ajamisesta (sitä se tosiaan on Clampista jne. huolimatta) katto auki.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Tuo on muuten hyvä huomio, että kakkossarjalaisia ei pahemmin ole palaneina taidettu uutisoida. Johtuneeko siitä että niitä on niin paljon vähemmän liikenteessä vai onko siinä oikeasti rakenteessa niin iso ero - tötterökakkonenhan on poikittaiskoneinen etuveto, kun ainakin yleisimmät nuotiomallit perinteistä pitkittäinen tekniika ja kardaani -osastoa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
^Onkos Kakkosessa voimalinja enemmän sukua Minille?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Tötterökakkosessa (Tourer -mallit eli F45/F46) ja uudessa ykkössarjassa (F40) vissiin juu. Coupe- ja avokakkosessa (F22/F23) ja vanhemmissa ykkössarjoissa on takavetovoimalinja.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Taitaa olla B47 ton Kakkosen koneen koodi, jossa myös ollut alttiutta paloille, samoin kuin N47 ja N57 jos Googlen tuloksia on uskominen.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Joo, se varsinainen moottoriperhe on sama B47 kuin pitkittäisissäkin. Minun pohdintani on nimenomaan se, että onko poikittaisessa toteutuksessa jotain niin poikkeavaa, että niitä ei pala samaan malliin vai tuleeko julkisuusero vain siitä, että poikittaismalleja on maailmalla niin paljon vähemmän.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Recall koskee ainakin Briteissä myös etuvetoja. Eli samaa matskua se imusarja on.
https://www.which.co.uk/news/2019/10/bm ... fire-risk/
https://www.which.co.uk/news/2019/10/bm ... fire-risk/
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
No ei ainakaan tuossa listassa näkynyt etuvetoversioita.
Jaa niin, X1:stä on kans etuvetoplatformilla, joten...
Eli tuossakaan listassa ei ole F4x -koodilla olevia korimalleja, jotka on niitä etuvetopohjaisia. Mites Minit, palaako ne?
2011-2017, eli F2x -sarja.Which kirjoitti: BMW 1 Series three-door and five-door hatchbacks, badged 114d, 116d, 118d, 120d, 125d, manufactured between November 2011 and September 2017.
2-sarjan avot ja coupet, eli ne takavetoversiot (F22 ja F23)Which kirjoitti:BMW 2 Series Coupe and Convertibles, badged 218d, 220d, 225d, manufactured between July 2013 and December 2017.
Jaa niin, X1:stä on kans etuvetoplatformilla, joten...
..2011-2015, eli takavetopohjainen E84 eikä etuvetopohjainen F48.Which kirjoitti: BMW X1 compact SUV, badged s20d, x25d and manufactured between May 2011 and April 2015.
Eli tuossakaan listassa ei ole F4x -koodilla olevia korimalleja, jotka on niitä etuvetopohjaisia. Mites Minit, palaako ne?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Mites tuollasesta määräaikaissopparista pääsee järkevästi eroon?
Joutunee maksaa jotain ylimääräistä...
Eiks sä avooki haikaillu, tällee niitä sais halvemmalla ja saattais rellu mennä sopparin loppuun
Oma dusteri joka on facelifti niin taitaa olla euro6, pakoputkessaki joku läppä. Ei oo kyl kuulunu juttuu niistä et ois ollu onkelmii tuolla saralla.
Muuten se ei tarjoo mitään ihmeellistä paitti nelivedon varsin kohtuuhintaan mutta ihan jees ajella jopa hyvällä tielläki ja kun keli/tie huononee nii kuskii rupee hymyilyttää. Toki vaihdoin suoraan kymmenen vuotta vanhemmasta niin vaatimukset ei oo kovii, spotify toimii ainaki
Heh. Viimeeks ku näytin mitsumiehen Berlingo linkkauksii emännälle niin vastine oli et kauhee. Täl kertaa totes et oishan siinä kivasti tilaa
Joutunee maksaa jotain ylimääräistä...
Eiks sä avooki haikaillu, tällee niitä sais halvemmalla ja saattais rellu mennä sopparin loppuun
Oma dusteri joka on facelifti niin taitaa olla euro6, pakoputkessaki joku läppä. Ei oo kyl kuulunu juttuu niistä et ois ollu onkelmii tuolla saralla.
Muuten se ei tarjoo mitään ihmeellistä paitti nelivedon varsin kohtuuhintaan mutta ihan jees ajella jopa hyvällä tielläki ja kun keli/tie huononee nii kuskii rupee hymyilyttää. Toki vaihdoin suoraan kymmenen vuotta vanhemmasta niin vaatimukset ei oo kovii, spotify toimii ainaki
Heh. Viimeeks ku näytin mitsumiehen Berlingo linkkauksii emännälle niin vastine oli et kauhee. Täl kertaa totes et oishan siinä kivasti tilaa
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992