Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9156
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Noi -279 suuttimet on hyvä valinta. Suutinten johtosarja joko 2007-> malliseen tai sitten yksittäisten liitinten vaihto. Reilu tunnin homma kokeneelta.
2005 malliseen ei muuta tarvita softan lisäksi, tällä irtoaa noin 250hv E85:lla.
Aeron vakiosuuttimet kyllä riittää nekin n. 240hv etanolilla eli suurta eroa ei ole ennenkuin alkaa putkea ja/tai cooleria parantamaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2639
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Mikä se nykyään hylkyreillä on tuon öljyisyyden kanssa? Ennen vanhaan, jos ei jostain tihkunut öljyä, niin jossain oli vikaa. :lol:
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

2.polvi
"Viggen"
Viestit: 696
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Terveiset Vantaalta! Kohta lähdössä koeajamaan Citroen C-Crosseria :mrgreen:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

McStadey
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Nyt on kyllä vauhti päällä :!:

Varovasti nyt :mrgreen:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

2.polvi
"Viggen"
Viestit: 696
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Kuva

:roll:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9503
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ihan hieno japanilainen valesitikka :mrgreen:

2.polvi
"Viggen"
Viestit: 696
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Jeps, aito japanilainen patonki.

Nyt ei ole Rellua ja ei kyllä yhtään jää ikävä. Tosin, siinä vaiheessa kun Citikka alkaa temppuilemaan, takuuta saattaa ikävä vielä tullakin.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9503
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mitsubishi mitään ala temppuilee :mrgreen:

Onnea vaan tuplasti!

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2531
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Mites tässä näin kävi, rellulla piti olla tasaisen tylsää ja ennalta-arvattaa autoilua nelisen vuotta, mutta jo ennen puolivälin krouvia rellu on vaihtunut avoon ja maasturiin 8)

Onnitteluja uusista peleistä ja muutenkin tää vaihtotahti on autoilua omaan makuun, keep up the good work! :D
Tomppa & BMW 530d GT - 12 & Tesla Model S P85 -14 & Saab 9-5 2.0T Aero -11

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2639
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Näyttikin jotenkin epäillyttävän tutulta tuo Citikka. Ei kuitenkaan liene véhicule électrique de hybridé plugin?
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9503
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja AZP »

^ei ole saanut valesitikkaa hybridinä. Taustalla on yhtä sukupolvea vanhempi Outlander.

Mutta speksejä kehiin: moottori, vaihteisto, vetotapa yms?

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1884
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja Cona »

Ei ole saanut muuta kuin 2.2 HDI:llä myöskään.

Sittiksen ja Pösön hintataso olis kyllä aika houkuttava, jos en vierastais itse nokivasaraa konepellin alla. :)
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2639
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

^HDi:hän on lähestulkoon jumalmoottorin asemassa. Ainakin nämä ensimmäiset.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

2.polvi
"Viggen"
Viestit: 696
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Täytyy tosiaan tehdä Capturista tarkempi tilinpäätös jossain kohtaa, mutta hyvityshinta oli hieman korkeampi kuin jäännösvelka. Toki ilman vaihdokkia Citikasta olisi varmaan ollut tingittävissäkin jotain. Mitäs tuollaisten 10-15ke autojen tinkivarat isoissa liikkeissä yleensä ovat?

Tilalle tuli vm. 2012 Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business nelivedolla ja automaatilla. Varustepuutteeksi voisi laskea navin, peruutuskameran, paremman audion, lasikaton sekä mitään lisälämppäreitä ei myöskään ole.

Itsekään en dieselillä mitään tee, mutta tuo lienee kohtuullisen kestävä moottori ja tämä voi vielä kääntyä niinkin, että se menee pääasiassa vaemon käyttöön. Pääasia on, että Rellusta pääsin nyt eroon aika minimaalisella taloudellisella tappiolla.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9503
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Cona kirjoitti:
Ma Joulu 23, 2019 19:17
Ei ole saanut muuta kuin 2.2 HDI:llä myöskään.
On saanut myös Mitsun 2.4 mivec -bensakoneella.

Nää on kuitenkin niin harvinaisia, että välttämättä ei kovin montaa ole bensakoneella tehty, saatika että olisi Suomeen päätynyt, jos edes kuului tuontiohjelmaan.

Taitaa 2.polven eilinen hankinta olla yleisempi auto maailmassa kuin tämänpäiväinen :mrgreen:

Tuntuuko toi yhtään ranskalaiselta vai rajoittuuko sitikoiminen keulamuutokseen?

Vastaa Viestiin