Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
^
Tuo on kyllä mielestäni muotoilultaan onnistunut, mutta rättikatto ei oikein meillä ympärivuotiseen käyttöön toimi.
Toisaalta, olisihan siinä jotain symboliikkaa, että Saabisti uhraa Volvon rättikaton varjellakseen Saabin rättikaton
Citikka on ollut parin sadan kilsan kaupunki- ja maantiepyörittelyn perusteella mukava tuttavuus. Kaameeta ääntä tollanen maamoottori pitää, mutta ei sitä noteeraa enää kun nopeus hieman nousee. Vaikuttaa kokonaisuudessaan selvästi hiljaisemmalta kuin vaimon Captiva ja on muutenkin näppärämpi.
Tuo on kyllä mielestäni muotoilultaan onnistunut, mutta rättikatto ei oikein meillä ympärivuotiseen käyttöön toimi.
Toisaalta, olisihan siinä jotain symboliikkaa, että Saabisti uhraa Volvon rättikaton varjellakseen Saabin rättikaton
Citikka on ollut parin sadan kilsan kaupunki- ja maantiepyörittelyn perusteella mukava tuttavuus. Kaameeta ääntä tollanen maamoottori pitää, mutta ei sitä noteeraa enää kun nopeus hieman nousee. Vaikuttaa kokonaisuudessaan selvästi hiljaisemmalta kuin vaimon Captiva ja on muutenkin näppärämpi.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
No niin. Täältä saatujen suositusten perusteella Aero lähtee ensi viikolla Hyvinkään Vähämaalle huoltoon, jossa vaihdetaan katsastuksessa tulleet puutteet kuntoon. Vastaus sähköpostilla laittamaani kyselyyn tuli todella nopeasti ja selkeästi hintoineen. Ehkä saatoin olla itsekin kohtuullisen selkeä. Hieman ehkä nyppi osien hinnat, mutta en nyt jaksanut alkaa siinä sniiduilemaan.
Tänään Aero olisi mennyt pesuun ja katon käsittelyyn jälleen Hyvinkäälle, ja täältä saatujen suositusten perusteella Herraselle, mutta heillä oli uhka vesikatkosta, joten siirrettiin lähitulevaisuuteen. Myös heistä on jäänyt parin puhelun perusteella erinomainen ensivaikutelma. Mielelläänhän sitä viimeiset roponsa upottaa Saabiin, kun massit kotiuttava osapuoli on asiallinen, ja nimenomaan asiallinen.
Citikasta ja jatkosuunnitelmista olenkin jo kirjoittanut toisten ketjuihin:
viewtopic.php?f=29&t=191302&p=1237520#p1237520
viewtopic.php?f=23&t=166653&p=1237518#p1237518
Täytyy sanoa, että ei tuollainen diesel ole mikään herrasmiehen laite. Maantiellä asiaa ei toki huomaa, mutta on se vaan melkoinen aggregaatti. Vähän menee fiilikset sen mourutessa. Kysyin myyjältäkin ennen ostopäätöstä, että pitäiskö sitä jonkun mekaanikon tsekata, kuulostaa risalta. Myyjä, virhevastuuasiat tuntien, totesi että tolta noi koneet kuulostaa.
Dieseleillä olen toki ajanut ennenkin, mutta ei se meteli vaemon entisessä Pajerossa haitannut. Tai lapsena traktorissa. Mutta kromisomisteilla varustetussa premium-Citroenissa se hämää. Sukulaismiehen lukuisten 5-sarjan penareiden kuusisylinteriset eivät ole tätä fiilistä aiheuttaneet. Ne on sivistyneemmän oloisia.
Saapa nähdä mihin tämä etenee. Jos en huomenna tilaa Miitä, taidan käydä Volvo C70 D5 Summum automaatin koejamassa. Liekkö se myös moinen pörisijä.
Tänään Aero olisi mennyt pesuun ja katon käsittelyyn jälleen Hyvinkäälle, ja täältä saatujen suositusten perusteella Herraselle, mutta heillä oli uhka vesikatkosta, joten siirrettiin lähitulevaisuuteen. Myös heistä on jäänyt parin puhelun perusteella erinomainen ensivaikutelma. Mielelläänhän sitä viimeiset roponsa upottaa Saabiin, kun massit kotiuttava osapuoli on asiallinen, ja nimenomaan asiallinen.
Citikasta ja jatkosuunnitelmista olenkin jo kirjoittanut toisten ketjuihin:
viewtopic.php?f=29&t=191302&p=1237520#p1237520
viewtopic.php?f=23&t=166653&p=1237518#p1237518
Täytyy sanoa, että ei tuollainen diesel ole mikään herrasmiehen laite. Maantiellä asiaa ei toki huomaa, mutta on se vaan melkoinen aggregaatti. Vähän menee fiilikset sen mourutessa. Kysyin myyjältäkin ennen ostopäätöstä, että pitäiskö sitä jonkun mekaanikon tsekata, kuulostaa risalta. Myyjä, virhevastuuasiat tuntien, totesi että tolta noi koneet kuulostaa.
Dieseleillä olen toki ajanut ennenkin, mutta ei se meteli vaemon entisessä Pajerossa haitannut. Tai lapsena traktorissa. Mutta kromisomisteilla varustetussa premium-Citroenissa se hämää. Sukulaismiehen lukuisten 5-sarjan penareiden kuusisylinteriset eivät ole tätä fiilistä aiheuttaneet. Ne on sivistyneemmän oloisia.
Saapa nähdä mihin tämä etenee. Jos en huomenna tilaa Miitä, taidan käydä Volvo C70 D5 Summum automaatin koejamassa. Liekkö se myös moinen pörisijä.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Onkos tämä C70 sillä kokoontaittuvalla kovakatolla?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Jeps.
Tätä https://m.nettiauto.com/volvo/c70/11007 ... 9&vifNav=Y piti mennä katsomaan, mutta ei näemmä tarvitse.
Olikin aika edullinen mielestäni. Mitään pakonomaista tarvetta ei ole nimenomaan C70:lle tai edes avolle. Tuo nyt vain sattui silmään ja vaemo hetkellisesti innostui itsekin avoilusta.
Eniten haluaisin Freelander 2 3.2 HSE-varustein. Helvetin hyvä auto, bensalla en ole ajanut, mutta dieselillä kyllä. Sekin menisi. Tarjontaa on vain niukalti ja hyvät menee heti. Moottori ja vaihteistokin kai sama kuin tossa Citikassa, kestäviä pelejä. Joku Haldex kai nelivetona, mutta ymmärtääkseni kohtuukustannuksin korjattavissa toisin kuin jotkut muut.
Tätä https://m.nettiauto.com/volvo/c70/11007 ... 9&vifNav=Y piti mennä katsomaan, mutta ei näemmä tarvitse.
Olikin aika edullinen mielestäni. Mitään pakonomaista tarvetta ei ole nimenomaan C70:lle tai edes avolle. Tuo nyt vain sattui silmään ja vaemo hetkellisesti innostui itsekin avoilusta.
Eniten haluaisin Freelander 2 3.2 HSE-varustein. Helvetin hyvä auto, bensalla en ole ajanut, mutta dieselillä kyllä. Sekin menisi. Tarjontaa on vain niukalti ja hyvät menee heti. Moottori ja vaihteistokin kai sama kuin tossa Citikassa, kestäviä pelejä. Joku Haldex kai nelivetona, mutta ymmärtääkseni kohtuukustannuksin korjattavissa toisin kuin jotkut muut.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Mulla on edelleen aivan epätodellinen fiilis aina Mitsua ajaessa, kun autosta ei kuulu mitään moottoriääniä (mitä nyt vaimea hurina kun lähtee valoista sähköllä) ja kitkarenkaat on kuin huopatossut. Viisi vuotta dieselsaabilla nastarenkain totutti vähän erilaiseen menoon. Oldsin ja kuplan kanssa pitääkin varmaan ruveta käyttämään korvatulppia jatkossa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Luulen aika vahvasti, että et tarvitse tulppia. Molemmat harrasteesi ovat laitteita, vähän niinkuin vanha Pajero, joiden kuuluukin pitää meteliä. Jos voimalinja siirrettäisiin Outlanderista Kuplaan, niin kuulolaitetta sä alkaisit enemmänkin kaipaamaan.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Ne lisäpytyt tekee etenkin dieselissä tosiaan ihmeitä. Työtahti kun ei voi koskaan kestää yli 180°, menee ne nelisylinterisessä vielä täysin peräkkäin ja jo 5-sylinterisessä lomittain, 6-sylinterisessä vielä paremmin. Lisäksi iskutahti nousee ihmeesti - 4-sylinterisellä 4-tahtikoneella iskutaajuus on 50Hz kun kone kiertää 1500rpm (kaavahan on Hz/sylinterimäärä*60*2 eli 50Hz/4*60*2=1500rpm), kun 5zyl se on 1200rpm ja 6zyl vain 1000rpm. Tuo 50Hz on siitä hauska raja, että jos on kuullut esim. kotisubbarista ns. verkkohurinaa, niin sen oppii tunnistamaan aika hyvin. Harva meistä on tottunut vedättämään nelipyttyisellä bensakoneella 1500rpm, mutta dieselillä se on arkipäivää.2.polvi kirjoitti: ↑Ma Joulu 30, 2019 22:29Dieseleillä olen toki ajanut ennenkin, mutta ei se meteli vaemon entisessä Pajerossa haitannut. Tai lapsena traktorissa. Mutta kromisomisteilla varustetussa premium-Citroenissa se hämää. Sukulaismiehen lukuisten 5-sarjan penareiden kuusisylinteriset eivät ole tätä fiilistä aiheuttaneet. Ne on sivistyneemmän oloisia.
Saapa nähdä mihin tämä etenee. Jos en huomenna tilaa Miitä, taidan käydä Volvo C70 D5 Summum automaatin koejamassa. Liekkö se myös moinen pörisijä.
C70:nkin kohdalla olisin siinä määrin tarkkana itse, että sihtaisin tarpeeksi vanhaan yksilöön että se on vielä 5-sylinterisellä moottorilla. Tuo 2007 pitäisi kyllä olla, muistaakseni C70 tipahti nelipyttyiksiksi joskus 2012 nurkilla vasta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Eikös iskutilavuus Volgissa kerro pyttyjen määrän? Muistelisin nähneeni noita facelift C70 2-litraisella daiselilla.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Piti vallan kaivaa, 2,4-litraisen osalta kertoo, 2,0-litraisen osalta ei.
D5 eli moottorina D5244T on vitoskone, 2,4l
2.0D eli moottorina D4204T on rivinelkku, 2.0l
Mutta jossain vaiheessa (vissiin 2009) päästettiin markkinointiosasto kirjoittelemaan badgespeksejä ja loogisuus hävisi, markkinoille tuli D3 ja D4, jotka ovat 2,0l riviviitosia (D5204T).
Eli moottorikoodi kannattaa tsekata, eka kirjain kertoo polttoaineen (D=diesel, B=benzin), eka numero kertoo sylinterimäärän, pari seuraavaa tilavuuden ja loput jotain mitä en muista.
D5 eli moottorina D5244T on vitoskone, 2,4l
2.0D eli moottorina D4204T on rivinelkku, 2.0l
Mutta jossain vaiheessa (vissiin 2009) päästettiin markkinointiosasto kirjoittelemaan badgespeksejä ja loogisuus hävisi, markkinoille tuli D3 ja D4, jotka ovat 2,0l riviviitosia (D5204T).
Eli moottorikoodi kannattaa tsekata, eka kirjain kertoo polttoaineen (D=diesel, B=benzin), eka numero kertoo sylinterimäärän, pari seuraavaa tilavuuden ja loput jotain mitä en muista.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Joo. Ja kun niissä vanhemmissa oli D5 ja 2.4D. Vähän niinku NG93 1.8t ja 2.0t.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Mii taitaa jäädä nyt kauppaan, mutta tuli äsken pohdintani puheeksi yhden kaverin kanssa. Se mies ei paljon sytykettä kaipaa. Sanoi lähtevänsä samantien duunista kaupoille
Mitäs raati tuumaa Volvo V50
T5 neliveto-automaatista? Onko tuollainen vajaat 15-vuotiaana ja pari sataa ajettuna virheliike? En ole itse tuohon malliin vielä ehtinyt perehtymään lainkaan, mutta voisi spekseiltään olla ihan passeli.
Mitäs raati tuumaa Volvo V50
T5 neliveto-automaatista? Onko tuollainen vajaat 15-vuotiaana ja pari sataa ajettuna virheliike? En ole itse tuohon malliin vielä ehtinyt perehtymään lainkaan, mutta voisi spekseiltään olla ihan passeli.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
^No ei se ainakaan vähemmän jännittävä ole kuin Saab ja Citikka, sopinee kolmanneksi tuohon suoraan mainiosti. Jos mä pärjään 15-vuotta vanhalla V40, niin miksi et sinä seuraajallaan !?
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Jokohan myyvät vuotta 2022 toimitusajaksi ? Tuolla kansanauto-foorumilla ihmiset olivat innostuneet Mii:stä mutta ilmeisesti se halpa erä oli mennyt alta aikayksikön ja seuraavia taisi olla tulossa vasta loppuvuodesta tai 2021.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Avokausi avattu!
Kyllä se vaan tuntui hienolta ekaa kertaa avata katto ja hetki istua, edes parkkihallissa, avaraa tunnelmaa aistien.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Eilen Turussa 5 astetta lämmintä ja poutaa. Täällä siis avokelit ihan ulkonakin
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K