Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Diesel, manuaali, yli budjetin (ja kolmeovinen), joten ei jatkoon. Muutenhan tollanen G-Mese olisi todella retee. Ihastuin tuossa nettiautossa uusimman kopan lyhyeen Pajeroon. Oli todella röyhkeän näköinen. Se kerkesi menemään ja oli jossain kaukana.

Toi CR-V kyllä napostelisi nyt. Freelander 2 3.2-bensalla olisi se unelma, mutta niitä ei tule myyntiin kuin 1kpl vuodessa ja menevät parissa päivässä. Dieselikin voisi Freelanderissa olla vaihtoehto, mutta niissäkin hieman paremmasta tarjonnasta huolimatta, hyvät menee alle viikossa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Tällaisia katsellut nyt:

Kuva

https://m.nettiauto.com/land-rover/free ... 2&vifNav=Y

Toi Freelander olisi kyllä komea. Ilmeisesti jollain korisarjalla. Jos kilometrit pitävät paikkansa ja autossa ei heti ole menossa kaikki kuluvat osat uusiksi, tuo voisi olla potentiaalinen. Auto on tosin ollut jo jonkin aikaa myynnissä. Mikä lie mättää?

CR-V tarjonnasta muutamia poimintoja:

Kuva

https://m.nettiauto.com/honda/cr-v/1097 ... 0&vifNav=Y

https://m.nettiauto.com/honda/cr-v/1099 ... 6&vifNav=Y

https://m.nettiauto.com/honda/cr-v/1102 ... 8&vifNav=Y

Hondissa siis tarjontaa piisaa. Vähän nyt sitten kai makuasia, että maksaako 8-9ke yli 200tkm ajetusta vai 11-13ke alle 200tkm ajetusta.

Jos nyt oletetaan, että Hondan moottori ja vaihteisto ovat kestäviä, niin eikös se sitten melkein ole sama, että onko autolla ajettu 150 vai 250tkm? Jos pitää vaihtaa renkaat, alusta, jarrut, laakereita jne. niin saman ne maksaa kilsoista riippumatta ja voi olla tehty tai eteen tulevien listoilla. Vai?
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1703
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Sanoisin, että samoin kuin Accordin kohdalla, hieman enemmän ajettu on okei. Accordissa alkaa olla siellä 250 tkm päälle vaihdettu startti, laturi ja jarrut käyty läpi satuloita myöden, juuri muuta niissä ei ole. Vähemmän ajetuissa se vaihtokierros on vielä edessä ja lisäksi joutuu maksamaan muutaman tonnin enemmän. Mun kokemuksella enemmän ajetussa Hondassa säästää sekä ostossa, että korjauksissa, ellei käy ihan satumaisen huono säkä. Hondissa kone ja laatikko ynnä tekniikka menee säännöllisellä hoidolla helposti sen +400 tkm, apulaitteet ja jarrut ja akku ovat ostoslistalla, mitään isompia sudenkuoppia ei ole, koneet on ketjulla joka kestää.
Toki jos löytää oikein vähän ajetun, niin sillä sitten vaan hyvin hoitaen hamaan auringonlaskuun.

CR-V:ssä pitää vaihdella perään öljyjä jne., mutta hirveästi ei ole nillitetty mistään. Toki autot ovat yksilöitä, mutta olen seuraillut Honda-korjaamon toimintaa 90-luvun alusta saakka ja jotain kertoo se, että suutarin lapsetkin ajavat Hondilla, eikä itselläkään ole äkkiseltään laskien n. yhdeksästä yksilöstä (Stream, CR-V, Insight, Jazz, 5 x Accord) pahaa sanottavaa, päinvastoin.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Kiitos lisätiedoista. Tämä entisestään nostattaa Honda-kuumetta.

Pari aika asiallista vaihtoehtoa.

https://m.nettiauto.com/honda/cr-v/1103 ... 8&vifNav=Y

Tässä suurinpiirtein kaikki varusteet. Olisi webastokin. Mun käytössä akkulaturin asentamalla olisi varmaan aika jees. Ajettu toki se 200tkm.

https://m.nettiauto.com/honda/cr-v/1102 ... 8&vifNav=Y

Tästä uupuu lämppärit eli se on se n. 500e päälle. Toki auto on erittäin vähän ajettu ja tuo rahoitustarjous on aika messevä.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1703
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Meinasin ton sinisen sulle eilen linkata, näyttäisi olevan jotakuinkin kaikki varusteet mitä tuohon on saanut ja webasto päälle. Ei huono. Toinen sitten Sunin Ruotsin-tuonti, tuontiauto voi toki olla tuo Vaihtoplussankin, koska Suomeen on harvemmin myyty noilla varusteilla mitään. Toki Vaihtoplussan Hondat ovat usein Veholta heille tulevia, kun heidän brändissään myyvät noita vanhempia ja enempi ajettuja.

https://www.nettiauto.com/honda/cr-v/10810221

Tuo menee haitarin yläpäähän, mutta olisi vähän tuoreempi ja vähän ajettu, hinnassakin luulisi noissa olevan jonnin verran ilmaa, kuvissa on vielä kesärenkaat alla, joten varastopäiviä lienee jo muutama.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Nyt on Rellu tullut myyntiin Länsiautossa, mutta vähänpä ne muka-ammattilaiset autoista ymmärtää.

Mun 10 euron kiinasta tilattu sport-pakoputkisto ja takalasitarra Mieluummin.Ajaisin.Saabilla on poistettu. Mikä röyhkeyden, moukkamaisuuden ja tyylitajuttomuuden huippu!

Edit. Tällä viikolla pitäisi käydä koeajamassa yksi ekan korin Outlander ja lisäksi kaivella lisätiedot esiin noista Hondista. Kysyn kyllä tiukat hinnat ilman vaihdokkiakin, jotenkin on sellainen perstuntuma, että Captivan voisi saada myytyä itsekin. Se on niin hyvin huollettu, että luulisi menevän.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1890
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Cona »

CR-V olis kyllä perusvarma vaihtoehto. Jos jotain huomiotavaa niin noissa alustan suojaus ei ymmärtääkseni ole sen kummoisempi eli tossa ikäluokassa on varmasti pintaruostetta näkyvissä.

Toi Lantikka on houkutteleva yksilö, mutta ite en uskaltaisi ostaa ellei olis jonkun "spesialistin" huoltama/omistama. Noissa ns. erikoisautoissa huoltohistoria on usein tosi kirjava.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Aloin mä puolitosissaan tätäkin miettimään https://www.nettiauto.com/opel/astra/11043071

Ei ole neliveto eikä myöskään maasturi. Mutta onhan tohon aika houkuttelevat varusteet ruksittu.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3385
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

On siis tingentangelia ja häristintä joo. Nettiautos myydään sellastaki, jossa lukee "hyvä enjoy-varustelutaso" ja siinä on siis varusteet niin hinnat alkaen kuin voi olla. Tos on sentään yritetty :D
Opel Astra ST 1.0T MY17.5
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Ai että. Avo kävi Vähämaan autopalvelussa huollossa. 395e tuli kulunkia uusintakatsastuksineen, mutta nyt tietty autossa tuore leima. Pesettää pitäisi vielä Herrasella, kunhan joutaa.

On tässä ehkä pikkasen tullut taas katseltua noita liisareita 🤭 Ei tää vanhojen romujen kans pelaaminen niin auvoiselta tunnukaan, kun alkaa raha vaihtamaan osoitetta mun tililtä pois päin.

Joku alle 200e/kk bensa-automaatti vuodeksi voisi olla ratkasu. Hyundai I20 Active vai mikä se olikaan, oli hiljan ihan mukavasti hinnoiteltu. Pitäis olla uusi puoleksi vuodeksi -diilejä fiksusti. Voisi aina syksyllä ottaa ja keväällä palauttaa. Toki. Olishan sekin vaihtoehto, että ostaisi aina syksyllä tuoreella leimalla jonkun muutaman tonnin laitoksen ja toivoisi, että kestää kevään myyntiajankohtaan läjässä.

Tampereen varusteltu CR-V edelleen kiikarissa. Laitoin lisätiedustelua mm. renkaiden ja muiden kuluvien osien kunnosta. Niin levoton tosin niiden rahoituksen hinta, että pitää auton hinnasta lähteä vielä useampi lappunen, että hermo kestää ostaa.

Kouvolan Sunin satkun ajetun hinta pompsahti 12550 -> 14900e. Vähän latisti tunnelmaa sen osalta, karvalakkikin vielä ilman lämppäreitä.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1703
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Nää vanhat romut on hyviä just niin kauan kunnes alkavat järjestää satasien yllätyksiä harva se viikko. Sillä periaatteella Volvokin on ajossa, pitorajana on auton reaaliarvo ja huolto-korjauskustannusten pysyminen sen alapuolella. Muutenhan tuo on stressitöntä, ei tartte sääliä.

Liisaria mietin justiinkin sen kannalta, että siihen voisi rinnalle ottaa harrasteen, kuten sulla nyt avo. Olisi aina varma peli jos ja kun joutuu säätämään toisen kanssa. Mutta sen kohdalla tosiaan max. 12kk ja kuukausimaksu alle 200, muuten ei mieli taivu. Toi 200e kustantaa kuitenkin jopa Volvonkin kuukauden polttoaineet mulle, joten joutava kuluhan se on.

Ajatteluttaa tämä liikkuminen, mutta se ei onneksi maksa mitään. Ajattelu. Vaikka toki välillä saattaa johtaa ajatusten toteuttamiseen :? Öh.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2656
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Sähköauto alle kahdensadan talvikuukausiksi. Se olisi aivan ideaali.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1703
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Se olisikin, mutta epäilen ettei toteudu ihan justiinsa. Tahdon toki olla väärässä. Mulla on periaatteessa vaatimuksena vain, että on automaatti ja että saa kuskattua sen mitä tarvitsee, ilman kompromisseja. Ketjun isän mainitsema Hyundai i20 Active automaattina 199e/kk oli jotakuinkin sellainen, joka olisi jo kelvannut tännekin.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Kävinpä autoverkkokaupa.fin sivuilla vähän kuikuilemassa. Tuo Hyundai 209e/kk ja smartdrive-vakuutuksen pakkoa ei enää ole!
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1703
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Ei ole enää, ei. Varmaan vähän myynti notkahti. Nyt on hinnat alkaen km 15 tkm ja +50e/kk niin saa ajella jo 25 tkm/vuosi. Autoverkkokauppa on taas relevantti. Parasta tuossa tietenkin se, että vain 12kk soppari, useimmilla on edelleen vähintään 36kk että on kilpailukykyinen hinta ja hinnat alkaen km on 10 tkm/vuosi.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Vastaa Viestiin