Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9493
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Älä nyt, sutjakkaalla turbosaabilla ajelun jälkeen joku korotettu kippo sadalla hevosvoimalla voi tuntua limpiltä myötätuuleenkin :mrgreen:

koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1129
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja koistha »

Ei olisi ensimmäinen kerta, kun maahantuojalla/jälleenmyyjällä on jäänyt jokin kuljetukseen liittyvä asia poistamatta luovutushuollossa...
Mutta mielenkiinnolla odotan oikeaa tuomiota.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79

2.polvi
"Viggen"
Viestit: 696
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Vika poistui yhtä mystisesti kuin se tuli. Outo homma.

Tänään ei ollut vastatuulta. Gepsin mukaan kiesi kirmasi nuoren oriin lailla Tampereen motarilla jopa nopeudella 106kmh. Jäi vahva tunne, että olisi voinut kovempaakin kulkea :D
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1690
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Sisäänajoa. Sieltä liukeni tieltä pois se tulppa, joka on asetettu noita laivaan, laivasta, lavetille, lavetilta pois revittelijöitä varten.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

McStadey
"Viggen"
Viestit: 648
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Onko niissä oikeasti joku sellainen 8O
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1690
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Olen antanut itselleni kertoa, että varsinkin harvinaisemmissa ja tehokkaammissa autoissa on toisinaan tehtaalta sellaiset asetukset, ettei päästä revittelemään autoa rikki, ennen kuin on ostajalla/jälleenmyyjällä/maahantuojalla. Muistelen takavuosilta tapauksia, joissa autorekan kuski tms. pisteli donitseja menemään jollain vähän mellevämmällä pelillä ja vahinkoa syntyi.
Voi toki olla urbaanilegendaa, mutta jos en väärin muista, niin mullakin oli tuontyylinen juttu joskus työn alla.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1882
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Cona »

Vanhaan hyvään aikaan jotkut Hankolaiset firmat korjasi kuljetusvaurioita ihan työkseen. Ja tässä kohtaa kuljetusvauriot tarkoitti monesti myös (revittämällä) siirtäessä tulleita vaurioita satamassa. Taisi jokunen osuma tulla myös sataman junan kanssa. :D
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

2.polvi
"Viggen"
Viestit: 696
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Hyvää pohdintaa! Olen samaa mieltä, että Hyundai on varmasti jokaisen sellaisen tavoittelema, joka haluaa kokea ennennäkemätöntä laatua ja tehoa tyylikkäässä, yksilöllisessä sekä urheilullisessa kokonaisuudessa.

Uskon kuitenkin, että tässä yksilössä hurvittelun esteet oli poistettu, koska massiivinen voiman tunne oli läsnä maanantaina, mutta tiistaina hetkellisesti poissa. Eilen ja tänään olen taas saanut nauttia maanteiden johtotähden parissa täysimääräisesti.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

aero
-
Viestit: 6146
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja aero »

IC1970 kirjoitti:
Ke Tammi 22, 2020 22:47
^Olen antanut itselleni kertoa, että varsinkin harvinaisemmissa ja tehokkaammissa autoissa on toisinaan tehtaalta sellaiset asetukset, ettei päästä revittelemään autoa rikki, ennen kuin on ostajalla/jälleenmyyjällä/maahantuojalla. Muistelen takavuosilta tapauksia, joissa autorekan kuski tms. pisteli donitseja menemään jollain vähän mellevämmällä pelillä ja vahinkoa syntyi.
Voi toki olla urbaanilegendaa, mutta jos en väärin muista, niin mullakin oli tuontyylinen juttu joskus työn alla.
Soli Lotus Omega: viewtopic.php?f=24&t=10855

Kyllähän tehorajoitteita on nykyään niin helppo tehdä, että miksikäs ei. Eihän se ole kuin yksi täppä tietokoneella asetettavaksi, kun on ensin koodattu mukaan softaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

McStadey
"Viggen"
Viestit: 648
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Eiköhän noissa uusissa joku etanamoodi ole tehtaalta lähtiessä. Ainakin jostain kuulin legendan että Uudenkaupungin porschet olis ollu rajoitettu johonkin tyyliin 15 km/h siirron ajaksi. Tiedä sitten pitääkö paikkansa.

Ehkä Hynylle tuli jonkinmoinen hikka. Mielenkiintoista jos ei uusiudu, mutta toivotaan parasta :P

Toi Lotus omega case on ollu kyl paha. Ihan helpolla ei toista yksilöä löydy ostajalle 8O
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

2.polvi
"Viggen"
Viestit: 696
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Tonni meni tonni tuli.

Hynkyllä on nyt ajettu n. 1000km. Täytyy sanoa, että onpa kiva peli. Luonnollisestihan se on ketterä, näppärä ja helppo. Rellun Capturiin verrattuna kuitenkin jotenkin parempi, todella vaikea kuvailla, mutta tasapainoisempi kokonaisuus ja Rellun ajamiseen kesti varmaan sen 1000km totutella, siis kaasu, jarru, automaattilaatikko ja ohjaus, niin Hynkky sopi pirtaan about saman tien.

Mikä ihaninta, myös vaemo tykkää. Tässä kun se on ollut juoppokuskina pari päivää, niin on rosterista Aero, Captiva, C-Crosser, Hyundai valinnut jälkimmäisimmän.

Jos huomenna jaksaisi, niin Captivan sisäputsi ja -kuvat. Sitten myyntiin meiningillä "nettiauton halvin". Alustava ajatus liian hyvin huolletulle laitteelle on 4.3ke. Hintakyytisuhde on korkea ja absoluuttinen arvo on niin alhainen, että melkein tekisi mieli jättää peltoautoksi.

Saabin kanssa elämä on ehanuutta. Säännöllisesti olen ajanut sillä ja pienemmätkin lumipeitteet katolta siivonnut, talli vielä(kin) täynnä roinaa. On vaan niin megakuraset kelit olleet, ettei ole katto auki kehdannut ajaa metriäkään. Pikkupakkasia odotellessa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5311
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja tetammi »

IC1970 kirjoitti:
Ke Tammi 22, 2020 22:47
^Olen antanut itselleni kertoa, että varsinkin harvinaisemmissa ja tehokkaammissa autoissa on toisinaan tehtaalta sellaiset asetukset, ettei päästä revittelemään autoa rikki, ennen kuin on ostajalla/jälleenmyyjällä/maahantuojalla.
Emännän melkosessa tykissä eli 1.4 vapari corsan luovutushuoltotodistuksessa lukee "logistiikkatilan poiskytkentä"

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2527
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

McStadey kirjoitti:
Pe Tammi 24, 2020 00:04
Eiköhän noissa uusissa joku etanamoodi ole tehtaalta lähtiessä. Ainakin jostain kuulin legendan että Uudenkaupungin porschet olis ollu rajoitettu johonkin tyyliin 15 km/h siirron ajaksi. Tiedä sitten pitääkö paikkansa.

Ehkä Hynylle tuli jonkinmoinen hikka. Mielenkiintoista jos ei uusiudu, mutta toivotaan parasta :P

Toi Lotus omega case on ollu kyl paha. Ihan helpolla ei toista yksilöä löydy ostajalle 8O
Teslassa pystyy valitsemaan valet-moodin, jonka saa sitten vain koodilla pois päältä. Kiihdytys on rajoitettu 25% maksimista ja huippunopeuden voi säätää app:sta.
Eiköhän jotain vastaavia ole muillakin...

Voisin kuvitella, että jälkikasvun ollessa ratissa ainakin hyvä juttu, itselle ei tosin vielä ajankohtainen pitkään aikaan. Itse olisin ainakin tarvinnut tollasen moodin junnuna..

Muistelisin, että johonkin Fordiin pystyi ainakin säätämään avainkohtaisen rajoituksen huippunopeuteen tms.
Tomppa & BMW 530d GT - 12 & Tesla Model S P85 -14 & Saab 9-5 2.0T Aero -11

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9493
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Yleensä kuljetus- tai logistiikkamoodin tarkoitus on ehkäistä akun kuluminen tyhjäksi auton järjestelmien käyttäessä virtaa. Kyseinen moodi siis minimoi auton sähkönkulutuksen kun autoa ei käytetä. Mutta en ihmettelisi jos se sisältäisi myös teho- tai nopeusrajoituksia.

2.polvi
"Viggen"
Viestit: 696
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Ai niin. Hyundaissa on pari aika jännää ja minulle entuudestaan tuntematonta ominaisuutta.

Aloin ihmettelemään, että mitä valoja autossa oikein onkaan. Normaalien ajovalojen lisäksi on alempana sumuvalot. En kuitenkaan mistään löytänyt kytkintä niiden päälle laittamiseen. Lisäksi muistelin varusteluettelosta lukeneeni, että autossa pitäisi olla päiväajovalot. Yritin lueskella käyttöohjekirjastakin, mutta ei siitä ottanut pirukaan selvää.

Noh. Aloin sitten kokeilemaan eri asetuksilla eivätkä sumuvalot tai päiväajovalot palaneet millään asetuksella. Soittelin sitten huoltoon, jossa kertoivat, etten ole ainoa joka kysyy. Ensinnäkin nuo sumuvalot ovat näissä karvalakeissa päiväajovalot, ihan hehkulankapolttimolla. Paremmassa varustetasossa ne ovat sumuvalot ja päiväajovalot ovat ajovaloumpioiden yhteydessä olevat ledit. Hauskinta on, että nuo päiväajovalojen virkaa toimittavat sumuvalot sammuvat, kun vetäsee käkkärin päälle. Ei ihme, että jää helposti havaitsematta.

Toinen erikoisuus on se, että kun auton sammuttaa ja ottaa avaimen pois virtalukosta, radio jää päälle ja sammuu vasta, kun avaa kuljettajan oven.

Kaikenlaisia kytkentöjä ne kieroilevat vinosilmät osaavatkin keksiä :lol:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

Vastaa Viestiin