Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

^no tossa kohtaahan kannattaa jo katsoa sille vanhimmalle tulevaa autoa pihaa. Kuinka monta kertaa Porvoon Automyynnin suustakin on kuultu "tässä olis pojalle auto sitten kun se kortin pian saa", mutta kiesi on pihasta hävinnyt taas seuraavalla viikolla :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Ei pidä paikkaansa :lol: Johan tuossa on Accord ihan kohta vuoden ollut !

Ja mitä tulee tuohon Volkkariin, ihan heti en keksi enempää maailmanlopun vehjettä kuin tuo. Suoraan painajaisista. Captiva potenssiin ainakin kuusi.

EI.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Haza »

AZP kirjoitti:
Su Elo 23, 2020 19:03
Jaa niin lyxysfolkkarista piti kommentoida että ymmärtääkseni 3,6 kutvosista venyy jakoketjut siinä missä TSI-serkuistaankin, eli sen status kannattaa tarkistaa. Ja DSG nyt on DSG vaikka en yhtään tiedä onko tuossa voimalinjassa kestävä vai ei-kestävä sellainen.
Joo, ei VAG ole vielä kestävää ketjua tehnyt.. VR6 nyt ei ole toivottomia kuitenkaan, toki tuossakin on muuttuvat ajoitukset joten yli ajetuilla LL huolloilla saa kyllä selvästi ennen 200tkm ketjut pitkäksi ja VVT:n jojoon. Ihana homma kun VR6 jakopää on väärässä päässä konetta..
DSG on 6v märkä eli ihan ok kun on huollettu.
Jos mietin omia kokemuksia omasta captivasta (se on parhaillaan/edelleen rikki) niin en tiedä onko tuo VR6 paskatti sen vähemmän luotettava saati kalliimpi pitää..

Olen laskeskellut että kyllä mä varmaan voin hyvin tässä pari vuotta nyt pitää kahta kesäautoa kun esikoinen on jo 14v :lol:
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Noni. Täällähän on taas ollut hurlumheita :D

Tässä flunssan kourissa sain tiedon, että Honda on huollossa, kuulemma koiranluut menneet vaihtoon. Miten lie keksitty vaihtaa, autohan on kesäkuussa katsastettu?

Sinänsä mielenkiintoinen yksityiskohta autossa on, että se on ollut 2ke kovemmalla pyynnillä myynnissä kesällä, myyty herralle X, jolta laite on palautunut kuukauden jälkeen takaisin liikkeeseen.

Olettaen että olen terve, pitäisi käydä laite perjantaina katselmoimassa ja ajamassa. Melkein olen jo tullut katumapäälle ajatuksesta, jossa ei ole käytettävissä takuunalaista uutta autoa. Toisaalta. Luulisi nyt jommankumman, avon tai Hondan, olevan keskimäärin ajokuntoisena.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja tturku »

CC passateista kesii sitten maalit ovista noiden koristelistojen alta, eli tuppaavat ruostumaan jo paljon uudempina. Hyvä syynätä ainakin tarkkaan liikeessä. Ja auto näköjään myyty, lähtikö matkaan?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

2.polvi kirjoitti:
Ma Elo 24, 2020 15:17
Tässä flunssan kourissa sain tiedon, että Honda on huollossa, kuulemma koiranluut menneet vaihtoon. Miten lie keksitty vaihtaa, autohan on kesäkuussa katsastettu?
Mulla Saabissa kolisi alustassa jo jonkin aikaa. Katsastuksessa inssi sanoi että alla kaikki kunnossa. Sanoin että kolisee, jossain on väliää. Otti sitten koiran luusta kiinni, nitkutti ja sanoi että tää se on kun kolisee, mut ei vielä aiheuta kehotusta tai mitään. Vaihdoin molemmat puolet kun pääsin kotiin, ihan sen kolinan takia ja kun osa on halpa halpa ja helppo.

Eli kyllä se voi katastuksessa mennä läpi mutta silti huollossa aiheuttaa toimenpidettä, jos on tarkkakorvainen omistaja tai huoltomies.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Ai, että olisittekin saaneet naureskella, jos olisin sillä Volsulla kaivanut verta nenästäni ja rahaa lompakosta, mutta säästin äänihuulianne. Joku muu hömelö sen haki.

Nyt olisi mies terve ja huomenna katselmoimaan Honda. Vähän jännittää jo, että mikä on auto autojaan, mulla kun ei siis ole siitä mitään muuta käryä, kuin mitä oli ilmoituksessa. Enkä ole varmaan eläissäni millään Hondalla ajanut, tuskin ollut kyydissäkään 2000-luvulla. Ylipäätään japskeillakin olen ajanut vain muutamia kertoja joista vaemon entinen runkkari aka Pajero ja valecitikka kattanee n. puolet.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja tetammi »

2.polvi kirjoitti:
Su Elo 23, 2020 19:14
Kaikista järkevin tavallaan olisi se, että liisari puoliksi ja vaemolla Citikka ja mulla avo, mutta nyt sen verran tuli osteltua ja korjattua myyntiin noita veneitä ja omaakin pitää siirrellä, että vetokelpoisen auton mäkin tartten.
Paljon avossa on sit vetomassa jossei se riitä vetohommiin?
Jostain syystä en nähnyt traficomin kautta noita...

Diisselimanuaalissa 1600 kiloo...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

^ Siinä on 1600/750kg ja kyllähän se vetää jaksaisi, mutta sillä ei maavaran ja aisapainon vuoksi paljon muualla vedetä kuin tasaisella. Hyvästäkään rampista, jos hiekkaa tai muuten nihkeämpi pito, ei todennäköisesti 750kg paketti ylös tule ainakaan helpolla.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onkos sen avon maavara sitten kauheasti huonompi kuin vaikka farkussa? Itsellä ei ollut mitän ongelmaa repiä vajaan tonnin painoista venettä trailerilla ylös jorpakosta Saabilla, ei pidon eikä maavaran puolesta. Tosin rampit mitä käytin taisi olla kohtalaisen hyviä venesatamien ramppeja, ei tullut koskaan missään kuppasessa kylärannassa kokeiltua.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

En tiedä varmuudella avon osalta, mutta Aero-alustahan on ainakin spekseissä 10mm matalampi.

Saab 90, OG900, Ford Mondeo sekä NG900 kera Sun Busterin (=kokonaispaino trailereineen maks. 400kg) oli aika hankala ylös revittävä. Siihen peilaan näkemykseni. Ja rampeissa on toki eroja jyrkkyydessä ja pidossa paljonkin.

Nyt ei ole näköpiirissä, mutta en pitäisi epätodennäköisenä, etteikö Winnsiäkin joskus olisi tarve vetää mökkitiellä tai luonnonrampeissa. Avon masu kyllä raapii maata moisilla ilman kuormaakin.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mul on avos sport jouset eli samal tasol ku aeros. Keula on juu matala ku siel on se tukiristikkokin alla, itsellä raapinut useesti.
Vetopainot näemmä samat.

Eihän aisapaino saa olla juuri missään laitteessa kovin paljoo.

Kuulostaa kyl nelikkohommilta :wink:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Olisiko jopa jokin Transitti tai Haisu hyvä vaihtoehto peräkärrylle? Tokihan peräkärryä ei tarvi katsastaa vuosittain eikä maksaa käyttömaksua, kun on liikenteessä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja aero »

Hiaceen on hitusen vituke nykästä se paatti järvestä sisään. Lisäksi laittamalla avosaappiin vetokoukun saa kaatisreissulla ajaa avosaapilla eikä tartte könnötä hiacessa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

CR-V koeajettu. Automallina ja -tyyppinä selkeästi potentiaalinen. Tästä yksilöstä ei nyt kauppoja tullut, onneksi olin tarkkana. Oli nimittäin hyvät mahdollisuudet ottaa takkiin mahdollisesti tuhansia euroja.

En valitettavasti nyt avaa tätä varsin erikoista vyyhtiä toistaiseksi enempää, annetaan Rinta-Joupin johdolle mahdollisuus antaa vastineensa ensin.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Vastaa Viestiin