Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

2.polvi kirjoitti:
Ti Marras 10, 2020 16:45
Ajattelitko purjehtia ilman moottorin käynnistämistä maailman ympäri
Onnistuu :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Käy nyt ensin vaikka kokeeksi kiertämässä Iso- tai edes Pikku-Pukki :mrgreen:

Kuva
Viimeksi muokannut 2.polvi, Ti Marras 10, 2020 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tuu sä ensin sieltä lätäköstä oikeille vesille niin pääset kerrankin niin syvälle ettei jalat yllä pohjaan :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Pitäisköhän meidän vaihtaa puhelinnumeroita, tuntuu juttua piisaavan :lol:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jos kipeästi kaipaat MERENkulussa vinkkejä, niin nakkaa numero vaikka yv:nä :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8085
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tuoltahan löytyisi varmaan Tuusulanmerelle aika passeli botski, eikä pääsisi viranomainenkaan kettuilemaan melurajoista vaikka vetäisi kahvat tapissa: https://www.elwood.fi/

Ja trendikäskin kun mikä, sähköpropulsio ja uusiutuvista materiaaleista tehty runko :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Purjeveneen omistaneena , vanhaa sanontaa mukaillen: Veneetön mies on huoleton mies :mrgreen:
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Rouvan Hynkky nyt mulla, kun on ollut kaakin kiskontaa yms. Eilen veti vale-Citikalla traikkua, jossa oli kyydissä kaks kaakkia, sellaisia keskikokoisia, joten perässä oli hyvinkin sallittu maksimi 2000kg. Hienosti tuli kuulemma perässä.

Mutta takaisin Hynkkyyn, vaino on puskenut tasan kahdessa kuukaudessa pari sataa kilsaa vajaa 10tkm mittariin. Jestas mikä rautaperse :heart_eyes: :lol: Hynkkyäkin vaan kehuu koko ajan.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Kävin ostamassa Hynkkyyn nyt Motonetin tarjous-ledit, Philips Ultinon Essential LED H4, hintaan 59.90e. Eivät tosiaan ole kai parasta mitä markkinoilla on, taitaa löytyä n. 120e ja 150e vaihtoehdot, mutta kokeillaan nyt noilla. Tänään ajattelin asennella. Mielenkiintoista nähdä, onko mitään iloa... En raaskinut noita kalliimpia hankkia, kun lienee aina vähän tapauskohtaista, miten pelittävät eri umpioissa.

https://m.motonet.fi/fi/tuote/4300165/P ... lttimopari
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Noi on jo ok hintaiset, jos valoa tulee tien pintaan vähintään halogeenin verran. Vois Turkaseen laittaa h11 polttimot sumareihin/kulmavaloihin niin olis saman väriset valot kauttaaltaan. Vaan ei jaksa tuon värin takia investoida kun lamput toimii kuitenkin ja noiden merkitys näkemiseen on melko mitätön :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Philipsin oman ilmoituksen mukaan jopa suosittelevat heijastinumpioihin, jollaiset luulen Hynkyssä olevan, noita halvempia.

Mitä eroja on Philipsin Ultinon LED- ja X-tremeUltinon gen2 -mallien välillä?

Kaksi asiaa erottaa nämä kaksi mallia toisistaan: Philipsin X-tremeUltinon LEDin suorituskykyä on parannettu ja sillä
on pidempi käyttöikä uusimman LED-tekniikan ansiosta.

Molemmat sarjat vastaavat kahteen eri tarpeeseen. Philips X-tremeUltinon -malliston suorituskyky on parempi
kaikilla osa-alueilla ja vastaa ensiasennuslaatua.

Ultinon LED on puolestaan vastaus tiettyyn tarpeeseen: kun
halutaan vaihtaa halogeeni hyvälaatuiseksi LEDiksi.

H7-projektorioptiikassa (ja heijastimissa) on parasta käyttää X-tremeUltinon-tuotteita, koska niiden suorituskyky on
parempi. Ultinon puolestaan toimii paremmin heijastinoptiikassa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

No niin. Ensinnäkin Hynkkyyn polttimoiden vaihtaminen, siis ainakin ajovalojen, on erinomaisen helppoa. Led-polttimo on isompi ja auton piuha ei tule suoraan polttimoon, vaan polttimossa olevan johdon päässä olevaan liittimeen, oli melkoinen väkertäminen saada mahtumaan. Mutta normipolttimon vaihtanee alle minuutissa.

Lisäksi tuossahan on vain yksi polttimo, eli erillisiä polttimoita ei ole lyhyille ja pitkille erikseen. Tiedä sitten, tekeekö se ledit paremmiksi vai huonommiksi.

Alla kuvat, joissa näkee vähän jotakin valokuvioista ja tehoista. Tunne on, että olisi enemmän valoa kuin halogeeneissä, mutta eikös tuo valkoisuuskin tuo sitä harhaa? Noh, kunhan pääsee jälleen valaisemattomalle tielle mustan asfaltin ääreen, niin ehkä sitten voi paremmin arvioida, paraniko vai huononiko.

Pitkät

Kuva

Lyhyet

Kuva

Pitkät led ja halogen

Kuva

Lyhyet led ja halogen

Kuva
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Kyllähän nuo ledit aika paljon kirkkaammilta näyttävät noissa alimmissa kuvissa. Kuviokin on siisti ja selkeä joten luulis noilla paremmin näkevän kuin halogeeneilla.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

No voihan kökkötraktori.

Nyt tuli heitettyä pidempi lenkki. Havaintona, että pitkillä ledit näyttää aivan sairaan hyvin. Lyhyet myös ovat selvästi kirkkaammat, mutta eivät ainakaan merkittävästi pidemmälle näytä.

Mutta siihen kökkötraktoriin. Kun vaihtaa pitkille, tulee herja toimimattomista valoista ja se vielä ikävällä tavalla välillä on päällä ja välillä ei. Onneksi sentään ei tule plingplongeja, hermohan siinä menisi.

Ongelmaan auttaisi varmaankin nämä:

https://www.virtasenkauppa.fi/canbus-ad ... lips-33800

Mutta hitto nytkin oli työn ja tuskan takana saada paketti mahtumaan umpion kannen taakse, tuo adapteri ei tule mahtumaan missään tapauksessa. Eli pitäisi rakentaa läpivienti kanteen ja liimata siijen vaikka toi adapteri kiinni. Ei vaan raaskisi alkaa ranettamaan alle vuoden vanhaa kiesiä. Hmm. Tai sitten ostaisi toiset kannet, jotka ranettelisi.

Ärsyttää.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Noin tarkalla rajauksella ilman hajavaloa luulisi valon loppuvan siihen, mihin tuo tarkka raja laskee. Rohkeasti vaan suuntausta ylöspäin ja koeajolle, jos liian lähelle näyttää. Ainaki Opelis oli liian lähelle jo uutena, ja siitä kerran kävin huollossakin marisemassa ja niidenkin jäljiltä oli suuntaus siihen 20 m etäisyydelle.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin