Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Henkka #2283 kirjoitti:
Ma Joulu 12, 2022 18:16
On kyllä toi CX-60 vakuuttanut Tuulilasista ja Hesarista luetun perusteella :!: :idea:
Jep. Lyhyellä koeajolla (itse apukuskina) vakuutti myös kaikkinensa ja on todella kaunis auto, siis jos nyt tollanen katumaasturi ikinä voi olla kaunus.

Odottelen innolla Tekniikan Maailman koeajon julkaisua, ovat perusteellisuudessaan aivan eri planeetalta minusta Moottoriin ja Tuulilasiin verrattuna, noista muista iltapäivälehtien ja HS:n jne. autoamatööreistä puhumattakaan. Nehän vaan lähinnä toistaa sitä samaa jargonia, jonka ovat lukeneet ulkomaisista koeajoista.

Btw. Mazdan, ja nyt parin muunkin auton koeajoraporttia lukiessa on alkanut oikein ärsyttämään mm. se, että auton takatilat ovat keskinkertaiset, jos 195cm pitkien istuessa peräkkäin jalkatila on niukka. Siis mitä ihmettä...mitenköhän monella autonostajalla on tuollaiset tilat kriteerinä saati todellisena tarpeena?

Sitten kun ne on vielä niin idiootteja, että saattavat kommentoida esim. "etuistuimen ollessa taaimmaisessa asennossa, jalkatilaa jää vielä hyvin/ei jää juurikaan". Mikä ihmeen mittari tuo nyt on? Sehän on aivan riippuvainen sen etujakkaran säätövaroista.

Menipä tunteisiin :lol:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Pikku panostusta vaan Volleen, satasella tosiaan saat BT-mankan ja handsfreen, nostaa kertaheitolla fiilistä ja käytettävyyttä kyllä. Koirakaltereita luulisi löytyvän ja tosiaan renkaita + vanteita on joka notkossa ja niemessä. Noi on kiitollisia vehkeitä, kun olivat täälläkin niin suosittuja ja sisarmalleja löytyy, niin tarvittavaa tavaraa löytyy pilvin ja pimein.

Samaa mieltä Mazdasta, hieno ja hyvinkin innostavan tuntuinen värkki. Kun uusin Kutonen tuli markkinoille ja yhä edelleen, kun sellaisen näkee, niin tulee fiilis luokkaa isommasta autosta. Olemuksessa on vähän samanlaista massiivisuutta kuin vaikkapa V90:ssä.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

IC1970 kirjoitti:
Ma Joulu 12, 2022 19:59

Samaa mieltä Mazdasta, hieno ja hyvinkin innostavan tuntuinen värkki. Kun uusin Kutonen tuli markkinoille ja yhä edelleen, kun sellaisen näkee, niin tulee fiilis luokkaa isommasta autosta. Olemuksessa on vähän samanlaista massiivisuutta kuin vaikkapa V90:ssä.
Muutkin täällä Mazdojen muotoilua ovat kehuneet ja olen kyllä samaa mieltä. Mazda 6 on hieno, CX-3 myös. Ja esim. se ekan kopan 3-sarja on edelleen aika sutjakan näköinen.

Minusta Mazdoissa on jotain samaa fiilistä muotoilussa kuin Alfoissa. Sopivalla tavalla ärhäköitä, linjakkaita ja hivenen muista erottuvia.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja aero »

2.polvi kirjoitti:
Ma Joulu 12, 2022 15:44
Ohjauskulmat tarttis varmaan säädättää, ratti on vähän vähän turhan paljon vinossa. Jakopää olisi hyvä tehdä, mutta raaskiiko ns. tonnin pommiin, niin pitää miettiä, vaikka 350e sen saisi sukulaismiehen tuttavalla teetettyä.
350e on toisaalta halpa hinta siitä, että se jakopää ei lävähdä kesken kaiken ja katkaise matkaa. Samalla hintaa et kuitenkaan saa tilalle mitään leimattua, joka veisi perille asti.
2.polvi kirjoitti:
Ma Joulu 12, 2022 19:42
Sitten kun ne on vielä niin idiootteja, että saattavat kommentoida esim. "etuistuimen ollessa taaimmaisessa asennossa, jalkatilaa jää vielä hyvin/ei jää juurikaan". Mikä ihmeen mittari tuo nyt on? Sehän on aivan riippuvainen sen etujakkaran säätövaroista.
Britit ovat ratkaisseet tämänkin paremmin, TVR Cerberassa etupenkkien kiskot on eri kohdilla. Repsikan penkki ei mene yhtä taakse kuin kuljettajan, kun hallintalaitteiden puuttuessa eteenpäin on enempi tilaa. Siinä on tällänen toimittaja ihmeissään, kun mittaa lukemia eri puolelta kuin kollegansa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

^Toi on kyllä aika pettämätön argumentti. Pistit ajattelemaan asiaa uudelta kantilta, kiitos. Itse ajattelin sitä 350e suhteessa ostohintaan, mutta eihän se ole se mittari, koska kone lauenneena ton auton arvo on 0e.

Pitänee alkaa sovittelemaan tota jakopääremppaa kalenteriin.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Viesti Kirjoittaja aero »

Jepni. Jos tonnin autoon tekee 500€ rempan, on mennyt 1500€, mutta tuntuu mukamas pahalta kun remppa maksoi puolet auton hinnasta. Jos taas 2000€ autoon tekee saman 500€ rempan, niin remppa maksoi vaan neljänneksen auton hinnasta, mutta tililtä on hävinnyt jo 2500€ ja molempien vepottimien käyttöarvo voi olla tasan sama.

Etenkin halvoissa rasseissa kannattaa tuijottaa käyttöarvoa ja kokonaisuutta, ei yksittäisten laskujen suhteita toisiinsa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

aero kirjoitti:
Ma Joulu 12, 2022 21:40
Jepni. Jos tonnin autoon tekee 500€ rempan, on mennyt 1500€, mutta tuntuu mukamas pahalta kun remppa maksoi puolet auton hinnasta. Jos taas 2000€ autoon tekee saman 500€ rempan, niin remppa maksoi vaan neljänneksen auton hinnasta, mutta tililtä on hävinnyt jo 2500€ ja molempien vepottimien käyttöarvo voi olla tasan sama.

Etenkin halvoissa rasseissa kannattaa tuijottaa käyttöarvoa ja kokonaisuutta, ei yksittäisten laskujen suhteita toisiinsa.
Tajusin juuri, että mehän ollaan melkein samiksia, sulla Ferrari ja mulla Volvo, molemmat punaisia ja molemmissa jakopää kannattaa tehdä, vaikka onkin kallista :lol:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Viesti Kirjoittaja AZP »

IC1970 kirjoitti:
Ma Joulu 12, 2022 19:59
Samaa mieltä Mazdasta, hieno ja hyvinkin innostavan tuntuinen värkki. Kun uusin Kutonen tuli markkinoille ja yhä edelleen, kun sellaisen näkee, niin tulee fiilis luokkaa isommasta autosta. Olemuksessa on vähän samanlaista massiivisuutta kuin vaikkapa V90:ssä.
Sitten kun vielä muistetaan että malli on 10v vanha mutta edelleen myynnissä ja näyttää täysin ajanmukaiselta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Viesti Kirjoittaja aero »

2.polvi kirjoitti:
Ma Joulu 12, 2022 21:59
Tajusin juuri, että mehän ollaan melkein samiksia, sulla Ferrari ja mulla Volvo, molemmat punaisia ja molemmissa jakopää kannattaa tehdä, vaikka onkin kallista :lol:
Nimenomaan!

Mulla on toki myös kaksi punaista Alfaa, joihin molempiin olen tehnyt jakopään :D. Toiseen kustansi osat n. 600e ja töitä kymmenisen tuntia, toiseen osat n. 80e ja töitä luokkaa tunti, tasan ei mene nallekarkit näissäkään. Ferrariinkaan ei osat maksa kauheita, mutta työtunteja tulee helposti toista vuorokautta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Viesti Kirjoittaja torque »

Piti ihan kaivaa tämä sivu esiin, 850 on kyllä tuttu, en tosin muista olenko ollut V70 classicin kyydissä vaikka monet reissut Tukholmassa jne käynyt.
http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_V70_(P80)
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Viesti Kirjoittaja viggen »

Näin "Saabistina" huomasin, että onpa sitä tullut Volvoillakin ajettua. Amazonista lähtien 140,240,740,V70 sarjoilla ja vielä XC90 mallilla. Siitä kertyy useampi satatuhatta kilometriä Volvon ratin takana. :o
Viimeksi muokannut viggen, Ti Joulu 13, 2022 19:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Viesti Kirjoittaja torque »

Ja esim. se ekan kopan 3-sarja on edelleen aika sutjakan näköinen.

Minusta Mazdoissa on jotain samaa fiilistä muotoilussa kuin Alfoissa. Sopivalla tavalla ärhäköitä, linjakkaita ja hivenen muista erottuvia.
Tuosta tuli mieleen, vaimon eka auto 323 BJ automaagi. Taisi olla 1.5L
https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... 080519.jpg
Siihen tehty pientä korjausta, pakari, puslat, renkaat, akku, sterkat. No kävi sit huonompi säkä liikennevaloisssa kun joku tönäisi perään,
seurauksena takapalkki vääntyntyt ja lunariin meni. Hän "suri" kyllä pitkään tuota biiliä.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2831
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

2.polvi kirjoitti:
Ma Joulu 12, 2022 19:42
Henkka #2283 kirjoitti:
Ma Joulu 12, 2022 18:16
On kyllä toi CX-60 vakuuttanut Tuulilasista ja Hesarista luetun perusteella :!: :idea:
Jep. Lyhyellä koeajolla (itse apukuskina) vakuutti myös kaikkinensa ja on todella kaunis auto, siis jos nyt tollanen katumaasturi ikinä voi olla kaunus.

....

Joo toi Tuulilasi on iltalukemisena, kun ei liian hienojakoista jaksa just ennen nukkumista lukea. HS Visio auto-osioineen kuuluu lauantaiaamun rutiineihin, kun haluaa uusliberalistista flirttiä :)

TM ois poikaa totta.

Noi takajalkatilat on muutenkin kummallinen juttu testauksen ja vertailun kannalta. Tästä oli muutama viesti taannoin Ioniq 5 -ketjussa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Viesti Kirjoittaja McStadey »

2.polvi kirjoitti:
Ma Joulu 12, 2022 12:35
Kiitos, onhan tuo kartano-Volvo tyylikäs :heart_eyes:

Volvo V70 Classic 2.5 10V manuaali vm. 2000

Löytyy nahkasisusta jalopuilla jossa kuskin muistillinen jakkara, vakioylinopeudensäädin, automaattikylmästöinti, lohkolämmitin, vetokoukku, takapenkin lämmitin, todella hieno audiojärjestelmä ja ajettukin vain jotain 340tkm.

Onhan se tolla varmaan kivempi talven vähän ajot päästellä, niin säästyy avo pahimmalta kurimukselta.
Onhan se komia! En oo ikinä ymmärtänyt manuaalia tollasessa autossa mutta onhan tuossa joka tapauksessa sellaista menneiden aikojen charmia. Nahkapenkit, jalopuukoristeet, 5 mukisen omaleimainen mörinä ja ferrarinpunainen väri... Melkein yhtä hyvä kuin ikäisensä :saab: :P

Ja onhan se hyvä rospuuttokaudella olla peli jota ei tarvitse varoa ja sääliä. Onhan se loskakelissä mukavampaa talvisaappailla kuin nahkapohjakengillä painella menemään :D
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

^Yllättävän moni noista tuon ajan Volvoista onkin automaattilaatikolla. Perstuntumalta sanoisin, että automaattilaatikoiden osuus on yksi suurimmista kun eri merkkejä alkaisi vertailemaan. Ehkä silloin Volvoon automaattilaatikon sai maltillisella 10-20kmk lisäkustannuksella, kun johonkin toiseen vastaavaan, vaikkapa Audi A6 tai MB E se olisi maksanut tuplat.

Toki automaatin olisin itsekin ottanut, jos olisi päässyt valitsemaan, mutta kuten todettua, auto tuli ihan puskista ja rouva teki ostopäätöksen noin minuutissa :D
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Vastaa Viestiin