Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Joo sori, ajatus lenteli jo väljemmissä Relluissa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
^Muista, että "yllyttäjää rankaistaan, kuten tekijää"...
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Jos yhtää lohduttaa niin viime vuoden corsassa on myös rumpujarrut takana
Toistaseks kyllä toimineet, vaikka oon mä pari kertaa sen painepessy nyt kun ollu plussakelejä pakkasten välis.
Lämppärin puhaltimen joutusin viime viikolla käydä vaihdattaas..
Toistaseks kyllä toimineet, vaikka oon mä pari kertaa sen painepessy nyt kun ollu plussakelejä pakkasten välis.
Lämppärin puhaltimen joutusin viime viikolla käydä vaihdattaas..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Jäätyykö siinä jollain ihmeellä käyttöjarru, vai onko kyse yleisemmästä seisontajarrun jäätymisestä? Jos jälkimmäisestä, niin jätä pesun jälkeen seisontajaaru auki, niin saatat päästä helpommalla. Tai hinkkaa pesun jälkeisellä ajolla ne jarrut niin kuumaksi, että kosteus haihtuu pois - tuskin tarttee levyä edes kovin kirkkaaseen punahehkuun saattaa.
9-3SC:n pakkivalot olivat mullakin jotain ennennäkemätöntä, vain penarit on mulla päässeet lähellekään. Jos siellä on vanhanmallinen hehkulankapolttimo, niin siihen saanee pirusti kirkkaampaa lediä tilalle siltä samalta kiinanpojalta, kuin muunkin tuuningin. Jos siellä taas on jo nykyaikainen LED-viritelmä onnettomalla laadulla, voi tunettaminen olla vähän ikävämpää.2.polvi kirjoitti: ↑Su Tammi 13, 2019 16:07Edit. En muistanutkaan aiemmin valittaa. Tossa Capturissa on todella onneton peruutusvalo, sekin oli perkele Saabissa paremmin. Itse asiassa NG93:n peruutusvalot olivat mielestäni poikkeuksellisen hyvät. Capturissa on vain yksi valo toisessa takakulmassa. Täytynee perehtyä, saisiko sinne lisää watteja jollain keinolla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Itse asiassa en tiedä kummat jarrut jäätyy. Täytyypä seuraavan pesun jälkeen kokeilla jättää käkkäri pois, niin sillähän se selviää.
Tossa vähän googlailin, niin ongelma oli ihan yleisesti tiedossa eri foorumeilla. Niissä ei kyllä pikaluvulla tullut esiin, että kummat jarrut siellä jäätyy...
Edit. Brittifoorumillakin on Capturin peruutusvalo herättänyt keskustelua laajasti. Tähän kiteytynee koko hoito: "Oh yes and it is next to useless"
Tossa vähän googlailin, niin ongelma oli ihan yleisesti tiedossa eri foorumeilla. Niissä ei kyllä pikaluvulla tullut esiin, että kummat jarrut siellä jäätyy...
Edit. Brittifoorumillakin on Capturin peruutusvalo herättänyt keskustelua laajasti. Tähän kiteytynee koko hoito: "Oh yes and it is next to useless"
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Viimevuotiset Opelithan onkin jo ranskiksia
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Jännä nähdä, mikä on tämän ketjun loppupäätelmä Capturin kelvollisuudesta laadun ja taloudellisen mielekkyyden suhteen.
Onneksi tuossa mun III-korisessa Meganessa ei ole rumpujarruja takana.
Onneksi tuossa mun III-korisessa Meganessa ei ole rumpujarruja takana.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Ai niin.. osu ja uppos
Lieneekö aika kullannut muistot mut harvemmin vanhois rumpupeleis tuota jäätymistä oli jossei käppärivaijerit jäätynyt mut se on sama myös levyjarruis.
Tasapainoon noiden säätäminen olikin kuluneilla rummuilla sitten toinen juttu...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Oon jo salaa funtsinut sellaistakin, että jos toi osoittautuisi hyväksi yksilöksi, sen voisi lunastaa 31kk kuluttua itselleen, lunastushinta reilu 10ke, ja rekisteröidä kevytautoksi lasten käyttöön. Ensimmäinen täyttää 15 v. 2022, kaksi natiaista v. 2023 ja sitten 2025 ja 2026. Sit tietty tarvitaan muutama clio 99e/kk diilillä pihaan lisäksi. Itse voisin ajella NG93 avolla auringonlaskuun
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Nyt on pakko kysyä, että onko teillä siis viisi kappaletta jälkikasvua ja perheen ajot sujuu Kapturilla?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Tää on tällainen uusperhekuvio, jossa lapset ovat vuoroviikoin toisilla vanhemmillaan. Ja lisäksi vaimolla on oma talonsa, joten koko köörillä ei olla koossa kuin satunnaisesti, johtuen jo eri paikkakunnista ja lasten kouluista. Toi kevytautokuvio tulee kyllä helpottamaan tätä logistista pähkinää melkoisesti. Rouvalla on tosin 7-paikkainen Chevrolet Captiva. Siitäkin voisi jotain kirjoittaa joskus, on nimittäin hintalaatusuhde aika pitelemätön noissa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Pääsääntöisesti itse olen vannonut rumpujarrujen nimeen takajarrujen osalta ja kironnut levyjarrut alimpaan hemmettiin. Vanhemmiten jatkuvaa satula yms. jumppaa, rumpujarruista riittää kun pyyhkäsee pölyt muutaman vuoden välein. Nyt sattuu olemaan pihassa taas kaksi autoa rumpujarruilla, Focuksessa vaan joka kulmassa levyt. Hiacessa kun avaa rummut 4-5v välein niin riittää, ensiasennus jarrukengät kestävät yleensä n. 400 tkm. Yleisimpänä vikana on se, ettei niitä rumpuja avata kun jarrut vaan toimivat ja jumittavat sitten kiinni niin ettei aukea rikkomatta, uudet rummut maksavatkin sitten maltaita.
No se niistä, työkaveri kyseli tänään olisko mulla tonnin-parin autoa tiedossa, ohjeistin soittamaan Autoverkkokauppaan ja tekemään 99e/kk diilin Rellusta tai Hynystä ennemmin, kuin ottamaan taas niskoilleen jotain halpista. Hieman innostui, kun pidin pienen luennon
No se niistä, työkaveri kyseli tänään olisko mulla tonnin-parin autoa tiedossa, ohjeistin soittamaan Autoverkkokauppaan ja tekemään 99e/kk diilin Rellusta tai Hynystä ennemmin, kuin ottamaan taas niskoilleen jotain halpista. Hieman innostui, kun pidin pienen luennon
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
^Mihin autoon sulla on viimeksi ehtinyt osua kaksi jarrujumppaa matkalle jarrujen tyypistä riippumatta?
Kai sitä hyviäkin rumpujarruja on, ehkä sellaisia missä käyttöjarrukin on rummulla? Nuo viritelmät, joissa rumpujarru on sekoitettu seisontajarrufunktiona levytoimiseen käyttöjarruun, on kaikista pahimpia. Yhtään sellaista toteutusta ei ole mulle osunut, jota olisi voinut hyväksi sanoa - eniten kiroilua aiheuttanut moinen jarru tähän mennessä löytyi... *tamdamdamdam* Toyotasta! Vähiten huono tuollainen tähän mennessä on nykyisen ökybemarin (10v ikäinen ykkönen, siis) jarru.
Kai sitä hyviäkin rumpujarruja on, ehkä sellaisia missä käyttöjarrukin on rummulla? Nuo viritelmät, joissa rumpujarru on sekoitettu seisontajarrufunktiona levytoimiseen käyttöjarruun, on kaikista pahimpia. Yhtään sellaista toteutusta ei ole mulle osunut, jota olisi voinut hyväksi sanoa - eniten kiroilua aiheuttanut moinen jarru tähän mennessä löytyi... *tamdamdamdam* Toyotasta! Vähiten huono tuollainen tähän mennessä on nykyisen ökybemarin (10v ikäinen ykkönen, siis) jarru.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
Mulla ei kyllä ollut OG-kolkin takalevykäyttö+rumpuseisontajarrun kanssa kumempia ongelmia yli viiden vuoden omistusaikana.
Kuplan nelipyörärumpujarrut on hyvät. Aina on pysähtynyt riittävän hyvin. Sama kuin moottoriteho on kuplassa hyvä. Aina on perille ehditty
Kuplan nelipyörärumpujarrut on hyvät. Aina on pysähtynyt riittävän hyvin. Sama kuin moottoriteho on kuplassa hyvä. Aina on perille ehditty
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi
No emmää kahdesta jumpasta autokohtaisesti puhunut, mutta takajarrujen kanssa sai puuhastella yllinkyllin emännän -01 Mondeossa joka itse asiassa meni vaihtoon juurikin noiden jarruongelmien takia kun kuudeskaan kerta ei saanut asioita kuntoon vaan levyt olivat kierot taas 5000 km ajon jälkeen, jonkun verran niinikään emännän -05 Accordissa ja takasatulat vaihdoin -07 Accordiin. Samaten jarruhommia oli -97 Camryn ja -05 Corollan kanssa, nimenomaan kyseessä siis levyjarrut ja iän ja kilometrien mukanaan tuomat kulumat. Kulutusosia, joo, mutta Suomen ilmasto ja levyjarrut ovat surkea yhdistelmä. Hiacessa on kyllä ollut ongelmattomat jarrut, kop kop.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634