Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Ei tunnu ranskalaiselta, eli valot ei vilku kuin Manhattanilla joulun aikaan.

No juu. Autossa ei käsittääkseni Outlanderiin verrattuna ole muuta eroa kuin logot, etu- ja takavalot ja ilmeisesti eri jouset takana. Kovin paljon en ole ehtinyt vielä selvitellä, toki 1.5v sitten perehdyin aiheeseen tarkemmin, mutta hyvin pieniä erot taitavat olla.

Mitsuissa oli alkuun 2-litrainen diesel, mutta näissä ollut koko ajan tuo 2.2. Vaihteistohan on tuossa kaksoiskytkentämallia. Jonkin verran on aiheuttanut murheita, mutta ei ole saanut vastaavaa mainetta kuin VAG:n versiot. Vaihteisto on muuten selvästi vähemmän äkkinäinen kuin Rellussa ja vanhemmissa VAG-vehkeissä. Aika lähellä tuntumaltaan perinteistä hitaissa vauhdeissa ja puolikaasuun asti. Polkemallakaan ei juuri nyi, vaihtaa vain nopeammin.

Vaemolla on saman aikakauden suunnittelua oleva Captiva. Sitruunapatonki on siihen verrattuna kyllä todella paljon ketterämmän ja henkilöautomaisemman tuntuinen, ulkomitoiltaanhan ne ovat aika samaa luokkaa. Pidin myös ohjaustunnosta, asia jolla on itselleni aika paljon merkitystä.

Lohkari siihen pitää jossain vaiheessa asennuttaa, kesärenkaatkin on aika loppu. Noh. Sukulaismiehellä on rengasliike, joten aivan sama.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3550
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Jahas. Siellä mentiin sitten aivan äärilaitaan turvallisesta liisari "takuut ja kaikki" - autoilusta. Aika veijari olet ja virtuaalinen hatunnosto. Nyt on menty sydän ja fiilis edellä ja siitä sitten vaan kohti auringonlaskua. Siis silleen nätisti ja vetoavasti, kuten Lucky Luke konsaan sarjakuviensa loppuruudussa.

Fiilikset ovat välittyneet hyvin tässäkin muodossa, kirjoittaja on selvästi onnellinen ihminen :)

Meikäläinen nakkasi suosikkeihin eilen tuommoisen -> https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/10968787

Jotain tuon tyylistä kesäkäyttikseksi. Saabejakin olen kovasti katsellut, yli viittä tonnia en kuitenkaan ole valmis laittamaan, sillä rahalla ei mitään ihmeellistä löydy. 9-5 ei kiinnosta ja jos ei klassikoita lasketa, niin tämä taisi olla ainoa, joka vähän nostatti mielenkiintoa -> https://www.nettiauto.com/saab/9-3/10955604.

Kaikkea tämä kaamos mieleen juolauttaakin.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Toi mersu on kyllä jollain pervolla tavalla aika hieno. Massiivisia ego-ongelmia ei kyllä kuljettajallaan voi olla :lol:

Silti kannustan NG93:n pariin. Helevetin hyviä autoja ovat. Tuollainen 2.8 on epäilemättä kyllä hieno peli, muistaakseni pelkällä softamuutoksella irtoaa ~300hv.

Ja juu. Lähtihän tää vähän lapasesta. Jos yksi viritelmä vielä toteutuu, mahdollisesti jo perjantaina, niin saatatte kyllä naureskella lisää.

Karkea tilinpäätös Rellusta:

  • Auto oli minulla 8/2018-12/2019
  • Kilometrejä tuli 16600 (18300-34900)
  • Yksi määräaikaishuolto 305e
  • Lisävarusteet (roiskeläpät, kyynärnoja, takalasitarra, pakoputken pää, tehokkaammat polttimot) n. 70e
  • Kuukausimaksut 16x229e eli 3663e
  • Autosta oli rahoitusta jäljellä 15300e
  • Hyvitys Citikkaan oli 15600e
En nyt ala tähän mitään vakuutuksia ja veroja arpomaan. Mutta ei tuo laskelma pahalta näytä. Jos joku kertoisi mitä tuollaisesta Citikasta olisi saanut tingittyä ilman vaihdokkia, niin saisi vähän paremman arvion todellisista kuluista. Mutta jos leikitään, että Citikasta olisi saanut 900e alennusta (hintapyynti oli 12900e), niin kk-maksujen lisäksi takkiin tuli arvonalenemana 600e.

Eli:

305+70+3664+600 = 4639e. Kuukausikustannus siis ~290e pelkälle autolle. Onko se paljon vai vähän? Siis ihan hemmetisti rahaa kankkulan kaivoon, mutta ehkäpä saan tässä vähän uutta perspektiiviä Aeron ja Citikan ansiosta :lol:

Länsiauton kanssa sujui hommat todella hyvin ja myyjäkin oli mukava. On kyllä erikoista miten suuret erot hyvityshinnoissa oli eri autoliikkeillä, haarukka 13.1-15.6. Tästä pari sanaa vaihdoinkin myyjän kanssa ja hän vain totesi, että noin vähän ajettu takuunalainen menee heillä nopeasti kaupaksi.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Varmasti hyvitykseen vaikuttaa myös se auto jota olit ottamassa itsellesi. C-Crosser ei liene helpoimmasta päästä myytävä auto, joten kauppias ottaa mielellään vaihdossa jonkun hieman helpommin liikkuvan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Näin itsekin ajattelin, kunnes käytäntö osoitti, että sama hyvitys olisi tullut saman hintaiseen Tiguaniin ja useamman tonnin kalliimpaan Kugaan.

Voihan nuokin olla hankalia myytäviä, mutta Kugalla nyt ei ainakaan mitään yleisessä keskustelussa asti olevaa pommin mainetta ole.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Taitavat olla aika hyvin liikkuvia autoja, eli ehkäpä arvostavat vain Rellua hyvin :D

Mitäs tänään ostetaan? :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Joululahjoja :D
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Niin niin, mutta minkä merkkistä oot kattellu? :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Volvoa :mrgreen:

Tässähän haetaan nyt optimaalista komboa vaemon ja mun kalustoksi, synergioiden etsintää ja hyödyntämistä. Samalla jargonilla toki tulee pieniä rönsyjä, joita ei ole tarkoituskaan karsia pois :D

Ajatuksena on, että Citikka on ajossa talvella ja silloin, kun pitää kiskoa kaakkeja tai venettä. Saab on ajossa kesällä tai no, 7-8kk/v. Ja tuo mainitsemani Volvo sitten kesät talvet.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 2068
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja pjv »

2.polvi kirjoitti:
Su Joulu 22, 2019 22:57
Harmi, ettei täällä ole sydänhymiöitä tai muuta sentimentaalista paskaa tarjolla.
:heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

Kiva että kauan kaivattu avo on löytynyt. :D Hyvää joulua!
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Minkäslaista Volvoa sitä katsellaan? Meinaan että voishan sitä löytyä Saabinkin valikoimasta sopiva ympärivuotinen ajopeli. Vai meneekö Saabit väkisin liian iäkkäiksi?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Oisko se C70 traktori kiikarissa? :mrgreen:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Kyllä. Näin on. Ajatuksena on, että se olisi mun talvi- ja vaemon kesäauto 8)
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Saa laittaa kommentteja C70 D5-automaatista (vm 2007 alkaen). Moottori ilmeisesti kestävä, entä tuo Getragin-automaagi.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Siinäpä olisi oikein rättikatolla Kolkin kaveriksi:

https://www.nettiauto.com/volvo/c70/10353765
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Vastaa Viestiin