Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Ei tunnu ranskalaiselta, eli valot ei vilku kuin Manhattanilla joulun aikaan.
No juu. Autossa ei käsittääkseni Outlanderiin verrattuna ole muuta eroa kuin logot, etu- ja takavalot ja ilmeisesti eri jouset takana. Kovin paljon en ole ehtinyt vielä selvitellä, toki 1.5v sitten perehdyin aiheeseen tarkemmin, mutta hyvin pieniä erot taitavat olla.
Mitsuissa oli alkuun 2-litrainen diesel, mutta näissä ollut koko ajan tuo 2.2. Vaihteistohan on tuossa kaksoiskytkentämallia. Jonkin verran on aiheuttanut murheita, mutta ei ole saanut vastaavaa mainetta kuin VAG:n versiot. Vaihteisto on muuten selvästi vähemmän äkkinäinen kuin Rellussa ja vanhemmissa VAG-vehkeissä. Aika lähellä tuntumaltaan perinteistä hitaissa vauhdeissa ja puolikaasuun asti. Polkemallakaan ei juuri nyi, vaihtaa vain nopeammin.
Vaemolla on saman aikakauden suunnittelua oleva Captiva. Sitruunapatonki on siihen verrattuna kyllä todella paljon ketterämmän ja henkilöautomaisemman tuntuinen, ulkomitoiltaanhan ne ovat aika samaa luokkaa. Pidin myös ohjaustunnosta, asia jolla on itselleni aika paljon merkitystä.
Lohkari siihen pitää jossain vaiheessa asennuttaa, kesärenkaatkin on aika loppu. Noh. Sukulaismiehellä on rengasliike, joten aivan sama.
No juu. Autossa ei käsittääkseni Outlanderiin verrattuna ole muuta eroa kuin logot, etu- ja takavalot ja ilmeisesti eri jouset takana. Kovin paljon en ole ehtinyt vielä selvitellä, toki 1.5v sitten perehdyin aiheeseen tarkemmin, mutta hyvin pieniä erot taitavat olla.
Mitsuissa oli alkuun 2-litrainen diesel, mutta näissä ollut koko ajan tuo 2.2. Vaihteistohan on tuossa kaksoiskytkentämallia. Jonkin verran on aiheuttanut murheita, mutta ei ole saanut vastaavaa mainetta kuin VAG:n versiot. Vaihteisto on muuten selvästi vähemmän äkkinäinen kuin Rellussa ja vanhemmissa VAG-vehkeissä. Aika lähellä tuntumaltaan perinteistä hitaissa vauhdeissa ja puolikaasuun asti. Polkemallakaan ei juuri nyi, vaihtaa vain nopeammin.
Vaemolla on saman aikakauden suunnittelua oleva Captiva. Sitruunapatonki on siihen verrattuna kyllä todella paljon ketterämmän ja henkilöautomaisemman tuntuinen, ulkomitoiltaanhan ne ovat aika samaa luokkaa. Pidin myös ohjaustunnosta, asia jolla on itselleni aika paljon merkitystä.
Lohkari siihen pitää jossain vaiheessa asennuttaa, kesärenkaatkin on aika loppu. Noh. Sukulaismiehellä on rengasliike, joten aivan sama.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Jahas. Siellä mentiin sitten aivan äärilaitaan turvallisesta liisari "takuut ja kaikki" - autoilusta. Aika veijari olet ja virtuaalinen hatunnosto. Nyt on menty sydän ja fiilis edellä ja siitä sitten vaan kohti auringonlaskua. Siis silleen nätisti ja vetoavasti, kuten Lucky Luke konsaan sarjakuviensa loppuruudussa.
Fiilikset ovat välittyneet hyvin tässäkin muodossa, kirjoittaja on selvästi onnellinen ihminen
Meikäläinen nakkasi suosikkeihin eilen tuommoisen -> https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/10968787
Jotain tuon tyylistä kesäkäyttikseksi. Saabejakin olen kovasti katsellut, yli viittä tonnia en kuitenkaan ole valmis laittamaan, sillä rahalla ei mitään ihmeellistä löydy. 9-5 ei kiinnosta ja jos ei klassikoita lasketa, niin tämä taisi olla ainoa, joka vähän nostatti mielenkiintoa -> https://www.nettiauto.com/saab/9-3/10955604.
Kaikkea tämä kaamos mieleen juolauttaakin.
Fiilikset ovat välittyneet hyvin tässäkin muodossa, kirjoittaja on selvästi onnellinen ihminen
Meikäläinen nakkasi suosikkeihin eilen tuommoisen -> https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/10968787
Jotain tuon tyylistä kesäkäyttikseksi. Saabejakin olen kovasti katsellut, yli viittä tonnia en kuitenkaan ole valmis laittamaan, sillä rahalla ei mitään ihmeellistä löydy. 9-5 ei kiinnosta ja jos ei klassikoita lasketa, niin tämä taisi olla ainoa, joka vähän nostatti mielenkiintoa -> https://www.nettiauto.com/saab/9-3/10955604.
Kaikkea tämä kaamos mieleen juolauttaakin.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Toi mersu on kyllä jollain pervolla tavalla aika hieno. Massiivisia ego-ongelmia ei kyllä kuljettajallaan voi olla
Silti kannustan NG93:n pariin. Helevetin hyviä autoja ovat. Tuollainen 2.8 on epäilemättä kyllä hieno peli, muistaakseni pelkällä softamuutoksella irtoaa ~300hv.
Ja juu. Lähtihän tää vähän lapasesta. Jos yksi viritelmä vielä toteutuu, mahdollisesti jo perjantaina, niin saatatte kyllä naureskella lisää.
Karkea tilinpäätös Rellusta:
Eli:
305+70+3664+600 = 4639e. Kuukausikustannus siis ~290e pelkälle autolle. Onko se paljon vai vähän? Siis ihan hemmetisti rahaa kankkulan kaivoon, mutta ehkäpä saan tässä vähän uutta perspektiiviä Aeron ja Citikan ansiosta
Länsiauton kanssa sujui hommat todella hyvin ja myyjäkin oli mukava. On kyllä erikoista miten suuret erot hyvityshinnoissa oli eri autoliikkeillä, haarukka 13.1-15.6. Tästä pari sanaa vaihdoinkin myyjän kanssa ja hän vain totesi, että noin vähän ajettu takuunalainen menee heillä nopeasti kaupaksi.
Silti kannustan NG93:n pariin. Helevetin hyviä autoja ovat. Tuollainen 2.8 on epäilemättä kyllä hieno peli, muistaakseni pelkällä softamuutoksella irtoaa ~300hv.
Ja juu. Lähtihän tää vähän lapasesta. Jos yksi viritelmä vielä toteutuu, mahdollisesti jo perjantaina, niin saatatte kyllä naureskella lisää.
Karkea tilinpäätös Rellusta:
- Auto oli minulla 8/2018-12/2019
- Kilometrejä tuli 16600 (18300-34900)
- Yksi määräaikaishuolto 305e
- Lisävarusteet (roiskeläpät, kyynärnoja, takalasitarra, pakoputken pää, tehokkaammat polttimot) n. 70e
- Kuukausimaksut 16x229e eli 3663e
- Autosta oli rahoitusta jäljellä 15300e
- Hyvitys Citikkaan oli 15600e
Eli:
305+70+3664+600 = 4639e. Kuukausikustannus siis ~290e pelkälle autolle. Onko se paljon vai vähän? Siis ihan hemmetisti rahaa kankkulan kaivoon, mutta ehkäpä saan tässä vähän uutta perspektiiviä Aeron ja Citikan ansiosta
Länsiauton kanssa sujui hommat todella hyvin ja myyjäkin oli mukava. On kyllä erikoista miten suuret erot hyvityshinnoissa oli eri autoliikkeillä, haarukka 13.1-15.6. Tästä pari sanaa vaihdoinkin myyjän kanssa ja hän vain totesi, että noin vähän ajettu takuunalainen menee heillä nopeasti kaupaksi.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Varmasti hyvitykseen vaikuttaa myös se auto jota olit ottamassa itsellesi. C-Crosser ei liene helpoimmasta päästä myytävä auto, joten kauppias ottaa mielellään vaihdossa jonkun hieman helpommin liikkuvan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Näin itsekin ajattelin, kunnes käytäntö osoitti, että sama hyvitys olisi tullut saman hintaiseen Tiguaniin ja useamman tonnin kalliimpaan Kugaan.
Voihan nuokin olla hankalia myytäviä, mutta Kugalla nyt ei ainakaan mitään yleisessä keskustelussa asti olevaa pommin mainetta ole.
Voihan nuokin olla hankalia myytäviä, mutta Kugalla nyt ei ainakaan mitään yleisessä keskustelussa asti olevaa pommin mainetta ole.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Taitavat olla aika hyvin liikkuvia autoja, eli ehkäpä arvostavat vain Rellua hyvin
Mitäs tänään ostetaan?
Mitäs tänään ostetaan?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Joululahjoja
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Niin niin, mutta minkä merkkistä oot kattellu?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Volvoa
Tässähän haetaan nyt optimaalista komboa vaemon ja mun kalustoksi, synergioiden etsintää ja hyödyntämistä. Samalla jargonilla toki tulee pieniä rönsyjä, joita ei ole tarkoituskaan karsia pois
Ajatuksena on, että Citikka on ajossa talvella ja silloin, kun pitää kiskoa kaakkeja tai venettä. Saab on ajossa kesällä tai no, 7-8kk/v. Ja tuo mainitsemani Volvo sitten kesät talvet.
Tässähän haetaan nyt optimaalista komboa vaemon ja mun kalustoksi, synergioiden etsintää ja hyödyntämistä. Samalla jargonilla toki tulee pieniä rönsyjä, joita ei ole tarkoituskaan karsia pois
Ajatuksena on, että Citikka on ajossa talvella ja silloin, kun pitää kiskoa kaakkeja tai venettä. Saab on ajossa kesällä tai no, 7-8kk/v. Ja tuo mainitsemani Volvo sitten kesät talvet.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi
Kiva että kauan kaivattu avo on löytynyt. Hyvää joulua!
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Minkäslaista Volvoa sitä katsellaan? Meinaan että voishan sitä löytyä Saabinkin valikoimasta sopiva ympärivuotinen ajopeli. Vai meneekö Saabit väkisin liian iäkkäiksi?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Oisko se C70 traktori kiikarissa?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Kyllä. Näin on. Ajatuksena on, että se olisi mun talvi- ja vaemon kesäauto
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Saa laittaa kommentteja C70 D5-automaatista (vm 2007 alkaen). Moottori ilmeisesti kestävä, entä tuo Getragin-automaagi.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621