Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Cona »

Itellä ollu myös tollanen Vator haaveissa, joko pulpetilla tai miksei tuulilasiveneenäkin ja nimenomaan alkuperäiskuntoinen. 8)
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Aika pitkä paussi päivityksessä.

Mitään kovin dramaattista ei ole autorintamalla ole tapahtunut. Kesä meni mukavasti avolla ja ehdin siihen jo talvirenkaatkin ostamaan, kun ajattelin ajavani sillä ne vähät ajot (pari starttia viikossa) talven yli.

No nyt näyttäisi siltä, että talviautoksi olisikin tulossa ykköskopan kirkkaanpunainen Volvo V70 :D Pitänee raportoida siitä tarkemmin, kunhan selviää.

Arviolta maaliskuussa Mersun pitäisi myös vaihtua. Tilalle valikoitui Mazda CX-60. On se vaan hiton hienon oloinen laite. Ihan perusvarusteillakin oikein kiva ja se Mazdan metallihohto-punainen on yksi siisteimmistä väreistä mitä autoihin saa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5633
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja tturku »

Mazdan metalli punaisesta ei voi olla kuin täysin samaa mieltä. Yksi hienoimmista väreistä tällä hetkellä!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mazdan muotoilu on myös ollut viime vuosina todella maukasta. Esim Mazda6:n viimeisin versio käänsi kyllä päitä kun ilmestyi katukuvaan. Muotoilua voi kehua onnistuneeksi kun auto näyttää askeleen hintaluokkaansa kalliimmalta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja McStadey »

On kyllä tyylikäs peli, ja kuvissa näyttää sisätilatkin hyvältä. Nyt alkaa kyllä hintakin olemaan ihan mielikuvan tasolla. Isällä oli noita kutosia kolmea viimeistä sukupolvea ennen camryä ja kyllä se edelleen kehuu että se viimeinen oli paras auto mitä hänellä on ollut. Toyota on toki pihimpi.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Kiitos, onhan tuo kartano-Volvo tyylikäs :heart_eyes:

Volvo V70 Classic 2.5 10V manuaali vm. 2000

Löytyy nahkasisusta jalopuilla jossa kuskin muistillinen jakkara, vakioylinopeudensäädin, automaattikylmästöinti, lohkolämmitin, vetokoukku, takapenkin lämmitin, todella hieno audiojärjestelmä ja ajettukin vain jotain 340tkm.

Kuva
Kuva
Kuva

Onhan se tolla varmaan kivempi talven vähän ajot päästellä, niin säästyy avo pahimmalta kurimukselta.
Viimeksi muokannut 2.polvi, Ma Joulu 12, 2022 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Farkkuvolvossa on aina porvariston hillittyä charmia :D

Mut eiks tuo ole urheiluvaunu eikä kartanovolvo? Volvohan nimes 850:n ja sitä seuranneen V70:n Sportwagoniksi erottamaan sitä perinteisemmästä takavetoisesta 900-sarjan farkusta, joka oli edelleenkin kartanovaunu. Varmaan alkoi kartanonherrat olla Ruotsissa jo niin volvoistettuja, että piti keksiä ihan uusi asiakassegmentti uudelle farkulle :mrgreen:

Tuleeko Maxda muuten plugarina vai millä voimalinjalla?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

^Joo, urheiluwaunuhan se virallisesti on :D

Mazda tulee plugarina, sitä ei muuna tarjolla (vielä) olekaan. Ymmärsin, että myöhemmin olisi tulossa versio jollain 3.3l bensakrematoriolla. Vaikea uskoa, että ainakaan Euroopassa olisi sille kysyntää, Suomesta puhumattakaan.

Edit. Ja toi Volvo on tähän kohtaan hyvä peli, kun omat ajot on aivan minimissä ja Mazda on tulossa. Pitää sitten ensi vuonna katsoa miten ajokäyttäytyminen elää, todennäköisesti pysty hyvin alhaisena, kuten on jo kesästä asti ollut, joten jos Volvo pysyy läjässä, niin voihan se olla, että sillä ajellaan toinenkin talvi.

Kontti on kyllä valtava. Mahtuu mukavasti vaikka 500kg heinäpaali sisään :lol:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3098
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja viggen »

Ruotsissa tavallisesti, ei kyllä koskaan kuullutkaan puhuttavan kartanomallista herrgårdsvagn, vaan kutsuttiin aina vain kombiksi tai 745,945,V70 kombi, eli farmari. Yleisin perheauto vuosikymmeniä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

viggen kirjoitti:
Ma Joulu 12, 2022 13:54
Yleisin perheauto vuosikymmeniä.
Kyllä on taas hyvä esimerkki aikansa elintasoeroista Pohjanlahden eri puolilla. Siinä missä suomalaisten yleisin perheauto oli Lada 1200 tai Datsun Cherry, niin ruottalaiset perusperheen pisteli menemään autoilla, joilla Suomessa ajoivat pääasiassa isompien firmojen toimitusjohtajat :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja aero »

V70 on suoraa jatkumoa 850:lle, joka tehtiin tonnarin kilpailijaksi - ja ainakin vielä kasipätkästä sen huomasi, siinä määrin oli tonnarihenkistä olemusta Volvoonkin haettu. Ei millään pitäsi olla huono valinta, kunhan on kutakuinkin kunnossa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

^^Jep. Ja ne harvat yksityisomisteiset Audit, Penarit ja Mersut oli todellakin niin harvinaisia, ettei niitä osattu edes kadehtia kunnolla :D

^Tuohan pohjautuu 850-malliin, eli vaikka aikanaan markkinoitiin uutena mallina ja internetsin mukaan yli 2/3 autossa on uutta, niin perusrakenteet kyllä samat.

Ihan toimivan oloinen laite tuo kyllä on. Ei kuulu mitään ylimäärästä mistään, kaikki varusteet tuntuvat pelittävän, alusta ihan tikissä olevan oloinen ja vääntää sen, mitä tollasen 2.5 litraisen voi kuvitella vääntävänkin. Katsastusta on voimassa 7/2023 asti.

Ohjauskulmat tarttis varmaan säädättää, ratti on vähän vähän turhan paljon vinossa. Jakopää olisi hyvä tehdä, mutta raaskiiko ns. tonnin pommiin, niin pitää miettiä, vaikka 350e sen saisi sukulaismiehen tuttavalla teetettyä.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2840
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

On kyllä toi CX-60 vakuuttanut Tuulilasista ja Hesarista luetun perusteella :!: :idea:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3550
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Nonni, siellä on viimeistä vuosimallia tuota kasipätkän jatkumoa riuskalla 140-heppaisella ja manuaalina. Meillähän oli vm.95 punainen kasipätkä samalla combolla, jolla vaimo ajeli 90000 km välillä 250-340 tkm. Siihen vaihdettiin kone virman piikkiin ja uudella koneella kun kolmannen kerran heitti talvella öljyt ulos öljykorkin tiivisteen kautta huohottimen jäädyttyä, sai lähteä.

Mutta kiva auto se oli muuten ja vaimo muistelee vieläkin lämmöllä Vollea. Olihan se valtava pomppaus kun samanikäinen Corolla-farkku vaihtui Volleen. Tiloissa jos ei muussa, ketterämpi oli Corolla ja vei vähemmän gasoo, mutta noustiin heti uuteen yhteiskuntaluokkaan kun tuli Volle pihaan. :D

Järkevä valinta, ei maksa mittään, mutta jos on kunnossa on ajossa edelleen ripaus aikansa töpäkkyyttä. Ja mitäpä sinä muuta kuin helmen ostaisitkaan ! Pellitkin ovat varmaan vielä kuosissa, ei mene mikskään, jos on vähänkään huolehdittu.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

IC1970 kirjoitti:
Ma Joulu 12, 2022 19:12
Nonni, siellä on viimeistä vuosimallia tuota kasipätkän jatkumoa riuskalla 140-heppaisella ja manuaalina. Meillähän oli vm.95 punainen kasipätkä samalla combolla, jolla vaimo ajeli 90000 km välillä 250-340 tkm. Siihen vaihdettiin kone virman piikkiin ja uudella koneella kun kolmannen kerran heitti talvella öljyt ulos öljykorkin tiivisteen kautta huohottimen jäädyttyä, sai lähteä.

Mutta kiva auto se oli muuten ja vaimo muistelee vieläkin lämmöllä Vollea. Olihan se valtava pomppaus kun samanikäinen Corolla-farkku vaihtui Volleen. Tiloissa jos ei muussa, ketterämpi oli Corolla ja vei vähemmän gasoo, mutta noustiin heti uuteen yhteiskuntaluokkaan kun tuli Volle pihaan. :D

Järkevä valinta, ei maksa mittään, mutta jos on kunnossa on ajossa edelleen ripaus aikansa töpäkkyyttä. Ja mitäpä sinä muuta kuin helmen ostaisitkaan ! Pellitkin ovat varmaan vielä kuosissa, ei mene mikskään, jos on vähänkään huolehdittu.
Katohan, teillä siis rivakasti kokemusta pitkälti samanlaisesta laitteesta, aatteen väriä myöden :D Tossahan olisi Kummelityyliin tuttu kyyti, jos vaikka sen hankkisit multa projektiksi sitten Juhannuksena, kun lumet on sulaneet ja avoautokausi alkaa. Tosin, ei tuo taida olla niin siisti, että kelpuuttaisit. Mutta sisustakin vaikuttaa varsin asialliselta, kyynärnojan nahkan puhkikulumista lukuunottamatta. Äkkiseltään en siis löytänyt muuta rikkonaista.

Ihan näkemättä tuo tuli hankittua, sukulaismieheltä. Mutta mitä kiertelin tuossa vähän autoa, niin aika siistit pellit on. Takaluukku on siitä pyyhkijän kohdalta vähän rupinen, mutta muuten tosiaan ihan siisti.

Tuo kuluttanee 2l/100km vähemmän mun ajossa ku Saappi, eli selvää säästöä siis. Harvempi varmaan voi sanoa, että 20-vuotias bensa-Volvo on taloudellinen valinta :lol:

Harkinnassa olisi etsiä tavaratilan verho ja/tai koirakalteri. Vähän jo katselin sitäkin, millaisella panostuksella tuohon saisi bluetooth-rammarin sisäänrakennetulla mikrofonilla ja handsfreellä. Äkkiseltään kustannukset olisivat n. 15e johtosarja ja joku satasen audiovisuaalinen laitos.

Toisia vanteitakaan ei ole, mutta pikavilkaisulla alle satasella löytää helposti orkkisalut ja reilulla satkulla renkaineen. Alla olevat nastarenkaat sen sijaan ovat uudenkarheat Cordiantin Snow Crossit, joista oli ihan hyvät kokemukset sekä vale-Citikassa, että Captivassa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Vastaa Viestiin