Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Haha. Sitä Hynkkyä ennen vaimo ajoi vuoden pari Captivalla hintaluokassa 5ke ja sitä ennen Pajerolla hintaluokassa 3ke, että joo, on se alkanut upgreidaamaan. Sanoinkin sille tossa taannoin, että on ilmeisesti mun ansiota, että sen käyttöauton arvo on pomppaamassa tosta 3ke -> 63ke. Ja silloin kun me alettiin pane...siis tapailemaan viis vuotta sitten, sillä oli toi Pajero
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Mun mielestä vapaa etu pitäisi vaan poistaa valikoimista valtiovallan toimesta. Se tekisi vielä enemmän ihmeitä kulutus- ja ajokustannuskiinnostukselle etuautoa valitessa kuin verotusarvojen erot.
20k€ Konan (1.0 T-GDI 120hv manuaali) arvioutu autovero on 2594€. 46k€ eKonan (64kWhj 204hv Style) autovero on 0€. Eikö tuossa siis ole verot vielä tuplasti houkuttelevammat kuin verotusarvossa?2.polvi kirjoitti: ↑Su Maalis 13, 2022 22:01Tähän vielä, että en oikein tajua tätä logiikkaa valtiovallalla, että alle 50ke sähköautoon saa 2ke hankintatuen. Sehän on aivan näpertelyä. Esim. 40ke täyssähkön verotusarvo on aika sama kuin 20ke bensa-auton. Miettikääpä, jos autoa ostaessa hankintatuki olisi lähelläkään samaa luokkaa...
Kyllä, se 2k€ hankintatuki on aivan näpertelyä hinnan puolesta, lopulta se on vain mielikuvia ja markkinointia. Ei 50k€, tai edes 30k€ auton ostaminen jää siitä kahdesta tonnista oikeasti kiinni kenelläkään, mutta aika paljon sitä tukea himoitaan sähkäreitä ostaessa - varusteita viilataan viimeiseen asti ja mm. talvirenkaat voi ostaa erikseen, jotta autokaupan loppulasku on alle 50k€ (mikä nyt sinänsä on ihan järkevää, koska ne talvirenkaat saa halvemmalla kuin 2k€, mutta semmosta näpertelyä kuitenkin).
Itse haluaisin siitäkin näpertelystä eroon. Koska hankintatuen kanssakin luokkaa 30-50k€ auton hankintaan tarvitaan ihan kohtuulliset tulot, niin kyllä mua hiukan sylettää maksaa ihan kohtuullisten tulojen hankkijien autoja osaltani. Sen, että auton hankinnasta ei rankaista autoverolla sekä ainakin toistaiseksi halpojen kilometrien pitäisi kyllä toimia houkuttimena excel-ostajalle siinä missä hankintatuenkin. Mutta markkinointina se toimii, siitä ei pääse mihinkään.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Kannatan. Vielä tuon lisäksi pitäisi saada joku mekanismi,jossa vakuutukset olisivat henk. koht. vastuulla, jolloin tötöilyt näkyisivät autoilijan maksamissa kuukausimaksuissa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Itsekin sen verran vähän joutunut käyttämään ylipäätään mitään vakuutuksiani, että kannatettava ajatus autovakuutuksissa olisi rahastaa niiltä enemmän, jotka enemmän palvelua tarvitsevat.
Vähän kärjistäen olen muuten sitä mieltä, että kaksi keskeistä syytä melko holtittomaan ajokäytökseen ihan tavallisilla kansalaisilla (päihtyneet ja hullut ovat asia erikseen) ovat se, että kaikki maksimissaan 20 vuotta vanhat autot ihan uusimmista puhumattakaan, ovat niin turvallisia, että itsesuojeluvaisto ei ohjaa ajokäyttäytymistä mitenkään. Ja toisekseen vakuutukset, joilla aivan idioottimaisetkin kolaroinnit kovine kustannuksineen ei aiheuttajalleen maksa kuin satasia tai maksimissaan tonnin pari.
Vähän kärjistäen olen muuten sitä mieltä, että kaksi keskeistä syytä melko holtittomaan ajokäytökseen ihan tavallisilla kansalaisilla (päihtyneet ja hullut ovat asia erikseen) ovat se, että kaikki maksimissaan 20 vuotta vanhat autot ihan uusimmista puhumattakaan, ovat niin turvallisia, että itsesuojeluvaisto ei ohjaa ajokäyttäytymistä mitenkään. Ja toisekseen vakuutukset, joilla aivan idioottimaisetkin kolaroinnit kovine kustannuksineen ei aiheuttajalleen maksa kuin satasia tai maksimissaan tonnin pari.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Mitäs raati tuumaa, joko tässä pääsee tosissaan selailemaan nettiautosta uutta autoa alle? Toisin sanoen, meneekö tollanen n. kympin kiesi tollasesta lunastukseen ja mitä siinä pitäisi huomioida? Jos vaikkapa vähän jopa toivoisin, että se menisi lunastukseen...
Joku oli siis parkkiksella taiteillut sen verran, että vale-Citikan vauriot olis tossa.
Joku oli siis parkkiksella taiteillut sen verran, että vale-Citikan vauriot olis tossa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Oliko tää joku siis tuntematon henkilö ja auto tuossa kunnossa kun palasit autolle? Vai onko joku oman perheen jäsen?
Jos toi on parkkipaikkavauhdeissa saatu aikaan, eli bagit ei lauennut eikä todennäköisesti pintaosien alla rakenteellisia vaurioita, niin eiköhän tuollainen vielä kokoon parsita.
Jos toi on parkkipaikkavauhdeissa saatu aikaan, eli bagit ei lauennut eikä todennäköisesti pintaosien alla rakenteellisia vaurioita, niin eiköhän tuollainen vielä kokoon parsita.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Joo. Eli vale-Citikka oli pysäköitynä ja joku tuntematon sitten peruuttanut päin. En oo ite nähny vasta ku noi kuvat, et tarkempaa tietoa ei ole vaurioista. Luulen kyllä, että vaimo olis maininnut, jos turvatyynyt olis lauennu.
Törmääjällä kyllä reilua menoa, oli jättänyt lappuun yhteystiedot ja mä sain tosta tietää, kun heidän vakuutusyhtiö otti yhteyttä.
Törmääjällä kyllä reilua menoa, oli jättänyt lappuun yhteystiedot ja mä sain tosta tietää, kun heidän vakuutusyhtiö otti yhteyttä.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Kyllähän tosta saa suht nopeasti laskettua 5000€ arvion uusilla osilla.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
^^no hyvä, olis ollu aika törkeä jättää uhri tuon näköiseen kuntoon ja poistua paikalta jättämättä yhteystietojaan. Hyvä esimerkki kuitenkin siitä että vakuutuksessa kannattaa olla pysäköintiturva siltä varalta että se joku ei olekaan niin reima.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
^^Mä kans laskeskelin, että kyllä useampi tonni menee. Toihan on Suomessa ja muutenkin aila harvinainen laite. Onko sillä sitten vaikutusta umpioiden tai puskureiden hintaan laskevasti tai korottavasti, mahdoton sanoa. Yritin huvikseni tässä junassa istuessani vähän lontooksi googletella hintoja, mutta ei sieltä mitään suurta viisautta vielä löytynyt.
Johonkin www.autoklinikka.fi ketjun toimipisteeseen toi pitäis toimitella, mutta kuvien perusteella varmaan siinä ja siinä, pystyykö sillä ajamaan.
^Joo. Tossa on vaan kevytkasko ilman varsinaista pysäköintiturvaa, mutta näemmä nykyään siinäkin on joku vastaava, mutta siinä palaa sitten omia bonuksia.
Johonkin www.autoklinikka.fi ketjun toimipisteeseen toi pitäis toimitella, mutta kuvien perusteella varmaan siinä ja siinä, pystyykö sillä ajamaan.
^Joo. Tossa on vaan kevytkasko ilman varsinaista pysäköintiturvaa, mutta näemmä nykyään siinäkin on joku vastaava, mutta siinä palaa sitten omia bonuksia.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Bägit ei muuten varmaan pamahda parkissa olevasta autosta kun on virrat pois päältä. Ja kun vielä auto on tyhjä eli yhdelläkään paikalla ei istuta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
^+Samantyyppiseen tilanteeseen kuin meillä femma joutui(Teslan kookkampi versio tönäisi). Tänään tuli viesti vakuutusyhtiöltä että auto korjataan. Vaan kyllä tässä tovi menee ennenkuin valmista. Täällä ajovaloumpio säilyi niin voi yhä ajella. Kevytkasko myös, kun autolla jo ikää.
Viimeksi muokannut torque, Ma Touko 02, 2022 18:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Se tässä on myös kökkö tilanne, että liikennevakuutuksesta tuleva keskeytyskorvaus on aivan olematon ja pitäisi vielä perustella sijaisautoa työn kannalta, mutta kun tuo on myös vetoauto.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
On tainnu olla joku vähän isompi vastapuolena..
Otsikon autossako ei riitä heppakuskauksiin vetomassat?
Otsikon autossako ei riitä heppakuskauksiin vetomassat?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Vuoden vanha Superb oli alla vastapuolella (jätti lapulla yhteystietonsa, niin stalkkasin Traficomin sivuilta). Sitä en tiedä millaista vauriota siihen tuli, mutta kyllä maassa oli sirua ja palasta jonkunkin verran ja punaisia myös, josta päättelin peppu edellä törmänneen.
Avossa kai periaatteessa olisi se 1600kg, mutta rekisteriotteessa se ei näy, eli pitäisi varmaan päivittää tietoihin. Enkä nyt ehkä ajatellut, että varsinkaan kaakkeja vetämällä alettaisiin avoa kiusaamaan. Plus, että sieltä mistä niitä kiskotaan on sellanen nousu isommalle tielle, että ei välttämättä etuvetoisella pidot riitä. Vauhdilla ei voi tulla, koska näkyvyys on sitä luokkaa, että käytännössä on pysähdyttävä siihen rinteeseen.
Avossa kai periaatteessa olisi se 1600kg, mutta rekisteriotteessa se ei näy, eli pitäisi varmaan päivittää tietoihin. Enkä nyt ehkä ajatellut, että varsinkaan kaakkeja vetämällä alettaisiin avoa kiusaamaan. Plus, että sieltä mistä niitä kiskotaan on sellanen nousu isommalle tielle, että ei välttämättä etuvetoisella pidot riitä. Vauhdilla ei voi tulla, koska näkyvyys on sitä luokkaa, että käytännössä on pysähdyttävä siihen rinteeseen.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05