Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Klonkswagenissa on sama juttu radion kanssa. Tässä on myös sellainen ominaisuus, että näyttö jää joskus mustaksi. Kessyn kanssa ainoa tapa saada kuva näkyviin on astua ulos autosta ja laittaa ovet lukkoon ja sitten mennä takaisin, muuten järjestelmä ei kokonaan sammu :mrgreen:

Onko korean karvalakissa automaattivalot vai pitääkö ajovalot kytkeä manuaalisesti :?:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Okei, eli ei ole välttämättä korean keksintöjä tuo. Vaikuttaa kyllä kätevältä featurelta volkkarissa, etenkin kun pitää kirkkaana mielessä sen kessyn alkuperäisen tarkoituksen :D

Hynkyssä on automaattivalot mikä käytännössä tarkoittaa, että osaa vaihtaa sumu- (lue: päiväajovalojen) ja ajovalojen välillä. Mitään kaukovaloautomatiikkaa ei toki ole tuossa varmaan edes rahalla saatavissa.

Erikoinen varustepuute on muuten se, että autossa ei ole takakaiuttimia lainkaan. Niiden tarpeellisuudesta ja äänentoistoa heikentävästä vaikutuksesta toki voi jaaritella enemmänkin, mutta erikoiselta puute vaikuttaa, etukaiuttimet ja multimediaradiohäsmäkkä kun ovat ihan laadukkaan oloiset, toki suhteutettuna auton hintaluokkaan.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Joo tota tarkoitin automaattivaloilla. Vaimon siskon cliossa on manuaalivalot ja huomiovaloilla perä on pimeä. Todella ärsyttävä säästökohde...
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Tänään ollut mun mittakaavalla touhukas päivä autojen parissa. Tein pikaisen sisäputsin rouvan Captivaan, joka on tarkoitus laittaa myyntiin. Naapurille aloin tänään kaupittelemaan ja vaikuttaa, että harkitsee aidosti.

Avoon asentelin Defan sisätilalämppärin, joka siellä nyt tohottaa. Matoissa aika paljon kosteutta ja oletan sen aiheuttavan lasien jäätymistä. Vai onko normaalia avossa, että kosteutta tulee mm. lasien sisäpuolille eri malliin kuin kovakattoisissa?

Hyundai on pelannut kuin unelma ja se on kyllä todella kiva auto. Näppärä, laatikko vaihtaa todella fiksusti, litrainen bensaturbo liikuttaa varsin iloisesti jne. Luulen, että vehkeellä uskaltaisi ajaa mutkateitä aika lujaakin.

Vähän tässä kyllä avokautta jo odottelen. Pitäisi myös käydä laite softauttamassa tässä lähitulevaisuudessa. Eihän niitä tehoja nyt mihinkään tarvitse näillä keleillä, mutta ilman vakkaria ei oikein huvita ajella.

Tilasin ebaysta myös about kalleimman aux-bluetooth-handsfree -mokkulan, hinta taisi olla n. 17e. Mielenkiintoista nähdä pelittääkö paremmin kuin kympin halvempi versio, jonka handsfree-mikki on aika laaduton. Vastapuoli kuuluu hienosti, kuten myös musat.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Itse en oo kuin pari viikkoo avoillu talvella ja silloin en huomannu mitää erikoista huurtumista.

Onko raikkari vaihdettu?

Onko bt aux palikassa myös nappuloita?
Itsellä on bilteman palikka mutta päästää vähän häiriötä läpi(korkeeta vinkunaa).
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Ei oo kyllä mitään käryä milloin olisi raikkari vaihdettu. Ehkä pitää vaihtaa, jos sillä voisi olla vaikutusta. Näissä kai aika iisi homma.

Se pulikka on tällainen https://www.ebay.com/itm/NFC-3-5mm-AUX- ... 3019146126

Sport Sedanissa oli vastaava Belkinin laite, toki se oli kalliimpi. Niitä ei vain saa enää mistään. Siinä toimi ihan ok omakin puhe.

Edit. Pikatestillä tuo yllä linkattu on selvästi laadukkaamman oloinen kuin se muutaman euron pulikka. Vielä kunnon hf-testi tekemättä, mutta varovainen suositus jo tässä vaiheessa kaikille, jotka kaipaavat kohtuullista handsfreetä ja kätevää audiostriimausta.

En vielä tarkemmin tutkinut, mutta todennäköisesti tuonkin johdot saa ihan suht siististi jemmassa pujoteltua keskikyynärnojan virta- ja aux-liittimiltä kojelautaan, johon ajattelin pulikan teipata.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Toi on kyl lähes satavarmasti sama kuin bilteman, on siis aivan samannäköinen laturia myöden. :wink:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Löysin kuvanki bilteman laitteesta
Kuva
Pitänee koittaa vielä jotain häiriösuodatinta virtajohdon väliin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Olisikos C-Crosser- tai Mitsubishi-asiantuntijoita kuulolla?

Eilen paukahti rouvalla autoon (hevostraileri perässä) ihan normaalisuorituksen aikana maantiellä moottorivalo palamaan ja cruise ei enää suostunut pysymään päällä.

Lueskelin vikakoodit ihan tollasella perus obd-pulikall ja Torquella"

P11B0 - Voimansiirto
P2127 - Voimansiirto, Throttle/pedal position sensor/Switch e circuit low input
P2563 - Voimansiirto, turbocharger boost control position sensor circuit rance/performance

Vikakoodit nollaamalla sain ainakin tuon ylimmän pysymään parin parin kilsan koeajon ajan poissa.

Yllättävän hintsusti löyty googlella mitään kun haki vikakoodilla + Outlander/C-Crosser.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Avokausi avattu ajaen eikä pelkästään hallissa kattoa ränkäten.

Kuva
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

...pariin otteeseen nyt muutaman kilsan lenkit tehty. Siellä on kyllä aika kova tuuli, mutta kyllä niskaan ottaa kylmä ja lisäksi enemmän yllättäen polviin ihan kaupunkinopeuksilla maks. 40kmh.

Saapa nähdä miten kestää ajella kesälläkään ilman tuulisuojaa. Noh, niitä tuntuu saavan kyllä parilla sadalla oliko Hollannista vai mistä. Sinänsä kyllä kiva fiilis ajaa katto auki.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
aero
-
Viestit: 8652
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja aero »

Talviavoilu on mahtavaa! Raikas ilma ja ajamisen fiilis yhdistyy kivasti.

Suojaa niska ja pistä lämppäristä kuumaa syliin, niin pitäisi helpottaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

2.polvi kirjoitti:
Ma Helmi 24, 2020 15:15
Avokausi avattu ajaen eikä pelkästään hallissa kattoa ränkäten.

Kuva

Upeeta! 8)

Ollaan kanssa vaimon kanssa ajettu katto auki aina kun siihen on ollut mahdollisuus 8)

Eräs klubilainen sanoi, että "kyllä te kohta siihen kyllästytte" :lol:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Tuohon Japanin patongin vikahommaan päivitystä. Tajusin eilen kysyä myyjäliikkeeltä haluavatko osallistua asian jollakin tavalla. Tähän mennessä homma rullannut loistavasti. Kyselyihin jne. reagoidaan todella nopeasti ja auton vein tutkittavaksi tänään aamulla. Sovittiin siis, että selvittelevät vikaa omaan piikkiinsä, jonka jälkeen arvioidaan korjauskustannukset ja mahdollisesti kustannusjakoa artistin ja liikkeen välillä.

Kunhan saaga etenee, niin raportoin tarkemmin yksityiskohdin, mutta tässä vaiheessa olen kyllä erittäin positiivisesti yllättänyt. Autohan ei ole uusi takuusta puhumattakaan.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Nyt kyllä helvetin iso peukku ja suositus Vantaan Länsiauton vaihtoautomyyjästä (onko korrektia mainita nimeltä?) ja huollosta.

Eilen:
  • Klo 0845 lähestyin sähköpostilla myyjää taudinkuvan kera ja kysymyksellä osallistuvatko showhun.
  • Klo 0946 myyjä vastaa, että varaa huollosta aika, etsitään vika heidän kustannuksellaan ja katsotaan jatkot sitten.
  • Klo 1245 soitan huoltoon, aika löytyy seuraavalle päivälle heti aamusta.
Tänään:
  • Klo 0830 vien kiesin pajalle, ottavat heti tulille ja jään odottamaan, josko selviäisi nopeasti.
  • Klo 1030 on pakko lähteä konttorille, mutta väliaikatieto kertoo, että vika on lähes varmuudella kaasuläppäkotelossa.
  • Klo 1230 tulee tieto, että vika ko. pulikassa, kustannusarvio tämä ja tämä, myyjän kanssa sovittu kustannusten jako "fifty-sixty", osa on saatavilla ja jos heti lähdetään hakemaan, niin saataneen kuntoon saman päivän aikana.
  • Klo 1546 tulee tekstari, että kiesi kunnossa.
Siis mitä ihmettä? Eikö noiden merkkihuoltojen (Länsiauto ei ole edes Mitsubishi- tai Citroen-huolto) pitänyt olla ihan paskoja? Ja kaikkien autokauppojen ja myyjien pelkkiä kusettajia ja vastuunvälttelijöitä?

Harvoin tulee näin hyvä fiilis rahaa autoon polttaessa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Vastaa Viestiin