Onnistuu
Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Käy nyt ensin vaikka kokeeksi kiertämässä Iso- tai edes Pikku-Pukki
Viimeksi muokannut 2.polvi, Ti Marras 10, 2020 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Tuu sä ensin sieltä lätäköstä oikeille vesille niin pääset kerrankin niin syvälle ettei jalat yllä pohjaan
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Pitäisköhän meidän vaihtaa puhelinnumeroita, tuntuu juttua piisaavan
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Jos kipeästi kaipaat MERENkulussa vinkkejä, niin nakkaa numero vaikka yv:nä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Tuoltahan löytyisi varmaan Tuusulanmerelle aika passeli botski, eikä pääsisi viranomainenkaan kettuilemaan melurajoista vaikka vetäisi kahvat tapissa: https://www.elwood.fi/
Ja trendikäskin kun mikä, sähköpropulsio ja uusiutuvista materiaaleista tehty runko
Ja trendikäskin kun mikä, sähköpropulsio ja uusiutuvista materiaaleista tehty runko
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Purjeveneen omistaneena , vanhaa sanontaa mukaillen: Veneetön mies on huoleton mies
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Rouvan Hynkky nyt mulla, kun on ollut kaakin kiskontaa yms. Eilen veti vale-Citikalla traikkua, jossa oli kyydissä kaks kaakkia, sellaisia keskikokoisia, joten perässä oli hyvinkin sallittu maksimi 2000kg. Hienosti tuli kuulemma perässä.
Mutta takaisin Hynkkyyn, vaino on puskenut tasan kahdessa kuukaudessa pari sataa kilsaa vajaa 10tkm mittariin. Jestas mikä rautaperse Hynkkyäkin vaan kehuu koko ajan.
Mutta takaisin Hynkkyyn, vaino on puskenut tasan kahdessa kuukaudessa pari sataa kilsaa vajaa 10tkm mittariin. Jestas mikä rautaperse Hynkkyäkin vaan kehuu koko ajan.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Kävin ostamassa Hynkkyyn nyt Motonetin tarjous-ledit, Philips Ultinon Essential LED H4, hintaan 59.90e. Eivät tosiaan ole kai parasta mitä markkinoilla on, taitaa löytyä n. 120e ja 150e vaihtoehdot, mutta kokeillaan nyt noilla. Tänään ajattelin asennella. Mielenkiintoista nähdä, onko mitään iloa... En raaskinut noita kalliimpia hankkia, kun lienee aina vähän tapauskohtaista, miten pelittävät eri umpioissa.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/4300165/P ... lttimopari
https://m.motonet.fi/fi/tuote/4300165/P ... lttimopari
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Noi on jo ok hintaiset, jos valoa tulee tien pintaan vähintään halogeenin verran. Vois Turkaseen laittaa h11 polttimot sumareihin/kulmavaloihin niin olis saman väriset valot kauttaaltaan. Vaan ei jaksa tuon värin takia investoida kun lamput toimii kuitenkin ja noiden merkitys näkemiseen on melko mitätön
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Philipsin oman ilmoituksen mukaan jopa suosittelevat heijastinumpioihin, jollaiset luulen Hynkyssä olevan, noita halvempia.
Mitä eroja on Philipsin Ultinon LED- ja X-tremeUltinon gen2 -mallien välillä?
Kaksi asiaa erottaa nämä kaksi mallia toisistaan: Philipsin X-tremeUltinon LEDin suorituskykyä on parannettu ja sillä
on pidempi käyttöikä uusimman LED-tekniikan ansiosta.
Molemmat sarjat vastaavat kahteen eri tarpeeseen. Philips X-tremeUltinon -malliston suorituskyky on parempi
kaikilla osa-alueilla ja vastaa ensiasennuslaatua.
Ultinon LED on puolestaan vastaus tiettyyn tarpeeseen: kun
halutaan vaihtaa halogeeni hyvälaatuiseksi LEDiksi.
H7-projektorioptiikassa (ja heijastimissa) on parasta käyttää X-tremeUltinon-tuotteita, koska niiden suorituskyky on
parempi. Ultinon puolestaan toimii paremmin heijastinoptiikassa.
Mitä eroja on Philipsin Ultinon LED- ja X-tremeUltinon gen2 -mallien välillä?
Kaksi asiaa erottaa nämä kaksi mallia toisistaan: Philipsin X-tremeUltinon LEDin suorituskykyä on parannettu ja sillä
on pidempi käyttöikä uusimman LED-tekniikan ansiosta.
Molemmat sarjat vastaavat kahteen eri tarpeeseen. Philips X-tremeUltinon -malliston suorituskyky on parempi
kaikilla osa-alueilla ja vastaa ensiasennuslaatua.
Ultinon LED on puolestaan vastaus tiettyyn tarpeeseen: kun
halutaan vaihtaa halogeeni hyvälaatuiseksi LEDiksi.
H7-projektorioptiikassa (ja heijastimissa) on parasta käyttää X-tremeUltinon-tuotteita, koska niiden suorituskyky on
parempi. Ultinon puolestaan toimii paremmin heijastinoptiikassa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
No niin. Ensinnäkin Hynkkyyn polttimoiden vaihtaminen, siis ainakin ajovalojen, on erinomaisen helppoa. Led-polttimo on isompi ja auton piuha ei tule suoraan polttimoon, vaan polttimossa olevan johdon päässä olevaan liittimeen, oli melkoinen väkertäminen saada mahtumaan. Mutta normipolttimon vaihtanee alle minuutissa.
Lisäksi tuossahan on vain yksi polttimo, eli erillisiä polttimoita ei ole lyhyille ja pitkille erikseen. Tiedä sitten, tekeekö se ledit paremmiksi vai huonommiksi.
Alla kuvat, joissa näkee vähän jotakin valokuvioista ja tehoista. Tunne on, että olisi enemmän valoa kuin halogeeneissä, mutta eikös tuo valkoisuuskin tuo sitä harhaa? Noh, kunhan pääsee jälleen valaisemattomalle tielle mustan asfaltin ääreen, niin ehkä sitten voi paremmin arvioida, paraniko vai huononiko.
Pitkät
Lyhyet
Pitkät led ja halogen
Lyhyet led ja halogen
Lisäksi tuossahan on vain yksi polttimo, eli erillisiä polttimoita ei ole lyhyille ja pitkille erikseen. Tiedä sitten, tekeekö se ledit paremmiksi vai huonommiksi.
Alla kuvat, joissa näkee vähän jotakin valokuvioista ja tehoista. Tunne on, että olisi enemmän valoa kuin halogeeneissä, mutta eikös tuo valkoisuuskin tuo sitä harhaa? Noh, kunhan pääsee jälleen valaisemattomalle tielle mustan asfaltin ääreen, niin ehkä sitten voi paremmin arvioida, paraniko vai huononiko.
Pitkät
Lyhyet
Pitkät led ja halogen
Lyhyet led ja halogen
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Kyllähän nuo ledit aika paljon kirkkaammilta näyttävät noissa alimmissa kuvissa. Kuviokin on siisti ja selkeä joten luulis noilla paremmin näkevän kuin halogeeneilla.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
No voihan kökkötraktori.
Nyt tuli heitettyä pidempi lenkki. Havaintona, että pitkillä ledit näyttää aivan sairaan hyvin. Lyhyet myös ovat selvästi kirkkaammat, mutta eivät ainakaan merkittävästi pidemmälle näytä.
Mutta siihen kökkötraktoriin. Kun vaihtaa pitkille, tulee herja toimimattomista valoista ja se vielä ikävällä tavalla välillä on päällä ja välillä ei. Onneksi sentään ei tule plingplongeja, hermohan siinä menisi.
Ongelmaan auttaisi varmaankin nämä:
https://www.virtasenkauppa.fi/canbus-ad ... lips-33800
Mutta hitto nytkin oli työn ja tuskan takana saada paketti mahtumaan umpion kannen taakse, tuo adapteri ei tule mahtumaan missään tapauksessa. Eli pitäisi rakentaa läpivienti kanteen ja liimata siijen vaikka toi adapteri kiinni. Ei vaan raaskisi alkaa ranettamaan alle vuoden vanhaa kiesiä. Hmm. Tai sitten ostaisi toiset kannet, jotka ranettelisi.
Ärsyttää.
Nyt tuli heitettyä pidempi lenkki. Havaintona, että pitkillä ledit näyttää aivan sairaan hyvin. Lyhyet myös ovat selvästi kirkkaammat, mutta eivät ainakaan merkittävästi pidemmälle näytä.
Mutta siihen kökkötraktoriin. Kun vaihtaa pitkille, tulee herja toimimattomista valoista ja se vielä ikävällä tavalla välillä on päällä ja välillä ei. Onneksi sentään ei tule plingplongeja, hermohan siinä menisi.
Ongelmaan auttaisi varmaankin nämä:
https://www.virtasenkauppa.fi/canbus-ad ... lips-33800
Mutta hitto nytkin oli työn ja tuskan takana saada paketti mahtumaan umpion kannen taakse, tuo adapteri ei tule mahtumaan missään tapauksessa. Eli pitäisi rakentaa läpivienti kanteen ja liimata siijen vaikka toi adapteri kiinni. Ei vaan raaskisi alkaa ranettamaan alle vuoden vanhaa kiesiä. Hmm. Tai sitten ostaisi toiset kannet, jotka ranettelisi.
Ärsyttää.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Noin tarkalla rajauksella ilman hajavaloa luulisi valon loppuvan siihen, mihin tuo tarkka raja laskee. Rohkeasti vaan suuntausta ylöspäin ja koeajolle, jos liian lähelle näyttää. Ainaki Opelis oli liian lähelle jo uutena, ja siitä kerran kävin huollossakin marisemassa ja niidenkin jäljiltä oli suuntaus siihen 20 m etäisyydelle.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09