Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Sehän se ainoa syy osakaskon pitoon onkin vanhassa romussa. Oma femma kävi kolmesti lavetilla 3½ vuodessa. :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Cona kirjoitti:
Ti Joulu 15, 2020 15:30
Älkää nyt viitsikö. Useimmiten osakaskossakin on se tiepalvelu, joka korvaa hinauksen lähimpään korjaamoon. Ne autot, joissa ei edes osakaskoa ole tai hinausvakuutusta ei enää ajoneuvon iän vuoksi saa eivät minusta kuulukaan tällaiseen otantaan... :roll:
Siteeraan erästä suurmiestä, itseäni:

Huonokin huumori on huumoria :lol: 🙊
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Cona »

Yllättävän vähän näkee nykyään autoja tien varsilla. Viimeksi taisin nähdä Outlander PHEV:in Kehän laidalla tien poskessa. Vironkilpisiä ja vanhoja romuja en jaksa ees noteerata. :lol:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Tilinpäätöksen aika. Vietän avon kanssa pumpulihäitä. Autolla on ajettu nyt 278361km, eli yhteistä taivalta on takana 5096km. Olenko mustasukkainen edellisille koeajajilleen? Varmaan pitäisi, olenhan entisen tyttöystäväni, nykyisen vainoni, entisille koeajajille sitä myös. Tätä puolta itsestäni toki yritän peitellä ja juttelen siitä hyvin hiljaisesti vain itsekseni itselleni.

Rahaa tähän on palanut sen verran, että foorumin oman elämänsä taskulaskimet tullevat järkyttymään (ehkä itsekin, en tätä kirjoittaessani vielä tiedä kustannusta, lasken samalla kun proosa sitä vaatii). Pääomakulua en laske, koska se olisi varsin kompleksista. Autoon ei kohdistu lainaa, mutta jos autoa mulla ei olisi, johonkin muuhun lainaan kohdistuisi sitä vähemmän.

Vakuutukset
  • Olisiko superkasko, jonka sain juuri loppumetreillä hankittua (saa maksimissaan 15 vuotta vanhaan autoon OP:ssa) 600e
Verot
  • Olisiko 400e
Pesut
  • Olisiko 200e (tähän ei toki lasketa kaikkien mahdollisten härpättimien Motonetista hankintaa omaehtoiseen pesuun, joita en kuitenkaan käyttänyt)
Huollot
  • 1/2020 - Bensapumpun vaihtoa ja varmaan joku alustan osa, 395e Vähämaalla
  • Typerien keskuslukitustoimintojen ja stage 1 asennus, olisiko ollut 200e
  • Isompi huolto, jarruja ja muuta tekemistä, 1267e, Holmberg
Katsastus
  • Olisiko 90e jälkikatsastuksineen?
Polttoaine
  • 5000km, 10l satkulla ja 1,3e/l joten olisko 650e?
Varmaan jotain unohtui, mutta tulisko tuosta nyt sitten 3800e?

Aivan ei vielä päästy euroon per kilsa, joka on minusta kohtuullinen kokonaiskustannus taksilla ajelemiselle :lol:

:heart_eyes: :saab:

Elämä ei ole rahaa, vaan rakkautta. En kadu ensimmäistäkään avon kanssa viettämääni kilometriä tai euroa. Pitkäaikainen haave on toteutunut ja se jatkuu niin kauan, kuin on työ josta saa rahaa ja terveyttä jolla saa ajaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tarkka budjetointi on hankalaa. Halvemmalla pääsee, kun tekee vain öljynvaihtohuoltoa ja pakollista vikalistan mukaista korjausta eikä hakkaa rahaa tuunailuihin.

Mulla 4 ajopeliä (Rellu, Ford, cabbe, Yammu) vei tänä vuonna noin 7000€ yhteensä. Tuossa on mukana nelinumeroinen luku kaikkea ylimääräistä/ei-pakollista. Mutta ehkäpä se kunnossa pitäminen ja joiltain osin kunnon parantaminen näkyy siellä pääomapuolella loivempana arvonalentumana? Mene ja tiedä. :roll:
Viimeksi muokannut Cona, Ma Joulu 21, 2020 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

^7000 per vehje vai yhteensä? :mrgreen:

Halvalla sujuu 2. polven rakkaus. Joku saattaa yllättyä, mutta mulla eioo mitään hajua paljonko mulla menee tuohon amerikanromuun tai natsipakastimen ylläpitoon. Harrastukselle ei voi laskea tuottoa, niin miksi laskea hintaakaan :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Mun mielestä 7ke per laite 5000km kokonaissuoritteella olisi jo vakaa avioliitto, ei pelkkä ihastus :D
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Cona »

Voinen syyttää itseäni, kun jätin tulkinnanvaraa... :facepalm_man:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Et mielestäni jättänyt. Mutta olit tai et, se ei mua pidätellyt :D
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi - Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

2.polvi kirjoitti:
Ma Joulu 23, 2019 15:51
Kuva

:roll:
Tänään olisi sitten vale-Citikan kanssa pumpulihäät. Kun jälkikäteen ajattelee, niin olihan noin vuosi sitten vauhti päällä. About kuukauden päästähän on pumpulihäät myös Hynkyn kanssa.

Vale-Citikan kanssa elo on ollut ihan mukavaa myös. Auto on varsin henkilöautomainen ajaa jne. Lisäksi vale-Citikka on hyvin suoriutunut perustehtävästään ja sille asetetuista odotuksista, ei pidä unohtaa, että ilman sitä pihalla olisi edelleen corollamaisen tylsyyskertoimen omaava Renault Captur.

Autolla on ajettu vuodessa vajaat 20tkm, ostettaessa oli 167tkm ja nyt 186tkm. Verot ja vakuutukset ovat mitä ovat, mutta huoltoihin on mennyt seteleitä seuraavasti:
  • Joku osa ja sen vaihto, 250e (myyjäliike maksoi puolet)
  • Karjapuskuri 100e (asentamatta)
  • Kaasuläppäkotelo ja vaihto 600e
  • Laaja määräaikaishuolto 450e
Nastarenkaat on jo sukulaismiehen varastossa, niistä tulee piakkoin kustannuksia jokunen satku. Ensi vuonna olisi agendalla automaattilaatikon ja nelivetohärpäkkeiden öljyjen vaihdot sekä jakopää. Meniskö reilu tonni? Sitten olisikin autossa kalliimmat jutut hoidettu vuosiksi eteenpäin, yllätykset ovat asia toki erikseen.

Autolla tuskin tulee seuraavan vuoden aikana vastaavia kilsoja kuin nyt kuluneen. Tämä johtuu siitä, että rautaperseeni ajelee nyt pääasiassa Hynkyllä, vale-Citikalla vain kaakkihommat ja itsellenihän ei kilsoja paljoa kerry. Arvelen, että Citikkaan tulee seuraavan 12kk aikana 10tkm, Hynkkyyn 50tkm ja avoon 4tkm. Saapa nähdä miten toteutuvat ennusteeni.

Edit. Katsotaanpa tähän Citikankin karkea vuosikulu, kun osui kaikkien kolmen pumpulih-raportit samalle aukeamalle.
  • Huollot 1300e
  • Karjapuskuri 100e
  • Vakuutukset 400e
  • Verot 800e
  • Katsastus 70e
  • Pesut 100e
Leikitään, että tuo kulutti noilla ajoilla 8l/100km ja diesel 1.3e/l. Eli 2000e.

Kokonaiskulu siis 4800e ja 25s/km. Arvonalenemaa en viitsi edes ajatella.
Viimeksi muokannut 2.polvi, To Tammi 21, 2021 08:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Tyylikäs kapine se on. Rahaa menee mitä menee, mutta autot käyttötarkoituksen mukaan ja sinulla on tuolle selkeä rooli autolaivastossasi. Tänään taas uutisoitiin, että Suomi on Euroopan köyhin maa, mitä tulee sinkkujen mahdollisuuksiin hankkia itselleen auto. No, onneksi en ole sinkku, niin ei tarvitse tuntea pistoa sydämessä, kun on piha täynnä autoja.

Toisaalta, auto on pääsääntöisesti rahasyöppö ja paska sijoitus, en tiedä miten tuo tutkimus on tehty, mutta voisin kuvitella, että jokunen ainakin ihan tietoisesti jättää auton hankkimatta, jos ei välttämättä tarvitse. Niin minä tekisin.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja aero »

^Siinä oli kyselty ihmisiltä, olisiko heillä varaa hankkia auto, riippumatta siitä haluaako tai tarvitseeko sitä. Eli ei valinnasta, vaan nimenomaan varasta. Toisaalta, en ole jaksanut etsiä tarpeeksi tarkkaa tietoa, että voisi kommentoida johtuuko tuo varattomuus pääosin siitä, ettei rahaa tule, vai siitä, että menee 1700e/kk vuokraa asumiseen tms.

That said, hyvin monille ihmisille auto on välillisesti elämänsä paras sijoitus. Auto itsessään ei kasvata arvoa josta saisi voittoa myydessä, mutta mahdollistaa ylipäätään ansiotulot, jotka taas tuo tuottoa ihan eri malliin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Hynkyllä tuli eilen vuosi täyteen omistusta.

Autohan otettiin Autoverkkokaupasta Uusi vuodeksi -diilillä ja lisäksi 10tkm ekstraa hintaan 50e, joten kuukausimaksu oli 259e. Kuten aiemmin kirjoitettua, rouva ihastui kiesiin ja työnsä puolesta tulee reippaasti kilsoja, joten liisaridiili päättyi auton ostoon normaalirahoituksella syyskuun alussa. Kyllähän pieni haikeus tässä tammikuussa tuli kun tajusi, että jos olisi pitäytynyt liisarissa, olisi kohta taas alla uusi laite vuoden koeajossa. Vuosi menee nopeasti ja vaikuttaisi omaan pirtaan sopivalta käyttöauton vaihtoväliltä. Noh. Ehkä joskus sitäkin.

Kuva

Autolla on siis ajettu vuoden aikana 34602km. Melkoinen määrä tuollaiselle pikkukipolle. Tästä merkittävä osa, 2/3, oli rouvan työajoja. On mielenkiintoista nähdä miten sillä työajot tässä kehittyy, viimeisen kuukauden on ajoa ollut aika vähän. Sen sijaan loppukesästä loppuvuoteen kilsoja tuli melkein 5000 kuukaudessa.

Aivan ongelmitta auton kanssa ei päästy. Silloin heti tuoreeltaan oli se ihmeellinen limp mode, joka katosi itsekseen. Lisäksi kesärenkaiden vaihdon yhteydessä oli jotain hätää rengaspaineantureiden kanssa, joten piti käyttää huollossa. Takuuseehan se toki meni ja Autoverkkokaupassa hoitivat odottaessa kuntoon.

Lukuja:
  • Kulutus 5.6l/100km, ajot koostuvat nurkkapyörityksestä ja maantiejosta, eli n. 2700e.
  • Verot n. 120e
  • Vakuutukset n. 600e
  • Huollot 270e ja 220e
  • Led-polttimot 50e
  • Pesut 200e
Eli yhteensä 4160e ja n. 12s/km. Varmaan jollain pikku-dieselillä tulisi polttoainekukun vuoksi vähän halvemmaksi, mutta toisaalta sellaisten ostohinnat ovat 5ke kalliimpia, tämähän on siis n. 20ke kiesi. Joka tapauksessa tällä hetkellä kilometrikorvaukset kattavat myös arvonaleneman ja pääomakulut, mutta pitää tietysti muistaa, että mitään kuluvia osia ei ole tarvinnut vielä vaihdella. Toisaalta, jos sattuisi selviämään esim. 3 vuotta ja 120tkm pääasiassa pelkillä renkaan uusimisilla, niin edelleen kaikki kulut, myös siviiliajojen, voisi tulla katetuksi. Mutta kuten JP_Veten tarkat laskelmat Astrasta kertoivat, mikään bisnes kilsakorvauksilla ajelu ei ole.

Tämä vuosi menee varmaan Hynkyllä, ei mieltä vaihtaa. Odotettavissa on siis aika lailla samanlainen kustannuslaskelma kuin kuluneelle 12 kuukaudelle. Jos rouvalla alkaa taas se 5000km/kk -tahti, niin sitten voi tulla kolmaskin määräaikaishuolto eteen ja mahdollisesti kesärenkaiden hankinta ensi vuodelle. Mutta renkaathan ei tuohon mitään maksa, koko kun on säälittävä 185/60/15 tjsp. Pari tuningia on kyllä lähinnä rouvalla ollut haaveissa, eli lasien tummennus, katon teippaus mustaksi sekä isommat vanteet. Ei toki mitään järkeä.

Kaiken kaikkiaan hyvä auto ja erinomainen moottori-vaihteistoyhdistelmä. Varauksetta voin siis suositella I20-mallia ja tosiaan 2018-2020 (ei tarkalleen koko kalenterivuodet) oli kampanja, jossa autoihin myönnettiin 7 vuoden takuu ilman kilometrirajaa. Eli jos käytettyä harkitsee, niin sellainen mikä on ollut vain yksityisillä tai Hyundai-liikkeissä, voi olla pistämätön vaihtoehto esim. satkun ajettuna ja muutaman vuoden vanhana.

Edit. Tälle samalla sivulle mahtui muuten kaikkien kolmen karkeahkot laskelmat. Lopputulos on, että ilman pääomakuluja ja arvonalenemaa paloi rahaa n. 13000e 60tkm suoritteella, joista vainon osuus ajoista on ehkä 45tkm.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Autojen talviominaisuuksista vielä pari sanaa.

Saab

Avostahan myin talvirenkaat vanteineen pois, joten tältä talvelta ei ole kokemuksia, toisaalta kaikkihan sen tietävät, että NG93 on erinomainen talviauto korimalliin katsomatta.

Citroen

Vale-Citikka nelivedollaan, jouhevasti toimivalla automaattilaatikollaan ja 4wd lock -ominaisuudellaan on toki erinomaisen kätevä. Autossa ei ole lohkaria, sisätilanpistoketta tai polttoainekäyttöistä lämmitintä. Se on toki miinus, mutta auto hörähti käyntiin noilla 20 asteen pakkasillakin ihan mukavasti ja alkoi säädyllisessä ajassa lämpeämään.

Ajo-ominaisuudet ovat ihan kohdillaan, toki vanhat kitkat liukkaalla eivät ole paras vaihtoehto, mutta hyvin yllätyksetöntä käytös on. 4wd lockilla auton saa kyllä räväkämmällä kaasulla sladiin, mutta se vaatii tosiaan halun. Luistonesto ja ajonvakautus on omaan makuun mukava. Sallii luistoa jonkin verran ja ei ota kaikkia tehoja heti pois, kun järjestelmä puuttuu peliin. Rellun Capturissa luistonesto oli hyvä, mutta sivuttaispidon vähetessä ajonvakautus lopetti laulun kuin seinään, ei kiva.

Hyundai

Hyundaissakaan ei ole mitään erillisiä lämppäreitä. Vähän kahden vaiheilla, pitäisiköhän asennuttaa, mutta talvet on niin leutoja ja rouva saanee aika pian auton puolilämpimään talliin, joten kannattaa ehkä säästyvä 500e asennuksista säästää sähkölaskuihin :D

Hynkky on myös varsin mukava talviauto, siinähän on jopa ratinlämmitin, jota olen pitänyt aivan täytenä turhakkeena, mutta onhan se mukavaa. Jos se pitäisi lisävarusteena hankkia erikseen, niin ruksaamatta voisi jäädä, jos kustannus olisi enemmän kuin kymppejä. Vaino sen sijaan palelevine näppeineen arvostaa kovin. Muuten auton lämppäri ei vakuuta, eli vähän hitaasti kyllä alkaa lämpenemään, tässä Rellu oli parempi. Kai siellä sitten oli joku sähkövastus joka auttoi. Sen sijaan perseen alla autossa on sen sortin sähkövastus, että mitähän siinäkin on ajateltu. Teho-asetuksia on kolme. 20 asteen pakkasillakaan ei pystynyt käyttämään kuin lempeintä asetusta ja silläkin alkoi perse palamaan, kun vartti oli ajeltu ja auto muutenkin alkoi lämpenemään.

Hynkyssä on tietysti uudehkot nastat, joten pitoa on mukavasti. Siinä luistonesto ja ajonvakautus myös ihan ok, eli eivät ärsytä. Hieman korkeampi maavarakin on mukava, pohja ei ole heti raapimassa. Ihan yllätyksetöntä on auton performanssi talviolosuhteissa, on alla sitten jäätä, lunta, loskaa tai muuta paskaa. Toki. Sen kyllä huomasin, että kevyt kun on, niin sohjossa menee vähän sinne minne edellisten urat vie. Näinhän toki käy kaikille autoille, kevyille vain ennemmin kuin painaville.

Mitään pakkasesta tai lämpötilanvaihtelusta johtuvia helikopterivaloja tai plinplongeja ei ole esiintynyt missään kiesissä. Citikka toki onkin valesitikka, joten se selittänee osaltaan asian.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

McStadey kirjoitti:
Ti Joulu 15, 2020 17:03
Sehän se ainoa syy osakaskon pitoon onkin vanhassa romussa. Oma femma kävi kolmesti lavetilla 3½ vuodessa. :roll:
Minulla on täysikasko molemmissa :saab: eissa. Kallista on, mutta esim. cabben tuulilasi maksaa 862 € 8O

Sitä ei koskaan tiedä, koska tarvitsee tuota kaskoa :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin