torque kirjoitti: ↑Ke Joulu 21, 2022 23:16
Ja vakiona Suomen markkinoiden aloitusmallissa exclusivessa on tavaraa, esim. Hud ja 20" fillarit, joihin saa laittaa muissa ekstrarahaa pöytään.
siinhän jotkut noilla kiekoilla bailaa tovi, vaan onhan se hieman turhaa touhua vrt kun auto voi hieman pienemmillä vanteilla&kumeilla liikkua. Ja kuka innostuu sitä HUDia vilkaisemaan. Suomen vaihtelivissa säisssä taida olla ei kovin käytännöllinen, IMO. kyllä sitä og dashboard design pitäisi tehdä niin ettei kuljettjan tarvii mitään ihmetellä ajossa(ja ei mennä siihen älykännykkä ropfriliin).
Samaa mieltä, missään tapauksessa ekstraa ei olisi tullut varmasti maksettua 20" pyöristä varsinkin, kun ne kumitkin maksaa enempi, mutta kun on vakiona ja leasing-auto, niin asialla ei ole niin suurta merkitystä (vaikka onhan se siihen leasing-vuokraan toki sisällytetty).
Hudi sen sijaan on aivan loistava. Sehän nimenomaisesti tarkoittaa sitä, että ei tarvitse vilkuilla mihinkään, kun mm. nopeus- ja navigointitiedot heijastetaan suoraan näkökenttään tuulilasiin. Sille on ihan perusteet, miksi niitä on ollut sotilaslentokoneissa iät ja ajat. Nythän ne on toki kypärän visiireissä.
Appista olen myös eri mieltä. Onhan se aivan loistavaa, että voi laittaa auton lämpenemään (tai viilentymään) kännykällä. Jos on yhtään epäsäännölliset ajot, niin aivan ehdoton varuste. Lisäksi noi patteriautojen lämppärit ovat hiton tehokkaita. Hakkaa sisätilanlämppärit 10-0 ja polttoainelämppärit 6-0.
Mazdassa on muuten sellainen hieman harvinaisempi ominaisuus, että lämmitys toimii vaikka ei olisi latauksessa ja vielä harvinaisempaa on se, että lämmitys toimii, vaikka akku olisi ajamisen näkökulmasta tyhjä.