Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Viime vuonna veneilykausi päättyi 3.11. Tuolloin Tuusulanmerestä nousi ylös Flipper 510 HT. Tänään vainon kanssa kiskottiin Four Winns 150 Freedom ylös. Viimeinen venereissu taisi olla 10.10.
Saapa nähdä mikä vene on noin vuoden päästä, Winnsillä on kyllä mahdollisuus, mutta Buster XL ja Nautico 160 Picnic n. 10ke hintaluokassa vähän napostelisivat
Saapa nähdä mikä vene on noin vuoden päästä, Winnsillä on kyllä mahdollisuus, mutta Buster XL ja Nautico 160 Picnic n. 10ke hintaluokassa vähän napostelisivat
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Olen aina ihmetellyt, että mikä niissä Bustereissa maksaa. Karuja laitteita...
20K sais jo kunnon DC:n... Veneen kohdalla kilpavarustelu on loputon.
20K sais jo kunnon DC:n... Veneen kohdalla kilpavarustelu on loputon.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Se karuus niissä just maksaa. Ne on merten (ja järvien) Land Cruisereita. Kestävät mitä vain.
Jos oikein muistan niin mutsilla on vuoden 86 Busteri mökin yhteys- ja kalastusveneenä, ja edelleen ihan koossa.
Sen sijaan muovisten Yamarinien hintoja on vaikea käsittää, kun vertaa samanikäisiin ja -kaltaisiin muoviveneisiin.
Jos oikein muistan niin mutsilla on vuoden 86 Busteri mökin yhteys- ja kalastusveneenä, ja edelleen ihan koossa.
Sen sijaan muovisten Yamarinien hintoja on vaikea käsittää, kun vertaa samanikäisiin ja -kaltaisiin muoviveneisiin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Jep, brändin lisäksi, maksanee laatu, arvelisin niiden valmistuskustannusten olevan myös lasikuitu- tai muoviveneitä suuremmat.
Itsellänikin olisi varmasti hieman isompi kulkine, jos vain Tuusulanmeren aisojen väliin mahtuisi. Noissa vanhoissa koko ei merkittävällä tavalla vaikuta enää hintaan, eli joku n. 6m olisi passeli päiväristeilyyn Tuusiksellekin. Toki pärjään nykyiselläkin, mutta lisätila seurueelle ei olisi pahitteeksi.
Matkavenekuume on holdissa, koska faijalla on haussa Bella 9000, joka kattaisi nykyistä Seiskariaan paremmin perheveneilyn tarpeeni ja jota varmasti olisi mahdollisuus lainata sen mitä tarvitsee. Siinä on kyllä tilankäyttö poikkeuksellisen hyvä sekä leveät sivukannet.
Itsellänikin olisi varmasti hieman isompi kulkine, jos vain Tuusulanmeren aisojen väliin mahtuisi. Noissa vanhoissa koko ei merkittävällä tavalla vaikuta enää hintaan, eli joku n. 6m olisi passeli päiväristeilyyn Tuusiksellekin. Toki pärjään nykyiselläkin, mutta lisätila seurueelle ei olisi pahitteeksi.
Matkavenekuume on holdissa, koska faijalla on haussa Bella 9000, joka kattaisi nykyistä Seiskariaan paremmin perheveneilyn tarpeeni ja jota varmasti olisi mahdollisuus lainata sen mitä tarvitsee. Siinä on kyllä tilankäyttö poikkeuksellisen hyvä sekä leveät sivukannet.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Minä haaveilen lähinnä kelvosta retkikajakista, mitä veneilyyn tulee.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Mä haaveilen lähinnä että olisi enemmän vapaa-aikaa niin voisi hankkia purjeveneen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Tuollainen "faijaleasing" olisi tosi jees. Veneet on yleensä suuren osan kaudesta tyhjän panttina.
Omalla kohdalla haaveilen jostain kelvollisesta HT-veneestä, mutta haaveeksi jää ja eipä toisaalta aikakaan tunnu riittävän.
Omalla kohdalla haaveilen jostain kelvollisesta HT-veneestä, mutta haaveeksi jää ja eipä toisaalta aikakaan tunnu riittävän.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Veneily on parasta, kun joku muu maksaa, ylläpitää ja tarvittaessa toimii aluksen päällikkönä
Käytettyä HT-venettä jos harkitsee, niin monistakin syistä kannattaa harkita Flipperin 510/570/575 -malleja. Eivät ole kalliita, tarjontaa on hyvin ja ovat laadukkaammin rakennettuja kuin monet kilpailijansa. Menevät tarvittaessa myös jarruttoman trailerin kyydissä, vaikka 750/825kg meneekin aika tiukille noiden kahden isomman mallin kanssa.
Käytettyä HT-venettä jos harkitsee, niin monistakin syistä kannattaa harkita Flipperin 510/570/575 -malleja. Eivät ole kalliita, tarjontaa on hyvin ja ovat laadukkaammin rakennettuja kuin monet kilpailijansa. Menevät tarvittaessa myös jarruttoman trailerin kyydissä, vaikka 750/825kg meneekin aika tiukille noiden kahden isomman mallin kanssa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Flipperi joo, mutta siihen pitäis saada sitten joku järkevä ja suht tuore nelarikone ja sitten alkaa maksamaan...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Mä tykkään veneilyssä kyllä siitä hieromisestakin. Vähän niin kuin autoharrastamisessakin, eli se kaikki puuha sen laitteen ympärillä on kiinnostavaa ja suurin osa hauskaakin. Itse veneellä tai autolla ajelu on vain pieni osa harrastamista.
Purjeveneessä vielä hyvä puoli se että vaikka harrastuksella on kallis maine, niin pienellä veneellä pääsee oikeasti harrastamaan aika pienellä rahalla. Viisi tonnia veneeseen, niin saa jo kohtuukuntoisen ja järkevästi varustellun purkin jossa yöpyy neljä. Polttoainetta ei mene käytännössä ollenkaan, ja purjeidenkin uusiminen on melko harvakseltaan tapahtuvaa hommaa, jos ei viimeisiä kisakevlareita tarvitse hankkia ja muuten seilaa tolkulla.
Niin ja onhan se purjehtiminen sata kertaa mukavampaa puuhaa kuin ryskivässä meluämpärissä matkustaminen, mutta sehän on tietenkin makuasia, josta ei sovi alkaa kiistelemään
Purjeveneessä vielä hyvä puoli se että vaikka harrastuksella on kallis maine, niin pienellä veneellä pääsee oikeasti harrastamaan aika pienellä rahalla. Viisi tonnia veneeseen, niin saa jo kohtuukuntoisen ja järkevästi varustellun purkin jossa yöpyy neljä. Polttoainetta ei mene käytännössä ollenkaan, ja purjeidenkin uusiminen on melko harvakseltaan tapahtuvaa hommaa, jos ei viimeisiä kisakevlareita tarvitse hankkia ja muuten seilaa tolkulla.
Niin ja onhan se purjehtiminen sata kertaa mukavampaa puuhaa kuin ryskivässä meluämpärissä matkustaminen, mutta sehän on tietenkin makuasia, josta ei sovi alkaa kiistelemään
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
^^
Nelarikone juu, vaikka kaksitahtisetkin ok jos ei paljoa ajele tyhjäkäynnillä, mutta ei sen tartte tuore olla. Itse myin just ennen korona-sulkuja varsin siistikuntoisen Flipper 510:n 50-heppasella vm. 96 Mercuryllä ja hyvällä traikulla muistaakseni reilulla viidellä tonnilla.
Jos mosa on huollettu, niin iällä ei ole ymmärtääkseni juuri merkitystä, niillä ajetaan hyvin vähän (etenkin verrattuna autoihin) ja matalaviritteisiäkin usein ovat. Esim. tossa Mercuryssä oli kuutioita vajaa tuhat.
Toisin sanoen, hyvän Flipperin saa viidellä tonnilla ja käytettyjä nelareitakin on tarjolla ihan mukavasti. Itsekin Winssiin vaihdatin kaksitahtisen mosan tilalle käytetyn nelarin kesällä.
^
Kyllä mustakin se puunaus on ihan palkitsevaa ja mukavaa, mutta sekin on kivempaa, jos ei ole kymmeniä tuhansia kiinni kulkineessa.
Purjehdus on tosiaan moottoriveneilyyn verrattuna hyvin edullista. Asuttavan purkkarin saa ns. mökkiveneen hinnalla.
Purjehtiminenkin on mukavaa, vaikka kokemusta on hyvin ohuesti. Ei vaan huvita opetella ja onhan se aika hidasta ja vaivalloistakin.
Nelarikone juu, vaikka kaksitahtisetkin ok jos ei paljoa ajele tyhjäkäynnillä, mutta ei sen tartte tuore olla. Itse myin just ennen korona-sulkuja varsin siistikuntoisen Flipper 510:n 50-heppasella vm. 96 Mercuryllä ja hyvällä traikulla muistaakseni reilulla viidellä tonnilla.
Jos mosa on huollettu, niin iällä ei ole ymmärtääkseni juuri merkitystä, niillä ajetaan hyvin vähän (etenkin verrattuna autoihin) ja matalaviritteisiäkin usein ovat. Esim. tossa Mercuryssä oli kuutioita vajaa tuhat.
Toisin sanoen, hyvän Flipperin saa viidellä tonnilla ja käytettyjä nelareitakin on tarjolla ihan mukavasti. Itsekin Winssiin vaihdatin kaksitahtisen mosan tilalle käytetyn nelarin kesällä.
^
Kyllä mustakin se puunaus on ihan palkitsevaa ja mukavaa, mutta sekin on kivempaa, jos ei ole kymmeniä tuhansia kiinni kulkineessa.
Purjehdus on tosiaan moottoriveneilyyn verrattuna hyvin edullista. Asuttavan purkkarin saa ns. mökkiveneen hinnalla.
Purjehtiminenkin on mukavaa, vaikka kokemusta on hyvin ohuesti. Ei vaan huvita opetella ja onhan se aika hidasta ja vaivalloistakin.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Kyllä purjehtiminen on nopeampaa kuin koneveneily. Perillä ollaan siinä kohtaa kun köydet irtoaa laiturista
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Ei me ollakaan sitten niin samanlaisia. Mulla vastaava tunne tulee moottoriveneessä
Vähän sama kuin patteriautoissa, miksi ei vain voi antaa hyvin pelaavan polttomoottorin hoitaa hommaa alusta loppuun. Ihme kikkailua sähkön ja purjeiden kanssa, niillä kun ei pitkälle pötkitä
Vähän sama kuin patteriautoissa, miksi ei vain voi antaa hyvin pelaavan polttomoottorin hoitaa hommaa alusta loppuun. Ihme kikkailua sähkön ja purjeiden kanssa, niillä kun ei pitkälle pötkitä
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Googlaappa maailmanympäripurjehdus ja kerro sen jälkeen montako moottorivenettä ajaa tankkaamatta pallon ympäri
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta
Ajattelitko purjehtia ilman moottorin käynnistämistä maailman ympäri vai pitäydytäänkö lähempänä asiayhteyttä
Mutta juu. Purjehduksessa on puolensa, mutta kyllä juuri se perillä olo ja ajamisen helppous vie itsellä voiton. Ehtii seuraamaan maisemia eikä tarvitse koko ajan arpoa purjeiden, väylän riittävyyden jne. kanssa.
Varmaan jossain helpommassa ympäristössä kuin Suomen vesillä itsekin saattaisin taipua purjehdukseen.
Järvenpäässä on varsin vireä purjehduseura ja olen kyllä miettinyt, josko menisi niiden järjestämälle purjehduskurssille ensi keväänä.
Mutta juu. Purjehduksessa on puolensa, mutta kyllä juuri se perillä olo ja ajamisen helppous vie itsellä voiton. Ehtii seuraamaan maisemia eikä tarvitse koko ajan arpoa purjeiden, väylän riittävyyden jne. kanssa.
Varmaan jossain helpommassa ympäristössä kuin Suomen vesillä itsekin saattaisin taipua purjehdukseen.
Järvenpäässä on varsin vireä purjehduseura ja olen kyllä miettinyt, josko menisi niiden järjestämälle purjehduskurssille ensi keväänä.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05