Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10545
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja AZP »

^innostavuudesta Relluun verrattuna en osaa sanoa, mutta muuten kattoluukkua lukuunottamatta omasta yksilöstäni löytyy nuo kaikki. Tai no automaattivaihteistoa ei ole, kun ei autossa ole vaihteita laisinkaan :mrgreen:

Tutka ja kamera löytyy vain taakse, en tiedä onko eteen ollut tarjollakaan. Hollannintuonneissa kattoluukku tuntuu olevan melko yleinen, kun taas Suomi-malleihin (ehkä siis Pohjoismaiden markkinoille) ei luukkua kuulemma saanut aluksi tilaamallakaan.

Jos käyt koeajolla, niin kannattaa varmistaa onko yksilössä sähkölämmitin sekä Mitsubishi Remote, eli se etäohjattu lämmitys/viilennys. Ne eivät ole olleet vakiovatusteita, ainakaan Hollannissa.

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 971
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Selailinkin tässä ketjuasi uudelleen ja heräsi kysymys johon en löytänyt vastausta pikagooglailullakaan: Vaatiiko etäohjaus suoran WLAN-yhteyden vai miten se onkaan toteutettu?

Itselleni olisi tarpeellista, vaan ei välttämätöntä, saada lämmöt päälle tyyliin 100m-30km etäisyydeltä.

Ja kyllä. Nyt on sellainen meno, että Rellun päivät (toivottavasti) lasketaan kymmenissä eikä sadoissa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20 (vaemon), Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (yhteiskäyttöauto), ex 93 SS 1.8t Vector -05

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10545
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Se toimii tosiaan omalla wlan-yhteydellään. Kantama on joitain kymmeniä metrejä. Mulla on auto kivirakenteisessa erillisessä tallissa, ja pystyn komentamaan autoa puurakenteisen talon sisältä, etäisyyttä 10-15 metriä ja välissä siis kaksi ulkoseinää. Nettiin tuo auto ei osaa itseään liittää, eli yhteys muodostuu suoraan kännykän ja auton välille WLANilla. Mitsufoorumilla joku mainitsi koodanneensa itse vanhan älypuhelimen toimimaan etäkäynnistäjänä siten, että puhelin on aina autossa, virroissa, kytkeytyneenä auton WLANiin ja varustettu omalla SIM-kortillaan. Kun puhelimeen soittaa, käynnistyy luurissa joku skripti, joka käynnistää puhelimessa olevan Mitsubishi Remoten ja komentaa sitä käyttäen automaagisesti lämmityksen päälle.

Auton omaan kaukosäädinavaimeen on myös mahdollista tehdä hyppylankamodaus, ja kun vielä hankkii ebaysta uudet avainkuoret, joissa on lisänappula, niin lämmityksen saa ilmeisesti siitä napista päälle. En ole tutustunut tarkemmin, mutta Mitsuforumilla oli tästäkin juttua ja useampi on tuon kai onnistuneesti toteuttanut.

Löytyy siis taitavia raneukkoja muistakin kuin saabisteista :wink:

Onko Rellu päätymässä luiskaan ihan vain tylsyytensä vuoksi vai onko jostain muusta syystä tullut mitta täyteen?

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 971
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Eli ei täytä mun tarpeita tuo etäyhteys, ranettamalla sit ehkä.Toisaalta. Ei täytä kovin muukaan (2-sarjan penarin gsm-ohjattu webasto osastoo 3ke) auto tätä haavetta vielä. Itsellä talli n. 100m päässä asunnosta ja jos ja kun alan taas kulkemaan junalla duuniin ka. 2-3krt/vko, niin olisi ääreist kätsyy laitella kone ns. kuumaksi, kun on hypännyt junaan.

Ääreist kätsyy olisi myös kävellä kilsan matka asemalle ja antaa kiesin maata pihassa. Neitien harrastukset vaativat auton, eli sellainen nyt on vaan pakko olla. Muuten varmaan kulkisin taksimersun takapenkillä kaikki kumipyörämatkani.

Edit. Rellu on järjellä ajatellen tarpeisiini täydellinen valinta. Eli autossa itsessään ei objektiivisesti ole mitään vikaa.

Vaikka olenkin ns. automies pienestä pojasta saakka, ei se koskaan ole autovalintojani juuri ohjannut ja aika pitkälle aikuisiällä olin ilman omaa autoa. Joku tässä nyt on. Keski-iän kriisi? Venettäkin pitäisi vaihdella koko ajan. Joku rauhattomuus on nyt päällä. En ole varma, mutta duunissa taitaa mennä liian hyvin ja helposti. Ehkä se saa ajatukset laukkaamaan.

Noh. Itseäni lainatakseni: Jos projekti X toteutuu, ensi kevät on pilalla. Joka tarkoittaa, että ei välttämättä ole jatkuvasti oman auton vaihto mielessä :D
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20 (vaemon), Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (yhteiskäyttöauto), ex 93 SS 1.8t Vector -05

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 971
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Tuohon projektiin X liittyy muuten muutaman katumaasturin hankinta. Mitään sikakalliita en ole edes miettinyt, kilsamäärät aika pieniä ja puuhun ei tarvitse päästä. Duster ja Vitara tässä päällimmäisenä on olleet ajatuksissa, koska ymmärtääkseni katumaasturien joukossa ne edustavat kohtuullista tai jopa parasta maastokelpoisuusluokkaa ja ovat toki edullisia.

Nimim. Käytän työnantajan rahoja fiksummin kuin omiani :mrgreen:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20 (vaemon), Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (yhteiskäyttöauto), ex 93 SS 1.8t Vector -05

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9162
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Diesel-bemarien palamisesta enemmän kuin tarpeeksi luettavaa että selvä epidemia on kyseessä https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=378514
Googlaamalla vaikka diesel bmw fire löytyy lisää.
Sama kyllä jossain määrin koskee mm. uudempia Volvojakin ja periaatteessa kaikkia uudempia (2010-luvun) dieseleitä joissa on muovinen imusarja. Hyvin yksinkertaistettuna riittää että EGR-jäähdytin ei jäähdytä kunnolla ja EGR-venttiili jumii auki jolloin kuumat pakokaasut voi sytyttää imusarjan.
Ei kannata etenkään Euro6 dieseliä takuuajan jälkeen hankkia ellei ajomäärä sitä edellytä, päästölaitteissa on sen verran runsaasti ongelmia tiedossa.

Nyt 15tkm täyssähköllä takana ja paluuta ei ole. Polttomoottoritekniikan ammattitaustasta huolimatta, tai ehkä juuri siksi, ei houkuttele enää vanhaan tekniikkaan palaaminen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2218
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja Cona »

Komppaan jcarlsonia noiden palaneiden Bemarien osalta. Jokainen tekee niin kuin tykkää, mutta esimerkiksi omalle perheelle en uskaltaisi tuollaista potentiaalista palokohdetta antaa. Tuskin ton 2-sarjankaan imusarjan materiaali sen kummoseimpi on kuin palaneiden 3-5-X-sarjalaisten muovinen susiversio.

Ketjun aloittajalla on tavallaan vähän sama tilanne kuin itsellä pl. rahis-osuus. Meganen kanssa on kevättalvella mennyt 2 vuotta ja järkiperusteita vaihtamiseen ei ole. Nippa nappa tuossa on 1:1 sijoitettu pääoma kiinni, mittarissa jotain 121tkm ja isoja huoltoja ei tiedossa (korjauksiahan voi aina tulla). Mutta muovinen, asiansa täyttävä, intohimoja herättämätön peli toi Megane on. Oikeastaan ainoita hauskoja asioita on pikku-Turbon lievä potku jossain 2500rpm kohdalla. :D

Taidan keskittyä silti rakentamaan Cabbea (ainakin ajatuksissa) ripeämmäksi ja toimivammaksi niin ainakin kesäisin pääsee nautiskelemaan ajamisesta (sitä se tosiaan on Clampista jne. huolimatta) katto auki. 8)
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

aero
-
Viestit: 6689
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja aero »

Tuo on muuten hyvä huomio, että kakkossarjalaisia ei pahemmin ole palaneina taidettu uutisoida. Johtuneeko siitä että niitä on niin paljon vähemmän liikenteessä vai onko siinä oikeasti rakenteessa niin iso ero - tötterökakkonenhan on poikittaiskoneinen etuveto, kun ainakin yleisimmät nuotiomallit perinteistä pitkittäinen tekniika ja kardaani -osastoa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2966
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

^Onkos Kakkosessa voimalinja enemmän sukua Minille?
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

aero
-
Viestit: 6689
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja aero »

Tötterökakkosessa (Tourer -mallit eli F45/F46) ja uudessa ykkössarjassa (F40) vissiin juu. Coupe- ja avokakkosessa (F22/F23) ja vanhemmissa ykkössarjoissa on takavetovoimalinja.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2218
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja Cona »

Taitaa olla B47 ton Kakkosen koneen koodi, jossa myös ollut alttiutta paloille, samoin kuin N47 ja N57 jos Googlen tuloksia on uskominen.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

aero
-
Viestit: 6689
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja aero »

Joo, se varsinainen moottoriperhe on sama B47 kuin pitkittäisissäkin. Minun pohdintani on nimenomaan se, että onko poikittaisessa toteutuksessa jotain niin poikkeavaa, että niitä ei pala samaan malliin vai tuleeko julkisuusero vain siitä, että poikittaismalleja on maailmalla niin paljon vähemmän.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2218
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja Cona »

Recall koskee ainakin Briteissä myös etuvetoja. Eli samaa matskua se imusarja on.

https://www.which.co.uk/news/2019/10/bm ... fire-risk/
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

aero
-
Viestit: 6689
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja aero »

No ei ainakaan tuossa listassa näkynyt etuvetoversioita.
Which kirjoitti: BMW 1 Series three-door and five-door hatchbacks, badged 114d, 116d, 118d, 120d, 125d, manufactured between November 2011 and September 2017.
2011-2017, eli F2x -sarja.
Which kirjoitti:BMW 2 Series Coupe and Convertibles, badged 218d, 220d, 225d, manufactured between July 2013 and December 2017.
2-sarjan avot ja coupet, eli ne takavetoversiot (F22 ja F23)

Jaa niin, X1:stä on kans etuvetoplatformilla, joten...
Which kirjoitti: BMW X1 compact SUV, badged s20d, x25d and manufactured between May 2011 and April 2015.
..2011-2015, eli takavetopohjainen E84 eikä etuvetopohjainen F48.

Eli tuossakaan listassa ei ole F4x -koodilla olevia korimalleja, jotka on niitä etuvetopohjaisia. Mites Minit, palaako ne?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5840
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mites tuollasesta määräaikaissopparista pääsee järkevästi eroon?
Joutunee maksaa jotain ylimääräistä...

Eiks sä avooki haikaillu, tällee niitä sais halvemmalla ja saattais rellu mennä sopparin loppuun :wink:

Oma dusteri joka on facelifti niin taitaa olla euro6, pakoputkessaki joku läppä. Ei oo kyl kuulunu juttuu niistä et ois ollu onkelmii tuolla saralla.
Muuten se ei tarjoo mitään ihmeellistä paitti nelivedon varsin kohtuuhintaan mutta ihan jees ajella jopa hyvällä tielläki ja kun keli/tie huononee nii kuskii rupee hymyilyttää. Toki vaihdoin suoraan kymmenen vuotta vanhemmasta niin vaatimukset ei oo kovii, spotify toimii ainaki :mrgreen:

Heh. Viimeeks ku näytin mitsumiehen Berlingo linkkauksii emännälle niin vastine oli et kauhee. Täl kertaa totes et oishan siinä kivasti tilaa :lol:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun kesäkäyttis 9-3 CV Italian karvalakki Vector Tids MY-06 1/2
Dacia Duster dCi 110 S&S 4x4 Laureate 2016
Opel ASTRA Sports Tourer Innovation Plus 105 Turbo 2019

Vastaa Viestiin