Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
2.polvi
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi » La Loka 20, 2018 15:28

No niin. Nyt on parisen kuukautta ja 1500km takana premium-autoilua.

Pikkuhiljaa olen tottunut auton ajo-ominaisuuksiin ja ergonomiaan. Tämä on kaupungissa erittäin näppärä ja maantiellä yllättävän vakaa. Lisäksi NG93:n sporttialustaan verrattuna tämähän on mukava.

Alustassa on kääntöpuolensa. Esim. rampeissa jos on pieni töyssy, perä ikään kuin muljahtaa sivusuunnassa. Lienee ominaisuus. Sen sijaan ihmetyttää pieni nypytys kun puolikaasulla kiihdyttää paikaltaan lähtiessä siten, että renkaat eivät ole suoraan. Tästä ajattelin kyllä huollosta kysyä. Ilmiö esiintyy vain alhaisissa (alle 60km/h) nopeuksissa. Vai osaako joku täällä kertoa kyseisestä jotakin? Itse en ole koskaan aiemmin millään autolla törmännyt vastaavaan.

Lisäksi autossa on etenkin lyhyet valot surkeat. Vinkkejä tehokkaampiin polttimoihin vai palaako niillä koko auto?

Automaattilaatikko pelaa aika hyvin. Kunhan kaasujalassa on herkkyyttä, niin meno ei ole nykivää lainkaan, vaikka se taitaa näiden "dsg-laatikoiden" ominaisuus ollakin.

Auto liikkuu aika liukkaasti, kyllä sen voiman (120hv/205nm) tuntee. Alle 80km/h nopeuksissa tämä tuntuu oikeasti aika suorituskykyiseltä. Siitä motarinopeuksiinkin liikkuu ihan mukavasti, ei tällä jalkoihin jää.

Vakioylinopeudensäädin on aika typerä. Ei osaa käyttää moottorijarrutusta yhtään.

Start and stop on myös erittäin typerä keksintö eikä sitä valitettavasti saa pois kuin joka kerta startin jälkeen erikseen kytkemällä. VMP sanois Alexander ja VMS Kimi.

Tankki äärimmäisen typerä. Eka naksaus tankatessa tulee n. 5l ennen täyttä tankkia. Perseestä sanois yllekirjoittanut.

Summa summarum. Tähän mennessä olen ollut erittäin tyytyväinen pienine omituisuuksineen.

J.N
"Hirsch"
Viestit: 950
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja J.N » La Loka 20, 2018 17:48

Itse olin aikoinaan S&S -keksinnöstä aivan samaa mieltä. Käyttökokemukset ovat kuitenkin tässä(kin) asiassa kääntäneet takin taskuja myöten aivan toisin päin. Käytössä on nyt ollut ajoneuvo S&S -ominaisuudella +10kk/+10tkm ja takinkääntö tapahtui varmaan jossain siellä öbaut puolen matkan kieppeillä. Kun ajoneuvo ei ole omassa omistuksessa, vaan pelkästään omassa käytössä, voi riskien ja haittojen miettimisen heittää romukoppaan ja pohtia tarkemmin miksi sen polttomoottorin pitäisi olla käynnissä paikallaan ollessa, kun sammutettuna liikennevaloissa odotellessa on siltä osin mukavan hiljaista ja rauhallista. Tämä on varmasti tottumiskysymys ja S&S:n toteutus ja toiminta arvatenkin vaikuttaa mielipiteeseen huomattavasti. Itse pidän sitä kuitenkin nykyään hyvänä "varusteena" ja pääosin en kytke toimintaa pois käytöstä. Omassa omistuksessa oleva ajoneuvo ilman S&S tuntuu tältä osin todella vanhanaikaiselta, mutta toki turhaa joutokäyntiä ei koe yleensä lainkaan niin ongelmalliseksi kun polttomoottorissa on vähintään viisi sylinteriä, mielellään kuusi tai kahdeksan. Vaikutus kulutukseen lienee ajoprofiilista riippuen korkeintaan desejä, omassa tapauksessa oletettavasti ei edes mainittava, mutta käytön mielyttävyyttä se ihme kyllä hieman lisää.
#3418

Avatar
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7610
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja V.J.S » La Loka 20, 2018 20:08

Start & stop tuntuu omaan käteen toimivan varsin smoothisti manuaalivaihteisissa. Automaageissa se nyt vaan tuntuu olevan just aavistuksen verran liian hidas, eli tuo semmoisen hieman ärsyttävän mutta kuitenkin siedettävissä olevan viiveen liikkeellelähtöön.
-Ville
-Skeida Octavia Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr (RE85), status: Ehjä mutta seisonnassa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

2.polvi
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi » Ke Marras 28, 2018 20:06

Noniin.

Nyt on 3tkm ihanuutta takana ja olen päässyt tutustumaan auton talviominaisuuksiin. Liukkaita ei vielä ole ollut, joten kitkojen ja ajonvakautuksen ominaisuuksia ei ole tullut testattua. Sen sijaan pikkupakkasilla auto alkaa puskemaan lämpöä kabiiniin todella nopeasti, nopeammin kuin entinen 9-3. Sinänsä hassua, koska TM:n talviautovertailussa tuli pyyhkeitä nimenomaan lämmityksestä. Toki, niissä ne testaa myös todella kovissakin pakkasissa.

Mutta nyt arvon lukijat, iloa kansalle. Tänään nimittäin oli ensimmäistä kertaa 10 pakkasta auton mittarin mukaan. Päivän seisseenä tuli bling ja ruutuun teksti "power steering failure". Mitään vaikutusta en havainnut ja tekstikin hävisi parin sekunnin jälkeen. Sen jälkeen pari tuntia parkissa ja tuli startin jälkeen ruutuun "battery charge failure". Ja samat jälkihavainnot.

Täähän alkaa menemään kiinnostavaksi :lol:
Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17, ex 93 SS 1.8t Vector -05

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1581
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Ke Marras 28, 2018 23:40

^Hmm. Aivan kuin nykyranskalainen(kaan) ei pitäisi lämpötilanvaihteluista, joissa astutaan pakkasen ihmeelliseen maailmaan. Pidän popparit ulottuvilla :lol:
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

2.polvi
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi » La Tammi 12, 2019 17:25

Karvan alle 5kk ja 4tkm takana. Jäljellä siis kovennettua rellua 31kk. Tässä on hieman kytenyt sellainenkin ajatus, että mitäs jos vaihtaisin pykälää isompaan Relluun eli Kadjariin. Se on hieman modernimpi ja siten paremman näköinen. No eilen sitten laitoin viestiä autoverkkokauppaan, että mites tällainen onnistuisi. No ei onnistu. Ainoa vaihtoehto on myydä ja/tai maksaa kaikki loppuerät pois. Ehdin jo asennoitumaan melkein vuorokaudeksi siihen, että tällä sitten mennään, joka toki olisi kaikkein järkevin vaihtoehto. Nyt sitten katsoin sopimuspapereita ja auton myyntihinta oli 18450e. Jos ajattelee, että auto oli hankittaessa 13kk vanha ja 18tkm ajettu, tuohan oli aivan mielettömän halpa. Pyyntihinnat ovat pyyntihintoja, mutta lähimmät verrokit tällä hetkellä nettiautossa ovat hintapyynniltään satasta paria vaille 20ke. Mulla on siis läskiä jäljellä tällä hetkellä n. 17500, eli teoriassa tuon voisi saada menemäänkin jäljellä olevalla hinnalla. Verrokit nimittäin ovat 6-12kk vanhempia ja ajettu 20-30tkm. Esim -> https://www.nettiauto.com/renault/captur/9954675 Noh. Eihän siinä mitään järkeä olisi, mutta katsotaan.

Sitten kokemuksiin. Nyt on autoa kuritettu eri olosuhteissa viimeisen parin kuukauden aikana. Blingblingejä ei ole tullut pakkasista huolimatta. Tämä on myös ensimmäinen auto, jossa minulla on kitkat ja joihin suhtauduin hyvin epäilevästi etukäteen. Täytyy sanoa, että ero nastoihin on yllättävän mitätön. Kahdella erillisellä kerralla olen havainnut, että nastat olisivat olleet paremmat (verrokkina toki Saabin kuluneet Hakkapeliita 5:t). Liikenneympyrässä ja rouvashenkilön hieman katveesta tullessa suojatielle. Molemmilla kerroilla selviydyttiin, mutta rouvashenkilöön ei jäänyt ylimääräistä väliä, toki hän olisi itse kyennyt reagoimaan ja minä olisin voinut ajaa penkkaan tarvittaessa. Olen ehtinyt myös tutustumaan ajonvakautuksen toimintaan. Tapanani on kaupungissa hiljaisissa nopeuksissa ajaa käännöksiin ns. ajonvakautusta vasten. Saabin ajonvakautus oli parempi. Salli hieman enemmän vauhtia ja alustavien kokemusten perusteella korjasi paremmin, mutta ei tämäkään huono ole. Suurin ero tulee luistonestossa lievässä mutkassa, Rellu tappaa tehot pois aika on/off, NG93:n ajonvakautus ja luistonestohan ovat huippuluokkaa. Toisaalta. Kuten TM:n talvitestissä oli todettu, tässä riittää todella hyvin pitoja suoralla lumella. Harva vajaavetoinen pysyisi perässä.

Melkein heti auton hankittuani aloin tietysti googlailemaan, miten tätä voisi "tuunata" :lol: Ebaysta sitten löytyi muutama tuote jotka lähtivät pitkin syksyä tilaukseen. Kiinasta toimitettuna ensimmäisenä tuli alla olevan kuvan kyynärnoja säilytystilalla. Olisikohan ollut 35e hintana. Tuli tarpeeseen ja hinta tietysti aivan naurettava. Ulospäin aika hyvän näköinen, toki toleranssia löytyy liikkuvista osista eri tapaan kuin S-mersusta. Pitää vielä ruuvata se kunnolla kiinni, tällä hetkellä tukevuus ei huippuluokkaa, kun kiinnitys on vain taaimmaisen mukitelineen reikään tungettuna.

Kuva

Seuraavana vuorossa oli tietenkin sport-pakoputkisto, joka tässä tapauksessa tarkoittaa tuota näkyvää ulostuloa. Jälleen kerran kiinasta kotiin ja taisi maksaa n. 11,23 euroa toimituskuluineen. Asennus helppo ja nopea.

Kuva

Sitten keksin, että pitäähän sitä nyt roiskeläpät autossa olla ja jälleen kerran ebaysta tilausta menemään. Tällä kertaa kulua kertyi kolmisen kymppiä.

Kuva

En todellakaan ole mikään mekaanikko. Kaverin tallissa tuli nuo asennettua, roiskeläpätkin olivat lähes plug and play, vain yhdet reiät piti porata muoviin, muuten kaikki oli valmiina ja työkaluksi riitti ruuvimeisseli.

Omasta mielestäni tuo putki ja noi läpät toivat ihan mukavasti ryhtiä ulkonäköön. Ja mikä mukavinta, tuolla tavalla varustettuja Captureita ei ole sattunut silmään liikenteessä tai nettiautossa, joten erottuupa sitten pikkaisen lajitovereistaan.

Kävin tänään myös testaamassa ensimmäistä kertaa Järvenpään Priman parkkihallissa Autowash Centerin palvelut -> http://www.autowashcenter.fi/ Otin ihan sen halvimman peruspesun. Hinta oli 20e, jälki ensiluokkaista ja lisäksi ilmeisesti olivat hieman pyyhkineet myös pölyjä sisältä, vaikka ei edes hintaan kuulu. Voi suositella tämän perusteella varauksetta enkä taida enää jatkossa säästää sitä vitosta, jonka Teboilille viemällä säästää etenkin, kun siellä on useamman kerran tullut vaillinaista pesujälkeä. Viimeisin kerta oli sellainen, että pyysin harjattoman pesun. Sitten pesuun ja auton kyljet olivat aivan järkyttävässä paskassa pesun jälkeen. Siitä sitten reklamoimaan, niin kaveri sanoo, että "joo, siinä onkin ollut tässä vikaa ettei pese kunnolla". No joo hei, oisko tän voinut kertoa heti ekana. Nyt paloi turhaan aikaa 20 minuuttia ja jäi paska maku suuhun. Yrittäjävetoiselta toiminnalta odottaisin kyllä hieman parempaa. Lisäksi olen siellä asioinut ehkä 10-20krt vuodessa joko pesun tai kaasun oston merkeissä viimeiset 7 vuotta, joten ärsyttäähän tuollainen.

Edit. Aiemmin valitin noista ajovaloista ja kyselin myös vinkkejä, niitä tosin saamatta. Ostin motonetista lähivaloihin kokeeksi Philips XTremeVision H1-polttimopari +130% https://www.motonet.fi/fi/tuote/431976/ ... opari--130. Sanoisin, että tilanne parani huomattavasti, mutta ei vieläkään minusta riittävästi. Olivat vieläpä tarjouksessa, joten kustannus oli 21,90e. Pitkiinkin voisi vaihtaa, mutta omalla ajoprofiililla lisää jerkkua tarvitsisi nimenomaan lähivaloihin. Seuraava askel taitaa sitten olla laiton. Onko näistä mitään kokemuksia? Tai saako näitä korvattua esim. tehokkailla ledeillä laillisesti nykyään?
Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17, ex 93 SS 1.8t Vector -05

hei9n
"Turbo"
Viestit: 265
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja hei9n » La Tammi 12, 2019 22:28

Riskienhallintaan liittyen, mutta muuten täysin vailla tarkoitusta tähän otsikkoon.

"melkein uusi" pikkuauto kolmeksi vuodeksi 99€ / kk
En nyt mainosta myyjää, tai ota kantaa soppariin muutenkaan.
Ei varmaan ihan huono jos tarvitaan kakkosautoa, tai vaikka tyttärelle eka "oma"

Jos se laukeaa totaalisesti, niin joudut kai sen itse maksamaan? Muuten kuulostanee hyvältä?
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
nyk. pari tsekkiläistä mopoa.
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2482
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja Rommitommi » La Tammi 12, 2019 22:37

hei9n kirjoitti:
La Tammi 12, 2019 22:28
Riskienhallintaan liittyen, mutta muuten täysin vailla tarkoitusta tähän otsikkoon.

"melkein uusi" pikkuauto kolmeksi vuodeksi 99€ / kk
En nyt mainosta myyjää, tai ota kantaa soppariin muutenkaan.
Ei varmaan ihan huono jos tarvitaan kakkosautoa, tai vaikka tyttärelle eka "oma"

Jos se laukeaa totaalisesti, niin joudut kai sen itse maksamaan? Muuten kuulostanee hyvältä?
Ei pääsääntöisesti pitäisi joutua maksamaan muuta kuin normaalit huollot, eli käytännössä 2v/30tkm välillä yksi huolto. Jos nyt enää huoltoväli on toi sama, vielä 2012 ainakin oli.

Rellun tehdastakuu on neljä vuotta ja nämä autot kun on pääasiassa "uusi vuodeksi"-sopparista palautuneita autoja, niin tehdastakuuta on about sen kolmen vuoden ajaksi joka tässä on sopimuksen pituus..
Tomppa & BMW 530d GT - 12 & Saab 9-5 2.0TA Aero -11

hei9n
"Turbo"
Viestit: 265
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja hei9n » La Tammi 12, 2019 23:00

Siinä oli muuten huihai i20 samassa tarjouksessa. Ei kuulosta kyllä pahalta.
Ei oikein millään autolla ajele alle 1200eur laitekululla (paitsi tonnin saabilla jos korjauskulut jää kyseisenä vuonna alle)
Yariksen saattais kyllä saada alle tonniin menemään, "riskienhallinta" eri tasolla ja rahaakin joutuisi laittamaan tiskiin.
Tuollaisessa ei rengaskuluja, yksi katsastus, yksi pikkuhuolto, en keksi muuta.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
nyk. pari tsekkiläistä mopoa.
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1837
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja Cona » Su Tammi 13, 2019 09:07

Kuuluuko vakuutukset tuohon 99-tarjoukseen?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

2.polvi
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi » Su Tammi 13, 2019 11:04

Mikä pettymys. Täällä kun joku laittaa uudet mangelsit jonkun 96:n raadon alle niin tulee ihastelevia kommentteja, mutta kun tuunaan isolla vaivalla premium-rellua, niin puhutaan ihan muista ja epäolennaisista asioista :lol:

Mutta joo. Noi kk-hinnat tyypillisesti muillakin firmoilla sisältävät vain auton. Jos nyt ajatellaan tuota 99e/kk, niin jos se sisältäisi muutakin kuin auton, Suomessa ei ajettaisi kuin relluilla, kuten äiti venäjällä 70-luvulla Ladoilla.

Edellisellä sivulla olen tehnyt hieman laskelmia kuluista ja huomionarvoista on, että 6 vuotta vanhana ostetun NG93:n arvonalenema oli 7,5 vuodessa enemmän, kuin 99e/kk. Toki, NG93 ja vaikkapa Clio ovat eri luokkaa monessakin suhteessa eikä vähiten uushankintahinnaltaan, mutta silti.

Vaikka otsikko sisältääkin ironiaa, sarkasmia ja niin edelleen, sisältyy siihen totuuttakin. Takuu ja virhevastuu kattaa aika pitkälle kaikki laukeamiset, vaikka tilanne tulisi eteen sopimuksen viimeisenä päivänä, koska yleisesti ajatellen alle 60tkm ajettu ja neljä vuotta vanha auto "ei saa levitä". Lisäksi toinen keskeinen hyväksytty riski, arvonalenema, ei tässä diilissä oikeastaan toteudu, koska kuukausimaksu tulee todennäköisesti olemaan sen kanssa samaa luokkaa tai jopa alhaisempi.

Ainakin mun diilissä kiesi on huollettava vuosittain. Taitaa mennä silleen, että tulee eteen kaksi alle parin sadan öljynvaihtohuoltoa ja yksi kolmen satkun "iso" huolto.
Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17, ex 93 SS 1.8t Vector -05

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1581
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Su Tammi 13, 2019 12:04

Tuossa "melkein uusi"-tarjouksessa on vain se vika, että soppari on 36kk. Itsellä ajot vähenivät juuri sen verran, että 15 tkm vuoteen riittää. 99e/kk ja Clio-farkku alle. Kuten yllä todettiin, siihen päälle vakuutukset, polttoaineet ja huolto kerran vuoteen, se olisi siinä. Takuukin taitaa Rellussa olla 4v nykyään, joten takuunalaisella autolla mentäisiin koko ajan. Vaikka mitenpäin laskee, niin tuo 99e/kk on kova tarjous, olihan siellä kaikkea muutakin, toki, jos kaivaa kuvetta vähän enemmän.
Se mikä tuossa konseptissa houkuttaa on, että pääomaa olisi kiinni pirssissä se vajaa satku per kk, ei muuta. Eihän sulle mitään jääkkään, mutta silti. Vs. Yarppa, jossa makaa kiinni 7-8 vuoden vuokrat, eikä sen arvo tuosta nouse. Onhan tuo varteenotettava vaihtoehto sitten kun on aika miettiä yhden auton loukkua itselle. Kuitenkin, 12kk soppari kerrallaan kuulostaisi paljon kivemmalta, mutta silloin pitää sitten olla valmis maksamaan vähän enempi.
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9187
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja AZP » Su Tammi 13, 2019 12:41

Sellainen yksinkertainen laskukaava pätee uudehkoihin autoihin, että jaat hankintahinnan sadalla, niin saat kuukausittaisen arvonaleneman 4-5 vuoden pitoajalla jos ajelet sellaiset keskimääräiset 15-20 tkm/v. Mitä lyhyempi pitoaika, sitä enemmän siihen tulokseen pitää lisätä, koska luonnollisesti euromääräinen arvonalenema on ensimmäisinä vuosina enemmän kuin jälkimmäisinä vuosina.

Ranskalaisilla tuota laskutoimituksen tulosta pitää korjata ylöspäin, Toyotoissa alaspäin ja Subarut tuntuu elävän tässä maailmassa ihan omaa elämäänsä.

Ajatushan sanoo helposti, että jos diili tuntuu hyvältä, pidempiaikaisena se on varmasti vielä parempi. Mutta ajatus menee tässä harhaan, diilin pidentyessä kk-maksun tulee laskea, koska ei ole järkevää maksaa enää viisivuotiaasta autosa samaa kk-maksua kuin mitä maksat vaikkapa kolmevuotiaasta autosta.

Mutta siis tarkoittaa sitä, että 99 €/kk ja kolmen vuoden pitoajalla pitäisi puhua hyvinkin alle kymppitonnin autosta, jotta diili menisi tasan, kun huomioidaan vielä se, että tuo kk-erä sisältää arvonaleneman lisäksi rahoituskulut ja jäännösarvoriskin ulkoistamisen. Että jos tuolla kk-hinnalla saa kolmeksi vuodeksi jonkun vuoden vanhan Hyundain, niin eipä voi kovin kalliiksi diiliksi haukkua.

Ja on se Kadjar hieno noin tuunattuna. Ei tule toista samanlaista vastaan :mrgreen:

2.polvi
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja 2.polvi » Su Tammi 13, 2019 16:07

No niin perkele. Tuli tosiaan käytettyä tuo laite pesussa eilen. En vaan muistanut, että ton ranskalaisen unelman takajarrut jäätyy helposti. Nehän ovat sellaiset modernit rumpujarrut, muistelen nähneeni 90-luvulla samanlaiset Suzuki PV:ssä :lol:

Jäässähän ne perkele oli ja niin tiukassa, että eteen tai taaksepäin nytkyttelemällä ei oikein alkanut irtoamaan. Eli lekaa vanteisiin rajulla tavalla ja lisää nytkyttelyä. Aukesihan ne sitten, pirulaiset, mutta tiukassa olivat. Eli autoon on nyt lisätty vakiovarusteeksi kumivasara, ammattilaismallia. Voikohan tota ilmiötä estää jotenkin muuten kuin vaihtamalla sellaiseen 2000-luvun autoon, jonka jarrutkin ovat samalta aikakaudelta?

Kuva

Edit. En muistanutkaan aiemmin valittaa. Tossa Capturissa on todella onneton peruutusvalo, sekin oli perkele Saabissa paremmin. Itse asiassa NG93:n peruutusvalot olivat mielestäni poikkeuksellisen hyvät. Capturissa on vain yksi valo toisessa takakulmassa. Täytynee perehtyä, saisiko sinne lisää watteja jollain keinolla.
Viimeksi muokannut 2.polvi, La Tammi 26, 2019 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17, ex 93 SS 1.8t Vector -05

Avatar
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1581
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienhallintaa Capturilla: 36kk koeajo alkoi

Viesti Kirjoittaja IC1970 » Su Tammi 13, 2019 16:48

^Tuosta jarrujumista on tosiaan raportoitu mm. Clioissa. Ei pesuun talvella Rellua, nopea johtopäätös. Ja hei AZP, toi on vielä Captur-tuunattuna, Kadjar oli vasta ajatuksen asteella.

Hinnat elää nopeasti tuolla Autoverkkokaupassa, eilen oli farkku-Clio 99, nyt 119. Tommonen Captur 120-koneella ja automaatilla nyt 189, Kadjarista huutavat 130-koneella 249. Tuossa yllä AZP teki varsin päteviä päätelmiä arvonalenemasta yms., sitä juuri itsekin laskin, että nyt alla oleva vajaan kympin Yaris vs. farkku-Clio 99e/kk niin taitaa Yarpan kohdalla tulla enempi persnettoa jos sitä pitäisi kolme vuotta. Mikä ei tietenkään minun kohdallani toteudu :D
Ford Focus Ecoboost 1.0 Wagon-16, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Vastaa Viestiin