Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

^^Kopsasitko tuon Järvenperän asukasyhdistyksen esitteestä :lol:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4900
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja tturku »

Ois se melkein voinut olla, joku semmonen siellä tais olla, en ikinä ehtinyt liittyä. Ihan itse aloin Ruuneperiksi ja tunnelmoin haikein mielin :lol:
Niin ja onnea uudelle hankinnalle. Saadaan taas uudesta verrokista käyttökokemuksia tänne jos alat raportoimaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA), NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA), Volvo V60 D6 MY14 (paremmalla puoliskolla)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1890
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Cona »

Onnittelut, mielenkiinnolla odotan kokemuksia Huihain maastomallista. Tästä muistuu, kun joskus joku kertoi ajavansa haiendei sonäädällä. Meni hetki, että selvisi, että kyseessä siis Hyundai Sonata.

Onko tuo K-U Manhattan nyt sitten se kävelykatu Jannen ympäristö? Joskus aiemmin meno oli siellä kyllä kuin Nykissä konsanaan. :D

Ja Espoo voitais kyllä ihan hyvin jakaa kahtia siten, että kehä kolmosen Pohjoispuolella oleva alue eli se rauhallinen periferia olis maalaiskuntaa ja loppu Cityä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Maanantaina nouto. Enpä olekaan ihan uutta autoa ostanutkaan aiemmin. Toisaalta. On aika helppo kyseenalaistaa, että onko tämä ostamista ja kohde edes auto :lol:

Manhattan-tarinat taisivat olla aiemman kaupunginjohtajan markkinointiviestintää. Itse toki asun Loutissa, Suomen Westendissä :mrgreen:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Aerolla on tullut ajeltua tässä arkiajoja, kun vaemo lähti Citikan matkaan ja Captiva odottaa huoltoa.

Omat ajot kun pääasiassa on lyhyitä rykäisyjä, eli startteja on paljon suhteessa kilsoihin, niin huomaahan sen, että aika vaivalloista tällaisen alati vanhenevan ukkelin on moiseen urheilu- ja voimisteluautoon könytä.

Eli vaikka Saabia ei olisikaan tarve säästellä suolalta ja muulta paskalta, ei se minulla pidemmän päälle ainoana autona menisi.

Hyundai tuli haettua eilen. Uutta autoa en koskaan ole hankkinut ja olihan siinä jonkinlainen oma fiiliksensä. Väri vaikuttaa yllättävän hyvältä valinnalta ja muutaman kymmenen kilsan perusteella auto ihan näppärältä. Varmasti hetken vie totutella ajettavuuteen, mutta se on selvää, että tulen siihen tykästymään.

Autossa on android ja apple auto. Jostain ihmeellisestä syystä android autoa ei ole saatavilla google playsta Suomen markkina-alueella vieläkään, mutta hetken googlailun jälkeen sain ladattua puolivirallisen asennuspaketin, jonka jälkeen homma lähti pelittämään.

Laittelen tarkempaa koeajoa myöhemmin toivottavasti kuvineen päivineen. Kohta Tampereelle työkeikalle. Menen poikkeuksellisesti autolla, joten saan siitä mukavasti vajaan 300km maantiekoeajon samalla.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 5871
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

2.polvi kirjoitti:
Ti Tammi 21, 2020 07:08
Eli vaikka Saabia ei olisikaan tarve säästellä suolalta ja muulta paskalta, ei se minulla pidemmän päälle ainoana autona menisi.
Noista cabben ympärivuotisista ajoista: jos minulla olisi todella vähän ajettu cabbe (esim. tämä https://www.autoscout24.com/offers/saab ... ?cldtidx=1 tai tämä https://www.autoscout24.com/offers/saab ... ?cldtidx=4), niin en välttämättä laittaisi sitä ympärivuotiseen käyttöön.

Mutta kun oman hankinta oli tavallaan "budjettiratkaisu" johtuen omista työkuvioista (tulin mm. siihen tulokseen, että parempi ajaa omalla autolla ja ottaa kilsakorvaukset kuin pitää kallista tai edes halvempaa työsuhdeautoa -» perheessä täytyy olla kaksi autoa), niin tuli sitten hankittua tuo allekirjoituksen mukainen suht hyvin varusteltu auto, jonka sai ihan kohtuuhinnalla. Joten sillä on nyt sitten meneillään kokeilu, voiko avolla ajaa kaikkina vuodenaikoina. Toistaiseksi on mennyt hyvin, mutta Etelä-Suomen talvi on toistaiseksi ollut erityisen lauha. Toivottavasti jatkuu edelleenkin lauhana 👍
#1438
NG9-5 2.0TTiD MY2011
NG9-3 1.9TiD Cabriolet MY2007

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2656
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

2.polvi kirjoitti:
Ti Tammi 21, 2020 07:08
Omat ajot kun pääasiassa on lyhyitä rykäisyjä, eli startteja on paljon suhteessa kilsoihin, niin huomaahan sen, että aika vaivalloista tällaisen alati vanhenevan ukkelin on moiseen urheilu- ja voimisteluautoon könytä.
Voin kyllä sanoa, että Sonettin jälkeen avo OG9-3 on kyllä sisään- ja ulosastumisen helppous.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Hyvin alko Hyundailla. Matkalla Tampereelle heitti n. 60km ajon jälkeen limp moden tjsp. päälle ja teki tiukkaa pitää 100kmh vauhtia. Loivaankin ylämäkeen nopeus laski. Kaasua painamalla, vähän tai pohjaan, ei tapahtunut muuta kuin, että vaihdetta vaihtoi pienemmälle. Mitään vikavaloja ei tullut, eikä myöskään uudelleen startatessa nilkutettuani parkkihalliin. Jestas :lol:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2656
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Turhat luulot pois heti alussa. :lol:

Toivottavasti löytyy syy, ettei alvariinsa rupea nilkuttamaan.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7663
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

2.polvi kirjoitti:
Ti Tammi 21, 2020 10:43
Hyvin alko Hyundailla. Matkalla Tampereelle heitti n. 60km ajon jälkeen limp moden tjsp. päälle ja teki tiukkaa pitää 100kmh vauhtia. Loivaankin ylämäkeen nopeus laski. Kaasua painamalla, vähän tai pohjaan, ei tapahtunut muuta kuin, että vaihdetta vaihtoi pienemmälle. Mitään vikavaloja ei tullut, eikä myöskään uudelleen startatessa nilkutettuani parkkihalliin. Jestas :lol:
Ettei ois ollu vaan kova vastatuuli ja Hajundain 100heppaa joutui liian koville :D
Kyllä kunnon "limp modesta" pitäisi jotain valoja syttyä, eikä varmaan kulkisi satastakaan.
-Ville
-Skeida Octavia Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr (RE85), status: Ehjä mutta seisonnassa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

No vastatuuli oli kyl hitonmoinen, mut vaikee uskoo, että se olisi riittänyt siihen, että huippunopeus on lievässä alamäessä 103kmh.

Huomenna Tampereen Metro-Autoon klo 1130.

To be continued...
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9535
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Eikös noissa vauhdeissa ole ilmanvastus jo selvästi suurin tehoa vievä tekijä? Jos tuulee vastaan 20 m/s, niin satasen vauhdissa kokonaisilmanvastus on sama, kun jos ajaisi tyynellä 170 km/h. Mikäs litrasen Jun-daen huippunopeus mahtaa olla? :mrgreen:

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Huippunopeus on ilmeisesti riittävä, kuten sisarmerkillään Rolls Roycella, koska sitä ei teknisissä tiedoissa ole tarpeen kertoa.

:mrgreen:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9535
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Autotalli.com sanoo että 190 km/h. Sais siinä aika puhuri olla jos meinaa sataseen jäädä nopeus talla pohjassa :D

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1705
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

HUI, hai. Aikamoinen aloitus. Odotamme tohtorin diagnoosia, turha spekuloida luonnonvoimilla, uskoisin, että tällä foorumilla kirjoittelevat tunnistavat erot vikaisen auton ja vastatuulen välillä :lol:
Skoda Superb Combi 1.5 TSI ACT DSG-20, Honda Accord 2.4 Sedan Executive A-08, Volvo V40 2.0t Classic Wagon A-04
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Vastaa Viestiin