Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 4847
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Risto »

Kuvassa näyttää, että lähivaloilla ledivalo olisi alemmaksi suunnattu, johtuisiko muotovirheestä polttimossa.

Kuva
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1039
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Edellisen sivun kuvasta joka otettu tiellä, näkee hyvin, että kuvio ei ole symmetrinen. Eikös tämä ole aika yleistäkin nimenomaan lähivaloissa? Ero on kyllä hyvin selvä.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20 (vaemon), Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (yhteiskäyttöauto), ex 93 SS 1.8t Vector -05
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3739
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Siis juu sen kuuluu olla kulmikas. Ihan oikein tuo lähivalon kuvio on, se on vain suunnattu tosi alas. Rohkeesti vaan suuntausta sen verran ylös, että laskee tonne liikennemerkin paikkeille. Toki vaatii sitte aktiivisen kuljettajan, jotta ymmärtää myös käyttää sitä suuntausnamiskaa kun perä laahustaa alhaalla.
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

Periaatteessa valokuvion pituus/kantama ei muutu polttimoa vaihtamalla (sillä oletuksella, että polttimo on oikeassa asennossa), koska kuvio syntyy valaisimessa/umpiossa.
Valotehoa ja valon värilämpötilaa voidaan muuttaa polttimolla.
Lähivalojen kantaman pidentämiseen ei liene muuta toimivaa keinoa kuin nostaa valojen perussäätöä ylöspäin.
Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar -21
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Skoda Felicia 1.6 LX -99 (jälkikasvun ajossa)
Kawasaki Z1000 -10
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man) - siirtynyt pojalle
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1039
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Hynkky kerää huolettomia kilsoja nyt 50tkm/v tahtia. Saapa nähdä jatkuuko meno samanlaisena.

Led-valotkaan eivät ole nyt antaneet vikailmoituksia kuin satunnaisesti, liekö keliriippuvaista?

Yksi ilonaihekin löytyi, bongasin Jäkestä Hyundain merkkihuollon, tai on niitä kaksikin kai, mutta tämä Carpojat vakuutti palvelullaan ja hinnallaan. Ja mikä parasta, matkaa kotoa on vain reilu kilsa, eli voi viedä auton huoltoon ja kävellä takaisin.

Tsekkailin myös huvikseni Yaris-valikoimaa, kun tuli puheeksi muutaman vuoden päässä siintävät kvintettimme ajo-opetukset ja mitä siihen käyttöön soveltuva auto voisi maksaa. Näillä näkymin ajo-opetusta olisi 1x vuonna 2024, 2x vuonna 2025, 1x vuonna 2027 ja 1x vuonna 2028.

Noh. Taisi vaino löytää voittajansa, linkin kauppakassilla joku mummeli on ajellut ihan kunnioitettavia lukemia :lol:

Kuva

https://www.nettiauto.com/toyota/yaris/11652223

Avonkin starttasin varmaan kuukauden tauon jälkeen ja käytin lämpimäksi. Hyvin hörähti tulille. Ensi viikolla katsastus, pesu ja sitten talliin seisontaan.

Vale-Citikka pomppasi katsastuksesta, ulompi vasen raidetangonpää. Kaikki muu oikein mukavasti, eli ei paha. Toki auto tarvitsee määräaikaishuollon, eli osineen ja töineen sellainen 450e paukku, mutta ihan siedettävissä. Nastarenkaatkin pitäisi lankomiehen liikkeestä käydä lunastamassa, nyt on menty vuosi samoilla kitkoilla.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20 (vaemon), Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (yhteiskäyttöauto), ex 93 SS 1.8t Vector -05
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2272
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Cona »

^ hinta sis. ALV, poraruuvit, kolhut ja kinkku-ananaksen tuoksuinen sisustus. :mrgreen:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1039
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Unohdit kaksivärimaalauksen ja urheilullisesti arjen tuulitunnelissa muotoillut sivuhelmat ja muut diffuusorit :D
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20 (vaemon), Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (yhteiskäyttöauto), ex 93 SS 1.8t Vector -05
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1039
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Perkele, kun autokuume nostaa taas päätään. Nyt on keskustelut käynnissä jälleen yhdestä X5 E70 3.0 -dieselistä. Ihan hillittömät varusteet jne, mutta helvetillinen riskihän moinen olisi.

Ei vaan voi sille mitään, että ennen Captur-seikkailua kun kävin koeajamassa mm. E70:sen, niin ei pääse vieläkään ajatuksesta eroon. Oli se vaan niin hyvä ajaa ja hyvän näköinen.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20 (vaemon), Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (yhteiskäyttöauto), ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10746
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mikäs riski se on? Tasasen tappavan tasoiset ylläpitokulut :mrgreen:
aero
-
Viestit: 6791
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja aero »

2.polvi kirjoitti:
La Joulu 12, 2020 12:40
Perkele, kun autokuume nostaa taas päätään. Nyt on keskustelut käynnissä jälleen yhdestä X5 E70 3.0 -dieselistä. Ihan hillittömät varusteet jne, mutta helvetillinen riskihän moinen olisi.
Pöh, ihan nössö valinta. Tosimies ostaa bemarin joko 4- tai 8-sylinterisellä koneella, niissä on aina enemmän jännittämistä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1039
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

No kyllähän mä olen toki niitä 4.8-bensoja katellut, tarjontaa vain ei ole kovin kummoisesti. Ilmeisesti se on ihan suht luotettava krematorio kuitenkin, mutta ihan perushuolto- ja varaosahinnat hirvittää.

Ei tässä mitään massikeisareita kuitenkaan olla.

Mutta joo. Katotaan nyt, olis siinä katselemassani yksilössä melkoset varusteet. Vaalea nahkasisusta, panoraamakatto ja vaikka mitä mukavaa. Josta tulikin mieleen, että voisin taas vähän selailla Outlander Phevejä :D
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20 (vaemon), Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (yhteiskäyttöauto), ex 93 SS 1.8t Vector -05
aero
-
Viestit: 6791
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja aero »

Saattaahan se nelikasi ihan ok mennäkin, muistaakseni siinäkin on pari hauskaa tyyppijuttua jotka ei välttämäti ole tapahtuessaan vikoina isoja, mutta korjaustyössä menee helposti aikaa.

Ei penari varsinaisesti halpa ole huoltaa (tai siis huollattaa), mutta etenkin marmorin kanssa touhutessa hommaa helpottaa se, että joka proseduuri on mietitty, speksattu, dokumentoitu ja ohjeaikahinnoittelu pitää. Itte tekemällä toki säästää näissäkin ihan jees.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2272
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Cona »

En ota kantaa itse automalliin, mutta miksi sitä Bemmiä ei voi huollattaa muualla kuin Laakkosella/Autokeskuksessa/Salvassa?

Vaihtoehtoja on.

Esim.

https://www.helsinkimotor.com/
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
aero
-
Viestit: 6791
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja aero »

Omalla neljän bemarin kokemuksella: siksi, että hinta on lopulta about sama, mutta marmorin jäljiltä auto on tyypillisesti kerralla kunnossa ja jos ei ole, siitä puhutaan suoraan ja takuuasiat yms hoituu oikein.

Sen verran disclaimeria, että mainitusta HMC:stä ei ole kokemusta joten en heitä dissaa, voivat hyvin ollakin marmorin tasoinen huolto, jostain toisesta epävirallisesta (ja kehutusta) BMW-spesialistista pk-seudulla kylläkin.

Ja toki niissä marmoreissakin on eroja. Koskelon Metroauton suoritustaso on ainakin minulle ollut loistava, Hämeenlinnan Autokeskuksen vain ns. perushyvä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2272
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Cona »

Joidenkin spesialistien tausta on merkkiliikkeissä, niin ymmärtääkseni tässäkin tapauksessa.

Ja vähän asian vierestä, jos perustaisin autokorjaamon niin Bimmeri olisi viimeinen merkki johon keskittyisin. Kyllä esim. joku VAG olisi paljon järkevämpi vaihtoehto.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Vastaa Viestiin