Ikävän lähelle bensiinin ja dieselin hinta kaventuneet 10 centtiä näkyi olevan ero enää. Itse tankkasin kuitenkin e85 hintaan 1.014. Sen hinta sentään hieman laskenut viime aikoina.
Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Ikävän lähelle bensiinin ja dieselin hinta kaventuneet 10 centtiä näkyi olevan ero enää. Itse tankkasin kuitenkin e85 hintaan 1.014. Sen hinta sentään hieman laskenut viime aikoina.
Ei ainakaan pk-seudulla, 1,119 on halvin mitä itse nähnyt viime viikkoina.
Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Ikävän lähelle bensiinin ja dieselin hinta kaventuneet 10 centtiä näkyi olevan ero enää. Itse tankkasin kuitenkin e85 hintaan 1.014. Sen hinta sentään hieman laskenut viime aikoina.
Ei ainakaan pk-seudulla, 1,119 on halvin mitä itse nähnyt viime viikkoina.
Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Onkohan tuossa rahtilisää vai mitä hinnassa. Eikö tuota etanolia tule Kajaanista st1 tehtaalta? Tuo hinta oli Oulussa eilen shellin asemalla.
Ei, vaan se määräytyy bensiinin hinnan mukaan. Tuotantokustannukset ei muutu öljyn maailmanmarkkinahinnan käyrän mukaisesti, kuten myyntihinta tekee. Joku vuosi sitten ST1 teki 5 M€ tappiota jäte-etanoliliiketoiminnasta - tää on Anttosen harrastus (harrastukset maksaa)
Georges27 kirjoitti:Viime viikolla näin itse ekaa kerta että bensa oli halvempaa kuin diesel, Neste jossain kohtaa Turkkusta.
Olisko ollut Nesteen Myy dieseliä? Se on aika sikahintaista niissä harvoissa asemissa joissa sitä saa.
Aika pitkään Turussa ykköstien varressa olevalla Skanssin Nesteellä ollut Nesteen My aika samanhintaista tai hieman kalliimpaa kuin 95E10. Myn hintalisä normidieseliin on yleensä 15 senttiä, joten jos dieselin hintaero bensaan kapenee 10 senttiin, niin Myn hinta menee jo reippaasti bensan yli.
Kuusamossa eilen tankkasin Volvon 1.529e/l (2.98l/100km oli kulutus tälle tankilliselle), tänään samalla asemalla hinta olikin jo 1.579e/l. Oikeasti vissiin yritetään ihmiset savustaa dieslin käytöstä veks. Noo, sähköllä ja RE85:lla ajelu kannattaa entistä enemmän.