Klubin ratapäivät, Saab vs. muut merkit
Klubin ratapäivät, Saab vs. muut merkit
Haluaisin avata keskustelua tästä aiheesta: Minkäslainen kanta foorumilaisilla on tähän klubin erittäin tiukkaan kantaan, että vain Saab merkkisillä autoilla klubin ratapäiville?
Meillä oli tosiaan Pirkanmaan saapisteilla omakustanne ratailu Nokian UA:n radalla edellisenä viikonloppuna. Toisenkin merkkisiä autoja oli radalla ja kaikki olivat sulassa sovussa keskenään. Palautetta saimme, että tämmöisiä tapahtumia lisää jossa muutkin autot pääsevät radalle.
Mielestäni klubin jäsenyyden tulisi riittää siihen, että pääsee ajamaan klubin ratapäiville. Esimerkiksi kun klubilla on nyt sekä keväällä, että syksyllä ratapäivät, niin olisi edes toinen näistä ratapäivistä sellainen jossa toisenkin merkkiset autot pääsisivät ajamaan radalle. Sillä edellytyksellä toki, että klubin jäsenyys on kunnossa. Toinen ratapäivä olisi sitten perinteisesti Saab only.
Tämä voisi lisätä tapahtumien osallistujamäärää sekä jäsenten välistä tasavertaisuutta. Kaikki eivät halua välttämättä Saabiansa radalla rankaista. Minulla on vain Saabeja pihassa ja muun merkkisiä ei ole ainakaan toistaiseksi tulossa, joten se ei ole syynä tämän keskustelun avaamiselle.
Puolesta tai vastaan kommentteja? Toivoisin asiallista keskustelua aiheesta ja perusteluita näkökannalle - oli se sitten kumpi hyvänsä.
Meillä oli tosiaan Pirkanmaan saapisteilla omakustanne ratailu Nokian UA:n radalla edellisenä viikonloppuna. Toisenkin merkkisiä autoja oli radalla ja kaikki olivat sulassa sovussa keskenään. Palautetta saimme, että tämmöisiä tapahtumia lisää jossa muutkin autot pääsevät radalle.
Mielestäni klubin jäsenyyden tulisi riittää siihen, että pääsee ajamaan klubin ratapäiville. Esimerkiksi kun klubilla on nyt sekä keväällä, että syksyllä ratapäivät, niin olisi edes toinen näistä ratapäivistä sellainen jossa toisenkin merkkiset autot pääsisivät ajamaan radalle. Sillä edellytyksellä toki, että klubin jäsenyys on kunnossa. Toinen ratapäivä olisi sitten perinteisesti Saab only.
Tämä voisi lisätä tapahtumien osallistujamäärää sekä jäsenten välistä tasavertaisuutta. Kaikki eivät halua välttämättä Saabiansa radalla rankaista. Minulla on vain Saabeja pihassa ja muun merkkisiä ei ole ainakaan toistaiseksi tulossa, joten se ei ole syynä tämän keskustelun avaamiselle.
Puolesta tai vastaan kommentteja? Toivoisin asiallista keskustelua aiheesta ja perusteluita näkökannalle - oli se sitten kumpi hyvänsä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Klubin ratapäivät, Saab vs. muut merkit
En ainakaan itse mieltäni pahoita jos joku haluaa välttämättä klubimaksulla rankaista radalla vaarin vanhaa nappisilmä ladaa.
Klubimaksu maksettu niin on pitäisi riittää.
Vaikka toisaalta tuon Saab only ajatuksenkin ymmärtää.
Klubimaksu maksettu niin on pitäisi riittää.
Vaikka toisaalta tuon Saab only ajatuksenkin ymmärtää.
Re: Klubin ratapäivät, Saab vs. muut merkit
Toi "vain tän merkkisillä autoilla radalle" on melko perinteistä Suomikyräilyä ja rata on täysin tyhjä koko päivän. Tyhmää touhua.
jeeeeeee!
Re: Klubin ratapäivät, Saab vs. muut merkit
Tästä oli pari-kolme vuotta sitten oikein äänestys foorumilla: viewtopic.php?f=22&t=162953
Oma kantani ei ole muuttunut. Klubin tapahtumien pitäisi olla avoinna klubin jäsenille, ja kun ratapäivä ei ole mikään näyttelytapahtuma, ei pitäisi olla mitään väliä millä autolla radalla ajamista harjoittelee. Jokainen merkkikerho on mielestäni samalla myös autoharrastajien kerho, joka edistää merkin harrastamisen lisäksi autoharrastusta yleensä. Tällä foorumillakin on paljon aihealueita, joissa ei kosketeta Saabia mitenkään, vaan aiheena on joku muu kulkine, ja mielestäni kaikki autoiluaiheiset (ja muutkin) keskustelunavaukset ovat tervetulleita.
Monella on harrasteautona museoikäinen Saabi, ja sama henkilö voi samalla harrastaa jotain radalle mieluisampaa ei-Saabia. Kun ratapäiviä on tuskin kenenkään mielestä tarjolla liikaa, ja jos viihtyy saabistiporukassa, on mielestäni vähän typerää, että radalle pääsee vain sillä vaalitulla museopelillä, eikä sillä autolla, jonka harrastaja on mahdollisesti rakentanut juuri ratapäiviä silmällä pitäen. Tämä tilanne tulee korostumaan entisestään, kun nyt Saabin valmistuksen loputtua jäsenistön autokanta väkisinkin tulee vanhenemaan.
Oma kantani ei ole muuttunut. Klubin tapahtumien pitäisi olla avoinna klubin jäsenille, ja kun ratapäivä ei ole mikään näyttelytapahtuma, ei pitäisi olla mitään väliä millä autolla radalla ajamista harjoittelee. Jokainen merkkikerho on mielestäni samalla myös autoharrastajien kerho, joka edistää merkin harrastamisen lisäksi autoharrastusta yleensä. Tällä foorumillakin on paljon aihealueita, joissa ei kosketeta Saabia mitenkään, vaan aiheena on joku muu kulkine, ja mielestäni kaikki autoiluaiheiset (ja muutkin) keskustelunavaukset ovat tervetulleita.
Monella on harrasteautona museoikäinen Saabi, ja sama henkilö voi samalla harrastaa jotain radalle mieluisampaa ei-Saabia. Kun ratapäiviä on tuskin kenenkään mielestä tarjolla liikaa, ja jos viihtyy saabistiporukassa, on mielestäni vähän typerää, että radalle pääsee vain sillä vaalitulla museopelillä, eikä sillä autolla, jonka harrastaja on mahdollisesti rakentanut juuri ratapäiviä silmällä pitäen. Tämä tilanne tulee korostumaan entisestään, kun nyt Saabin valmistuksen loputtua jäsenistön autokanta väkisinkin tulee vanhenemaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Klubin ratapäivät, Saab vs. muut merkit
Jos mulla ois ratakelpoinen auto siis muun merkkinen kuin saab ja kuulisin et 35eurolla pääsisi ajaan kaks kertaa kesässä ja saa vielä kahvitkin päälle niin saattaisin kyl liittyy jäseneksi ilman pienintäkään innostusta saab merkkiin...
Ahvenistolla oli kyllä hyvin porukkaa vaikka olikin saab only. Saab moottorilliset taitaa päästä jo nytkin tai ois ainaki syytä päästä.
Sinänsä ymmärrän tuon halun päästä muun merkkisellä kun monella saabit on kunnostettu hienoks ja ajellaan vaan hyvillä keleillä niin sääli sitä on radalle tuoda, toisin kun jotain tavallista käyttistä.
Miten tuota sit rajoittais?
Muun merkkiset pitää olla kilvellisii ettei tarvii jakaa vielä sikanopeisiinki..
Useamman vuoden jäsenyys?
Löydyttävä liikenteessä oleva saab?
Saabeilla etuajo-oikeus, jos radalla ruuhkaa niin muun merkkiset jonon hännille..
Ahvenistolla oli kyllä hyvin porukkaa vaikka olikin saab only. Saab moottorilliset taitaa päästä jo nytkin tai ois ainaki syytä päästä.
Sinänsä ymmärrän tuon halun päästä muun merkkisellä kun monella saabit on kunnostettu hienoks ja ajellaan vaan hyvillä keleillä niin sääli sitä on radalle tuoda, toisin kun jotain tavallista käyttistä.
Miten tuota sit rajoittais?
Muun merkkiset pitää olla kilvellisii ettei tarvii jakaa vielä sikanopeisiinki..
Useamman vuoden jäsenyys?
Löydyttävä liikenteessä oleva saab?
Saabeilla etuajo-oikeus, jos radalla ruuhkaa niin muun merkkiset jonon hännille..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Klubin ratapäivät, Saab vs. muut merkit
Aika monella autokerholla (on sitten merkkikerho eli ei) ei ole merkki- tai muitakaan rajoituksia, eikä siellä kai ole ongelmana ylimääräiset jäsenet. Ja mikäs siinä, eikös kaikki jäsenet ole tervetulleita, voihan siinä käydä niinkin että kun aikansa vastaanottaa Saabistia postiluukkuun ja käy siellä ratapäivillä katselemassa hienoja Saabeja, niin näkee valon ja löytää sisäisen Saabistinsa
Jos ratapäivillä alkaa kuitenkin olla ruuhkaa, kun kaiken maailman Opelistit valtaa varikon ja radan, niin helppoakos sitten on siinä kohtaa miettiä jotain rajoituksia tilanteeseen. Esimerkiksi Saabilla ilmaiseksi radalle, mutta muunmerkkisellä joutuu maksamaan kympin.
Jos ratapäivillä alkaa kuitenkin olla ruuhkaa, kun kaiken maailman Opelistit valtaa varikon ja radan, niin helppoakos sitten on siinä kohtaa miettiä jotain rajoituksia tilanteeseen. Esimerkiksi Saabilla ilmaiseksi radalle, mutta muunmerkkisellä joutuu maksamaan kympin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Klubin ratapäivät, Saab vs. muut merkit
Kantani on edelleen ei . Myös viime talven jäärata tapahtuma oli huono kun piikkipyörä porukka "hajotti" radan jolloin vakio renkaiset kärsi . Eli
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Klubin ratapäivät, Saab vs. muut merkit
Jep, esimerkiksi OCF:llä ja VRCF:llä jäsenet saavat ajaa ratapäivillä millä vaan ja ei jäsenet vain kyseisen merkin autoilla. Ihan fiksu rajaus.AZP kirjoitti:Aika monella autokerholla (on sitten merkkikerho eli ei) ei ole merkki- tai muitakaan rajoituksia, eikä siellä kai ole ongelmana ylimääräiset jäsenet.
jeeeeeee!
Re: Klubin ratapäivät, Saab vs. muut merkit
Olen kanssasi samaa mieltä, kuten ehkä kävi ketjun aloituksestakin ilmi. Monet harrastajat eivät välttämättä halua ottaa riskiä tuhota omaa harraste- tai käyttösaabiaan radalla. Voisivat kuitenkin osallistua toisen merkkisillä ajoharjoittelutapahtumaan.AZP kirjoitti:Oma kantani ei ole muuttunut. Klubin tapahtumien pitäisi olla avoinna klubin jäsenille, ja kun ratapäivä ei ole mikään näyttelytapahtuma, ei pitäisi olla mitään väliä millä autolla radalla ajamista harjoittelee.
Tämähän voisi olla mielestäni varsin hyvä käytäntö myös Saab-klubille.Keme kirjoitti:Jep, esimerkiksi OCF:llä ja VRCF:llä jäsenet saavat ajaa ratapäivillä millä vaan ja ei jäsenet vain kyseisen merkin autoilla. Ihan fiksu rajaus.AZP kirjoitti:Aika monella autokerholla (on sitten merkkikerho eli ei) ei ole merkki- tai muitakaan rajoituksia, eikä siellä kai ole ongelmana ylimääräiset jäsenet.
Nämä ovat myös varteenotettavia ajatusmalleja. Paikalla oleva järjestäjä/vauhtijaoksen edustaja voisi tehdä asiasta päätöksiä tilanteen mukaan, että onko radalla tilaa.tetammi kirjoitti:-Saabeilla etuajo-oikeus, jos radalla ruuhkaa niin muun merkkiset jonon hännille..
-Muun merkkiset pitää olla kilvellisii ettei tarvii jakaa vielä sikanopeisiinki..
Sitten mitä olen kuullut toisten autokerhojen tapahtumien käytännöistä, toisen merkkisillä ajoneuvoilla pääsee radalla lisämaksusta. Esimerkiksi 20€. Tuskin olisi mikään kynnyskysymys kenellekään. Toki eipä klubillakaan rahanpuutetta taida olla, mutta tälläinen rajoitusmahdollisuuskin voisi olla käytettävissä.
Minä koen omakohtaisesti ratapäivillä suuremmiksi haasteiksi erilaiset "jokkistyyppiset" ajoneuvot joilla ei niinkään ole merkitystä hajottaako ne vai ei, tuleeko kolhuja/naarmuja..Eivätkä ne taida olla vakuutettujakaan? Ajoharjoittelutapahtumassa liikennevakuutus on kuitenkin voimassa, ja vastapuolen vahingot korvataan vakuutuksesta. Toinen haaste on ajokortittomat kuljettajat... Mielestäni nämä edellämainitut seikat ovat enemmän haasteita ratailijoille, kuin toisen merkkiset autot.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Klubin ratapäivät, Saab vs. muut merkit
enemmän näkisin "vaaraksi" olevan ne jotka esim facen puolela kehuivat ajaneensa hitaammassa porukassa kauheaa ylinopeutta, toki siinä tuskin ketään vaarannettiin , mut ei ne turhaan oo jaettu yli ja alle 100km/h vauhtisiin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Klubin ratapäivät, Saab vs. muut merkit
Nuo turvallisuus-, vastuu- tai jääratapiikkirengasasiat ei sinänsä ole kauhean relevantteja asioita, kun päätetään ei-Saabien osallistumisesta. Merkkirajaus on politiikkaa, turvallisuus- ym. asiat pitää olla kunnossa, oli radalla sitten minkä merkkisiä autoja tahansa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Klubin ratapäivät, Saab vs. muut merkit
Toi extra maksu vääränmerkkisiltä ois varmaan paras, esim. toi 20e kuulostaa iha järkevältä.
Onko nyt saanut klubittomat käydä ajelemassa?
Joskus mielestäni ollu juttuu et vain jäsenille tai autokunnassa ainaki jäsen.
Vakuudettomat on tosiaan riski. Kisapeleissäkin on kai joku vakuutus?
Radalla kolarointeja ei kai mikään vakuutusyhtiö korvaa, menikö henkilövahingot omasta vakuutuksesta?
Onko nyt saanut klubittomat käydä ajelemassa?
Joskus mielestäni ollu juttuu et vain jäsenille tai autokunnassa ainaki jäsen.
Vakuudettomat on tosiaan riski. Kisapeleissäkin on kai joku vakuutus?
Radalla kolarointeja ei kai mikään vakuutusyhtiö korvaa, menikö henkilövahingot omasta vakuutuksesta?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Klubin ratapäivät, Saab vs. muut merkit
Siis jäsenmaksua ei tarvitse maksaa päästäkseen radalle? Maksaako ne sitte jonku ratamaksun vai pääseekö klubin rahottamana radalle ilman maksua, vaikka ei ole jäsen?Keme kirjoitti:Jep, esimerkiksi OCF:llä ja VRCF:llä jäsenet saavat ajaa ratapäivillä millä vaan ja ei jäsenet vain kyseisen merkin autoilla. Ihan fiksu rajaus.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Klubin ratapäivät, Saab vs. muut merkit
Ahvenistolla 2018 oli kuulemma riittävästi autoja radalla.
Borniaring 2018, Kemora 2017 ja Motopark 2017 ratapäiville olisi sopinut helposti tuplasti enemmän autoja. Kovasti niitä Saappeja aina rakennetaan, mutta ajotapahtumissa niillä ei jostain syystä ajeta. Ehkä maakuntiin on liian pitkä matka ruuhka-Suomesta.
Minullakin on väärän merkkinen auto, jolla käyn ratapäivillä kesäaikaan 1-2 kertaa kuussa. Ratapäiville osallistuvien määrät on muillakin kerhoilla laskussa, jolloin yhteistyötä on viritelty kerhojen välille. Järjestävä kerho perii ratamaksuja osallistujilta.
Sportpug (psa) kerhon jäsenenä pääsin ajamaan:
-Miataclubin ratapäivillä Peugeotilla
-OCF:n järjestämää varttimailia Kalajoella ja mailia Porin lentokentällä :saab:illa
Borniaring 2018, Kemora 2017 ja Motopark 2017 ratapäiville olisi sopinut helposti tuplasti enemmän autoja. Kovasti niitä Saappeja aina rakennetaan, mutta ajotapahtumissa niillä ei jostain syystä ajeta. Ehkä maakuntiin on liian pitkä matka ruuhka-Suomesta.
Minullakin on väärän merkkinen auto, jolla käyn ratapäivillä kesäaikaan 1-2 kertaa kuussa. Ratapäiville osallistuvien määrät on muillakin kerhoilla laskussa, jolloin yhteistyötä on viritelty kerhojen välille. Järjestävä kerho perii ratamaksuja osallistujilta.
Sportpug (psa) kerhon jäsenenä pääsin ajamaan:
-Miataclubin ratapäivillä Peugeotilla
-OCF:n järjestämää varttimailia Kalajoella ja mailia Porin lentokentällä :saab:illa
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
Re: Klubin ratapäivät, Saab vs. muut merkit
Erään kerhon talvitapahtumassa portaita on useampi - sopivan kerhon jäsenyys ja oikeanmaalainen auto on X euroa, jäsen+vääränmaalainen auto tai ei-jäsen ja oikeanmaalainen auto = Y euroa, ei-jäsen ja vääränmaalainen auto on Z euroa. Yllättäen X < Y < Z. Tuo on pieni tapahtuma, mutta porrastus on sinänsä hieno.Pakari kirjoitti:Sitten mitä olen kuullut toisten autokerhojen tapahtumien käytännöistä, toisen merkkisillä ajoneuvoilla pääsee radalla lisämaksusta. Esimerkiksi 20€. Tuskin olisi mikään kynnyskysymys kenellekään. Toki eipä klubillakaan rahanpuutetta taida olla, mutta tälläinen rajoitusmahdollisuuskin voisi olla käytettävissä.
Järjestäjän kannattaa tosiaan merkistä riippumatta kiinnittää huomiota vakuutustilanteeseen ja raakata epäselvät tapaukset tylysti pois radalta. Jos liikennevakuutus ei ole kunnossa, voi laskut ja selvittelyt olla aika ikäviä jos jotain käy. Liikennevakuutuksen saa runkonumerolla kutakuinkin mihin tahansa pulkkaan (myös rekisteröimättömään), joten osallistujalle se ei varsinaisesti ongelma ole.Pakari kirjoitti: Minä koen omakohtaisesti ratapäivillä suuremmiksi haasteiksi erilaiset "jokkistyyppiset" ajoneuvot joilla ei niinkään ole merkitystä hajottaako ne vai ei, tuleeko kolhuja/naarmuja..Eivätkä ne taida olla vakuutettujakaan? Ajoharjoittelutapahtumassa liikennevakuutus on kuitenkin voimassa, ja vastapuolen vahingot korvataan vakuutuksesta. Toinen haaste on ajokortittomat kuljettajat... Mielestäni nämä edellämainitut seikat ovat enemmän haasteita ratailijoille, kuin toisen merkkiset autot.
Edit: mainittakoon että Saabklubin osalta keskustelu kuuluisi mielestäni jäsenrajoitteiseen osioon. Kuka ja millä pääsee klubin tapahtumissa radalle kuuluu nimenomaan klubille ja klubilaisille.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla