Mercedes E200 NGT käyttökokemuksia

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 1881
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Mercedes E200 NGT käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Kirjoitellaapas tänne juttua kun täällä moni muukin kirjoitellut käyttökokemuksiaan eri autoista

Hommasin tuossa muutama viikko takaperin vm-11 olevan w212 mesen. Mittarissa oli ostohetkellä 189tkm ja nyt on noin 194tkm.
Varusteet ihan perus, ei mitään ihme hienouksia, xenonit löytyy kaukovalo automatiikalla.

Tein tuohon sen gasumin kaasusopparin. Pääsääntöisesti mennää tuolla biokaasulla, bensaa tarvinnut pariin otteeseen turvautua, eka kerta kun hain auton ja kaasu ei ihan riittänyt asemalle ja toisen kerran kun Varsovan jälkeen ei löytynyt auki olevaa CNG asemaa ennen pärnua

Kirjoittelen tähän kokemuksia mitä tämän laitteen kanssa eteen tulee
Mercedes CLS500
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1

Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1658
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Mercedes E200 NGT käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Mites tuollaisessa kaasumesessä eroaa tilat kaasuttomasta versiosta ?
Miten on säiliöt sijoiteltu?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC

Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 1881
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Mercedes E200 NGT käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Käsittääkseni kaasusäiliö on vararengas kotelossa ja takapenkin selkänojan takana. Kaikkiaan niihin sopii noin 20kg kaasua. Tällä ajaa noin 350km. Tavaratila on vähän lyhyempi kuin tavallisessa. Pohjalevyn alle ei pääse laittamaan mitään.
Bensatankki on järkevän kokoinen, sillä matkaa taittaa sen noin 750km. Tämä on sijoitettu pohjaan takapenkin alapuolelle

Tähän mennessä kokemukset on olleet oikein hyviä.
Mercedes CLS500
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2803
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Mercedes E200 NGT käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Mielenkiinnolla odottelen kokemuksia kaasulla ajosta!

Miten, minkälaisilla ajomäärillä rupeaa tuo Gasumin kuulausimaksullinen vaihtoehto kannattamaan?
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 1881
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Mercedes E200 NGT käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Nyt alkaa olla 10000km takana
Bensaa mennyt noin 3/4 tankkia tällä matkalla suurin bensan kulutus via balticalla koska varsova-Pärnu välillä ei päässyt tankkaamaan kaasua.
Tuulilasin pesunestettä mennyt noin 10 litraa. Nyt taas täytettävä. Muutaman kerran käyty auto pesemässä.
Mercedes CLS500
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5571
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Mercedes E200 NGT käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mitäs tuommosessa on voimaa ja erooko kaasu/bensa?

Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 1881
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Mercedes E200 NGT käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Ei huomaa eroa meneekö kaasulla vai bensalla. Ei huomaa myöskään kun vaihtaa kaasulta bensalle, ei nykäise tms. Ainoastaan koetauluun tule ilmoitus että kaasun loppumisen vuoksi vaihdettu bensalle.
Tuossa on 163 hepoa. 1.8L kompressori ja 5v automaatti.
Mercedes CLS500
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1

vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1294
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Mercedes E200 NGT käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Ehkä vähän OT, mutta Itselle tuli nyt ajankohtaiseksi siirtyä käyttöautoilussa pois Saabista. Työsuhdeautoksi tulee MB C 200 4matic AMG.
Nykyinen 9-3 SC 2,0t vector menee myntiin, mutta jäljelle jää kuitenkin kesä-auto viirusilmä ja vaimon 9-5 vector wagon.

Saas nähdä miltä Mersu tuntuu saabin jälkeen käytössä. Ainakin koeajossa ollut c200 avantgarde tuntui pirun hyvältä. Ainoa moite oli 1,5 litraisen bensakoneen käyntiääni kierrätettäessä.

Tässä on sitten Mersun kevythybridijärjestelmä, eli 48V laturi ja akkujärjestelmä joka antaa 14hv lisäpuhti kiihdytyksissä ja tasa-ajossa pudottaa polttomoottorin pois pelistä. Vaikutti muutaman 100km testiajossa, että 184hv +14hv riittäisi tuonkokoisen auton liikuttamiseen.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife,9-5 2,3t Vector Wagon Aut,MB 200C 4matic
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, Saab 9000CC 2.0T -90,
Saab 9000 cse 2,0T -95, Saab 9-5 2,3T+, Saab 9-5 2,0t Vector Wagon,Saab 9-3 2,0t Vector Wagon, #2575

Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 1881
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Mercedes E200 NGT käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Kilsoja tullut lisää ja kaasua palanut. Uudet vanteet tuli alle koska tuli ajettua tiessä julman isoon monttuun ja kaksi vannetta rikki.
Huolto pitäisi tehdä kohta taas.
Kesärenkaat ja vanteet olisi ostettava

Saa nähdä väheneekö nyt kesällä ajot yhtään kun cls tulee ajoon

Meseen ylensä ollut hyvin tyytyväinen. Jotain laitettavaa tulee välillä, mutta eihän noi uusia ole. E:ssä ei vielä ole mitään vikoja mitkä autosta johtuvat
Mercedes CLS500
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1

Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 1881
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Mercedes E200 NGT käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Eipä tähän ole mitään tullut kirjotettua pitkään aikaa

Vuosi alkaa olla kaasulla takana, aloituksessa oli 189tkm kilometriä ja eilen katsoin 255tkm.varmaan 260 tkm ehtii kun vuosi tulee täyteen.
Vikoja seuraavasti : jarrulevyt edessä ja takana menee vaihtoon , kulunut ohueksi. Renkaat kulunut vuodessa vaihtokuntoon( ajoin kitkoilla läpi vuoden)
Eipä sitten muuta ole ollutkaan.

Kaasukulutus ka. 5.4kg/100km
Mercedes CLS500
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1

Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 379
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Manse

Re: Mercedes E200 NGT käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Mulla on 2007 w211 NGT mersu ollut nyt noin nelisen kuukautta käyttöautona.
Hetken joutu rahapussille sopivaa mettästään, koska halusin tuon "facelift"-mallin, ettei tarvi SBC-jarrujen kans tapella.
Todella tyytyväinen olen ollut ja vajaa 14000km ite rullaillut.
Kilometrejä mese on nähnyt jo paljon, eli mittarissa kohta 360t. Kyllä seuraavakin auto tulee oleen ainakin kaasu ja mahdollisesti uudempi mese :)

Remontteja kaasulaitteistoon on tehty aiemman omistajan aikana jossain 300tkm kohdalla yli 4000€, eli kaksi kaasusuutinta ja tais olla joku helvetin kallis paineentasaus-venttiili.

Kaasutankit tais tässä olla yht 18kg ja sillä minun ajotavalla pääsee noin 280km, moni muu ajais sen 50km pidempään. Bensan kulutusta ei oo tullu seurattua, ehkä kerran kuussa tankannu 50€..

Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 1881
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Mercedes E200 NGT käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Hyväthän ne sbc jarrutkin on. Meillä cls:ssä ne on ja ei niissä mitään ongelmia ole ollut. Nyt pitää tuo Eemeli ja cls myydä pois ja keväällä tarkoitus ostaa niiden tilalle w221 63 :facepalm_man:
Mercedes CLS500
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1

Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 4839
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Mercedes E200 NGT käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Jamppa kirjoitti:
To Marras 28, 2019 19:52
Hyväthän ne sbc jarrutkin on.
Joo eihän SBC enää ole sellainen kummitus kuin kymmenisen vuotta sitten, kun siihen ei ollut edullisia lääkkeitä. Nyt on.

-Sami
Sami Räihä #1910
9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09
Ex: 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Softausta tarjolla - TECH2 | YV-loota tukossa, sp: nimimerkkini (at) gmail.com

Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 379
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Manse

Re: Mercedes E200 NGT käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Tein tossa vähän kirjanpitoa mesen kuluista, eli koitin kauanko tankillisella bensaa ajelee. Mersu kuluttaa kaasulla ajellessa myös hieman bensaa, mut on joukossa varmaan yhteensä 100km puhtaasti bensalla ajellen.
Tänään rupes oleen tankki mittarin mukaan aikas kuiva ja edellisen kerran tankkasin bensaa jouluaattona, joten raapustetaan tulokset esiin:

Mittariin kerty 2kk aikana 6500km:
Maakaasua: 7,30€/100km = 474,5€
Bensaa 73L x 1,43€ = 104,39€

Polttoaineet Yhteensä = 578,9€
Ajoneuvovero: 515 € Vuosi, eli 2kk osuus 85,83€
Yhteensä: 664,72€

Vastaavan Bensa-Eemelin kulut laskin 9l keskikulutuksen mukaan:
9 x 1,43€ x 65 = 836,55€
Ajoneuvovero: 358 € Vuosi, eli 2kk osuus = 59,67€
Yhteensä: 896,22€

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6040
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mercedes E200 NGT käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tsaarela kirjoitti:
Ti Joulu 18, 2018 23:19
Mielenkiinnolla odottelen kokemuksia kaasulla ajosta!

Miten, minkälaisilla ajomäärillä rupeaa tuo Gasumin kuulausimaksullinen vaihtoehto kannattamaan?
Ehkä asian vierestä, mutta Virossa olisi myynnissä OG9-3 cabbe, joka on muutettu kaasukäyttöiseksi:

https://www.auto24.ee/used/3324366

Eipä ole tuollaistakaan tullut nähtyä aiemmin :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD MY2011
NG9-3 1.9TiD Cabriolet MY2007

Vastaa Viestiin