Sähköautoilua (Kona 64kWh)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Juu ei noi bemmin vakuutukset ihan mahdottomia ole, 535d GT xdrive, johon Pohjantähden liikenne + paras kasko lasi ja parkkiturvineen maksaa 730e vuosi, vaikka ollaan täällä pahamaineisella pk-seudulla, jossa tuntuu hinnat olevan huomattavasti korkeammat kuin muualla..
Teslan vakuutus myös samaa luokkaa samalla kaskolla+liikenteellä...
Toki esim OP:n laskuria käyttämällä olisi pelkälle bemmille tullut hintaa 1900€ tms, mutta tosiaan parin eri yhtiön edustajien kesken kun kilpailutti, niin alkoi saada fiksuja hintoja..
Teslan vakuutus myös samaa luokkaa samalla kaskolla+liikenteellä...
Toki esim OP:n laskuria käyttämällä olisi pelkälle bemmille tullut hintaa 1900€ tms, mutta tosiaan parin eri yhtiön edustajien kesken kun kilpailutti, niin alkoi saada fiksuja hintoja..
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Lefista on kohtalaisen edullinen tarjouskampanja muuten nyt käynnissä. Ilmeisesti hinta on kuitenkin niinkin edullinen, että NIssan haluaa piilottaa sen eikä huudella sitä etusivullaan. Sitä pitää vähän etsiä. Ensin mennään Nissanin sivuille, josta mallistoon, siellä on Nissan Leafin alkaen-hinta:
Ei halpa. Mutta klikataanpa tuota kärryn kuvaa ja tutustutaan tarkemmin. Kato, hintahan valahti kun pääsee seuraavalle sivulle:
Alkoi jo kiinnostaa, klikataanpa tuolta alempaa Leaf-tarjouksiin. Oho:
Ikävä kyllä kun tuosta klikkaa eteenpäin, niin hinta ei enää alene.
Sen tarkemmin varustelistaa tutkimatta voi sanoa, että nyt on sähköauton hinta kilpailukykyinen vastaavan kokoisen polttomoottoriauton kanssa. Halvimman automaattivaihteisen Corolla hatchbackin (1.8 hybrid) hinta on alle 2000 oiroa tuota Leafin tarjoushintaa alempaa, Focuksen vastaavaan malliin (muinaismoottorilla) hintaeroa jää alle 2500 euroa jne. Ja jos hakee kilpailijoiden polttomoottorimallistosta vastaavan suorituskyvyn omaavat mallit (Leafissa 150 hv/320 Nm, 0-100 7,9 sekuntia), niin hinnat karkaa helposti yli Leafin tarjoushinnan.
Vähän luulen että noi on viime vuoden malleja jotka on jääneet myymättä, meinaan Autotalli.comista löytyy MY19.5-merkittyjä Leaf Visioita myynnissä, mutta Nissanin kotisivuilla ei tuon tarjouksen lisäksi löydy Visia-varustetasoa laisinkaan, vaan mallisto lähtee Acentasta (ovh 34 700 €). Mutta ei se tarjousta pahasti huononna.
Ja jos vaikka vertaa tuohon TM:n sähköautovertailun viisikkoon, joiden perushintojen haitari oli 33 t€:sta 46 t€:oon, niin toi Leafin hintahan on älyhalpa, vielä kun muistaa että Leaf on käytännössä yhtä kokoluokkaa isompi auto kuin TM:n vertailemat autot.
Ei halpa. Mutta klikataanpa tuota kärryn kuvaa ja tutustutaan tarkemmin. Kato, hintahan valahti kun pääsee seuraavalle sivulle:
Alkoi jo kiinnostaa, klikataanpa tuolta alempaa Leaf-tarjouksiin. Oho:
Ikävä kyllä kun tuosta klikkaa eteenpäin, niin hinta ei enää alene.
Sen tarkemmin varustelistaa tutkimatta voi sanoa, että nyt on sähköauton hinta kilpailukykyinen vastaavan kokoisen polttomoottoriauton kanssa. Halvimman automaattivaihteisen Corolla hatchbackin (1.8 hybrid) hinta on alle 2000 oiroa tuota Leafin tarjoushintaa alempaa, Focuksen vastaavaan malliin (muinaismoottorilla) hintaeroa jää alle 2500 euroa jne. Ja jos hakee kilpailijoiden polttomoottorimallistosta vastaavan suorituskyvyn omaavat mallit (Leafissa 150 hv/320 Nm, 0-100 7,9 sekuntia), niin hinnat karkaa helposti yli Leafin tarjoushinnan.
Vähän luulen että noi on viime vuoden malleja jotka on jääneet myymättä, meinaan Autotalli.comista löytyy MY19.5-merkittyjä Leaf Visioita myynnissä, mutta Nissanin kotisivuilla ei tuon tarjouksen lisäksi löydy Visia-varustetasoa laisinkaan, vaan mallisto lähtee Acentasta (ovh 34 700 €). Mutta ei se tarjousta pahasti huononna.
Ja jos vaikka vertaa tuohon TM:n sähköautovertailun viisikkoon, joiden perushintojen haitari oli 33 t€:sta 46 t€:oon, niin toi Leafin hintahan on älyhalpa, vielä kun muistaa että Leaf on käytännössä yhtä kokoluokkaa isompi auto kuin TM:n vertailemat autot.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Tuohon vielä 0-korkorahoitus niin avot! Tuo on jo oikeasti edullinen.
Hauska tapa markkinoida. Ehkä ensimmäisellä sivulla luodaan mielikuva lähes 40k€ autosta ja sitten pienellä salapoliisityöllä saat 10k€ alennusta niin auto tuntuu puoli-ilmaiselta
Hauska tapa markkinoida. Ehkä ensimmäisellä sivulla luodaan mielikuva lähes 40k€ autosta ja sitten pienellä salapoliisityöllä saat 10k€ alennusta niin auto tuntuu puoli-ilmaiselta
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Jep, nää on kyl hyvissä hinnoissa. Visia-varustetasossa tosin ei kuulemma ole ilmalämpöpumppua, minkä jotkut ovat kokeneet kynnysasiaksi. Eli jostain syystä on ehkä maahantuotu karvalakkimalleja (ja tässä tapauksessa se tarkoittaa sitä, että talvella kannattaa pitää karvalakkia tai muuten sähkövastus syö pitkän rangen )AZP kirjoitti: ↑Ma Elo 24, 2020 09:54Lefista on kohtalaisen edullinen tarjouskampanja muuten nyt käynnissä. Ilmeisesti hinta on kuitenkin niinkin edullinen, että NIssan haluaa piilottaa sen eikä huudella sitä etusivullaan. Sitä pitää vähän etsiä. Ensin mennään Nissanin sivuille, josta mallistoon, siellä on Nissan Leafin alkaen-hinta:
Sen tarkemmin varustelistaa tutkimatta ...
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Kävinpä tänään koeajamassa sähkökonan
Ei voi kuin onnitella autovalinnasta! Siis en osaa nyt yhtään verrata muihin täyssähköautoihin, kun ei niistä ole kokemusta, mutta kyllä tuon tehokkaamman Konan suorituskyky oli aika huima luokassaan. Ei voinut kuin miettiä että miten hauska joku Teslan Ludicrous Mode oikein onkaan?
Ei voi kuin onnitella autovalinnasta! Siis en osaa nyt yhtään verrata muihin täyssähköautoihin, kun ei niistä ole kokemusta, mutta kyllä tuon tehokkaamman Konan suorituskyky oli aika huima luokassaan. Ei voinut kuin miettiä että miten hauska joku Teslan Ludicrous Mode oikein onkaan?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Toisaalta hauska, toisaalta pettymys - tyyppasin kaverin P90D:n ja paikaltaan se tosiaan linkoaa aivan järjettömällä tunteella, mutta kun motarin rampissa painoin lapun lattiaan vauhdista, loisti vastaava hauskuus poissaolollaan. Kyllähän se siis veti, mittarilukema kipusi ihan kiitettävää tahtia, mutta ei se oikein miltään tuntunut. Muuten varsin tylsänoloinen auto, jossa pyritään kuljettajan huomiota tingeltangeleilla viemään kaikkialle muualle kuin liikenteeseen. Oiva peli matkustaa, mutta ajamisen iloa en löytänyt.
Olin vähän aristellut Teslan koeajoa juuri siksi, että tuntuuko sen kehutun instant väännön jälkeen polttomoottori enää miltään. Yllätyin aika isosti siitä, että polttomoottoriautojeni fiilis ja ilo on yhä tallella eikä sähkömoottorin käytös herättänyt oikein mitään omistamisen halua.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Mä vähän jo innostuin tuosta leafista mut varustetsekkaus tuolle visialle oli melkone floppi
Halogeenit ajovaloina
4 kajarii, ilman kosketusnäyttöö -> ei peruutuskameraa
Ei älykäst vakkarii
Ei peruutustutkia
Ei ilmalämpöpumppuu
Peltivanteet
Toki range on sentään kaiketi pare mitä siinä kolmelkympin egolfis ja suorituskyky..
Ite on kans tykästynyt tuoho eleettömään kiihtymiseen ja ajamisen helppouteen mut yhtään en osaa sanoo et kuoriutuisko itestä pihistelijä vai mentäiskö joka kiihdytys lappu lattiassa
Noilla fossiilisilla ero ei oo hirveen iso jos muuten ajaa suht tasaseen.
Halogeenit ajovaloina
4 kajarii, ilman kosketusnäyttöö -> ei peruutuskameraa
Ei älykäst vakkarii
Ei peruutustutkia
Ei ilmalämpöpumppuu
Peltivanteet
Toki range on sentään kaiketi pare mitä siinä kolmelkympin egolfis ja suorituskyky..
Ite on kans tykästynyt tuoho eleettömään kiihtymiseen ja ajamisen helppouteen mut yhtään en osaa sanoo et kuoriutuisko itestä pihistelijä vai mentäiskö joka kiihdytys lappu lattiassa
Noilla fossiilisilla ero ei oo hirveen iso jos muuten ajaa suht tasaseen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Ainakaan se Leaf ei pärjää piristetylle NG9-3CV TiD:lletetammi kirjoitti: ↑Ti Syys 01, 2020 15:20Mä vähän jo innostuin tuosta leafista mut varustetsekkaus tuolle visialle oli melkone floppi
Halogeenit ajovaloina
4 kajarii, ilman kosketusnäyttöö -> ei peruutuskameraa
Ei älykäst vakkarii
Ei peruutustutkia
Ei ilmalämpöpumppuu
Peltivanteet
Toki range on sentään kaiketi pare mitä siinä kolmelkympin egolfis ja suorituskyky..
Ite on kans tykästynyt tuoho eleettömään kiihtymiseen ja ajamisen helppouteen mut yhtään en osaa sanoo et kuoriutuisko itestä pihistelijä vai mentäiskö joka kiihdytys lappu lattiassa
Noilla fossiilisilla ero ei oo hirveen iso jos muuten ajaa suht tasaseen.
Tuli tänään kokeiltua
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Kisat on parhaimmillaan silloin, kun kukaan muu ei tiedä olevansa kilpailussaTurbo Sensonic kirjoitti: ↑Ti Syys 01, 2020 15:40
Ainakaan se Leaf ei pärjää piristetylle NG9-3CV TiD:lle
Tuli tänään kokeiltua
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Sähköllä ei ihan hirveää eroa saa, vaikka tekisi nopeita kiihdytyksiä, kulutukseen useilla nopeilla lyhytkestosilla kiihdytyksillä ei tunnu olevan hirveää vaikutusta ja kun kiihdytyksen jälkeen otetaan liike-energiaa talteen hidastaessa niin kokonaisuutena kulutus jää aika alhaiseksi. (Toki jos vetää pelkkää nollasta sataan täysillä ja jarrulla nollaan, sitten taas uusiksi ja toistaa useamman kerran peräkkäin niin saahan sen kuluttamaan..)
En nyt itse mitään rallia ajele, mutta omassa ajossa Teslalla saa sen 25kWh kulumaan satkulla jos ihan tosissaan jaksaa kiihdytellä, ja siis tämä tarkottaa niitä oikeasti nopeita kiihdytyksiä jatkuvasti, omalla reippaalla ajotyylillä johon kuuluu myös ripeitä kiihdytyksiä, niin keskimäärin menee noin 20kwh ja jos vertaan tätä 25% nousua polttomoottoriin, niin siinä kyllä en selviä noin pienellä kulutuksen kasvulla..
Ja euroissa kun sähköllä liikkuminen maksaa veroineen sen 2,5€ per satanen, niin parikymmentä prossaa lisää tohon ei vielä aja konkurssiin..
Enemmänkin sähköauton rangeen tuntuu vaikuttavan jatkuva vastus, kuten reippaasti loskaa tiellä, niin se tuntuu nostavan kulutusta aika paljon..
Tomppa & Saabit myyty :(
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Ehkä offtopicia, mutta sähköveneilyssä täysin sama asia.Rommitommi kirjoitti: ↑Ti Syys 01, 2020 20:43Enemmänkin sähköauton rangeen tuntuu vaikuttavan jatkuva vastus, kuten reippaasti loskaa tiellä, niin se tuntuu nostavan kulutusta aika paljon..
Mitä enemmän on veneessä kuormaa ja mitä enemmän tuulta ("merenkäyntiä"), sitä enemmän kuluu sähköä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Kaupunkiautossa noilla puutteilla ei peruutuskameraa lukuunottamatta ole oikein merkitystä, mutta melko riisuttu on.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Omal työmatkalla tarttis olla kyl hyvät valot, peruutuskameran saa tietty tarvikkeenaki.
Sama et popit sais olla ees kohtuulliset.
No suurin jarru on nykyne autokatras, pelkästään talviautoks ei voi noin kallista ostaa
Ooppelii on hankala hukata kun koronan ansiosta uusii myydään halvemmalla mitä me maksettiin tuost alkuvuodesta
No käyttökulut on kohtuulliset nykyiselläki kalustolla et sinänsä ei tarttis vaihtaa
Sama et popit sais olla ees kohtuulliset.
No suurin jarru on nykyne autokatras, pelkästään talviautoks ei voi noin kallista ostaa
Ooppelii on hankala hukata kun koronan ansiosta uusii myydään halvemmalla mitä me maksettiin tuost alkuvuodesta
No käyttökulut on kohtuulliset nykyiselläki kalustolla et sinänsä ei tarttis vaihtaa
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Ottamatta sen enempää kantaa Leafin valoihin, niin halogenithan eivät automaattisesti merkitse huonoja ajovaloja, eikä ledit hyviä. Molemmilla tekniikoilla saadaan kyllä hyviä valoja jos vain halutaan.
Pitempään autossa istuessa arvostaa kyllä vähintäänkni kohtuullista äänentoistoa.
Sama ongelma lienee monella, että autojen säilytys ja ylläpidon kustannukset rajoittaa harrastustoimintaa ja edullista autoilua!
Pitempään autossa istuessa arvostaa kyllä vähintäänkni kohtuullista äänentoistoa.
Sama ongelma lienee monella, että autojen säilytys ja ylläpidon kustannukset rajoittaa harrastustoimintaa ja edullista autoilua!
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Ja vaikka toki hyvät kaukovalot on kivat, niin niihin saa kuitenkin helposti parannusta. Surkeita lähivaloja ei laillisesti oikein pysty entraamaan, joten lopulta niiden hyvyys on oikeasti tärkeää, valonlähteen tyypistä riippumatta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K