Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Olen jäänyt tienpäälle ainoastaan Saab-merkkisillä autoilla.

GM900 2,0t -96: Öljyt tulivat pihalle öljypumpun o-renkaan katkettua. (Yhteisiä ajokilometrejä n. 5-8tkm)
9000 2,0t -97: Kansipahvi. (Yhteisiä ajokilometrejä n. 100tkm)
OG9-5 2,3T -00: DI-Kasetti kuoli vauhdista.
OG9-3 2,2TiD -01: Dieselin ilmavaivat ja niistä johtunut akun kyykkääminen. (Yhteisiä ajokilometrejä n. 40tkm)
NG9-3 1,8t -03: Bensapumpun rele. (Yhteisiä ajokilometrejä n.95tkm)
OG9-5 2,3T -04: Bensapumppu x2 kertaa, kampiakselin asentotunnistin ja polttoainetankin pannan katkeaminen. (Yhteisiä ajokilometrejä n.120tkm tähän mennessä)

Autot joilla en jäänyt kertaakaan tielle:
- GM900 2,3i -95, yhteisiä ajokilometrejä n. 60tkm
- Ford Escort 1,8i GT jolla yhteisiä ajokilometrejä oli kertynyt n. 140-150tkm.

Vedetään tästä nopea (ja väärä) johtopäätös että vapari on luotettavin. :mrgreen:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?

Viesti Kirjoittaja Haza »

Pääasiallisena käyttöautona olleet

1. 900i16 -89
Kerran jäi matka kesken kun ulompi vetonivel kuukausien ääntelyn jälkeen hajosi lopullisesti. Toisen kerran tielle jäätiin kun saabia käytettiin hirvikiväärin korvikkeena.. Ajossa n. 10-13v ikäisenä ja 130-180tkm välillä

2. 9000turbo -86
Ensimmäisen kerran tällä jäi matkan kesken eräälle sisäpihalle kun vas sisempi vetonivel hyppäsi pois paikoiltaan, perimmäinen syy oli rikki/irti oleva koneen takatuki. Toinen kerta tarvittiin traileria kun kalliilla korjautetusta vaihdelaatikosta löytyi kakkosen lisäksi myös kolmonen yhtäaikaa päälle. Nää molemmat oli sikäli tympeitä että asuin tuolloin tampereella ja molemmat porsimiset tapahtui turussa..
lisäksi kertaalleen rikkinäisen bensan siirtopumpun ja oman uunoilun yhdistelmän takia tarvittiin hinausköyttä kun unohdin tankata ajoissa eikä varsinainen pumppu saanut enää ainetta vaikka tankissa oli 10+ litraa jäljellä.
Ajossa n. 16-23v ja 320-460tkm

3. 9000 Aero -96
Edellisestä hiipumalla kuolleesta bensapumpusta viisastumatta jäin tielle kun toinen teki saman tempun, varaosan paikalle saamisen jälkeen oltiin puolessa tunnissa taas menossa.
Ajossa 13v ja 250tkm alkaen, nyt n 430tkm

4. 9-5 Aero A -00
Vaimo ajoi kerran kivikkoon niin että uusiksi meni mm. oik alatukivarsi, raidetanko, etulokari, etupuskuri ja ilmanputsarikotelo. Kerran oli takaa pyörä yrittänyt karata kun jälkikiristys unohtui, vaurioita oikeastaan vaan hukkuneet pyöränpultit. Ihan oikeasti porsimus keskeytti matkan kun kannelta lämmityslaitteen kennolle menevä vesiletku räjähti rovaniemen ja sodankylän puolivälissä. Lisäksi kävin tähän kerran vaihtamassa vaimon silloisen työpaikan parkkiksella bensapumpun että pääsi töistä kotiin. Tällä ajeli alkuun vaimo jolle nämä em kaikki tapahtui, itsekin jonkun aikaa ja viime vuonna vielä isäukko.
Ostaessa 13v ja 320tkm, nyt n 440tkm

5. Kia Carens 2,0crdi -07
AVK:lta €€ silmissä ostettu, ajelin melkein puoli vuotta kun eihän tällaista kukaan halua. Bongasin myöhemmin nettiautosta konevikaisena, en ostanu takaisin vaikka ois ollu ehjä kone valmiina :lol:
Ei jättäny tielle, juuri muuta hyvää tällaisesta ei voi sanoa..
10v ja joku 230tkm tms

6. Kia Cerato 1,6crdi -06
Piti ottaa vaihdossa että pääsi carensista eroon. Ei jättänyt tielle, tästäkään ei muuta hyvää löydy. Tätäkin sai kirota kuukausikaupalla ennenku pääsi eroon. Uusi omistaja (käsittääkseni edelleen) on kaverinkaverinkaveri joka tarvitsi halvan kulkuneuvon jolla ajaa työmatkat ja viedä lapset päiväkotiin, ilmeisesti toimii hyvin vaikka kamala laitos onkin ominaisuuksiltaan.
11v ja 350tkm tienoilla tais olla


7. 9-5 Aero -05
Bensapumpun vaihtoa ennen vanha pumppu teki hetkellisen tenän ostamisen jälkeen kotimatkalla, vartin odottelun jälkeen matka jatkui tekemättä mitään. Bensapumpun vaihdon jälkeen sen sijaan hinailtiin parin km päästä takaisin ja laitettiin se letku kunnolla kiinni..
Reilu vuosi sitten oli n 255tkm ja nyt taitaa olla 278tkm

Vaimon käytössä tms mutta kuitenkin ajossa: (ts ei varaosiksi tai suoraan ikuisuusprojektiksi hankittu)

1. 900i16 -91
Bensapumpun vaihdon jälkeen oli ämpärin sisällä se putken korvannut letkunpätkä halki joten ei käynyt kuin hetken jos käynnistyi ollenkaan ja takalasi rikki, nämä siis jo ostaessa, em. korjaamisen jälkeen ajettiin kai 10-20tkm ja mittarissa oli yli 300, en muista että olisi jättänyt koskaan tielle. Tais olla 2004-2005 tienoilla. Löysin riittävän hölmön pohjalaisen jolle tän sai myytyä. Moi hewidero! :D

2. 9000iA -90
isäukon entinen tonnari oli ihan uskomattoman ruma jonkun kyläsepän ruoste"korjausten" jäljiltä, mutta vain kaksi kertaa matka katkesi. Isällä loppui bensa kun mittari ei toiminut, (ex)vaimolla rengasrikko. Kertaalleen jäi kotona katokseen kun jakajan kansi ja pyörijä oli niin loppu ettei vaan enää lähteny käyntiin. Myin katsastusmiehelle ja annoin mukaan katsastusvirtalukon avaimineen :mrgreen:
Isällä n. 8-16v ja 250-80tkm mittarilukemilla (ei ole kirjoitusvirhe) myyty n. 18v ja 110tkm. Eka matkamittari kuoli 386tkm kohdalla, uusi alkoi nollasta kun oli jo ainakin 400 oikeasti ajettu

3. 900 turbo A 5d -96
Kiertokangen laakerit kaksinkerroin ostaessa, muuten hyvä..
Ei tiellejäämisiä vaikka korjasin koneen vääräoppisesti, ts en vaihtanut kiertokankia enkä kampiakselia.
Jäi lusikoita jakaessa naiselle, joka myi lopulta katsastamattomana kun turbon ja lambdan vaihto oli ilmeisesti ihan mahdotonta.
n. 12-13v ja kokoluokkaa 250tkm

4. Nykyisen rouvan mukana tuli -94tjsp farkkukorolla jollain 7ö-evvk moottorilla, bensaa siihen piti tankata, kiihtyvyyden pysty mittaamaan käkikellolla eikä siinä toiminu ees nopeusmittari. Liikkui kyllä omin voimin, vähän liiankin hyvin kun jarrut ei ihan aina toimineet. Kyllästyin hyvin nopeasti korjaamaan jatkuvasti laitetta jonka olemassaolon ainoa syy on se ettei sitä tarvi korjata.
Ikää sillä oli kai sitten jotain 17v ja ajettu oli, kukaan ei tiedä miten paljon tai vähän. Myytiin jollekin maahanmuuttajalle takajarruputket poikki.

5. (Toyotan tilalle) 900 2,3i -95
Oli katsastamaton, en muista miksi. Korjasin ja ajeltiin kai pari vuotta ja ehkä 50tkm. Ei vituttanut enää remppaaminen..
Ei jättänyt tielle, nainen kehtas jopa myydä työkaverilleen.

6. Kia Carens 2,0crdiA -07
Tarvittiin vähintään 6 hengen auto, tämä oli ensimmäinen joka sopi spekseihin eikä koeajolla löytynyt tuhansien eurojen vikalistaa niinkuin esim yhdestä touranista. Ei jääty tielle, mutta paska autohan tällainen on, lämpeää kuitenkin käsittämättömän nopeasti vaikka ei ole webastoa (kaiketi joku sähköinen lisälämmitin)
Rouvan sisko tarvitsi autoa, palautti melkein vuoden myöhemmin kun oli mm. kolhinut toisen takakulman ihan paskaksi, sotkenut sisältä ihan siivottomaan kuntoon, turbo entinen, molemmat etujouset poikki ja ajettu jotain 40tkm samoilla öljyillä.
Paskin auto-ostos ikinä, makaa edelleen pihassa, pitäis jaksaa paalata. Enkä edes osannut pysyä erossa korealaisista tämän jälkeen.
7v ja oisko ollut 330tkm ostaessa, nyt joku 390tkm

7. VW Touran 2,0TDI -05
Sulo Vilen iski, piti olla jonkun edellisen omistajan käyttämän korjaamon mukaan kansivika joten halpa, ei ollut kansivika, halpa kyllä oli. Samalla pajalla toki oli myös sanottu että kytkimen huono toiminta johtui ilmauksen tarpeesta kun eivät olleet osanneet asentaa kytkintä oikein.
Jätti kerran vaimon keskelle liikenneympyrää kun se "kansivika" lopulta uudenvuodenaattona eskaloitui, vaihdoin kampiakselin asentotunnistimen..
Ostaessa n. 290tkm ja 10v, nyt taitaa olla jo 420tkm.

8. Chevrolet Captiva 2,0D aut 4wd -07
Ei jättänyt tielle, ihan. Ostamisen jälkeen oli hilkulla että pääsi omin voimin tankkaamaan, sammui useamman kerran mutta pääsi omin voimin pumpulle asti.. Tämäkään ei ollut ihan ehjä ostaessa, mutta ajokuntoinen ja katsastettu joten muutama tuhat km tuli ajettua. Kaipaa vähän isompaa remppaa kuin mihin on ollut aikaa joten ei ole ajokunnossa vielä(kään) Kyllä, tämäkin oli halpa :lol:
n 250tkm mittarissa
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3099
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?

Viesti Kirjoittaja Svc »

35 vuoden autoilu-uran aikana ole päässyt aika vähällä. Hinattavaksi olen päätynyt vain neljän auton kanssa noin kahdestakymmenestä omistamastani:

1990, Wartburg 353W: Ykkössylinterin kiertokangen laakeri leikkasi kiinni. Isä kävi hinaamassa Ruutanasta kotiin Kangasalle
1991, Wartburg 353W: Katkojakotelon kytkintappi irtosi Jyväskylässä. Köyden jatkona korjattavaksi kaverin autotalliin.
2005, Audi 100: Virranjakajan Hall-anturi mykistyi Tampereella Hämeenkadun liikennevaloissa. Hinurin lavalla pajalle.
2007, Xantia 2.0: Lämmityslaitteen vesiletkuliitin murtui. (Vaimon auto). Haettu trailerilla kotiin.
2011, Xantia HDi: Kampiakselin hihnapyörän vulkanointi petti Helsingissä. Jätetty läheiselle korjaamolle.
2012, Xantia HDi: Lämmityslaitteen paluuletku halkesi. Hinattu korjaamolle

Tien päällä korjattuja isompia ongelmia:
Wartburg: Startti lakkasi toimimasta. Startin purku ja irroneen hiilen johdon korjaus.
Audi 100: Jarruputki katkesi Hyvinkäällä. Putki taiteltu tukkoon ja ajettu Hankoon
Ford Escort: Kytkinvaijeri katkesi. Vaihdettu uusi Iisalmen Ford-liikkeen pihalla.
Fiat Uno: Kytkinvaijeri katkesi. Ajoin kotiin Kajaanista Kuopioon ilman kytkintä

Aika monesta autosta on sidottu esim. katkennutta pakoputkea viiksilangalla alustaan. Vain yhden kerran olen joutunut vaihtamaan renkaan ihan tien päällä.

Kaiken kaikkiaan eniten jännitystä autoiluun sai tuosta Wartburgista. 900 eurolla ostettu Xantia HDi hyvänä kakkosena, joskin ~500 000 km mittarilukemallakin saattoi olla osansa noihin ongelmiin. Nykyinen Saab on viritetty harrasteauto, eli sitä ei lasketa mukaan tähän kyselyyn.

Huolettomin auto viimeisen kymmenen vuoden aikana on ollut Citroen Xsara, Citroen C5:t hyvänä kakkosena. Aiemmista paras oli Subaru Leone. Nämä tosin kaikki ostettu myös vähiten ajettuina. (<200 000 km).
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Millä olen jäänyt tielle:
-Ford Escort (täysi pommi)
-Saab 900i16V (laturi porsi)
-Saab 900 Turbo Sensonic (Sensonic -kytkinjärjestelmän hajoamisen vuoksi)

Millä olen meinannut jäädä tielle:

-Citroen C4 Grand Picasso: meni motarilla limp home -tilaan, jonka jälkeen pystyi ajamaan vain 60 km/h.

Millä en ole jäänyt tielle:

-Saab 9-3SS
-Saab 9-3SC
-Skoda Superb farkku
-Volvo V70 Classic
-Volvo V60
-Saab NG9-5 2.0TTiD (koputtaa puuta) :wink:
-BMW 520d xDrive (koputtaa puuta) :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?

Viesti Kirjoittaja koistha »

Etkös jäänyt SC:llä vesilätäkköön aikoinaan vai sekoitanko henkilön ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Lerssinen
"Viggen"
Viestit: 593
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:08
Paikkakunta: Oulainen

Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Aika tylsää, en ole koskaan jäänyt millään omalla laitteella tielle.

Sunnystä särkyi laturi joskus vuonna nakki mutta silti piisas akussa potku ajaa 15km kotio, sen tiukempaa tilannetta ei ole ollu.
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?

Viesti Kirjoittaja Risto »

koistha kirjoitti:
Ma Huhti 01, 2019 09:07
Etkös jäänyt SC:llä vesilätäkköön aikoinaan vai sekoitanko henkilön ?
Ei jäänyt lätäkköön, olen itse nähnyt hänet tuon tapahtuman jälkeen kuivalla maalla.
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Mielenkiintoista kyllä lukea näitä... :D

Omia kokemuksia itseltä ja lähipiiristä (jotain voinut unohtua, km-määrät sinnepäin) :

Porukoilla 900i - 87, vetari petti kerran tai pari, parkkiruudusta pakittaessa. Bensapumpun rele keljuili ja vaihdelaatikosta katkesi välitysketju halkaisten koko ensiövälityskopan. Yhden kolarinkin koki jossain puolivälissä elinkaarta, silloin ajamalla kotiin vaikkei esim. takaovet enää auenneet. Km tuolle kertyi vuosien saatossa 80tkm-480tkm.

9000CSE 2,0t jätti kaksi kertaa tielle. Toisen kerran sytkäkasetti, toisella kertaa loppui kytkin. Matka-ajossa loppui meno kesken, levyä ei löytynyt. ~150tkm-450tkm.

Ehkä vajaa vuoden verran ajossa, sekä itsellä että porukoilla (jossain v. 2010 tietämillä) - 95 1,8 VW Golf, jätti tuon tuosta tienvarteen, sylki öljyt pihalle, sytkäongelmia useampaan otteeseen. Rengasrikkoja, vannekin petti kertaalleen, jarrujen totaalijumimisia ja ovet ei luonnollisesti talvella toimineet. Mittarissa tuossa iästään huolimatta jotain karvan päälle 200tkm, montaa tuhatta ei tullut lisää ja vajaan vuoden käytössä. Tais osua huono yksilö.

Edellisestä "motivoituneena" porukat hommas uuden Fabia Combin, millälie pikkukoneella. Nyt jotain ~5v ja 130tkm takana, kerran meni sytkäpuola mutta saivat nilkutettua korjaamolle ja matka jatkui vara-autolla. Muuten huoleton peli mutta takalasi/luukku ei näytä kestävän pakittaa traktoria päin. No, pienellä omavastuulla homma hoidossa...

Fiat Marea, emännällä käytössä. Ehkä kolmisen vuotta ja ~90tkm tuli lisää mittariin. Vanha ja kilometrejä ehkä vajaa 300tkm hommattaessa. Luotettava peli vaikka aina jotain rikki, ei kuitenkaan jättänyt tielle kun kerran bensan loputtua. Mittari valehteli pakkasilla. Ovenkahvathan tuohon ois pitäny vaihtaa joka talvi ja kaikenlaista pikkuhäikkää, kori alkoi olla totaalisen loppu, ulkopellit kestää kyllä mutta kaikki alapuolelta täysin lahoa.

Avensis 1,8VVTi öljysyöppö, 350tkm ajettuna hommattu. Piti saada seuraavaksi päiväksi emännälle auto ja tuo löytyi läheltä. Suht varma käyttövehje vaikkei kauaa ollutkaan. Sytkäpuolia hajos useampi, aina kuitenkin kolmella pytyllä kotiin. Takajarruja sai moukaroida talvella tuon tuosta, alujen vaihto peltivanteisiin auttoi huomattavasti. Melkein satatonnia tuohon tuli lisää ~3v aikana. Vielä velipojalla käytössä, vikaa riittää muttei ole tainnut tielle jättää.

Omista autoista ei nyt tähän hätään kerennyt oikeastaan mitään kirjoittaa, ehkä paremmalla ajalla...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1059
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Töihin mennesä 900S vm 1991 oli pakko pysäyttää moottorin lämmönnousun vuoksi. Syyksi paljastu jäähdytysnesteen huono pakkasenkesto. Ajoviima jäädytti syylärin, paisuntasäiliössä oli sohjoa kuin vasta kairatussa pilkkireiässä :lol: . Tilasin pomon hinaamaan hallile lämpiämään ja töitten jälkeen vaihdoin nesteet parempiin.
Allekirjoituksen Femmasta antautui pa-pumppu toissa kesänä, töihin oli silloinkin matka. Hinausauton lavala kotipihaan ja seuraavana päivänä Motonetin pumppu paikoilleen ja matka jatkuu.
Läheltä-piti tilanteita on sitten ollut jonkin verran työn merkeissä. Latureita, akkuja, kannentiivisteitä ymv on porsinu, polttoainekin on päässyt loppumaan pari kertaa ja ojassakin on oltu ja kaukana mutta nyt en muista että millään ei olis päässy kotia asti kuitenkaan. Kuulosti muuten Mersun cdi aika karkealta kun pelkän akkuvirran varassa posottelin 60 km hallile. Perillä pihassa näytti jälkiasenteinen lämpötila/volttimittari 9V jännitteeksi, todella raskaasti kävi siinä vaiheessa.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1851
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Näillä ei ole tielle jääty:

Ford Taunus 1.6Gl -81
Mitsubishi Lancer F 1.2GL -83
Nissan Stanza 1.8 GLS -84
Nissan Bluebird 2.0 SGX -85
Mitsubishi Galant 1.8GLi -94

Ja näillä kerran:
Nissan Sunny 1.5GL -84 (Laturi)
Mitsubishi Galant 2.0GL -87 (Loppui bensa)
Saab 9-5 2.3t -01 (Irtosi itse vaihdetusta bensapumpusta letku :mrgreen:)
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1096
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Ensiautoni jätti tielle bensan loppumisen vuoksi vuonna -88. Ei toiminut matkamittari eikä bensamittari. Kyseessä on Taunus -61 joka on mulla vieläkin.

96 jätti tielle kun alavesiletku halkesi. Se oli jotakin 90-luvun loppua. Sama auto löytyy edelleen.

On ne muutkin tielle jättäneet mutta ei niitä kaikkia muista.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61 ja Volvo 144 -71.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tielle jättäneet.
Ford Anglia 1200Super
-laturi petti,edes fordin pesässä eivät saaneet sitä korjattua.
-paalaus
Datsun 1600
-1.Kolmos pytyn männästä pala pois
-2.Kaasutin tulvi.
-3.Bensapumpun kalvo petti.
-paalaus
SAAB 900i 5D Combi
-1.vetoakseli hyppäsi maljasta pois. ( moottorista puuttui heilumisen estävä tukirauta.)
-2.vetoakselin ( nokkaketjun välitys ) holkki irtosi paikaltaan,tuli säästettyä segerin hinnassa.
-3.sytytys yksikkö.
SAAB 9000CD23T
-1.Kansipahvi
-2.Vetoakseli
-3.vetoakseli
-4.sytytysyksikkö
Fiat Ritmo 75
-bensapumppu
Mazda 1500
-paalaus
Opel Kadett 1100
-paalaus

Tielle jättämättömät.
Datsun 100A
Datsun 120Y Sunny
Ford Escort 1100
Mitsubishi Lancer
SAAB 900i 4D
SAAB OG9³SE
VW Jetta
VW Golf 5
VW Golf 6
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23922
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kerran luulin jääväni tiensivuun ku jumal moottori H yks kaasari hyytyi .... mut vika olikin se että luisti jämähti yläasentoon ja moottori tukehtui bensaan. kansi auki ja paidan helmaan puhdistus kasaus ja matka jatkui.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13167
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?

Viesti Kirjoittaja AZP »

9000CD23T kirjoitti:
Pe Huhti 05, 2019 11:01
Tielle jättäneet.
...
Mazda 1500
-paalaus
Opel Kadett 1100
-paalaus
...
Kävikö siis niin että ajoit kesken matkan vahingossa auton paaliin ja jäit tien päälle? :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mistä arvasit..?
Ne on nuo paalauskoneet aika yllättäviä.
:lol:
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin