Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2838
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?
Saabeilla on aina päässyt kotiin korjaamaan tai suoraan korjaamolle, oli sitten kyse mekaanisen ruiskun bensaputkista (900i), automaattivaihteistosta (9000 turbo) tai kannentiivisteestä (9000 aero).
Hinuria on tarvittu Mersujen kanssa:
- S 500 -99 3*ilma-alusta
- S 55 -04 2*ohjaustehostimen letkut ja 1*jarruputki
Hinuria on tarvittu Mersujen kanssa:
- S 500 -99 3*ilma-alusta
- S 55 -04 2*ohjaustehostimen letkut ja 1*jarruputki
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?
Muistaakseni omalla kohdalla kahdella Saabilla on matka katkennut ja jatkunut hinausauton kyydissä.
- og900 turbosta vaihdelaatikko hajosi ja meni jumiin
- 9-5 2.2tid hyytyi ajosta
Toki muitakin rikkoutumisia on tapahtunut mutta on kotiin päässyt kuitenkin nilkuttamaan
- og900 turbosta vaihdelaatikko hajosi ja meni jumiin
- 9-5 2.2tid hyytyi ajosta
Toki muitakin rikkoutumisia on tapahtunut mutta on kotiin päässyt kuitenkin nilkuttamaan
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?
Renault Captur
VW Kupla
Lisäksi muistelisin n. vuonna -80 jääneeni tielle Opel Kadettin kyydissä.
VW Kupla
Lisäksi muistelisin n. vuonna -80 jääneeni tielle Opel Kadettin kyydissä.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?
Tielle jääty kolme kertaa.
v. 1999 Opel Ascona 1.3S vm.1987, bensa loppui.
v. 2002. Saab 900 1985, kansivika. Ajoin vettä lisäten ja painetta seuraillen koko kesän, mutta sitten ei enää yhden reissun levähdystauon jälkeen käynnistynyt. Pyöritti kyllä. Syy osin mysteeri, kun meni purkaamolle tuon jälkeen.
v. 2003 Saab 900 1983, kuskin puolen murrosnivelestä kuulat levisi kadulle, ja matka loppui siihen.
v. 1999 Opel Ascona 1.3S vm.1987, bensa loppui.
v. 2002. Saab 900 1985, kansivika. Ajoin vettä lisäten ja painetta seuraillen koko kesän, mutta sitten ei enää yhden reissun levähdystauon jälkeen käynnistynyt. Pyöritti kyllä. Syy osin mysteeri, kun meni purkaamolle tuon jälkeen.
v. 2003 Saab 900 1983, kuskin puolen murrosnivelestä kuulat levisi kadulle, ja matka loppui siihen.
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?
Tielle jäänyt saab 900i 16V:llä, toimimattoman bensamittarin ja ohuen lompakon takia.
Tielle jäänyt myös saab 900i 8V:llä, mutta olisin varmaan päässyt liikkeelle vielä (ilman työkaluja tai mitään).
Varsinaisesti ei ole siis millään jääty tielle "lopullisesti"
Tielle jäänyt myös saab 900i 8V:llä, mutta olisin varmaan päässyt liikkeelle vielä (ilman työkaluja tai mitään).
Varsinaisesti ei ole siis millään jääty tielle "lopullisesti"
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?
Tonnarilla kerran kun huollosta lähdin ja petti bensapumppu kotimatkalla. Toisen kerran femmalla kun olin juuri hankkinut ja ekalla lomareissulla sihti tukkoon ja se oli siinä. Auto palasi liikkeeseen.
Ns. väärän merkkisillä (Skodillac ja 2xOpel) ei olla vielä tien päälle jääty toki niitä ei ole ollutkaan kuin viitisen vuotta taloudessa. Nyt ei ole kuin Saabeja ja nykyisillä yksilöillä ei ole tielle jääty.
Ns. väärän merkkisillä (Skodillac ja 2xOpel) ei olla vielä tien päälle jääty toki niitä ei ole ollutkaan kuin viitisen vuotta taloudessa. Nyt ei ole kuin Saabeja ja nykyisillä yksilöillä ei ole tielle jääty.
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?
Ehdottomasti useimmin tien päälle olen jäänyt m00 9-5 Aerolla. Toisaalta sillä olen myös kaikista autoistani ajanut reilusti eniten kilometrejä. Bensapumppu pari kertaa, vesipumppu kerran, mäntäpistiäinen kerran ja kampuran asentoanturi kerran. Kaasuläppäkotelon vioista on selvitty resetoimalla limbhome, jolloin matka on jatkunut. Sytkäkasettiviallakin on päässyt nykyien perille. Varmaan jotain muutakin on ollut, mutta onneksi ei kaikkea enää muista.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7554
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?
Ja olen jäänyt parikin kertaa CD tonnarilla taipaleelle.
Sytkäkasetti ja pari kertaa vetoakseli.
Sytkäkasetti ja pari kertaa vetoakseli.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- Saab 9-3 2000
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti Helmi 19, 2019 14:25
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?
Perjantaina jäin just nimimerkin Saabilla Burger Kingin noutoluukulle kun ei auto yhtäkkiä enää käynnistynytkään. Juuri saatiin hinattua hima parkkikselle.
Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?
Itellä aloitusviestin jälkeenkin edelleen pelkillä Saabeilla jääty tielle (pl. tuo yksi omalla tyhmyydellä rikottu Nipponi) .
Viime kesänä allekirjoituksen Femma hyytyi pahasti Tampereen motarille, vaikka nimenomaan uskoin diesel-Saban hankkiessani, että jatkuva tielle jäämisen vaara (sytkäkasetti/KAA/GT17) sillä pienenisi radikaalisti
Syynä oli muistaakseni huonosti kiinni oleva polttoainesuuttimen sähköliitin, jonka ansiosta kolmossylinteri tippui pelistä. Auton sai onneksi joten kuten nilkuteltua tutun pihaan, jossa tutun kaveri kävi kolmen kaljan palkalla vääntelemässä liittimen pinnit parempaan asentoon.
Oli ihan mukavan hintainen korjaus, kun matkalla kysymäni korjaamon arviohinta olisi ollut yli 1000e .
Mutta joo, Saabeilla voi luottaa tielle jäävänsä, jos jollakin
Viime kesänä allekirjoituksen Femma hyytyi pahasti Tampereen motarille, vaikka nimenomaan uskoin diesel-Saban hankkiessani, että jatkuva tielle jäämisen vaara (sytkäkasetti/KAA/GT17) sillä pienenisi radikaalisti
Syynä oli muistaakseni huonosti kiinni oleva polttoainesuuttimen sähköliitin, jonka ansiosta kolmossylinteri tippui pelistä. Auton sai onneksi joten kuten nilkuteltua tutun pihaan, jossa tutun kaveri kävi kolmen kaljan palkalla vääntelemässä liittimen pinnit parempaan asentoon.
Oli ihan mukavan hintainen korjaus, kun matkalla kysymäni korjaamon arviohinta olisi ollut yli 1000e .
Mutta joo, Saabeilla voi luottaa tielle jäävänsä, jos jollakin
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Millä autolla olet/et ole jäänyt tielle?
Epäluotettavin vehje tähän mennessä on ollut 9-5 AeroWagon M2000. Sillä jäätin matkan varrelle ainakin kampuran asentoanturin ja automaatilootan anturin takia. Nämä tapahtuivat kodin lähistöllä, joten isompaa haastetta ei tullut.
Käyttöremmin hihnapyöräkin irtosi kerran, mutta hinuri haki omasta pihasta sillä kertaa...
OG9-3 rykistä porsi hihnankiristin, joka oli ainut osa, jota ei uusittu konerempassa, lavetilla siirryttiin noin 5km pajalle. TTIDstä on sipannut löpösuodattimen vesianturi, joka alkoi vuotamaan polttoainetta kuin hanasta kotipihassa, mutta ei sillä kehdannut ajaa 20 kilsaa pajalle, vaan piti tilata lavetti. Myös EGRn jäähdyttimen koppa halkesi kerran sopivasti ja coolant level low -viesti tuli sidiin kotipihassa, kun oltiin lähdössä reissuun. Eli meidän saapit osaavat aika hyvin laueta kotosalla
Eski
Käyttöremmin hihnapyöräkin irtosi kerran, mutta hinuri haki omasta pihasta sillä kertaa...
OG9-3 rykistä porsi hihnankiristin, joka oli ainut osa, jota ei uusittu konerempassa, lavetilla siirryttiin noin 5km pajalle. TTIDstä on sipannut löpösuodattimen vesianturi, joka alkoi vuotamaan polttoainetta kuin hanasta kotipihassa, mutta ei sillä kehdannut ajaa 20 kilsaa pajalle, vaan piti tilata lavetti. Myös EGRn jäähdyttimen koppa halkesi kerran sopivasti ja coolant level low -viesti tuli sidiin kotipihassa, kun oltiin lähdössä reissuun. Eli meidän saapit osaavat aika hyvin laueta kotosalla
Eski