Pitäis koneeseen vaihtaa venttiilivarsien kumit ilman kannen irrotusta. Näppärintä olisi laittaa sylinteriin paineilmaa venttiilijousen irrottamisen ajaksi estämään venttiilin putoaminen sylinteriin. Pienellä googlailulla tähän tarkoitukseen löytyy tulpanteikään (M14) erilaisia sovittimia:
https://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/A ... C3%A4/3361
https://www.ebay.co.uk/itm/Lisle-19700- ... xyhlJRbrbZ
Ja vanha kunnon kikka eli tulpasta posliini pois ja hitsaa siihen putkenpätkän, johon paineilmaletku kiinni.
Eka vaihtoehto olis tilatessa nopeiten kotona, mutta kertakäyttöön tyyris. Toinen vaihtoehto on hinnaltaan ok mutta kestää kauan uida rapakon takaa. Kolmas on budjettimiehen ratkaisu, mutta ei ole hitsausvehkeitä, eli pitäisi jossain hitsaus teetättää.
Nuukalle miehelle voisi sopia tällainen liitin jostain teknisestä kaupasta ja siihen letku kiinni: https://www.salhydro.fi/fi/jic-putkilii ... n-m-unf-uk
Tosin kaikki M14-vaihtoehdot näyttää olevan M14x1,5 kun tulpan kierre on M14x1.25.
Onko kokemuksia onnistuuko tuollaisella liittimella jos löytyy oikea kierre? Tai muita kokemuksia paineilman laittamisesta pyttyihin?
Paineilmasovitin tulpanreikään
Paineilmasovitin tulpanreikään
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Paineilmasovitin tulpanreikään
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Paineilmasovitin tulpanreikään
Vanhasta puristuspaine mittarista tekasin itelle. (biltemassa uus 19e)
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Paineilmasovitin tulpanreikään
Joo, tuotakin harkitsin. Mulla on Bilteman puristuspainemittari, mutta siinä on takaiskuventtiili, eli ei päästä painetta sylinteriin päin. Lisäksi mittaripään liitin on joku mallia ufo, eli siihen ei sovi suoraan mikään tuntemani liitin. Mutta letku poikki sopivalle liittimelle ja jollain rikkoo sen takaiskun, niin sillähän se toimisi. Bilteman mittarin hinnalla vois ihan hyvin ostaa vaikka toisen tuhottavaksi, tai tuhota sen olemassaolevan ja ostaa uuden sitten kun/jos tarvitsee.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Paineilmasovitin tulpanreikään
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Paineilmasovitin tulpanreikään
^tuo on se aloituksessa mainittu eka vaihtoehto.
Tilasin nyt ebaysta sen kakkosvaihtoehdon. Totesin etten tässä kuussa paljoa ehdi kuitenkaan puuhata, ja sen pitäisi saapua ennen vappua. Hondassa olisi sama homma edessä ja tietenkin siinä on tulpissa M12-kierre, eli tarvitsisi vähintään jonkun adapterin tuohonkin. Mutta kone pitää joka tapauksessa varmaan irrottaa pyörästä, joten ehkä sitä samalla vaivalla irrottaa kannenkin ja tarkistaa samalla onko kansirempalle tarvetta.
Tilasin nyt ebaysta sen kakkosvaihtoehdon. Totesin etten tässä kuussa paljoa ehdi kuitenkaan puuhata, ja sen pitäisi saapua ennen vappua. Hondassa olisi sama homma edessä ja tietenkin siinä on tulpissa M12-kierre, eli tarvitsisi vähintään jonkun adapterin tuohonkin. Mutta kone pitää joka tapauksessa varmaan irrottaa pyörästä, joten ehkä sitä samalla vaivalla irrottaa kannenkin ja tarkistaa samalla onko kansirempalle tarvetta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K