konsti miten ei jää auton alle

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2272
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

konsti miten ei jää auton alle

Viesti Kirjoittaja stara »

kun käytätte tunkkeja auton nostossa muistakaa, jotta pehmeä maa voi alkaa yllättäen antaa periksi , vaikka auto on jo ylhäälläkin. eli pankaa aina vahva levy tunkin alle henkivakuutukseksi. minä olen jopa hitsannut halpistunkkeihin pohjalevyn, ja silti käytän erillistä aluslevyä ainakin kun isompaa osaa autosta nostan ( ei ole asfalttia piha).
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7439
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: konsti miten ei jää auton alle

Viesti Kirjoittaja mestari »

juu kompataa tuota, varsinkin mökki olosuhteissa sietää varmistella tunkin toimintavarmuus.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: konsti miten ei jää auton alle

Viesti Kirjoittaja aero »

Tunkin varassa olevan auton alle nyt ei muutenkaan mennä, mutta sama pätee pukkeihin - sellainen pieni kolmijalka uppoaa aika nätisti. Hyväksi havaittu keino on korvata pukki joko puupölkyllä tai päällekkäisistä pattingeista rakennettu puinen pukki. Saa ihan eri tapaan tukipinta-alaa alle kuin pienijalkaisella pukilla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7439
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: konsti miten ei jää auton alle

Viesti Kirjoittaja mestari »

itse olen käyttänyt maasto olosuhteissa eli aina liimapalkin pätkiä tukevia ja ei horjuvia
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2032
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: konsti miten ei jää auton alle

Viesti Kirjoittaja vfr »

On varovainen liikenteessä ja suojatietä ylittäessä katsottava kumpaankin suuntaan :lol: :lol:
Eiköhän noilla neuvoilla pärjää :roll:
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2272
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: konsti miten ei jää auton alle

Viesti Kirjoittaja stara »

tai pysyttelee vaan saabin sisäpuolella eli siirtyy ns ulkoruokintaan :mrgreen:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: konsti miten ei jää auton alle

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

stara kirjoitti:
Ti Huhti 30, 2019 16:54
kun käytätte tunkkeja auton nostossa muistakaa, jotta pehmeä maa voi alkaa yllättäen antaa periksi , vaikka auto on jo ylhäälläkin. eli pankaa aina vahva levy tunkin alle henkivakuutukseksi. minä olen jopa hitsannut halpistunkkeihin pohjalevyn, ja silti käytän erillistä aluslevyä ainakin kun isompaa osaa autosta nostan ( ei ole asfalttia piha).
Ihan hyvä ohje - levyä tms. kannattaa käyttää myös esim. melko tuoreella asfaltilla - koska pienen hallitunkinkin pyörät uppoavat ainakin lämpimään asfalttiin jättäen kivat kolot - tästä seuraa sitten sitä kuuluisaa palautetta keittiöstä.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
molby
"Hirsch"
Viestit: 871
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 08:18

Re: konsti miten ei jää auton alle

Viesti Kirjoittaja molby »

Ja kyllä yksi varmin konsti on heittää auton alle vanne tai paremmin vanne jossa on rengas päällä jos on lähettyvillä. Se harvemmin uppoaa ja vielä harvemmin kaatuu.
Vastaa Viestiin