Itseasiassa Amperassakin välitetään polttomoottoristakin voimaa pyörille tietyissä tapauksissa.
Liisinkipaketteja
Re: Liisinkipaketteja
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Liisinkipaketteja
Tai sitten syy on se, että Ampera ei ole oikeasti Opel vaan jenkkichevy, joka laivattiin Eurooppaan Detroitista Opelin logoilla.
Itse veikkaan kuitenkin että kyse on vain toimittajan unohduksesta. Ampera oli edellä aikaansa ja kanta on jäänyt siksi niin pieneksi, että ei tule heti mieleen että olihan tuollainenkin auto joskus tarjolla.
Itse veikkaan kuitenkin että kyse on vain toimittajan unohduksesta. Ampera oli edellä aikaansa ja kanta on jäänyt siksi niin pieneksi, että ei tule heti mieleen että olihan tuollainenkin auto joskus tarjolla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Liisinkipaketteja
Hyvä video! Voima moottorilta tulee kuitenkin generaattorin kautta pyörille, Ja mekaanista perinteistä vaihdelaatikkoa ei ole bensamoottorista pyörille.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Liisinkipaketteja
Taitaa olla sama paketti, joka piti tulla C5 AirCrossiin, mutta sitten varattiinkin vain DS 7 -mallistoon. Nyt sitten näköjään tungetaan se Obelixiin. Happamia, sanos joku...AZP kirjoitti: ↑Ti Touko 14, 2019 20:42Juu-u: https://autotoday.fi/tassa-on-opelin-en ... a-hybridi/
300 hv ja neliveto. Look at Opel now!
Toisaalta jos toi perustuu THP-koneeseen niin saattaapi olla ihan hyväkin, että voi ruksia pois ostoslistalta.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Liisinkipaketteja
Tuon mukaan: https://tekniikanmaailma.fi/lataushybri ... ybrid4lla/
... voimalinja olisi tulossa myös C5 Aircrossiin samoin kuin Pösön 3008 ja 508:aan.
... voimalinja olisi tulossa myös C5 Aircrossiin samoin kuin Pösön 3008 ja 508:aan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Liisinkipaketteja
Mielestäni tuommoinen range extender -tyyppinen ratkaisu olisi parempi kuin normi pistokehybridi. Siinä polttomoottori toimisi koko ajan optimaalisella käyttöalueella.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Liisinkipaketteja
Joo, niinhän ne alunperin suunnitteli tuota myös ceefemma aircrossiin, mutta tarkensivat sittemmin linjaa etteivät syö DS 7 markkinaa... Elleivät sitten taas ole kääntäneet kelkkaa viime hetkellä.
Citroënin touhu on viime aikoina ollut sellaista rimpuilua, että mulla on merkin vaihto aika satavarma jahka tuo viimeinen hydellä toimiva on ajettu loppuun. En edes ole lainkaan ehdoton nykyään enää tuon hydraulijärjestelmän suhteen, nykyiset vieterialustat on kehittyneet niin paljon mutta kun mallisto on pelkkää kovamuovista pikkukoppia täynnä. Voi alennustilan määrää. Toki jollain kai sitä pitää kasvavassa konsernissa segmentoida näitä vehkeitä, mutta olisivat nyt sitten tehneet tuosta DS:stä ( ) edes jotenkin erilaisen. Mutta kun ei.
Citroënin touhu on viime aikoina ollut sellaista rimpuilua, että mulla on merkin vaihto aika satavarma jahka tuo viimeinen hydellä toimiva on ajettu loppuun. En edes ole lainkaan ehdoton nykyään enää tuon hydraulijärjestelmän suhteen, nykyiset vieterialustat on kehittyneet niin paljon mutta kun mallisto on pelkkää kovamuovista pikkukoppia täynnä. Voi alennustilan määrää. Toki jollain kai sitä pitää kasvavassa konsernissa segmentoida näitä vehkeitä, mutta olisivat nyt sitten tehneet tuosta DS:stä ( ) edes jotenkin erilaisen. Mutta kun ei.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Liisinkipaketteja
Mitäs raati on tästä mieltä?
http://www.skoda.fi/skoda/yksityisleasing
http://www.skoda.fi/skoda/yksityisleasing
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Liisinkipaketteja
^EI huono. On sen verran kattava paketti ja vuoden kaasut (max.1000 kg) vielä päälle. Eipä autossakaan valittamista. Vaatisi hieman tarkempaa kalkuloimista, mutta äkkiseltään ei paha ollenkaan, tuollaista kun alkaa maksaa omaksi, niin reilut 400e/kk ei riitä mihinkään. Varmasti moni tarttuu, en epäile hetkeäkään.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Liisinkipaketteja
Minä ymmärrän tuosta niin, että ottamalla yksityisliisurin 3 vuodeksi sisältyy kk-maksuun koko kauden kaikki kaasut. Se vuoden kaasut 1000 kg:aan saakka on auton ostajalle suunnattu etu, eli vaihtoehto leasingille.Kun ajat biokaasulla, hiilijalanjälkesi hipoo nollaa. Autoilu on huoletonta, sillä kiinteän kuukausierän lisäksi maksat vain vakuutuksen, ajoneuvoverot ja auton pesut. Kuukausiveloitus sisältää kaikkien ŠKODA Yksityisleasingin etujen lisäksi biokaasut Gasumin GasCard -kortilla. ŠKODA Yksityisleasing -etu on saatavilla ŠKODA OCTAVIA COMBI 1.5. TSI G-TEC Ambition Businessline DSG- ja Style Businessline DSG -malleihin seuraavasti:
ŠKODA Octavia Combi 1,5 TSI G-TEC Ambition Businessline DSG -autom.
sopimuskausi 36kk/ 45tkm 429 €/kk
sopimuskauisi 36kk/ 60tkm 489 €/kk
ŠKODA Octavia Combi 1,5 TSI G-TEC Style Businessline DSG -autom.
sopimuskausi 36kk/ 45tkm 449 €/kk
sopimuskauisi 36kk/ 60tkm 499 €/kk
Halutessasi voit sisällyttää kuukausierään myös vakuutuksen. Vaihtoehtona ŠKODA Yksityisleasing -sopimukseen tarjoamme uuden ŠKODA Octavia Combi G-TEC kaasuhybridin ostajalle vuoden kaasut kaupan päälle Gasumin GasCard -kortilla 12 kuukauden aikana 1000 kg: tankkausmäärään asti
Elikkäs kun tuon sivun mukaan kaasuskodaan pääsee käsiksi 3v sopimuksella ja 45 tkm kokonaisajomäärällä alkaen 429 €/kk, pitää laskeskella mitä lähtökohtaisesti vastaava käyttö maksaisi omalla Skodalla.
Tuo halvin versio kaasuocusta on talvirenkaineen vajaan 30 t€:n auto. En nyt lähtenyt kahlaamaan tietoja siitä sisältyykö liisuriversioon jotain lisävarusteita, niillä voi olla hieman ostomallin hintaa kohottava vaikutus.
Tuollaisen uuden kolmenkympin skodan arvonalenema kolmen vuoden pitoajalla 45 tkm ajomäärällä on reilut 300 euroa kuukaudessa. Hassunhalpa rahoituskorko lisää siihen pari kymppiä, joten sanotaan että pääomakulu yhteensä olisi 329 oiroa, jolloin liisurimaksun erotus pelkkiin omistamisen kustannuksiin on tasan satkun kuussa.
Sivuston mukaan Skodan yksityislissu sisältää kuitenkin aika laajasti autoilun kulugeneraattoreita, mm. renkaiden uusimisen ja kausivaihdot, määräaikaishuollot sijaisautoineen sekä pientarvikkeet eli sulat, polttimot jne. Renkaiden ei nyt pitäisi kulua vaihtokuntoon vielä noilla kilsoilla, ellei lähes kaikki ajomäärä osu vain kesä- tai talvirengaskauteen, eli se etu on jotakuinkin nolla, mutta hyvä optio olla olemassa jos vaikka ajeleekin vähän kummit savuten. Mutta määräaikaishuoltoihin, renkaiden vaihtoihin ja niihin tarvikkeisiin saa varmaankin menemään luokkaa 350 oiroa vuodessa (en tosin tunne skeidan huolto-ohjelmaa) eli näistä hyvittyy liisuri kolmekymppiä kuussa. Jää noin 70 oiroa/kk.
Tuolla summalla liisurikuski saa kuitenkin vielä ne polttoaineet ajomatkalle n. 1200 km/kk. Ja kappas vaan, Gasum tarjoaa kaasuautoilijoille kiinteää hintaa 65 €/kk, jolla saa tankata sen 1000 kg/v, jonka pitäisi vastata maksimissaan 25 tkm vuosittaista ajoa pienellä kaasuautolla.
Näin olemme purkaneet tämän diilin osiin ja näemme mistä diilin ottaja käytännössä maksaa mitäkin. Aika tasoihin mennään auton omistamisen kanssa, jolloin yleensä kannattaa valita yksityisleasing, koska se on autoilijalle riskittömämpi vaihtoehto. Ihan hyvä diili siis, muttei mikään hypertarjous.
Laskelmassa ei siis huomioitu ajoneuvoveroja, vakuutuksia, pissapoikaa, pesuja ym. asioita jotka eivät kuulu leasingsopimukseen ja nämä kulut siis jäävät auton käyttäjän maksettavaksi riippumatta auton omistajasta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Liisinkipaketteja
Eiköhän huolto-ohjelma ole perinteinen vagistinen 30tkm/2v, eli tuolla vähäkilsaisemmalla diilillä matkalle osuu yksi huolto, ellei sitten aja ekana tai vikana vuonna sitä 30tkm täyteen. Metroautolla on kätevä huoltohintalaskuri, joka ei kuitenkaan juuri nyt toimi, joten vakoilin Autojerryltä Octavian huollon keskihinnaksi 230e, G-tecien huoltojen näyttäen pääosin sinne 200e tuntumaan. Jos siihen kuitenkin laskee 300e joka tekee 100e/v, Polttimoita tuskin kauheasti kuluu ja sulatkin vaihtunee kätevästi siinä yhdessä huollossa (todennäköisesti mahtuu tuohon 300e lukemaan), eli aika hulppeasti saa syytää rahaa pientarvikkeisiin ja kausivaihtoihin, että 250e saa täyteen.
Ei siinä, eipä siitä liisurin huolettomuudesta siltikään maksa lisää kuin 15e kuussa enempi (siis 70e vs 85e), vaikka huolto-, tarvike-, kausivaihto-potin saisi pudotettua puoleen, niin ei se kovin merkittävää eroa tee.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Liisinkipaketteja
^tuota vähän uumoilin, että saattaapi olla 2v huoltoväli. Toisaalta kaasuversiossa voisi hyvin olla tiuhempikin. Joka tapauksessa se mun laskelma on tuolta osin ehkä vähän liisuria suosiva mutta kuten laskeskelit, erotus jää lopulta melko pieneksi. Se hukkuu oikeastaan arvonaleneman arvionvaraisuuden kohinaan. Loppupäätelmää se ei mielestäni muuta, eli ihan hyvä diili, mutta ei joululahja.
Opel eli merkin nykyinen maahantuoja Länsiauto ilmoitti joku viikko sitten aloittavansa yksityisleasingyhteistyön ALD:n kanssa. Sielläkin on näköjään lisätty panoksia tällä puolella, eli Opel yksityislissuun kuuluu Skodan tavoin nuo renkaat ja huollot:
https://www.lansiauto.fi/ajankohtaista/ ... gin-avulla
Siellä retostellaan, että Astra farkku 299 €/kk, mutta ei mainita pikkuseikkoja kuten kilsarajaa ja sopimuskauden pituutta. Jos kausi olisi 36 kk ja raja 45 tkm, niin siitä saisi hyvän vertailun tuohon kaasuskodan tarjoukseen. Opel olisi ilman polttoaineita 130 oiroa halvempi kuussa. Sillä erotuksella ajelee jo sen 1200 km/kk seitsemän litran keskikulutuksella ja bensaooppelissa vuosivero on hieman kaasuskodaa alhaisempi.
Toki lähemmässä tarkastelussa sitten mitataan mm. varustetasojen erot ym. seikat.
Opel eli merkin nykyinen maahantuoja Länsiauto ilmoitti joku viikko sitten aloittavansa yksityisleasingyhteistyön ALD:n kanssa. Sielläkin on näköjään lisätty panoksia tällä puolella, eli Opel yksityislissuun kuuluu Skodan tavoin nuo renkaat ja huollot:
https://www.lansiauto.fi/ajankohtaista/ ... gin-avulla
Siellä retostellaan, että Astra farkku 299 €/kk, mutta ei mainita pikkuseikkoja kuten kilsarajaa ja sopimuskauden pituutta. Jos kausi olisi 36 kk ja raja 45 tkm, niin siitä saisi hyvän vertailun tuohon kaasuskodan tarjoukseen. Opel olisi ilman polttoaineita 130 oiroa halvempi kuussa. Sillä erotuksella ajelee jo sen 1200 km/kk seitsemän litran keskikulutuksella ja bensaooppelissa vuosivero on hieman kaasuskodaa alhaisempi.
Toki lähemmässä tarkastelussa sitten mitataan mm. varustetasojen erot ym. seikat.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Liisinkipaketteja
Jos oikein muistan, niin kaasuskeidan huoltoväli on 15tkm.
Ja sitten sellainen omakohtainen huomio: jos pääsee valitsemaan, niin sporttialusta on Octaviassa suositeltava lisävaruste. Minulla sitä ei omassa ollut ja se kadutti koko omistusajan. Vähemmän pintakova kuin vakio... Tietty jollekulle 15mm pienempi maavara voi olla ratkaiseva eli kukin tarpeensa mukaan.
Ja sitten sellainen omakohtainen huomio: jos pääsee valitsemaan, niin sporttialusta on Octaviassa suositeltava lisävaruste. Minulla sitä ei omassa ollut ja se kadutti koko omistusajan. Vähemmän pintakova kuin vakio... Tietty jollekulle 15mm pienempi maavara voi olla ratkaiseva eli kukin tarpeensa mukaan.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Liisinkipaketteja
No nyt olis Corolla farkku-hybrid 339e. Ei minusta paha, kun on täysin uusi malli eikä mikään varastontyhjennys ole siinä mielessä menossa.
https://www.metroauto.fi/auto-vuodeksi/
https://www.metroauto.fi/auto-vuodeksi/
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Liisinkipaketteja
Tuo korolla näyttäisi aika hyvältä tarjoukselta kyllä. 180 hv automasttihybridifarkku ja vain vuoden sopimuksella, auton hinta yli 30 k€, jolloin tuota kk-maksua voi kyllä pitää pienenä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K