Liisinkipaketteja

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

tturku kirjoitti:
Ke Touko 15, 2019 08:24
Amperassa siis moottori toimii tarvittaessa vain Generaattorina, eikä välitä suoraan voimaa pyörille.
Itseasiassa Amperassakin välitetään polttomoottoristakin voimaa pyörille tietyissä tapauksissa.
phpBB [video]
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tai sitten syy on se, että Ampera ei ole oikeasti Opel vaan jenkkichevy, joka laivattiin Eurooppaan Detroitista Opelin logoilla.

Itse veikkaan kuitenkin että kyse on vain toimittajan unohduksesta. Ampera oli edellä aikaansa ja kanta on jäänyt siksi niin pieneksi, että ei tule heti mieleen että olihan tuollainenkin auto joskus tarjolla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja tturku »

Tobbana kirjoitti:
Ke Touko 15, 2019 09:02
tturku kirjoitti:
Ke Touko 15, 2019 08:24
Amperassa siis moottori toimii tarvittaessa vain Generaattorina, eikä välitä suoraan voimaa pyörille.
Itseasiassa Amperassakin välitetään polttomoottoristakin voimaa pyörille tietyissä tapauksissa.
Hyvä video! Voima moottorilta tulee kuitenkin generaattorin kautta pyörille, Ja mekaanista perinteistä vaihdelaatikkoa ei ole bensamoottorista pyörille.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja kaseva »

AZP kirjoitti:
Ti Touko 14, 2019 20:42
Juu-u: https://autotoday.fi/tassa-on-opelin-en ... a-hybridi/

300 hv ja neliveto. Look at Opel now!
Taitaa olla sama paketti, joka piti tulla C5 AirCrossiin, mutta sitten varattiinkin vain DS 7 -mallistoon. Nyt sitten näköjään tungetaan se Obelixiin. Happamia, sanos joku...

Toisaalta jos toi perustuu THP-koneeseen niin saattaapi olla ihan hyväkin, että voi ruksia pois ostoslistalta. :?
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tuon mukaan: https://tekniikanmaailma.fi/lataushybri ... ybrid4lla/

... voimalinja olisi tulossa myös C5 Aircrossiin samoin kuin Pösön 3008 ja 508:aan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Mielestäni tuommoinen range extender -tyyppinen ratkaisu olisi parempi kuin normi pistokehybridi. Siinä polttomoottori toimisi koko ajan optimaalisella käyttöalueella.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Joo, niinhän ne alunperin suunnitteli tuota myös ceefemma aircrossiin, mutta tarkensivat sittemmin linjaa etteivät syö DS 7 markkinaa... Elleivät sitten taas ole kääntäneet kelkkaa viime hetkellä. :roll:

Citroënin touhu on viime aikoina ollut sellaista rimpuilua, että mulla on merkin vaihto aika satavarma jahka tuo viimeinen hydellä toimiva on ajettu loppuun. En edes ole lainkaan ehdoton nykyään enää tuon hydraulijärjestelmän suhteen, nykyiset vieterialustat on kehittyneet niin paljon mutta kun mallisto on pelkkää kovamuovista pikkukoppia täynnä. Voi alennustilan määrää. Toki jollain kai sitä pitää kasvavassa konsernissa segmentoida näitä vehkeitä, mutta olisivat nyt sitten tehneet tuosta DS:stä ( :evil: :evil: :evil: ) edes jotenkin erilaisen. Mutta kun ei. :roll:
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Mitäs raati on tästä mieltä?
http://www.skoda.fi/skoda/yksityisleasing
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^EI huono. On sen verran kattava paketti ja vuoden kaasut (max.1000 kg) vielä päälle. Eipä autossakaan valittamista. Vaatisi hieman tarkempaa kalkuloimista, mutta äkkiseltään ei paha ollenkaan, tuollaista kun alkaa maksaa omaksi, niin reilut 400e/kk ei riitä mihinkään. Varmasti moni tarttuu, en epäile hetkeäkään.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kun ajat biokaasulla, hiilijalanjälkesi hipoo nollaa. Autoilu on huoletonta, sillä kiinteän kuukausierän lisäksi maksat vain vakuutuksen, ajoneuvoverot ja auton pesut. Kuukausiveloitus sisältää kaikkien ŠKODA Yksityisleasingin etujen lisäksi biokaasut Gasumin GasCard -kortilla. ŠKODA Yksityisleasing -etu on saatavilla ŠKODA OCTAVIA COMBI 1.5. TSI G-TEC Ambition Businessline DSG- ja Style Businessline DSG -malleihin seuraavasti:

ŠKODA Octavia Combi 1,5 TSI G-TEC Ambition Businessline DSG -autom.
sopimuskausi 36kk/ 45tkm 429 €/kk
sopimuskauisi 36kk/ 60tkm 489 €/kk

ŠKODA Octavia Combi 1,5 TSI G-TEC Style Businessline DSG -autom.
sopimuskausi 36kk/ 45tkm 449 €/kk
sopimuskauisi 36kk/ 60tkm 499 €/kk

Halutessasi voit sisällyttää kuukausierään myös vakuutuksen. Vaihtoehtona ŠKODA Yksityisleasing -sopimukseen tarjoamme uuden ŠKODA Octavia Combi G-TEC kaasuhybridin ostajalle vuoden kaasut kaupan päälle Gasumin GasCard -kortilla 12 kuukauden aikana 1000 kg: tankkausmäärään asti
Minä ymmärrän tuosta niin, että ottamalla yksityisliisurin 3 vuodeksi sisältyy kk-maksuun koko kauden kaikki kaasut. Se vuoden kaasut 1000 kg:aan saakka on auton ostajalle suunnattu etu, eli vaihtoehto leasingille.

Elikkäs kun tuon sivun mukaan kaasuskodaan pääsee käsiksi 3v sopimuksella ja 45 tkm kokonaisajomäärällä alkaen 429 €/kk, pitää laskeskella mitä lähtökohtaisesti vastaava käyttö maksaisi omalla Skodalla.

Tuo halvin versio kaasuocusta on talvirenkaineen vajaan 30 t€:n auto. En nyt lähtenyt kahlaamaan tietoja siitä sisältyykö liisuriversioon jotain lisävarusteita, niillä voi olla hieman ostomallin hintaa kohottava vaikutus.

Tuollaisen uuden kolmenkympin skodan arvonalenema kolmen vuoden pitoajalla 45 tkm ajomäärällä on reilut 300 euroa kuukaudessa. Hassunhalpa rahoituskorko lisää siihen pari kymppiä, joten sanotaan että pääomakulu yhteensä olisi 329 oiroa, jolloin liisurimaksun erotus pelkkiin omistamisen kustannuksiin on tasan satkun kuussa.

Sivuston mukaan Skodan yksityislissu sisältää kuitenkin aika laajasti autoilun kulugeneraattoreita, mm. renkaiden uusimisen ja kausivaihdot, määräaikaishuollot sijaisautoineen sekä pientarvikkeet eli sulat, polttimot jne. Renkaiden ei nyt pitäisi kulua vaihtokuntoon vielä noilla kilsoilla, ellei lähes kaikki ajomäärä osu vain kesä- tai talvirengaskauteen, eli se etu on jotakuinkin nolla, mutta hyvä optio olla olemassa jos vaikka ajeleekin vähän kummit savuten. Mutta määräaikaishuoltoihin, renkaiden vaihtoihin ja niihin tarvikkeisiin saa varmaankin menemään luokkaa 350 oiroa vuodessa (en tosin tunne skeidan huolto-ohjelmaa) eli näistä hyvittyy liisuri kolmekymppiä kuussa. Jää noin 70 oiroa/kk.

Tuolla summalla liisurikuski saa kuitenkin vielä ne polttoaineet ajomatkalle n. 1200 km/kk. Ja kappas vaan, Gasum tarjoaa kaasuautoilijoille kiinteää hintaa 65 €/kk, jolla saa tankata sen 1000 kg/v, jonka pitäisi vastata maksimissaan 25 tkm vuosittaista ajoa pienellä kaasuautolla.

Näin olemme purkaneet tämän diilin osiin ja näemme mistä diilin ottaja käytännössä maksaa mitäkin. Aika tasoihin mennään auton omistamisen kanssa, jolloin yleensä kannattaa valita yksityisleasing, koska se on autoilijalle riskittömämpi vaihtoehto. Ihan hyvä diili siis, muttei mikään hypertarjous.

Laskelmassa ei siis huomioitu ajoneuvoveroja, vakuutuksia, pissapoikaa, pesuja ym. asioita jotka eivät kuulu leasingsopimukseen ja nämä kulut siis jäävät auton käyttäjän maksettavaksi riippumatta auton omistajasta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja aero »

AZP kirjoitti:
Ke Heinä 10, 2019 21:26
Mutta määräaikaishuoltoihin, renkaiden vaihtoihin ja niihin tarvikkeisiin saa varmaankin menemään luokkaa 350 oiroa vuodessa
Eiköhän huolto-ohjelma ole perinteinen vagistinen 30tkm/2v, eli tuolla vähäkilsaisemmalla diilillä matkalle osuu yksi huolto, ellei sitten aja ekana tai vikana vuonna sitä 30tkm täyteen. Metroautolla on kätevä huoltohintalaskuri, joka ei kuitenkaan juuri nyt toimi, joten vakoilin Autojerryltä Octavian huollon keskihinnaksi 230e, G-tecien huoltojen näyttäen pääosin sinne 200e tuntumaan. Jos siihen kuitenkin laskee 300e joka tekee 100e/v, Polttimoita tuskin kauheasti kuluu ja sulatkin vaihtunee kätevästi siinä yhdessä huollossa (todennäköisesti mahtuu tuohon 300e lukemaan), eli aika hulppeasti saa syytää rahaa pientarvikkeisiin ja kausivaihtoihin, että 250e saa täyteen.

Ei siinä, eipä siitä liisurin huolettomuudesta siltikään maksa lisää kuin 15e kuussa enempi (siis 70e vs 85e), vaikka huolto-, tarvike-, kausivaihto-potin saisi pudotettua puoleen, niin ei se kovin merkittävää eroa tee.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja AZP »

^tuota vähän uumoilin, että saattaapi olla 2v huoltoväli. Toisaalta kaasuversiossa voisi hyvin olla tiuhempikin. Joka tapauksessa se mun laskelma on tuolta osin ehkä vähän liisuria suosiva mutta kuten laskeskelit, erotus jää lopulta melko pieneksi. Se hukkuu oikeastaan arvonaleneman arvionvaraisuuden kohinaan. Loppupäätelmää se ei mielestäni muuta, eli ihan hyvä diili, mutta ei joululahja.

Opel eli merkin nykyinen maahantuoja Länsiauto ilmoitti joku viikko sitten aloittavansa yksityisleasingyhteistyön ALD:n kanssa. Sielläkin on näköjään lisätty panoksia tällä puolella, eli Opel yksityislissuun kuuluu Skodan tavoin nuo renkaat ja huollot:

https://www.lansiauto.fi/ajankohtaista/ ... gin-avulla

Siellä retostellaan, että Astra farkku 299 €/kk, mutta ei mainita pikkuseikkoja kuten kilsarajaa ja sopimuskauden pituutta. Jos kausi olisi 36 kk ja raja 45 tkm, niin siitä saisi hyvän vertailun tuohon kaasuskodan tarjoukseen. Opel olisi ilman polttoaineita 130 oiroa halvempi kuussa. Sillä erotuksella ajelee jo sen 1200 km/kk seitsemän litran keskikulutuksella ja bensaooppelissa vuosivero on hieman kaasuskodaa alhaisempi.

Toki lähemmässä tarkastelussa sitten mitataan mm. varustetasojen erot ym. seikat.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja koistha »

Jos oikein muistan, niin kaasuskeidan huoltoväli on 15tkm.
Ja sitten sellainen omakohtainen huomio: jos pääsee valitsemaan, niin sporttialusta on Octaviassa suositeltava lisävaruste. Minulla sitä ei omassa ollut ja se kadutti koko omistusajan. Vähemmän pintakova kuin vakio... Tietty jollekulle 15mm pienempi maavara voi olla ratkaiseva eli kukin tarpeensa mukaan.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

No nyt olis Corolla farkku-hybrid 339e. Ei minusta paha, kun on täysin uusi malli eikä mikään varastontyhjennys ole siinä mielessä menossa.

https://www.metroauto.fi/auto-vuodeksi/
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tuo korolla näyttäisi aika hyvältä tarjoukselta kyllä. 180 hv automasttihybridifarkku ja vain vuoden sopimuksella, auton hinta yli 30 k€, jolloin tuota kk-maksua voi kyllä pitää pienenä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin