Liisinkipaketteja

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 4717
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja Tobbana » Ke Touko 15, 2019 09:02

tturku kirjoitti:
Ke Touko 15, 2019 08:24
Amperassa siis moottori toimii tarvittaessa vain Generaattorina, eikä välitä suoraan voimaa pyörille.
Itseasiassa Amperassakin välitetään polttomoottoristakin voimaa pyörille tietyissä tapauksissa.
phpBB [video]
Sami Räihä #1910
9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09
Ex: 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Softausta tarjolla - TECH2 | YV-loota tukossa, sp: nimimerkkini (at) gmail.com

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8421
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja AZP » Ke Touko 15, 2019 11:15

Tai sitten syy on se, että Ampera ei ole oikeasti Opel vaan jenkkichevy, joka laivattiin Eurooppaan Detroitista Opelin logoilla.

Itse veikkaan kuitenkin että kyse on vain toimittajan unohduksesta. Ampera oli edellä aikaansa ja kanta on jäänyt siksi niin pieneksi, että ei tule heti mieleen että olihan tuollainenkin auto joskus tarjolla.
Nyt: 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 BioPower
Ennen: 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4645
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja tturku » Ke Touko 15, 2019 11:53

Tobbana kirjoitti:
Ke Touko 15, 2019 09:02
tturku kirjoitti:
Ke Touko 15, 2019 08:24
Amperassa siis moottori toimii tarvittaessa vain Generaattorina, eikä välitä suoraan voimaa pyörille.
Itseasiassa Amperassakin välitetään polttomoottoristakin voimaa pyörille tietyissä tapauksissa.
Hyvä video! Voima moottorilta tulee kuitenkin generaattorin kautta pyörille, Ja mekaanista perinteistä vaihdelaatikkoa ei ole bensamoottorista pyörille.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA),
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

kaseva
"Viggen"
Viestit: 505
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja kaseva » Ke Touko 15, 2019 13:13

AZP kirjoitti:
Ti Touko 14, 2019 20:42
Juu-u: https://autotoday.fi/tassa-on-opelin-en ... a-hybridi/

300 hv ja neliveto. Look at Opel now!
Taitaa olla sama paketti, joka piti tulla C5 AirCrossiin, mutta sitten varattiinkin vain DS 7 -mallistoon. Nyt sitten näköjään tungetaan se Obelixiin. Happamia, sanos joku...

Toisaalta jos toi perustuu THP-koneeseen niin saattaapi olla ihan hyväkin, että voi ruksia pois ostoslistalta. :?
96 V4 –80 || C5 3.0 V6 HDi 240 Exclusive Sedan Automatique –13 || V60 D6 AWD Plug-In Hybrid –14 || Monster 620ie –02

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8421
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja AZP » Ke Touko 15, 2019 13:47

Tuon mukaan: https://tekniikanmaailma.fi/lataushybri ... ybrid4lla/

... voimalinja olisi tulossa myös C5 Aircrossiin samoin kuin Pösön 3008 ja 508:aan.
Nyt: 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 BioPower
Ennen: 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2262
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ke Touko 15, 2019 16:39

Mielestäni tuommoinen range extender -tyyppinen ratkaisu olisi parempi kuin normi pistokehybridi. Siinä polttomoottori toimisi koko ajan optimaalisella käyttöalueella.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

kaseva
"Viggen"
Viestit: 505
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Liisinkipaketteja

Viesti Kirjoittaja kaseva » Ke Touko 15, 2019 20:32

Joo, niinhän ne alunperin suunnitteli tuota myös ceefemma aircrossiin, mutta tarkensivat sittemmin linjaa etteivät syö DS 7 markkinaa... Elleivät sitten taas ole kääntäneet kelkkaa viime hetkellä. :roll:

Citroënin touhu on viime aikoina ollut sellaista rimpuilua, että mulla on merkin vaihto aika satavarma jahka tuo viimeinen hydellä toimiva on ajettu loppuun. En edes ole lainkaan ehdoton nykyään enää tuon hydraulijärjestelmän suhteen, nykyiset vieterialustat on kehittyneet niin paljon mutta kun mallisto on pelkkää kovamuovista pikkukoppia täynnä. Voi alennustilan määrää. Toki jollain kai sitä pitää kasvavassa konsernissa segmentoida näitä vehkeitä, mutta olisivat nyt sitten tehneet tuosta DS:stä ( :evil: :evil: :evil: ) edes jotenkin erilaisen. Mutta kun ei. :roll:
96 V4 –80 || C5 3.0 V6 HDi 240 Exclusive Sedan Automatique –13 || V60 D6 AWD Plug-In Hybrid –14 || Monster 620ie –02

Vastaa Viestiin