Ostin Insignian

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Tässä onkin palstan vannoutuneille Opelia yli kaiken inhoaville paljon pureskeltavaa, kun noin kovasti tällä palstalla Opelia kehutaan :lol:
Vaan ihan aiheesta kehutaan, ei siinä mitään :D .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja soap95 »

:lol:
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja viggen »

Omassa NG 9-3 Aerossa vakio 220Hk, jonka olisi saanut viritettyä 9000kr 275hk jo uutena, mutta auto on niin kevyt, että vakionakin kulkee tosi hyvin.
Satuin ajamaan ylinopeutta, juuri kun oli puhe tehon nostosta koneeseen, niin se keskustelu vähän jäi niinkuin siihen. :?
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

petrisa kirjoitti:
Su Elo 09, 2020 12:09
Tässä onkin palstan vannoutuneille Opelia yli kaiken inhoaville paljon pureskeltavaa, kun noin kovasti tällä palstalla Opelia kehutaan :lol:
Vaan ihan aiheesta kehutaan, ei siinä mitään :D .
Eihän se teho, vaan se kestävyys noilla tehoilla :wink:

Saabeihin ja noihin GM:n moottoreihin liittyen: loppupelissä olisi ollut kiva tietää, että kuinka paljon Saab kehitti tuota turbotekniikkaa GM:n moottoreihin. B207 oli heidän kehittämä, se oli selvä. TiD todennäköisesti ALFA/FIATin kehittämä, jossa Saabilla ei varmaan ollut oikein mitään osaa ja arpaa. Mutta kuinka TTiD ja tämä viimeisimmissä Saabeissa ollut 2.0 bensakone? Tuossa bensakoneessahan ei enää ollut Trionicia, joten tulikohan se kehitystyö aivan muualta kuin Saabilta? :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Ettei olisi kehitys tullut jopa jenkeistä, hui. Ohjaus on AcDelco ja jossain Buickissa on jopa E85. Olisko siinä Saabilla ollut sormensa pelissä.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja JKen »

Laitetaas vaikka tämän ketjun jatkoksi. Lumisen tarjouksesta tilasin uudet Osramit. Hyvät valothan tuossa on, kääntyvät joka suuntaan ja loistavat kulmavalot (miten on pärjännytkään aikaisemmin ilman tuollaisia)

Tilaa vaihdolle on perinteisesti vähän ja lisäksi johto on varmaan suunniteltu tahallaan lyhyeksi. Kuskin puolelta täyttöputki ja akun suojakotelo irti ja vaihtuu pienellä kiroilulla. Vänkärin puoli taas on yhtä juhlaa. Onhan siinä pieni ero :D

Kuva
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Ostin night breaker 200+ xenonit noin vuosi sitten. Oli hyvät valot mutta syksyllä kun tuli pimeät kelit, alkoivat vastaantulijat vilkutella valoja. Myös seinää vasten valokuvio näytti oudon epämääräiseltä. Öljynvaihdon yhteydessä kokeiltiin normi Osram xenonia. Valokuviosta tuli suorareunainen. Joten 200+:n lamppuihin tuli outo vika. Pitää hoitaa takuuna takaisin Motonettiin. Kumpikin lamppu samanlailla. Ei ole kyllä ennen tullut tuommosta vastaan että muuttuu melkoiseksi hajavaloksi. Suuntaukset oli ihan ok.
Muuten inkku pelannut hyvin.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3101
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja V-M »

Inkku tuli tännekkin 2L turbo 4x4 2010 paljon ajettu ja pääsee tekemään totaalista öljyn vaihto rumbaa kaikkiin osiin. Pari kpl haldex suodattimia, jos vaikka uusis ne öljyt sinne ja pumpun huoltais. Samalla kaikkiin voimalinjan osiin uudet öljyt. Redlinet perään ja jakoon, Comma MVATF+ laatikkoon ihan vaan vaihtona. Tekee sitten useeman vaihdon kohti kesää ja seurailee miten se alkaa pelitrtään. Perä ja haldex on arvoituksia kun sulake oli irti ostaessa. Moottoriin tilasin kaikki jakopään osat uusiksi, myös vesipumppu. Rattaat, ketjut, kiristimet, luistit tasapaino ja jakopään osalta, Ja se vesipumppu. noin 200e tulleineen.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja petrisa »

JKen kirjoitti:
La Marras 28, 2020 17:53
Laitetaas vaikka tämän ketjun jatkoksi. Lumisen tarjouksesta tilasin uudet Osramit. Hyvät valothan tuossa on, kääntyvät joka suuntaan ja loistavat kulmavalot (miten on pärjännytkään aikaisemmin ilman tuollaisia)

Tilaa vaihdolle on perinteisesti vähän ja lisäksi johto on varmaan suunniteltu tahallaan lyhyeksi. Kuskin puolelta täyttöputki ja akun suojakotelo irti ja vaihtuu pienellä kiroilulla. Vänkärin puoli taas on yhtä juhlaa. Onhan siinä pieni ero :D

Kuva
Nyt täytyy kyllä kysyä että mitkä Osramit nuo on?
On sen verran kirkkaan näköiset vasemmalla puolella verrattuna oikean puoleiseen, että kiinnostaa tietää.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja JKen »

Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tuoteominaisuudet:
• D1S
• 35W
• 4350K
• Valonteho noin 3200lm
• Jopa 200 % enemmän valoa tielle
• Jopa 250 m kantama
• Jopa 20 % valkoisempi valo
• Äärimmäisen tehokas xenon-teknologia
• Takuu 12kk
• Paino 60g
• Valmistettu Saksassa
• Hyväksytty käytettäväksi tieliikenteessä
Jos tuo on +200 % enemmän valoa, niin eikö valotehon pitäisi huidella n. 9000 lm paikkeilla erotakseen tavispolttimosta?

Mut joo, oli mitä oli, niin kyllähän xenonitkin hiipuu. Tuossa mun Saabin polttimot, joka tosin kyllä peltiin heijastettuna ei anna yhtä selkeää vertausta kuin vaikka toi pahvi:

Kuva
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3101
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja V-M »

Olikos tuohon a20nht moottorille softia tehtynä? Siis tuolle automaatti 4x4 paketille? Jos sellaista 300hp ja 450/500Nm (1. 450 ja 2 -> 500) pyytäis sieltä.

Voimalinjaan vaihtelin nesteet, Automaattiin laittelin Comma MVATF+ 3 kertaa sen 3L ja viimisellä kerralla sen 0,4L extraa. Oli melkoisen huonot öljyt, mustat ja haju oli aika palaneen oloinen. Jakolaatikkoon redlinen 75-90, haldexiin suodatin ja tiiviste ja VAG öljyt, Perään redlinen 75-90 LS

Jakopään osat tuli postilla :) 130e Kaikki jakopään kilkkeet, vesipumppu ja tiiviste. Liimakin näköjään tuli paketissa. Kuva Kuva

Haldexissa hieman roskaa :D Pumppu irti ja kaikille perusteellinen pesu. Pumppu oli yllättävän hyvässä kunnossa sisältä hiiliä myöten, pelkkä puhdistus riitti. Olin kyllä varautunut vaihtamaan tuon pumpun korjaus sarjan sinne mutta teen sen sarjan vaihdon tuohon irto pumppuun. Kuva Kuva
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja soap95 »

"Olikos tuohon a20nht moottorille softia tehtynä? Siis tuolle automaatti 4x4 paketille? Jos sellaista 300hp ja 450/500Nm (1. 450 ja 2 -> 500) pyytäis sieltä."
Ainakin B20NHT suorasuihkulle löytyy ainakin Quantumin softa. Katso tästä ketjusta aiemmin.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3101
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja V-M »

Aika kova kulutus tuossa on, matkaajossa siellä 8,8L tietämissä ilman mitään himmalua mutta ihan muun liikenteen mukana. Tässä lähi pyörityksessä siellä 12-13L välillä. Voima linja toimii niin kuin pitääkin, automaatin toiminta ei oikeen tyydytä. En tosin ole kokemusta tuosta laatikosta mutta viive tuossa liikkeelle lähdön kytkennässä selkeesti pidempi ku og 9-5 tai 9000 laatikossa. Pitää vielä vaihdella muutaman kerran nuo öljyt laatikkoon jos se vaikuttais.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1851
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

^Onko jossain suositeltu noita comman öljyjä tohon laatikkoon?

Jonkun verran on juttuja, ettei noi comman öljyt oikein oo hyviä. Mutta toki noita comman öljyjäkin sitte varmaan erilaisia...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Vastaa Viestiin