Ostin Insignian

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
soap95
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Toivotaan että olisi pikku vika. Mahdollisuushan on vaikka mihin, vaikka kansivikaan tms.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06

Juzze
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: To Marras 01, 2018 21:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja Juzze »

Egr:n kotelo voi myös vuotaa
*RIP-9-5 2.3t biopower 2007*

soap95
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Ei kai 250 heppasessa bensassa ole egr:ää :?:
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06

-Hese-
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 18:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja -Hese- »

Minulla on nyt vuoden päivät ollu -17 Insignia farkku, viimeisiä A korimallin yksilöitä. Ostettaessa oli 20tkm, nyt on 38tkm. Vaihdettiin J-Mallin Astra farkku tuohon kun tarvittiin isompi ja sattui Salon PP-Autosta (sain muuten parasta palvelua autoliikkeessä tuolta) Insignia löytymään. Sen verran vähän toki on mittarissa ettei mitään noilla kilsoilla saa tullakaan mutta varmaan ajoa että todennäköisesti tuo vaihtuu uudempaan korimalliin kunhan vaan kilometrejä karttuu lisää.

Vaikkakin emäntä tuolla pääasiassa ajaakin ja itse 9-5. :D
#8411
Nykyiset:
9-5 -98 2.3t AT sedan
900 -92 2.1 3D combi
Opel Insignia Sports Tourer -17
Entiset:
99 -83, 9000 CD -91, 9-5 -07

Juzze
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: To Marras 01, 2018 21:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja Juzze »

soap95 kirjoitti:
Ma Maalis 16, 2020 19:26
Ei kai 250 heppasessa bensassa ole egr:ää :?:
Tuskin, en laiskuuttani jaksanu selata sitä vertaa että oisin bensasta tiennyt olevan kyse...
*RIP-9-5 2.3t biopower 2007*

jooseppi78
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Juzze kirjoitti:
Ti Maalis 17, 2020 21:56
soap95 kirjoitti:
Ma Maalis 16, 2020 19:26
Ei kai 250 heppasessa bensassa ole egr:ää :?:
Tuskin, en laiskuuttani jaksanu selata sitä vertaa että oisin bensasta tiennyt olevan kyse...
Todennäköisesti egr löytyy nuinkin uudesta pirssistä. Jos siis puhutaan insomniasta.
"Hevoseton" mies on huoleton mies

soap95
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Ai bensavehkeessäkin egr. Olen näköjään viiden peräkkäisen Saabin aikana pudonnut automaailman kehityksen kelkasta :D
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9917
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja AZP »

Siinä samalla on kai aikaakin kulunut, meinaan benskoneissa on EGR-järjestelmiä ollut ainakin 70-luvulta saakka :D

Toki se ei tarkoita, että Insigniassa välttämättä sellaista olisi.

Uteip
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Syys 19, 2018 20:53
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja Uteip »

soap95 kirjoitti:
La Maalis 21, 2020 08:04
Ai bensavehkeessäkin egr. Olen näköjään viiden peräkkäisen Saabin aikana pudonnut automaailman kehityksen kelkasta :D
Saabissakin jo ainakin vm-86 alkaen. Termostaatti ja alipaineohjattuna.

http://www.haapasalontila.fi/Kuva2/Saab9000983.jpg
Saab 90i -86, (Micra -99)

petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 3353
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kyllä mulla 9000 turbo -88:ssa oli egr.
Sitten ng-9-3:ssa ei ollut.

Insignian -17 bensamallista en tiedä eikä käytössäni oleva Opel TIS ulotu noin uusiin malleihin, kun loppuu tuohon 2010 luvun vaihteeseen.
Vikakoodinlukua Saab+muut merkit: Monimerkkitesteri Launch x431Master ja Op-Com

Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja Haza »

Egr oli paljon käytössä ennen katalysaattoreita, monesta jäi pois katin myötä, mutta kiristyvien päästörajojen myötä on taas tehnyt paluun. VAG esim on ollut molemmat monissa bensakoneissa jo euro 2 aikaan
#1655 9000 Aero, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo
"it is slightly turbocharged"

soap95
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Huomenna vuosihuolto. Saa nähdä löytyykö vesivuotoa, näemmä 1kk ja 2tkm hukkuu n. 2dl. Voisikohan paisuntasäiliön korkki olla viallinen? Laskee liian herkästi höyryjä tai ei ollenkaan ja tihkuttaa sitten jostain muualta paineen noustessa. Joo tiedetään, haluan keksiä halvan vian :D
Muuten auto pelaa mainiosti. Pitäisi jostain vaan löytää softa jolla saisi tuota miettimistä polkaistessa pienemmäksi. Harmittaa ohitukseen lähtdettäessä, kun tottui parin viimeisen Saabin aikana että lähdetään heti kun käsketään. Kiitokset siitä herroille J Carlson ja V Suokko :D
On tuohon SIDI-moottoriin vähän tarjolla vielä ohjelmia. Vielä kun pitäisi olla turvallinenkin eikä kyseenalaisesti kyhätty.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06

petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 3353
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Sellainen tuli mieleen, että onkohan tässä egr jäähdytin, jos nyt sitä egr:ää yleensä on?

Liittyy vain tuohon, että aikoinaan VAG-dieselissä tuon egr:n jäädytin petti kerran ja päästi sieltä nestettä pakosarjaan. Siellä se taas haihtui eikä vuotoja näkynyt missään, mutta nestettä hävisi. Vuoto oli niin pieni jäähdyttimessä, että ajon aikana vuotoja ei ollut, kun pakokaasujen paine piti vuodon kurissa, mutta ajon jälkeen kuuma ja paineinen neste pääsi tihkumaan pakosarjaan. Ajoon lähtiessä seuraavan kerran tuli hetki vesihyöryä putkesta. Tämä asia varmistui sillä, että kokeilin muutaman kerran sammutuksen jälkeen avata varovasti paisuntasäiliön korkin ja päästin paineet pois. Eipä neste hävinnyt.

Tässä Insignian tapauksessa tämä vuoto on vielä pieni verrattuna tuohon minun tapaukseen, jossa ajon jälkeen paisuntasäiliö tyhjeni ainakin puolilleen ja seuraavan kerran ajoon lähtiessä pakokaasuissa oli selvästi havaittavissa harmaata vesihöyryä. Tällä tavoin vuoto ei nestemäisenä näkynyt missään eikä myöskään jäähdytysneste haissut.
Vikakoodinlukua Saab+muut merkit: Monimerkkitesteri Launch x431Master ja Op-Com

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2797
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Minkälainen tämä Inkun kori on ruosteen suhteen?
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

soap95
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Ostin Insignian

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Huollon mukaan ei ole EGR:ää.
En ole löytänyt mistään ruostetta. Toki auton ainakin alusta on ruostesuojattu ja maalipinta käsitelty Finicor Brilliant-käsittelyllä uutena. Uusin käsittelyt viime kesänä.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06

Vastaa Viestiin