Haluaisko joku vähän hitsailla satkun etukaaria

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Baas900
"Viggen"
Viestit: 573
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Re: Haluaisko joku vähän hitsailla satkun etukaaria

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Ja jos helpon harrastettavan haluaa, niin ostaa suoraan valmiin auton.

Puolellatoista tonnilla saa:

https://m.nettiauto.com/saab/900/108169 ... 6&vifNav=Y

Toki nykyisestäkin saa hyvän, mutta vaatii aikaa, vaivaa ja motivaatiota. Silloinkin kun tilanne näyttää pahalta. Ja toki sitä rahaakin jonkin verran jos leima on jo valmiiksi kylmänä.
Avatar
vilhosyvis
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Haluaisko joku vähän hitsailla satkun etukaaria

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

Baas900 kirjoitti:
Ma Loka 21, 2019 16:31
Ja jos helpon harrastettavan haluaa, niin ostaa suoraan valmiin auton.

Puolellatoista tonnilla saa:

https://m.nettiauto.com/saab/900/108169 ... 6&vifNav=Y

Toki nykyisestäkin saa hyvän, mutta vaatii aikaa, vaivaa ja motivaatiota. Silloinkin kun tilanne näyttää pahalta. Ja toki sitä rahaakin jonkin verran jos leima on jo valmiiksi kylmänä.
Jotain kyllä olen valmis tekemään autolle itse. Eiväthän nämä uusia autojakaan enää ole. Tässä nykyisessä nyt vaan on vähän liikaa hitsattavaa. Pitää kuitenkin kysyä siltä kaverilta vielä kun tällä viikolla nähdään.

Olen kuitenkin nyt koko ajan pitänyt silmiä auki jos sattuis hyviä yksilöitä tulla edulliseen hintaan myyntiin. Onhan noita pari, mutta mieluusti koittaisin saada nykyisen pois alta ensin. Tai no vanhempien mielestä pitäis tehdä niin. :lol:
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Haluaisko joku vähän hitsailla satkun etukaaria

Viesti Kirjoittaja Termos »

vilhosyvis kirjoitti:
Ma Loka 21, 2019 18:42

Jotain kyllä olen valmis tekemään autolle itse. Eiväthän nämä uusia autojakaan enää ole. Tässä nykyisessä nyt vaan on vähän liikaa hitsattavaa. Pitää kuitenkin kysyä siltä kaverilta vielä kun tällä viikolla nähdään.

Olen kuitenkin nyt koko ajan pitänyt silmiä auki jos sattuis hyviä yksilöitä tulla edulliseen hintaan myyntiin. Onhan noita pari, mutta mieluusti koittaisin saada nykyisen pois alta ensin. Tai no vanhempien mielestä pitäis tehdä niin. :lol:
Autoprojektia miettiessä on syytä pitää pää kylmänä, liian haasteellinen eka työmaa saattaa tappaa kiinnostuksen kokonaan, kun siitä ekasta ei sitten saanutkaan niitä onnistumisen elämyksiä. Se pihan perällä makaava aihio muistuttaa epäonnistumisesta, ja se, jos mikä, laittaa tiputtamaan kinttaat tantereelle :(

Mää tein ite tuon virheen parikymppisenä, ostin himoitsemani auton, vaikka tiesin, että se on laho.
Mulla oli silloin levyseppä-hitsaajan koulutus, ja asuintalon alakerrassa lämmin talli.

Noinkin hyvistä lähtökohdista huolimatta projekti tuntui toisinaan epätoivoiselta. Kaikki työkalut piti hommata, osa niistä ei soveltunut hommaan/hajosivat huonouttaan, koskapa opiskelijabudjetilla minäkin olin tekemässä. Kelvollinen miggi ja törkykallis soppari AGA:lle seoskaasupullosta veti heti kärkeen budjetin hurjasti miinukselle.

Noh, pikkuhiljaa projektia kuitenkin parsin kasaan, mutta kun jatkuvasti löytyi uutta korjattavaa, niin loppui motivaatio. Saattoi mennä kuukausi, että en käynytkään alakerran tallissa. Ennemmin jelppailin kaveria sen jenkkiautoprojektissa :roll:

Ihan pakolla sain auton tehtyä ajokuntoon, kun piti vaihtaa paikkakuntaa. Muuten se roju ois ollut pakko hinata yleiselle parkkikselle maatumaan, ja sanomistahan siitä olisi tullut :mrgreen:

Loppupelissä sain kuin sainkin auton valmiiksi, pintamaalausta lukuunottamatta tein kaiken itse. 4,5 neliötä suoraa peltiä siihen meni + valmiina löytyneet peltiosat.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: Haluaisko joku vähän hitsailla satkun etukaaria

Viesti Kirjoittaja merlin »

Vaihtaa lokarit kokonaan tai sit jos on korjauspalat niin räkäisee kiinni. Ihan riippuu minkä tasoista jälkeä haluaa.
Espoolainen kaveri tekee vanhanajan peltiseppätasoa mutta aikaa ja rahaa palaa
96 vm. 1975
Vastaa Viestiin