Myönnän erehtyneeni
Osittaista sähköautoilua Opel Amperalla
Re: Osittaista sähköautoilua Opel Amperalla
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Osittaista sähköautoilua Opel Amperalla
Miten helppoa olis ohjelmoida yhden napin taa ev only moodi, jolloin aina ja joka tilanteessa pääsis pelkällä sähköllä kunnes akku on tyhjä
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Osittaista sähköautoilua Opel Amperalla
Harvalla duunarilla, jolla on varaa tehdä mieleisiään valintoja, olisi varaa tehdä mieleisiään valintoja, ellei vähintään jollain tasolla pyrkisi minimoimaan turhia kuluja.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Osittaista sähköautoilua Opel Amperalla
Outlander PHEVeissä on EV-nappula MY2017:stä eteenpäin. Näissä autoissa ei EV-tilassa ymmärtääkseni lämmityslaite laita konetta käyntiin, ja ilmeisesti kaasuakin saa painella vähän huolettomammin. Tallan painaminen pohjaan kuitenkin edelleen käynnistänee koneen, samoin kuin ne kaikkein kovimmat pakkaset, jolloin EV-systeemiä pitää suojella.
Mulla nyt kuitenkin vielä.tämä MY2014, hetki pitää vielä nuukailla että pääsis tollasen uudemman omistajaksi
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Osittaista sähköautoilua Opel Amperalla
Noniin tänään tuli siirryttyä Ampera leiriin. Haettiin vaimon kanssa -13 mallin kulkine. Jäi noita Saabeja vielä 4 kpl
Hese
Re: Osittaista sähköautoilua Opel Amperalla
Haitko Laukaalta ? Tervetuloa tulevaisuuteen
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Osittaista sähköautoilua Opel Amperalla
Juu mistä arvasit. Pitää tuoda sinulle huoltoon jos tarvetta ilmenee
Hese
Re: Osittaista sähköautoilua Opel Amperalla
Oli sopivasti kadonnut nettiautosta. En usko että siinä yksilössä on huolloissa laiskoteltu. Rutiinihuollot vaan ja tarvittaessa tietoa vaikka facen ampera/volt ryhmästä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Osittaista sähköautoilua Opel Amperalla
Onnittelut hankinnalle, toivottavasti saat yhtä huolettomia ja taloudellisia kilometrejä mitä meillä on toistaiseksi ollut.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Osittaista sähköautoilua Opel Amperalla
Kiitokset vaan ja toivottavasti ei yllätyksiä tule. Täältä luetuilla kokemuksilla uskalsi ostaa. Myyjäkin oli saabisti ehkä senkin vaikutti. Vaimolle tuli ajoon pääasiassa 40 km sivu niin vaikutti aika hyvältä ainakin teoriassa
Hese
Re: Osittaista sähköautoilua Opel Amperalla
Tuollaselle matkallehan se on omiaan, varsinkin jos on mahdollisuus latailla myös siellä toisessa päässä matkaa.
Käytössä on muuten viileällä kelillä hyvä huomioida se, että jos tietää ettei sähkörange tule riittämään koko matkaa, niin laittaa heti lähtiessä toviksi bensaa palamaan. Silloin matkustamon lämmitys hoituu siinä sivussa kunnolla polttomoottorin avulla eikä sähkörange kyykkää lämmitykseen. Omakohtasia kokemuksia ei ole, mutta noin ainakin järkeilisin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Osittaista sähköautoilua Opel Amperalla
Marraskuu ajeltu varsin lämpimissä keleissä. Bensaa paloi silti "kohtuuttoman" paljon kun oli taas vanhenemisepisodi alku kuusta ja nyt kuun loppuun sattu normaalia pitempi ajo pakkaskelillä, jolloin bensaa meni ihan aiheestakin lämmitykseen.
Ei vikoja.
Asiointilatauksia oli alle 5 kWh edestä joten sähkön keskikulutus on siinä 21 kWh / 100 km luokkaa.
1406 km
289 kWh
3,5 l bensaa
Ei vikoja.
Asiointilatauksia oli alle 5 kWh edestä joten sähkön keskikulutus on siinä 21 kWh / 100 km luokkaa.
1406 km
289 kWh
3,5 l bensaa
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Osittaista sähköautoilua Opel Amperalla
Amperalla nyt ajeltu 6vk eikä polttoainetta ole mennyt yhtään. Tuli ostettua hakureissulla tankki täyteen kun ei arvannut että on noin pihi. Lähes joka päivä kuitenkin ajettu. Enpä olisi uskonut että ajotapa muuttuu noin nopeasti tällä autolla. Saabilla ajettaessa laitettiin jonot järjestykseen Mutta ei tällä pitää säästää rangea että pääsee mahdollisemman pitkälle. Kyllä vaan Saabissa on kunnon aut. Ilmastointi ja paremmat penkit tähän verrattuna mutta vähällä tällä kyllä pääsee eikä murheita ole ollut. Nyt on enään 3 Saabia. Pitäisi vaimon mielestä katsella joko punaista tai valkoista Saabbia jos meinaa niitä vielä hankkia
Hese
Re: Osittaista sähköautoilua Opel Amperalla
Oo huoleti, kyllä se kohta polttaa sen 0,25 litraa kun tulee "moottorin huolto" .387 kirjoitti: ↑Ti Joulu 22, 2020 10:56Amperalla nyt ajeltu 6vk eikä polttoainetta ole mennyt yhtään. Tuli ostettua hakureissulla tankki täyteen kun ei arvannut että on noin pihi. Lähes joka päivä kuitenkin ajettu. Enpä olisi uskonut että ajotapa muuttuu noin nopeasti tällä autolla. Saabilla ajettaessa laitettiin jonot järjestykseen Mutta ei tällä pitää säästää rangea että pääsee mahdollisemman pitkälle. Kyllä vaan Saabissa on kunnon aut. Ilmastointi ja paremmat penkit tähän verrattuna mutta vähällä tällä kyllä pääsee eikä murheita ole ollut. Nyt on enään 3 Saabia. Pitäisi vaimon mielestä katsella joko punaista tai valkoista Saabbia jos meinaa niitä vielä hankkia
Mutta vähällä se kulkee ja on soopaa väittää, että pistokehybridit ovat vain viherpesua ja verojen kiertoa varten. Jos auto sopii omaan ajotarpeisiin, niin silloin se on todella taloudellinen.
Se on mielenkiintoista, kuinka tuo pihistelyn innostus iskee kun yrittää päästä sähköllä mahdollisimman pitkälle.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Osittaista sähköautoilua Opel Amperalla
Joo, hirveetä mustamaalaamista ollut mediassa aiheesta. Huudellaan ihan pokkana, että pistokehybridi kuluttaa (tyhjällä akulla) ajellessa "huomattavasti" enemmän kuin esim. saman mallin bensakoneversio, mikä nyt on täysin tuulesta temmattua 99% tapauksissa.
Esim. jos plugarin kulutus on ollut vaikka kolminkertainen WLTP syklin mukaiseen kulutukseen, tarkoittaa se kuitenkin jotain 4,5...6l/100km lukemia.
Esimerkiksi vaikka "Suomen halvin" plugari, Renault Captur:
Bensakoneella (https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/a ... 7ebb8237dd)
Koeajokulutus l/100 km: 7,5
EU-kulutus l/100 km: 6,2-6,6
Ja sitten se Plugari (https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/3 ... ac773a0cad)
Koeajokulutus l/100 km: 3,4 - 4,6 (tyhjällä akulla tuo 4,6l/100km)
EU-kulutus yhd. (WLTP): 1,5
Minähän en näistä mitään ymmärrä, mutta minusta näyttää, että plugari oli kuitenkin etevämpi tuossa kulutushommelissa myös patteri tyhjänä vs. bensakoneinen veljensä?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84