MInä en ole vielä tehny tuolle lähinnä 60 vauhdissa tuntuvalle vapinalle mitään. Parin viikon päästä suunnilleen vaihellaan talvirenkaat alle ja jos sitten vielä jatkuu samanlaisena, niin pitänee alkaa tutkimaan jo vetareita tarkemmin.vesa67 kirjoitti: ↑La Loka 03, 2020 15:07Ehkä minä olen vain tottunut siihen että keskimäärin 18 vuotta vanhassa Saab-laivueessa saa jatkuvasti tutkia ja korjailla ongelmia mutta Amperalla ajo on melkoista hermolepoa. Sen jälkeen kun se on ajollaan todistanut luotettavuutensa.
9000 km tullut nyt kolmessa kesäkuukaudessa keskikulutuksella 2,2L/100km sisältäen kaikki matkat mökille, mummolaan ja markkinoille. Arkiajossa pelkkä akku riittää ja paras sähköajomatka oli 76km kaupunkiseudun pyöritystä.
Öljyjen ja suodattimien rutiinihuoltojen lisäksi ajanvietettä on tarjonnut pienessä nopeudessa ja kiihdytyksessä esiintyvä woblaus. Kunnon rengastus, uudet alatukivarret ja vaihteiston momenttituen kirraus vähensi ilmiön lähes pois mutta vielä on uusi kuskin vetari odottamassa testiä.
JP_Vette tarjosi adjektiivia tylsä mutta itse käyttäisin sanoja vaivaton, rauhoittava ja nautiskeltava
Minkä verran vesa67:n Ampera antaa virtaa ulos? Meillä pääsääntöisesti 10,4.
Tänään tuli käytyä 85 km lenkki ja lähtöolettama oli että kotimatkan loppu ajetaan bensalla, mutta niin vain akku riitti ja range näytti talliin ajettaessa vielä 1 km. Asiaahan autto se, ettei tarvinnut lämmittää eikä jäähdyttää ja ajelut oli pääasiassa 60 alueella.
Mukava peli Ampera on ajella varsinkin pikkuajoja, ihan mielellään sillä kurvailee ja joskus jopa ihan vain huvikseenkin.