Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja aero »

Rommitommi kirjoitti:
Su Huhti 03, 2022 14:14
Joo siis toki kyse on vertailusta X:n ja X:n välillä, äSsällä pääsee huomattavasti pidemmälle samalla akkukoolla.
Je, hyvä niin. Oli pakko varmistaa, kun teksti muuten kuulosti siltä että X on ihan uusi tuttavuus ja muisti kertoo, että ässiä sulla on muistaakseni parikin ollut ajossa.
Rommitommi kirjoitti:
Su Huhti 03, 2022 14:14
Itsekin koen, että on vähän kyseenalaista ottaa yksittäisä facebook-kommentteja ja tehdä lehtijuttu niiden perusteella,
Tämä - valitettavasti - tuntuu olevan enenevässä määrin hyväksyttävää journalismin tasoa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7550
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Suomen Tesla-omistajissa nousee kapina – autot katoavat korjaamoille kuukausiksi https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/5 ... ca6f3c6b9d
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Henri S kirjoitti:
Su Huhti 03, 2022 14:18
Eikö noita tukivarsia yms vois vaihtaa ihan mikä tahansa korjaamo? Osapulahan on toki oma ongelmansa mutta olettaen että palikat löytää jostain niin piruako sitä venttaileen ja soitteleen viikkoja?
Itse vienyt Teslalle takuun ollessa voimassa, mutta tosiaan pikkujutut kuten tukivarret jne onnistuu ihan missä vaan, ainakin Atoy aktiivisesti markkinoikin näitä perusjuttuja ja moni pienempi paja kuten vaikkapa Tampereella eräs Saabisteillekin tuttu ET-Autotech.

Takuu on siis yksi syy, mutta tietysti myös Teslan ostajista 99%, tai no ainakin teslaclubin jäsenistä on ns. valkokaulusporukkaa, jotka käyvät täyttämässä pissapojankin motomaatilla, eli eivät ymmärrä autoista pätkän vertaa, tästä syystä kiinnostusta vaihtoehtoisiin toimintatapoihin ei oikeastaan ole, vaan merkkihuoltoon pitäisi päästä.

Toisaalta sitten ruuhkiin taitaa olla vaikuttanut melkoisesti toi kolmosen ilppijärjestelmä, jossa on ollut talvella todella paljon ongelmia, ja en tiedä onnistuttaisiinko sitä ratkomaan pikkupajoilla, kun tuntuu ettei Teslaltakaan homma toistaiseksi onnistu.
Tomppa & Saabit myyty :(
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Huomaa kyllä, että Teslat on yleistyneet todella paljon. Aiemmin tiesi varmaksi, että pääsee lataamaan, mutta nyt alkaa kyllä olemaan Akaa ja Vierumäki ainakin suhteellisen täynnä aina jos on yhtään sellaiseen aikaan liikkeellä, että on muitakin. Eilenkin kuulemma Akaalla "koko ajan" noin neljän auton jono..

Tämä harmittaa erityisesti sen takia, että 90D X:llä pääsee vain sen n. 330km, kun aiemmalla X 100D:llä pääsi 400km, vaikka ajoi motariakin. Toki nykyisessä on 22" pyörät, jotka tuntuu nostavan kulutusta melkoisesti, pienemmillä pyörillä pääsisi varmaan sen 350km+, mutta ei kiinnosta investoida paria tonnia uuteen sarjaan.
Mutta joka tapauksessa nyt mökkimatkaan kuuluu latailu, vielä 2019-2020 se ei haitannut mitään, kun riitti vaan, että senkus ajoi Vierumäelle ja latasi, nykyään saa tarkasti vahdata, että paljonko siellä on ruuhkaa.
No yli 10 min ei ole joutunut odottamaan, mutta itse olen sen verran hätäinen matkantekijä, että toi 10min odottelukin tuntuu ikuisuudelta, varsinkin kun on kaksi kirkuvaa lasta takapenkillä. Tulisipa Mikkelin Supercharger nopeasti, se olisi itselleni optimaalinen ratkaisu kaikkeen.

Toinen mistä en ole ollut hereillä on CCS-päivityksen tarpeellisuus, näissä vanhemmissa X:ssä ja S:ssä kun ei sitä ole, mutta uudemmat V3 superchargerit tukee vain CCS:ää. Oli se hienoa, että Kuopiossakin on upeat pikalaturit olemassa, mutta kaikki CCS-päällä. Ja tietysti kaupungin seitsemästä chamedosta kuus oli poissa käytöstä, onneksi sentään se yksi toimi, ei siis muuta kuin K-Kaupan pihaan letkuttamaan Chademolla 40kw tahdilla..Ja miettimään, että superilla olisi tullut kolme kertaa nopeammin ja hinta olisi ollut halvempi...

Teslan "pihahuollon" toimivuuttakin tuli testattua, Saabisteille tuttu ongelma, eli ikkunan tippuminen kun se tippuu kiskoiltaan. Olisihan tuota voinut itsekin ruveta säätämään, mutta säädin sen vain niin, että pääsin huollon pihaan. Huollossa ottivat auton "ajokelvottomien" listalle, ja iltapäivällä vein ja seuraavana aamuna oli auto noudettavissa. Kuulemma myös moottoreita jne on vaihdettu 2 vrk odotusajalla, eli ainakin tältä osin huollon toimivuus tuntuu olevan erinomainen, jos vaan pääsee ajokelvottomien listalle. Normihuoltoon odotusajat on vieläkin pitkiä, reilun kk päähän, mutta samaa aikataulua tarjoili myös esim. Toyotan merkkihuollot pk-seudulla, eli ei kai mitään ihmeellistä. Huolto ei ylipäätään ole aiheuttanut samanlaista hatutusta kuin viime vuonna, lieneekö tästä voi päätellä tason parantuneen :D

Matkan varrella näkyy nykyään niin paljon sähköautoja, että mietin mitenköhän niiden latailu hoituu reissussa, kun latureita tuntuu olevan autojen määrään nähden aika hintsusti. Ainakin juhannuksena Porvoon ja Savonlinnan välillä oli eri latausappien mukaan jatkuvasti jokainen pikalaturi käytössä, mutta Teslaa sai latailla Pyhtään Superchargerilla ylhäisessä yksinäisyydessä.
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Risto »

Teslalta ei saa varaosia kuin sähköpostitse tilaamalla, jos sittenkään. Tilasin 29.6. ja vastaus tuli ilahduttavan nopeasti. Se tosin oli automaattivastaus, että pyrimme vastaamaan 4-7 arkipäivän kuluessa. Eipä vastattu tuona aikana. Kuten tuosta Rommitomminkin kirjoituksesta voi päätellä, on Teslan käyttäjä samassa kakkosluokan kansalaisen asemassa kuin esim. joukkoliikenteen käyttäjä eli muiden aikataulut määräävät toiminnan.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Reilu vuosi sitten näköjään päivitellyt, tuolla autolla ajelin toukokuuhun asti ja kilsoja tuli yhteensä joku reilu 10tkm, talvella ei juurikaan tullut käytyä missään...

Mitä sitä hyvää vaihtamaan, toukokuusta alkaen alla hintsun uudempi Model X Performance, jolla nyt 3kk jälkeen 8tkm takana. Nykyinen on uudistetulla etumoottorilla varustettu Raven-painos, jossa rangea n. 70km enemmän kuin vanhalla moottorilla varustetussa performancessa, eli hyvin selkeä ero kantamassa.
Jousitus muuttui myös adaptiiviseksi ravenin myötä, ja nyt jousitus on oikein mukavalla mallilla, sopii itselleni loistavasti.
Lähtö on tarvittaessa myös todella repivä vs. 100D, mutta aika pitkälti tulee ajeltua chill-modella..

Auton ikävin ominaisuus on edelleen rengasmelu, joka ei ole sinänsä kauhean paha, mutta hintaluokka huomioiden saisi olla vähemmänkin, eivätkä kulahtaneet misukat ainakaan auta asiaa.

Edelleen paras automalli ja luotettavin merkki omalla kohdallani. Alustan niveliä menee, muuten kovaa ajoa 8)

Ja onpa muuten sähköautojen määrä teillä pompannut vuodessa taas, mutta vielä enemmän on parantunut latausinfra, alkaa olemaan latureita hienosti tarjolla monessa paikassa! Teslan oma verkostokin kasvaa hurjaa tahtia.
Itselle tosin range riittää mainiosti, niin ei ole tarvinnut yhtäkään julkista latausta Suomessa tänä vuonna.
Tomppa & Saabit myyty :(
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Jassoo, vanhalle saabistille kävi niin, että molemmat autot kulkevat ilman polttomoottoria. Explorerin tilalle tuli Tesla.

Kävin koeajamassa Model S Plaidia vahvoin ennakkoluuloin, joista suurimmat kohdistuivat viiksettömyyteen ja yoke-”rattiin”. Hämmästys oli suuri, kun ne eivät kuitenkaan häirinneet ajossa juuri lainkaan. Vilkku vasemmalla peukalolla on periaatteessa aika lähellä prätkää (vaikka keinukytkin olisi vielä hienompi).

Voima teki todellakin vaikutuksen. En ole koskaan ajanut mitään tälläistä. Voimaa on rajattoman tuntuisesti ja toistuvasta kiihdyttelystä alkaa kirjaimellisesti pää särkeä.

Varttimaili reiluun 9 sekuntiin 250kmh loppunopeudella autolla, jonka voi ostaa kaupasta kuulostaa kyllä villimmältä kuin se autossa tuntuu, mutta hurjaa on työntö.

Alustakaan ei oikeastaan ole ollenkaan huono, eikä uusittu sisustuskaan. Eivät ne mersulle tai porschelle pärjää, mutta haukut ovat selvästi liioiteltuja.

Koskas niitä seisovia maileja taas ajetaankaan ja missä? Jos siihen mennessä löytäisi rahat track packageen niin nähtäisiin miten kovaa tämä kulkee :mrgreen:
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Nyt on ensimmäinen pidempi siivu pimeällä takana. Model S uusimman faceliftin LED-lyhdyissä on potkua kuin OG9-5 facelift :saab: in xenoneissa, mutta tarjolla on vain vanhanaikainen lyhyt/pitkä eikä matriisitoiminnosta tai varjostimista ole ajossa tietoakaan. Vähän on valojen toiminta vanhanaikaista.

Valoshowmode heijastaa kyllä autotallin seinään kummastakin lyhdystä sanat TESLA, joten jonkinsorttinen matriisi-led rauta umpioista kyllä löytyy. Eivät ole vaivautuneet maksamaan lisenssiä hella/valeo-akselille tai koodaamaan softaa niin, että vastaantuleva ja edessä ajava auto pimennettäisiin mutta pitkät olisivat periaatteessa päällä koko ajan. Matriisivaloista on tehty lelut mutta turvallisuusominaisuudet on jätetty jostain syystä asentamatta. Vähäsen hiertää kun on tottunut ajamaan myös letkassa pitkät päällä, edellä ajavien autojen kohta postimerkillä pimennettynä. Eli kuten matriisivalot eurooppalaisissa toimivat.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

2.3i-16 kirjoitti:
La Syys 23, 2023 00:27
Nyt on ensimmäinen pidempi siivu pimeällä takana. Model S uusimman faceliftin LED-lyhdyissä on potkua kuin OG9-5 facelift :saab: in xenoneissa, mutta tarjolla on vain vanhanaikainen lyhyt/pitkä eikä matriisitoiminnosta tai varjostimista ole ajossa tietoakaan. Vähän on valojen toiminta vanhanaikaista.

Valoshowmode heijastaa kyllä autotallin seinään kummastakin lyhdystä sanat TESLA, joten jonkinsorttinen matriisi-led rauta umpioista kyllä löytyy. Eivät ole vaivautuneet maksamaan lisenssiä hella/valeo-akselille tai koodaamaan softaa niin, että vastaantuleva ja edessä ajava auto pimennettäisiin mutta pitkät olisivat periaatteessa päällä koko ajan. Matriisivaloista on tehty lelut mutta turvallisuusominaisuudet on jätetty jostain syystä asentamatta. Vähäsen hiertää kun on tottunut ajamaan myös letkassa pitkät päällä, edellä ajavien autojen kohta postimerkillä pimennettynä. Eli kuten matriisivalot eurooppalaisissa toimivat.
Joo matriisit ne ovat, mutta toiminnallisuutta odotellaan.

En pidättelisi hengitystä odotellessa, tuon lisäksi edelleenkin odotellaan myös ainakin toimivaa nopeusrajoitusten lukijaa, pyyhinautomatiikkaa ja toimivaa pysäköintiavustusta.

Tämä on Teslan heikoin puoli monella tapaa, kun pyörä yritetään keksiä uudestaan ja asiakkaat ihan puhtaasti toimii testaajina Muskin kustannussäästöille :D
Tomppa & Saabit myyty :(
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Rommitommi kirjoitti:
La Syys 23, 2023 05:39
2.3i-16 kirjoitti:
La Syys 23, 2023 00:27
Nyt on ensimmäinen pidempi siivu pimeällä takana. Model S uusimman faceliftin LED-lyhdyissä on potkua kuin OG9-5 facelift :saab: in xenoneissa, mutta tarjolla on vain vanhanaikainen lyhyt/pitkä eikä matriisitoiminnosta tai varjostimista ole ajossa tietoakaan. Vähän on valojen toiminta vanhanaikaista.

Valoshowmode heijastaa kyllä autotallin seinään kummastakin lyhdystä sanat TESLA, joten jonkinsorttinen matriisi-led rauta umpioista kyllä löytyy. Eivät ole vaivautuneet maksamaan lisenssiä hella/valeo-akselille tai koodaamaan softaa niin, että vastaantuleva ja edessä ajava auto pimennettäisiin mutta pitkät olisivat periaatteessa päällä koko ajan. Matriisivaloista on tehty lelut mutta turvallisuusominaisuudet on jätetty jostain syystä asentamatta. Vähäsen hiertää kun on tottunut ajamaan myös letkassa pitkät päällä, edellä ajavien autojen kohta postimerkillä pimennettynä. Eli kuten matriisivalot eurooppalaisissa toimivat.
Joo matriisit ne ovat, mutta toiminnallisuutta odotellaan :twisted: . : :twisted: twisted:

En pidättelisi hengitystä odotellessa, tuon lisäksi edelleenkin odotellaan myös ainakin toimivaa nopeusrajoitusten lukijaa, pyyhinautomatiikkaa ja toimivaa pysäköintiavustusta.

Tämä on Teslan heikoin puoli monella tapaa, kun pyörä yritetään keksiä uudestaan ja asiakkaat ihan puhtaasti toimii testaajina Muskin kustannussäästöille :D
Spekseissä kun luki matriisivalot, niin ei sitä tähän osannut varautua. Vähän on ehkä kusetettu olo :twisted: No, kai sitä pärjää ilmankin. Mersun digital lighttia ja olympiavolkkarin uusinta matriisia kun tuli alkukeväästä testattua, niin valojen laadussa pimeällä kotimaisella maantiellä on kieltämättä melkoisesti kontrastia. On tietysti lyönnin määrässäkin toisin päin 8)

Noista muista mainitsemistasi minusta liikennemerkkien luku ja pyyhinautomatiikka toimivat ainakin näin reilun viikon ja parin sateen kokemuksella suunnilleen yhtä hyvin tai huonosti kuin kaikissa muissakin ajamissani.

FSD:ta tunnutaan haukkuvan joka paikassa. Eipä sitä kieltämättä täysin itsestään ajavaksi rehellisesti voi sanoa, mutta jos sen ajattelee maantiellä vakkarin ja kaistallapitoavustimen parempana versiona, niin onhan se siinä kilpailijoita parempi. Pidemmällä siivulla oikein kiva vehje.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Talvikokemuksia ja leikkimistäkin

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Noniin, nyt on etelässäkin ollut jonkin aikaa hyviä talvikelejä ja näyttävät vielä jatkuvankin. Plaid on aivan naurettavan helppo auto ajaa tietokoneavusteista pitkää pötköä :D


Track mode on aivan kurko talviajossa. Vetosuhteen saa säädettyä 5% portain välillä 0% eteen 100% taakse ja 100% eteen 0% taakse. 20/80 on hauska, 35/65 nopeampi.

Ajonvakautuksen säätö on tyyliä välillä -10 ja +10, joista -10 se ei ole aivan kokonaan pois, mutta sallii leveämpää etenemistä kuin BMW:n ajonvakautus välimoodissa. Regeneroinnin voimakkuutta saa säädettyä 5% portain.

Regeneroinnin pitäminen päällä tuntuisi vaikuttavan samassa suhteessa kuin vetosuhdekin, joten sillä on helppo tappaa liiallinen sutaisu. Koskaan ei pääse käymään niin, että pyörät sutaisevat liikaa ja menee ylileveäksi, vaan regenerointi tappaa tilanteen heti.
Ainoa miinus on, että Track Modella ilma-alusta on aina matalalla ja kovalla. Talvella voisi pehmeämpikin vaihtoehto toimia.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja VKe »

34/66 kuulostais ketterällle.
Sininen Saab 9-3, '99
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1787
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja mikan »

Mulla on 10 vuotta vanha mersu ja siinä on ILS-valot. Ne toimii kyllä loistavasti. Aina voi pitää automaatilla "pitkät päällä". Milloinkaan ei ole vastaantulija vilkutellut valoja ja toisen perässä ajaessa edellä olevan auton kohta on pimeä.
Eikös Teslaan tullut joulupäivitys ja nyt pyyhkijät ei enää ole väkisin automaattiasennossa, kun on vakionopeussäädin päällä?
Kolmosta ja ässää olen ajanut, mutta kumpaakin kesällä. Olisi kyllä kiva päästä kokeilemaan miten se menee talvella verrattuna mun nelivetoisiin mersuun ja saabiin. Kun tuollaiset perinteisetkin etenee aika hyvin liukkaalla ja lumella, niin miten sitten fiksu sähköauto.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

mikan kirjoitti:
Su Joulu 31, 2023 13:02
Mulla on 10 vuotta vanha mersu ja siinä on ILS-valot. Ne toimii kyllä loistavasti. Aina voi pitää automaatilla "pitkät päällä". Milloinkaan ei ole vastaantulija vilkutellut valoja ja toisen perässä ajaessa edellä olevan auton kohta on pimeä.
Eikös Teslaan tullut joulupäivitys ja nyt pyyhkijät ei enää ole väkisin automaattiasennossa, kun on vakionopeussäädin päällä?
Kolmosta ja ässää olen ajanut, mutta kumpaakin kesällä. Olisi kyllä kiva päästä kokeilemaan miten se menee talvella verrattuna mun nelivetoisiin mersuun ja saabiin. Kun tuollaiset perinteisetkin etenee aika hyvin liukkaalla ja lumella, niin miten sitten fiksu sähköauto.
Siksi tuo valoasia ärsyttääkin, kun on ollut jo useampi auto missä tuollaiset varjostin/matriisivalot toimivat hyvin. EQV:ssä on LED ILSsit ja ne ovat kyllä pirun hyvät. Matriisit olisivat vielä kertaluokkaa tarkemmat. Hyvällä softalla siis :twisted:

Ei tässä ässässä ole ollut automaattipyyhkijöiden kanssa mitään ärsytyskynnystä ylittävää. Voi olla, että jo loppukesästä oli sen verran parempi softaversio, etteivät ne vaan ole koskaan ärsyttäneet.

Softapäivityksiä on tullut ainakin plaidiin luokkaa joka toinen viikko. Puolen vuoden aikana on esimerkiksi autopilot parantunut ihan huikeasti. On siitä jotain iloakin, että auton on tehnyt softafirma eikä päinvastoin 8)
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Aiemmin itsellä on ollut strategiana ostaa takuullinen ja omaan varallisuuteen nähden kallis Tesla ja tapella sitten Teslan huollon kanssa mahdollisista korjauksista. Jotenkin toi Teslan huolto saa joka toisella kerralla hatutuksen päälle ja joka toinen sujuu kuin ajatus. Nyt ajattelin, että ostan niin ikälopun Teslan, että ei ole enää mitään takuita tms, niin hoitaa itse ne mitä osaa ja loppuihinkin korkeajännitejuttuihin löytyy jo kolmannen osapuolen osaamista. Selkeää.

Euroopasta saa aika sopivaan hintaan vanhempia Model ässiä, joten päätin kokeilla miltä maistuisi jo vähän enemmän tietä nähnyt ässä ja tarjosin muutamasta kiinnostavasta, mutta satuinkin voittamaan sitten kaksi samana päivänä 8O

No onneksi kaverille kelpasi alustavasti toinen vähemmän ajettu 90D, joten itselle jää 260tkm tietä nähnyt Model S P85D eli Teslakielellä "klassikko" eli alkuperäinen performance ilman/ennen faceliftia.
Punainen paholainen, jossa kaikki herkut mitä 2016 saanut ja ainakin kuvissa näyttää siistiltä ikäisekseen, Ranskan ilmasto on auton alustalle ystävällisempi kuin Suomen. Akkutakuusta ei tarvitse murehtia, se kun loppuu ensi kuun alussa ennen kuin auto kerkeää tänne.

Katsotaan mitä tällä kertaa käy :)
Tomppa & Saabit myyty :(
Vastaa Viestiin