Nykypäivän tieliikennelaki.

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja AZP »

Eihän se sitä mistään näe, paitsi jos hoksaa että mittari ei värähdä heti sillä sekunnilla kun auto liikahtaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Eli jarrupenkissä tai hallissa ei toimi :roll: käykö ne heittämässä lenkin vai miten ne tuon toteaa? Toki pihalla toiminee jos se riittää. Mä en muista et katsurit olis käyny hallia kauempana kun ite oon käyny katsastuttamassa.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja AZP »

Virallisesti kai katsastukseen kuuluu koeajo, joka normaalisti on se pätkä kun katsuri ajaa auton halliin. Siksi se on aina se katsuri joka sen sinne ajaa, omistaja saa ajaa ulos.

Jarrudynossa ja hallissa siirtäessä pyörimisvauhti taitaa olla sen verran hidas, että kaikissa autoissa ei viisari paljoa liiku.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2132
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja anv »

Kristian120 kirjoitti:
Ti Touko 05, 2020 08:42
suorsa kirjoitti:
Ti Touko 05, 2020 08:32
Mitenkään pykäliä tutkimatta herää kysymys jotta milloin lain silmissä nopeusmittari on kiinteästi asennettu ja minälainen sen pitää olla. Joku GPS-mittarihan on kiinteästi asennettu viimeistään silloin kun se on ruuvilla kiinni kojetaulussa.
Laissa sanotaan suoraan, että minkäänlainen satelliitteihin perustuva mittaustapa ei ole kelvollinen. Herää kysymys, että saako Teslat nopeustietonsa myös joltain sähkömoottorilta, eikä taivaalta, kuten voisi maallikko helposti olettaa..?
Onko sulla tähän jotain lähdettä? Meinaan kun moottoripyörissä (ja noissa offivehkeissä) kuulemani mukaan noita on käytetty, mutta pitää tosiaan olla kiinteästi asennettu, mitä se sitten tarkoittaneekaan.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Ab^]
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: Ti Elo 30, 2011 21:21
Paikkakunta: Tornio/Oulu

Re: Nykypäivän tieliikennelaki.

Viesti Kirjoittaja Ab^] »

Eipä ne tunnu paljoa seurailevan, koska kolmeen vuoteen ei ole nopeusmittari pelannu, ja ainoa mistä on suullisesti huomauttanu on että ei taida tuo matkamittari toimia kun kilsat ei lisäänny :lol:
Opel Insignia 1.6T sport sedan my15
Vaikka omaa saabia ei ole, niin rouvalla edelleen tonnari ajossa.
Vastaa Viestiin