Tämä ei ole Saab, mutta mielenkiintoinen sinänsä. Nettikeskustelujen mukaan auto alkoi kellastumaan UV-vaikutuksesta? ja maalaus piti tehdä uudestaan. En tiedä millä tekniikalla on tehty, mutta vaikea sanoa tästä juuta tai jaata.
Pyörinyt mielessä kokeilla, että kauanko sais ajella kun koko kiesin tollee maalais, tulis about tonnin maksamaan kunjonkun satkun tahi vastaavan sutasis, itse maalaisin, kuhan ekaks harjoittelis..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
tarkottaako toi nyt sitä että vanha sanontakin pitää päivittää "jos se ei kulje, kromaa se, jos se kulkee, kromaa se kokonaan!!" no ei, ei toi kuulosta hyvältä.
entäs: "jos se ei ole SAAB, kromaa se kokonaan!"
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Semmonen firma kun custom coating myy suomessa maalia nimeltä Direct chrome. Litrahinta on 695 sisältäen tarvittavat maalit ja lakat. Jäljittelee kiilloitettua alumiinia, riittäis kyllä. Sitä simmonen 1,5 - 2 litraa...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Tässä sitten "hieman" isommalla budjetilla toteutettu "projekti"
Tässä versiossahan siis kaikki mikä näyttää kiillotetulta alumiinilta, on sitä oikeasti.
Ja rahaa on sitten ilmeisesti palanut suunnitteluun ja rakentamiseen (siis tuon yhden kappaleen) 7 miljoonaa dollaria...Ehkä tuolla ajella kehtaisi...
(Ja kuvassa siis 2007 Ford Shelby GR1 Concept Car, lisää kuvia mm. osoitteessa: http://www.joe-ks.com/archives_mar2005/ShelbyGR1.htm )
Toinen vaihtoehto lienee kiillottaa alumiini kori peilikirkkaaksi.
Jonkun saksalaisen lehden sivulla komeili joskus A8 hiottuna ihan kiiltäväksi ja ikkunatkin taisi olla peilikalvolla teipatut.... Oli aika hauskan näkinen kyllä muutamavuosi sitten....